Verschil in seksuele verwachtingen

18-09-2016 13:10 502 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al een aantal jaren getrouwd. We zijn erg gelukkig bij elkaar, maar de laatste tijd lopen we steeds tegen hetzelfde probleem aan. We hebben steeds meer onenigheid door een verschil aan seksuele behoeftes. We hebben een gelijkaardig libido, maar onze verwachtingen van wat we tijdens een vrijpartij willen doen, loopt sterk uiteen.



Ik hou van seks die rustig wordt opgebouwd, waarvoor je de tijd kan nemen. Ik doe het liefst op zondag morgen als je lang kunt uitslapen en dan lekker loom vrijen. Dit is ook de enige manier waarop ik lichamelijk kan genieten. Mijn man houdt van vluggertjes, passievolle seks. Hij wil veel meer gaan proberen. Hij wil gaan experimenteren met dominantie, hij houdt van seks waarbij er een risico is dat je betrapt kan worden, seks op ongewone plaatsen,…



Hij heeft meer ervaring dan ik en heeft een aantal meer avontuurlijke sekspartners gehad. Hij zegt het vervelend te vinden dat ik niet wil meegaan in zijn voorstellen. Als ik geen ervaring heb, kan ik immers niet weten of ik het leuk vind of niet. Hij wil veel meer gaan experimenteren. Ik ben oud genoeg om te weten wat ik wel of niet wil. Ik ben eerder jaloers ingesteld en ik ben soms bang dat hij ergens anders op zoek gaat om zijn behoeftes te bevredigen. Als ik er in mee zou gaan, dan zou het eerder zijn om hem niet te verliezen en niet omdat het mij aanspreekt/ het mij spannend lijkt.



Ik weet niet zo goed wat ik wil met dit topic. Dit is niet echt iets dat ik met iemand anders kan bespreken. Hoe gaan jullie om met verschil in seksuele behoeftes? Hebben jullie ervaring met het vinden van een middenweg?
Ik vraag me met name af hoe je een gelijkaardig libido kunt hebben als je dan kennelijk niet van passievolle sex houdt, dus het gevoel dat je nu genomen wil worden. Dat is dan toch niet echt gelijkaardig?
Heeft seks bij jou altijd hetzelfde patroon?
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je bezwaren , leg ze aan hem voor en bespreek een evntuele oplossing om tot een compromis te komen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net je andere topic gelezen. Het lijkt alsof Pandora's box geopend is nu en dat de deksel er niet meer terug op gaat. Alsof hij zijn wensen een paar jaar opzij gezet heeft maar dat ze nu toch weer naar de oppervlakte zijn gekomen en niet meer weggaan.

Ik heb geen advies, het lijkt me erg lastig.
Laatst was hier ook al een topic over. De mening van de meesten is dat je seksloos/geremd/niet normaal bent als je (alleen) van knuffelseks houdt.
quote:MinkeDeWit schreef op 18 september 2016 @ 13:27:

Laatst was hier ook al een topic over. De mening van de meesten is dat je seksloos/geremd/niet normaal bent als je (alleen) van knuffelseks houdt.Dat zou ik niet willen zeggen, maar ik kan me wel voorstellen dat het op den duur saai en voorspelbaar wordt, altijd op dezelfde manier vrijen. Of dat nu altijd dezelfde knuffelbeest is, of altijd hetzelfde vluggertje achterlangs.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 18 september 2016 @ 13:17:

Ik vraag me met name af hoe je een gelijkaardig libido kunt hebben als je dan kennelijk niet van passievolle sex houdt, dus het gevoel dat je nu genomen wil worden. Dat is dan toch niet echt gelijkaardig?We zijn beiden relatief tevreden met de frequentie die we nu halen.
Dit lijkt mij een onoverkomelijk verschil. Jij wil niet/kunt meegaan in zijn wensen (waar je uiteraard alle recht toe hebt) en hij mist een voor hem essentieel deel van zijn seksleven. Het zou voor mij gewoon niet werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 18 september 2016 @ 13:19:

Heeft seks bij jou altijd hetzelfde patroon?Seks is niet altijd hetzelfde, maar ik hou van één bepaalde soort van seks (de seks die rustig wordt opgebouwd).
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 18 september 2016 @ 13:33:

Dit lijkt mij een onoverkomelijk verschil. Jij wil niet/kunt meegaan in zijn wensen (waar je uiteraard alle recht toe hebt) en hij mist een voor hem essentieel deel van zijn seksleven. Het zou voor mij gewoon niet werken.Dit. Jullie zijn al een tijd bij elkaar, hoe was dit in het begin? Uit hij zijn wensen nu pas of speelt dit al langer?
Hoe weet je zo stellig dat je niet houdt van de sex die je man wil als je t nog nooit hebt geprobeerd?

Op een vluggertje na kan de sex die je man wil ook passievol en langzaam opgebouwd worden.

Tuurlijk moet je geen dingen tegen je zin doen maar ik kan me voorstellen dat t op den duur gaat wringen dat de sex altijd op jouw manier moet gaan.
Overigens kan bijvoorbeeld BDSM seks heel rustig worden opgebouwd. Sterker nog; voor dat soort seks is een rustige opbouw en elkaar goed aanvoelen onontbeerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 18 september 2016 @ 13:38:

[...]



Dit. Jullie zijn al een tijd bij elkaar, hoe was dit in het begin? Uit hij zijn wensen nu pas of speelt dit al langer?



Hij heeft het er doorheen de jaren wel eens over gehad. We praten af en toe over wat we fijn vinden in bed. We hebben enkele dingen al geprobeerd, die hem fijn leken, zoals buitenseks. Ik vind dit vooral heel ongemakkelijk en vind ik ook niet echt de moeite. Hij wil ook af en toe dat ik pakjes aandoe, bv een jurk met enkel een string onder als ik uitga. Daar wil ik wel in meegaan, maar ik voel mij dan goedkoop.

Het laatste anderhalf jaar ongeveer wil hij steeds verdergaan. Hij kan dan bv niet meer wachten tot we thuis zijn na het uitgaan, maar wil het dan doen in een verlaten steegje (risico betrapt te worden).
Heb je wel eens geprobeerd om wat verder te gaan, als het wel rustig wordt opgebouwd?

Voor mij zou het een onoverkomelijk probleem zijn. Ik begrijp dat jullie eigenlijk altijd seks hadden op jouw manier? Dan snap ik niet dat je man niet eerder zijn mond heeft opengetrokken, zodat jullie nog voor het huwelijk hier aan konden werken, of conclusies konden trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poline1 schreef op 18 september 2016 @ 13:50:

[...]





Hij heeft het er doorheen de jaren wel eens over gehad. We praten af en toe over wat we fijn vinden in bed. We hebben enkele dingen al geprobeerd, die hem fijn leken, zoals buitenseks. Ik vind dit vooral heel ongemakkelijk en vind ik ook niet echt de moeite. Hij wil ook af en toe dat ik pakjes aandoe, bv een jurk met enkel een string onder als ik uitga. Daar wil ik wel in meegaan, maar ik voel mij dan goedkoop.

Het laatste anderhalf jaar ongeveer wil hij steeds verdergaan. Hij kan dan bv niet meer wachten tot we thuis zijn na het uitgaan, maar wil het dan doen in een verlaten steegje (risico betrapt te worden).En binnenshuis? Experimenteer je daar weleens? Ik kan me best voorstellen dat je het niet fijn vind om buiten seks te hebben of buiten bepaalde dingen voor hem te dragen, maar in je eigen huis en bed kun je ook een hoop experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 18 september 2016 @ 13:40:

Hoe weet je zo stellig dat je niet houdt van de sex die je man wil als je t nog nooit hebt geprobeerd?





Omdat bepaalde dingen mij gewoon helemaal niet aanspreken en mij niet fijn lijken.

Seks wordt hier vaak vergeleken met eten. Ik heb nog nooit varkensdarmen gegeten, maar dit lijkt mij gewoonweg vreselijk door de geur alleen, dus zal ik het ook nooit doen.

Ik heb er helemaal geen behoefte aan en heb dan ook niet het gevoel iets te missen.
quote:Poline1 schreef op 18 september 2016 @ 13:56:

[...]





Omdat bepaalde dingen mij gewoon helemaal niet aanspreken en mij niet fijn lijken.

Seks wordt hier vaak vergeleken met eten. Ik heb nog nooit varkensdarmen gegeten, maar dit lijkt mij gewoonweg vreselijk door de geur alleen, dus zal ik het ook nooit doen.

Ik heb er helemaal geen behoefte aan en heb dan ook niet het gevoel iets te missen.Maar je man mist wel wat. Kan je voor hem dan niet eens wat proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fayan schreef op 18 september 2016 @ 13:53:

[...]





En binnenshuis? Experimenteer je daar weleens? Ik kan me best voorstellen dat je het niet fijn vind om buiten seks te hebben of buiten bepaalde dingen voor hem te dragen, maar in je eigen huis en bed kun je ook een hoop experimenteren.Zoveel valt er toch niet te experimenteren binnenshuis? Ik wil het ook wel eens op een andere plaats doen (niet in de slaapkamer), dit doen we af en toe, maar vind ik erg ongemakkelijk. Hij wil ook vaak vluggertjes, maar daar heb ik minder aan. BDSM lijkt mij helemaal niets.
quote:Poline1 schreef op 18 september 2016 @ 13:56:

[...]





Omdat bepaalde dingen mij gewoon helemaal niet aanspreken en mij niet fijn lijken.

Seks wordt hier vaak vergeleken met eten. Ik heb nog nooit varkensdarmen gegeten, maar dit lijkt mij gewoonweg vreselijk door de geur alleen, dus zal ik het ook nooit doen.

Ik heb er helemaal geen behoefte aan en heb dan ook niet het gevoel iets te missen.



Je kan sex wel met eten vergelijken, behalve dan dat jouw man prima iets kan eten wat jij niet wil omdat jij iets anders kan kiezen.

Wat sex betreft heeft je man die mogelijkheid niet.
Een tussenvorm?

Nu verzint hij steeds iets en dat lijkt je niks.

Maar hem een keer in de veiligheid van je eigen huis verleiden met een leuk outfitje of na een etentje met vrienden ineens verklappen dat je een string aanhad (al dan niet waar maar weet hij veel) ofzoiets?

Of desnoods een keer een donderdagavond een iniatief nemen als het jou uitkomt?

Je kunt zijn wensen tegemoet komen zonder dat je jezelf geweld aan hoeft te doen. Dus er een eigen twist aangeven. Maar alleen doen zoals jij het wil lijkt me niet zo de oplossing.
quote:Poline1 schreef op 18 september 2016 @ 14:04:

[...]





Zoveel valt er toch niet te experimenteren binnenshuis? Ik wil het ook wel eens op een andere plaats doen (niet in de slaapkamer), dit doen we af en toe, maar vind ik erg ongemakkelijk. Hij wil ook vaak vluggertjes, maar daar heb ik minder aan. BDSM lijkt mij helemaal niets.



Hoezo heb je daar niks aan? Man is dan toch blij? Moet je steeds perse een orgasme (of 10) ofzo?

Ik vind het soms wel relaxed juist, alleen even 'dienstbaar' te zijn en goed voor het humeur ook nog.
quote:Poline1 schreef op 18 september 2016 @ 14:04:

[...]





Zoveel valt er toch niet te experimenteren binnenshuis? Ik wil het ook wel eens op een andere plaats doen (niet in de slaapkamer), dit doen we af en toe, maar vind ik erg ongemakkelijk. Hij wil ook vaak vluggertjes, maar daar heb ik minder aan. BDSM lijkt mij helemaal niets.Oh jazeker wel, ik denk dat er in huis meer te experimenteren valt dan buitenshuis. Ik herinner me jouw vorige topic nog. Daar schoot je ook alle ideeën en tips af, en gaf je mensen die het niet met je eens waren een snauw. Jij zegt dat je wel op zoek wil naar een middenweg, maar dan moet je niet ook alle ideeën en voorstellen van je man afschieten 'Omdat het je niks lijkt'. - Voer dan een gedeelte uit, of ga op zoek naar dingen die je wel wil proberen.
Probleem is dat als TO een keer wat anders meedoet, haar man waarschijnlijk ook wil merken dat ze het leuk vindt. De schijn ophouden is lastig, ook omdat je het dan vervolgens vaker moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 september 2016 @ 14:06:

of na een etentje met vrienden ineens verklappen dat je een string aanhad Sjonge wat pikant zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven