Verliefdheid over

25-02-2017 00:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik hoop dat iemand mij advies kan geven aangezien ik hier geen ervaring mee heb en niet weet wat ik nou moet doen..



Mijn vriend en ik zijn al 5 jaar bij elkaar, sinds we 18 zijn. We hebben het heel erg gezellig, hij is heel lief, ik hou van hem en hij is echt mn beste vriend. Het probleem is alleen dat de verliefdheid over is en ik niet meer aan intieme dingen moet denken.. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb dit al een tijdje en dat weet hij ook. Soms twijfel ik of het beter is om te stoppen maar ik wil hem ook niet kwijt. Ik heb ook het idee dat ik misschien denk dat het gras groener is aan de overkant en dat ik dit met iemand anders over 5 jaar weer heb. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid duurt hooguit een paar maandjes. Dat je geen vlinders meer in je buik hebt betekent niet perse dat je niet houdt van de persoon met wie je al 5 jaar een leven op hebt gebouwd. Heb je verder totaal geen interesse om bij hem te zijn, dan denk ik dat jullie relatie ergens is stukgelopen. Of je die relatie weer wilt proberen op te bouwen is aan jou.
Alle reacties Link kopieren
ik vond de verliefdheid vanochtend weer even toen ik dacht aan onze eerste vakantie en dat heb ik hem laten weten ook.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:24
3.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan natuurlijk zijn dat je wat private space nodig hebt om volwassen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn bovenbuurvrouw zegt, verliefdheid duurt geen jaren, maar gaat over naar houden van.



Dat groene gras bij de buren wordt ook grauw als ze er niet aan werken. Probeer je nooit blind te staren op situaties bij andere, want je ziet vaak alleen de "buitenkant". Dat hij je beste vriend (maatje) is valt wel iets voor te zeggen, maar of je je huidige relatie wel of niet beëindigd kan alleen jijzelf invullen.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid blijft meestal niet jarenlang even heftig.

Maar dat je schrijft dat je niet meer aan intieme dingen moet denken is voor mij wel een teken dat jullie relatie is veranderd in een vriendschap.

En dan bedoel ik 'alleen' een vriendschap.

Waardevol, maar wezenlijk anders dan een relatie.

Tenslotte wil je (uitzonderingen daargelaten) ook niet intiem zijn op seksueel gebied met je beste vrienden of vriendinnen.



Ik denk dat een relatie waarin je op deze leeftijd al 'niet meer aan intieme dingen moet denken' geen relatie is waar je de rest van je leven gelukkig mee gaat zijn.

Ik spreek uit ervaring.

Destijds heb ik die relatie na lang twijfelen verbroken en daar geen spijt van gehad, want het heeft ons beiden uiteindelijk veel meer geluk gebracht.



Natuurlijk wil je hem niet kwijt, je schrijft immers dat hij je beste vriend is.

Maar hoe zie jij jullie toekomst voor je?

Zonder intimiteit en seks, of tegen je zin in intiem zijn?

Dat gaat toch niet?

Ik denk ook niet dat hij daar genoegen mee zal nemen op de lange termijn?



Het kan zomaar zijn dat je, mocht je een andere relatie krijgen, dit gevoel na 5 jaar helemáál niet hebt.

Zelf ben ik in mijn huidige relatie na 4 jaar nog steeds regelmatig heel erg verliefd op mijn vriend (en hij op mij )

Als ik geen behoefte meer zou hebben aan intimiteit met hem (of hij met mij) en dat met enige 'inspanning' niet terug zou komen, zou de relatie geen lang leven meer beschoren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het uitmaken en zelf gaan uitvinden of het gras elders groener is. Dat hoort gewoon bij een volwassen leven.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu al niet meer intiem wil zijn, dan wordt het de komende 60 jaar een zware pil voor jullie beide. Zonder intimiteit ben je niet meer dan gewoon vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.



@hankypankyshanghai ik wil zeker proberen het weer op te bouwen maar ik weet ook niet zo goed hoe. We zien elkaar nu wat minder en proberen elke keer dat we elkaar zien iets leuks te doen maar het werkt niet echt.



@theelepel-vrouwtje bedankt! Ja dat is zeker zo. Veel mensen om mij heen hebben sinds kort een relatie, onbewust ga ik misschien het spannende van het begin daardoor missen.



@avada ben jij wel vrienden gebleven? Het lijkt me heel moeilijk als hij zomaar uit mijn leven verdwijnt, dat wil ik helemaal niet. Het gekke is, ik zie ons over 20 jaar wel samen ergens in een boerderijtje wonen met een gezin, alleen in de tussentijd niet echt..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in eerste instantie wel vrienden gebleven ja.

Maar dat is uiteindelijk toch verwaterd wegens verhuizingen, nieuwe relaties, etc.



Je ziet jullie dus over pakweg 20 jaar wel samen, met kinderen, maar in de tussentijd niet echt......

Die 'tussentijd' is wel een groot deel van je leven.

Daar zou je juist naar uit 'moeten' kijken, in mijn ogen, naar de tijd die jullie samen kunnen doorbrengen.



Nogmaals: hoe ga je dat doen terwijl je zegt dat je er niet meer aan moet denken om intiem te zijn met hem?

Zijn jullie nog wel intiem? En zo ja, hoe voelt het dan?



Een relatie zonder intimiteit, nee, het zou voor mij echt niet meer werken.

Zeker niet nu ik weet hoe het óók kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
We knuffelen en dat vind ik wel fijn maar verder niks. Ik hoop eigenlijk dat het weer terugkomt maar dat is vooralsnog niet gebeurd.



Misschien is het wel beter/eerlijker om ermee te stoppen maar ik wil hem niet kwijt..
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid over is vrij normaal na 5 jaar.

Niet meer aan intimiteit moeten denken (en het dus ook niet zijn) lijkt me wel een dealbreaker, of op zn minst iets om over na te denken.



Zeker als je pas 5 jaar bij elkaar bent en je nog ongeveer 60 jaar te gaan hebt.

En beter kom je er nu achter dat jullie het niet voor elkaar zijn (als dat zo zou blijken te zijn) dan over 10 jaar als er koophuizen, huwelijksaktes en kinderen zijn
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is het zeker. We hebben het er wel over gehad maar ik weet niet wat ik er verder aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat je er nu verder nog aan zou kunnen doen.

Jullie zien elkaar nu wat minder en als jullie elkaar zien gaan jullie elke keer wat leuks doen.

Dat lijkt me al een goede start om van daaruit te kijken of de aantrekkingskracht, de vonk, het weer intiem willen zijn, weer terug kan komen.



Hoe lang zijn jullie al niet meer intiem (buiten het knuffelen om)?

En hoe vindt hij dat, een (momenteel) seksloze relatie?

Voelt hij zich afgewezen, neemt hij nog initiatief?



En hoe lang zijn jullie nu bezig met het elkaar wat minder zien en leuke dingen doen?

Stel dat het gevoel daardoor weer wat terug zou komen dan zal dat niet in een week of wat zijn.

Dat zal dan toch wat tijd nodig hebben.



Ik zou in elk geval geen overhaaste beslissingen nemen, maar het klinkt ook niet alsof je dat van plan bent.

Maar als jouw gevoel niet verandert kun je het zo door laten sudderen en is het wachten totdat jij hoteldebotel van iemand anders wordt, of HIJ, want hij gaat het waarschijnlijk ook niet nog jaren volhouden op deze manier.

Vooral omdat jullie nog zo jong zijn.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel al een paar maanden, ik kan me de laatste keer niet eens meer herinneren.. Hij zegt dat hij het niet erg vindt en dat we het gewoon aan kunnen kijken en hij neemt ook geen initiatief meer. Het elkaar minder zien doen we nu denk ik twee maanden maar er is nog niks veranderd.



Nee dat zeker niet, daarom is het tegenover hem misschien ook wel eerlijker om te stoppen maar dat wil hij niet zegt hij, hij heeft het liever zo en wel bij elkaar dan uit elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven