Verliefd op mijn zwager

18-12-2011 14:12 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb verliefde gevoelens voor mijn zwager! Fout ik weet het, heb ze ook een paar jaar kunnen onderdrukken maar nu komen ze weer naar boven. Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan. Hou van mijn partner maar voel ook veel voor zijn broer. Ga hier niet op acteren absoluut niet maar de verwarring in mezelf begint me echt parten te spelen. Ik wil mijn partner niet kwijt maar ik moet hier echt mee gaan dealen ik begin er onderdoor te gaan.

Hebben jullie misschien handvatten?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet met je partner kunt praten, maar verder wel alles samen deelt (want je wil zelfs trouwen/samenwonen), zou ik een goede vriendin zoeken met wie je dat soort gesprekken wel kunt hebben. Niet bij die zwager zoeken...



Je kan soms niet alles in een partner vinden, daarvoor zijn er dan ook vriendschappen!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je dan met:

hij heeft wel gevoelens voor me, maar hij draait er steeds omheen omdat het een hele rare situatie is?
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 18 december 2011 @ 14:47:

Broer van je man? Of de echtgenoot van de zus van je man?

Maakt in wezen niet veel uit. Loslaten, gevoelens op slot zetten is de beste manier! Anders trek je zoveel verbintenissen uit elkaar!!! Wees sterk!!Broer van haar vriend waar ze nog niet eens mee samenwoont. Of ze laat het los, of ze verbreekt de verkering.
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 14:30:

[...]





heb je helemaal gelijk in! Hij heeft wel gevoelens voor me, maar hij draait er steeds omheen omdat dit ook een hele rare situatie is! Ja en degene bij wie ik hoor te zijn en mijn leven mee zou moeten delen is mijn vriend! Maar het liefst zou ik met mijn zwager willen zijn... Maar goed dat zijn allemaal luchtkastelen ik moet er inderdaad mee ophouden en kijken of het zo weer over kan waaien.....Het wordt tijd eens na te denken over je relatie, als dit al jaren duurt.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan ontlopen hoor. Dan maak je het in je hoofd alleen maar groter dan het is. En maak je hem leuker dan hij is.

Kijk volgende keer eens naar de leuke dingen van jouw man die bij zijn broer ver te zoeken zijn. Zou je die niet evenveel missen?



En mensen zijn bij familie ook heel vaak niet zichzelf en doen zich veel leuker voor dan ze thuis zijn.

Ook iets om in je achterhoofd te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 14:35:



Er zijn echter wel dingen die ik mis bij mijn partner en die ik met zijn broer wel deel. Uit prvacyoverwegingen kan ik er hier niet te diep op ingaan ben bang dat ik herkend zal worden door iemand.



En daar ga je de fout in.



Ik weet niet wat voor dingen het zijn, en of je die aan je partner kan vragen wel te delen met je, maar misschien moet je anders toch eens nadenken over je relatie en het voorbestaan ervan.

En ook al gaat het uit, die broer blijft een no-go. Dat kan je niet maken.
Alle reacties Link kopieren
Ook al zou je er iets mee doen, het kan nooit werken! Je kan nooit met hem samen zijn, dat zou je man niet accepteren, en voor de schoonfamilie is het waarschijnlijk ook vreemd.

En voor jou! STEL je zou uiteindelijk samen zijn, zou jij je ooit nog durven te vertonen bij die schoonfamilie?



het is heel hard en ik begrijp dat je het moeilijk vind, maar verstandigste is echt om niks te doen...
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de reacties.

Voor de duidelijkheid, hier gaat niets gebeuren, ik ben in verwarring door mijn eigen gedachten etc. en daar wil ik aan werken.

Heb ook enige tijd geleden professionele hulp ingeschakeld want mijn vriend en ik moeten wel uit bepaalde dingen kunnen komen ik wil graag ook meer met hem te kunnen praten. Hij staat daar wel redelijk positief tegenover, gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-schoonzus heeft 2 broers in de familie "afgewerkt" en de hele familie lag uitelkaar. Eerst allemaal in het geniep...toch nog getrouwd met broer 1...tegelijkertijd relatie met broer 2. Kinderen verwekt...nooit echt bekend geworden van wie ze waren. 2 broers die elkaar de hersens in sloegen..mijn schoonouders helemaal over de zeik. Het leek The Bold wel...ik zeg niet doen. Het is het niet waard.

Uiteindelijk zit ze nu met een andere vent aan de andere kant van het land en heeft mijn schoonfamilie onherstelbare schade opgelopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 15:11:

Dankjulliewel voor de reacties.

Voor de duidelijkheid, hier gaat niets gebeuren, ik ben in verwarring door mijn eigen gedachten etc. en daar wil ik aan werken.

Heb ook enige tijd geleden professionele hulp ingeschakeld want mijn vriend en ik moeten wel uit bepaalde dingen kunnen komen ik wil graag ook meer met hem te kunnen praten. Hij staat daar wel redelijk positief tegenover, gelukkig maar.Maar als dit allemaal al vier jaar duurt schiet het niet echt op he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 18 december 2011 @ 14:57:

Wat bedoel je dan met:

hij heeft wel gevoelens voor me, maar hij draait er steeds omheen omdat het een hele rare situatie is?





Nou het is not done! Dit is iets wat niet kan klaar! Los van wat ik voel is dat wel zo klaar als een klontje het gaat over een familie, over mijn vriend en mijzelf, sorry dat ik dat niet beter verwoordt heb zojuist, ik begrijp ook uit de andere reacties dat ik niet duidelijk genoeg geweest ben.

Ik heb wel bepaalde gedachten en gevoelens maar die komen ergens vandaan. Als het helemaal goed ging in mijn relatie zou het er ergens anders natuurlijk niet allemaal mooier uitzien.. Maar zoals ik net al zei zijn daar ook al stappen voor gezet en wil mijn vriend daar ook aan meewerken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat hij gevoelens voor je heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 december 2011 @ 14:18:

[...]



Als de zwager niet van mannen houdt wel ja.

Dat ik je dat nog uit moet leggen, tjonge.Kom kom wees blij dat je iemand toch ook nog wat kan leren...
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 15:20:

Nou het is not done! Dit is iets wat niet kan klaar! Dat snappen we allemaal, maar blijkbaar heb je jouw gevoelens dan toch met hem besproken. Of heeft hij zomaar aan jou opgebiecht dat hij gevoelens voor jou heeft, zonder dat hij weet dat jij hem ook meer dan leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:yvonjaspers schreef op 18 december 2011 @ 15:31:

[...]



Dat snappen we allemaal, maar blijkbaar heb je jouw gevoelens dan toch met hem besproken. Of heeft hij zomaar aan jou opgebiecht dat hij gevoelens voor jou heeft, zonder dat hij weet dat jij hem ook meer dan leuk vindt?nee heb het er nooit met hem over gehad hij heeft zelf een aantal keer smsjes gestuurd en geprobeerd een gesprek in die richting te sturen en dat heb ik afgekapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 14:30:

[...]





Hij heeft wel gevoelens voor me, maar hij draait er steeds omheen omdat dit ook een hele rare situatie is! ...Hiermee doel je op jouw zwager. Hoe weet jij dat hij gevoelens heeft voor jou? Hoe weet je dat hij dit ook als een hele rare situatie ervaart?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de gevoelens naar je zwager oprecht of komen ze voort uit de gebreken met je huidige relatie? "gras is altijd groener uit de overkant"-idee? En als deze gevoelens al jaren spelen vind ik het een beetje lullig naar je vriend toe waarmee jullie serieuze plannen hebben. Wellicht zou een time-out of break up de afstand scheppen die je nu mist om tot een helderder beeld te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat schreef hij dan in die smsjes? Ik vraag me nl af of je zijn woorden wel juist in schat en misschien meer leest dan hij feitelijk sms't.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het er al met je vriend over gehad? Dat haalt waarschijnlijk een groot deel van de spanning er af, dan gaan die gevoelens vanzelf wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 15:42:

[...]





nee heb het er nooit met hem over gehad hij heeft zelf een aantal keer smsjes gestuurd en geprobeerd een gesprek in die richting te sturen en dat heb ik afgekapt.



Lekker kereltje, dat onder de duiven van zijn broer gaat zitten schieten.

Dat zou jou toch aan het denken moeten zetten, je gevoelens minimaal moeten bekoelen, lijkt me.



Heb jij zelf misschien een zuster? Denk je eens in hoe je het zou vinden als die dit soort sms-jes naar jouw vriend zou sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Perel schreef op 18 december 2011 @ 15:56:

[...]





Lekker kereltje, dat onder de duiven van zijn broer gaat zitten schieten.

Dat zou jou toch aan het denken moeten zetten, je gevoelens minimaal moeten bekoelen, lijkt me.



Heb jij zelf misschien een zuster? Denk je eens in hoe je het zou vinden als die dit soort sms-jes naar jouw vriend zou sturen?Behalve als de man niets met die sms-jes heeft willen zeggen en TO (gevoed door eigen verliefdheid) bepaalde gevoelens in zijn sms-jes wil lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
@enn

ik ga hier niet in op de inhoud van de smsjes maar ze gingen niet over het weer...
Alle reacties Link kopieren
quote:northman schreef op 18 december 2011 @ 16:08:

@enn

ik ga hier niet in op de inhoud van de smsjes maar ze gingen niet over het weer...En waarom niet? Je zult heus niet herkent worden als je bedoelt dat ie je pikante sms-jes stuurde ofzo.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad wat Perel zegt: hoe kan je hem nog zo leuk vinden als hij je dan inderdaad probeert te kapen onder de neus van je vriend vandaan?

Er zit dan gewoon echt iets niet goed in je relatie. En dan nog jaren zo doormodderen?
Alle reacties Link kopieren
Maar als dat zo is, dan draait hij er toch niet omheen?

Ik snap het even niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven