verloren vriendschap

29-04-2017 22:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic hoop ik even van me af te kunnen schrijven. Ik heb er al eerder in het topic van iemand anders over geschreven, maar open toch even mijn eigen topic. Hopelijk van jullie wat steun en raad.



Al een jaar of 13 ben/was ik bevriend met iemand. De hechtheid hiervan was door de jaren heen wel steeds anders, maar de afgelopen vijf jaar wel goed. Ik beschouw(de) haar als een van mijn beste vriendinnen.



Een half jaar ging ik voor vier maanden weg om te reizen. Van tevoren nog met haar geluncht. Toen ik eenmaal weg was nog even contact gehad. Maar al snel kreeg ik nergens een reactie meer op. Niet op appjes, geen likes op fb (ok dat klinkt misschien kinderachtig) geen reactie op mijn Nieuwjaarswensen, geen felicitatie voor mijn 30e verjaardag. Niets. Dat doet me best pijn. Nu ben ik alweer meer dan 2 maanden terug. Ze heeft me wel een keer gevraagd hoe het is om weer thuis te zijn, maar verder niets. Ik heb haar twee keer gevraagd om te borrelen maar ze kon niet. Ok, dat kan. Maar van haar kant geen initiatief om af te spreken. Dus neem ik ook geen initiatief meer.



Maar het zit me toch behoorlijk dwars. Ik vond haar altijd zo'n fijne vriendin, ecgt iemand met wie ik level en goede gesprekken had. Maar nu.... ik snap dat het leven gewoon doorgaat als ik in het buitenland zit. Maar een beetje interesse was wel fijn geweest. En dan mijn verjaardag, geen bericht. Terwijl ik de 30 zo'n mijlpaal vond.

Ik mis haar erg. Of eigenlijk: steeds meer. Heb ik iets fout gedaan? Heb ik me vergist en was het allemaal maar een illusie?

Voel me er best verdrietig door.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriendin dit lezen en bespreek het met haar
Alle reacties Link kopieren
Vraag t haar op de man af. Niet via een app maar face to face.
Wat vreemd! Ik zou haar toch eens bellen of langsgaan wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 29 april 2017 @ 22:52:

Vraag t haar op de man af. Niet via een app maar face to face.Ja, dat wil ik wel. Maar als het me al niet lukt om met haar af te spreken. (Ze kan steeds niet)
Alle reacties Link kopieren
Vragen en ook niet bang zijn om je teleurstelling te benoemen. Dat brengt je vast verder. Al was het maar dat je het dan kwijt bent. Ik ken het, ook zoiets kan een rouwprocesje zijn.. succes!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Als er echt geen reactie komt, bedenken dat er bij haar ook e.e.a. kan spelen wat aandacht vraagt.. en desnoods een kaartje sturen met je belangrijkste bericht!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets wat ze niet kan zeggen. Je kan niet alles zeggen. Sommige dingen kan je niet zeggen zonder dat de ander daar op een bepaalde manier op gaat reageren, waar je dan ook weer problemen over krijgt. Heb je zelf geen idee wat het is waardoor ze zich van je verwijdert?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is ze jaloers omdat je 4 maanden bent weggegaan? Vatte ze dat op als een belediging? Heeft ze buiten jou nog vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 29 april 2017 @ 22:54:

[...]





Ja, dat wil ik wel. Maar als het me al niet lukt om met haar af te spreken. (Ze kan steeds niet)En een keer "spontaan" langs gaan?
Alle reacties Link kopieren
Als ze niet meer wil dan moet het zo zijn. Niet alles is te repareren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloody_Mary schreef op 29 april 2017 @ 22:56:

Is ze jaloers omdat je 4 maanden bent weggegaan? Vatte ze dat op als een belediging? Heeft ze buiten jou nog vriendinnen?Ze heeft heel erg veel vriendinnen. Ze wilde aanvankelijk ook weggaan voor een paar maanden met haar vriend. Maar dat is toen niet doorgegaan. Maar ik denk niet dat het jaloezie is
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft het wel vaker heel druk en zo. En het is ook niet dat we de deur bij elkaar plat liepen. Maar dit vind ik toch wat extreem worden. Ik snap er niks van. Ze stelde een keer zelfs voor om langs te komen en samen een weekje te reizen. Maar dat lukte qua plannen niet. En nu ineens dit. Ik vraag me steeds af of ik iets mis heb gedaan.
Dan zou ik dat haar vragen. En als face to face niet lukt, dan in een app. Dat je haar mist, maar dat je het idee hebt dat ze je niet meer wil zien en dat je dat jammer vindt. En gewoon benoemen dat je er geen drol van snapt, maar als dit is wat ze wil, soit.



Vervelend voor je!
Alle reacties Link kopieren
zo herkenbaar verhaal. Mis mijn beste maatje ook zo erg. Ook ik geen felicitatie met mijn verjaardag geen enkel teken dat we een lange vriendschap hebben gehad. Ik weet dat hij in een bepaalde situatie zit maar toch. Ik voel je verdriet. Dit verhaal kwam juist dat ik aan hem zat te denken. Dat ik graag even met hem had gebeld om over dingen te praten of samen lekker klieren op de bank.



Als ik jou was zou ik het haar gewoon duidelijk vragen. Opbellen en vragen hoe het gaat en als ze heel koel reageert vragen wat er is. Je kan het aan laten modderen maar ga jij je ook niet beter van voelen.



Dikke knuffel
you go girl
quote:MarindaH schreef op 29 april 2017 @ 23:10:

Dan zou ik dat haar vragen. En als face to face niet lukt, dan in een app. Dat je haar mist, maar dat je het idee hebt dat ze je niet meer wil zien en dat je dat jammer vindt. En gewoon benoemen dat je er geen drol van snapt, maar als dit is wat ze wil, soit.



Vervelend voor je!Ja goede tip. Het benoemen en verder aan haar laten. Het kan zijn dat ze wel jaloers is op je reis en hier niet overheen kan stappen en bij het weer zien van jou, dat je dit zal merken en dat ze daarom wegblijft? Geen idee hoor. Daarom is berichtje zoals Miranda adviseert wel goed, benoem het en dan weet je al snel of je gelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga haar een keer bellen.
Zou ik geen gras over laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 30 april 2017 @ 00:23:

Zou ik geen gras over laten groeien.Ik ook niet..
Bam!!!!
Even een ander geluid.



Wat mij altijd opvalt aan mensen die iets 'groots' doen of hebben: trouwen, een kind krijgen, een grote reis, dat soort dingen, is dat hun leven dan heel erg in het teken staat van die Grote Gebeurtenis.



De ander, iedere ander, schiet en dan bij in. De interesse is niet wederzijds, en degene met de Grote Gebeurtenis vindt dan vaak ook (onbewust) dat daar de interesse naar uit moet gaan.



In jouw openingspost heb je het ook over 'ze had wel wat meer interesse mogen tonen'.



Maar heb jij interesse in haar getoond? Echte interesse dan hè? Eerlijk?



Ik haak nl ook af als mensen in hun Grote Gebeurtenisbubbel zitten, een het een eenzijdig verhaal wordt. En in mijn ervaring is het lastig om die mensen daar even uit te halen, en dat trekt nogal veel energie weg.
quote:Perzina schreef op 30 april 2017 @ 01:02:

Even een ander geluid.



Wat mij altijd opvalt aan mensen die iets 'groots' doen of hebben: trouwen, een kind krijgen, een grote reis, dat soort dingen, is dat hun leven dan heel erg in het teken staat van die Grote Gebeurtenis.



De ander, iedere ander, schiet en dan bij in. De interesse is niet wederzijds, en degene met de Grote Gebeurtenis vindt dan vaak ook (onbewust) dat daar de interesse naar uit moet gaan.



In jouw openingspost heb je het ook over 'ze had wel wat meer interesse mogen tonen'.



Maar heb jij interesse in haar getoond? Echte interesse dan hè? Eerlijk?



Ik haak nl ook af als mensen in hun Grote Gebeurtenisbubbel zitten, een het een eenzijdig verhaal wordt. En in mijn ervaring is het lastig om die mensen daar even uit te halen, en dat trekt nogal veel energie weg.Goed verwoord!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 29 april 2017 @ 23:10:

Dan zou ik dat haar vragen. En als face to face niet lukt, dan in een app [aanvulling: of met een belletje]. Dat je haar mist, maar dat je het idee hebt dat ze je niet meer wil zien en dat je dat jammer vindt. En gewoon benoemen dat je er geen drol van snapt, maar als dit is wat ze wil, soit.Zoiets zou ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 29 april 2017 @ 23:10:

Dan zou ik dat haar vragen. En als face to face niet lukt, dan in een app. Dat je haar mist, maar dat je het idee hebt dat ze je niet meer wil zien en dat je dat jammer vindt. En gewoon benoemen dat je er geen drol van snapt, maar als dit is wat ze wil, soit.



Vervelend voor je!Ik zou eerst maar eens beginnen met te zeggen dat je haar mist en dat je het jammer vindt dat jullie elkaar nog niet gezien hebben. Aan de hand van het gesprek kan je altijd nog vragen of je wat misdaan hebt en wat nu de status van de vriendschap is. Als reactie uitblijft weet je ook genoeg denk ik...
Alle reacties Link kopieren
@Perzina

Natuurlijk zat ik in een bubbel. Iedereen met een grote gebeurtenis zit daar in. Ad graag dingen met haar willen delen. Maar ik heb daarnaast ook geinformeerd hoe het met haar nieuwe baan ging. En hoe haar vakantie was. Dus echt niet dat t alleen om mij draaide, integendeel.

Nu alweer meer dan 2 maanden terug en steeds geen/weinig reactie. Dat vind ik raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens na een lange reis van een vriendin de vriendschap verbroken. Bij nader inzien was het voor mij helemaal niet zo'n leuke vriendschap meer, maar als je al zo lang vriendinnen bent dan ben je geneigd maar met elkaar om te blijven gaan. Toen ze op reis ging en sindsdien alleen nog met zichzelf bezig was, was dat ook wel de druppel. Er viel echt een gewicht van m'n schouders toen ze weg was en ik niet meer met haar hoefde af te spreken. Toen ze terug was heb ik het nog wel besproken met haar, maar het was toen al niet meer te redden natuurlijk.



Ik weet niet wat er gebeurd is tussen jou en je vriendin TO, dus wellicht is dit totaal niet relevant voor je, maar moraal van mijn verhaal is dat als je langdurig weg bent, mensen in je omgeving hun relatie met je kunnen heroverwegen, en zich beseffen dat het zonder jou ook wel prima is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven