Vertrouwen weer terugkrijgen

28-09-2014 10:36 51 berichten
Mijn vriendin is laatst bijna vreemdgegaan waar ik met toeval achter kwam. Daar hebben wij over gepraat en afspraken over gemaakt.

De man waar zij bijna mee vreemd is gegaan heeft haar helemaal gek gemaakt en haar gevoellige snaar geraakt.

Uiteindelijk is ze door omstandigheden niet vreemdgegaan maar haar gevoelens voor die man zijn nog niet helemaal weg.

Wij houden ontzettend veel van elkaar en ik heb het haar vergeven maar natuurlijk is mijn vertrouwen in haar ver weg.

Ze is diep door het stof gegaan en ik wil haar het vertrouwen wel teruggeven dat verdiend ze wel maar ik heb er nog veel moeite mee.

Iemand tips?
Je vriendin stond open voor iemand die haar gek maakte en haar juiste snaar raakte bedoel je eigenlijk. Iemand die niet versierd wil worden die wordt dat ook niet.



Heel eerlijk zou ik niet weten hoe je iemand weer zou kunnen vertrouwen die blijkbaar daar voor open staat. Misschien ben je zelf te kort geschoten in jullie relatie en bindt je haar op die manier weer aan je.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen leg jij (jullie?) de verantwoordelijkheid voor een deel bij die andere man. Maar als alles zo goed zat tussen jou en je vriendin, was dit natuurlijk niet gebeurt.

Kijk eens naar jezelf, welke rol jij hebt gespeeld, waardoor zij blijkbaar haar heil bij een ander ging zoeken.

Praat vooral veel en vaak met je vriendin. Zij mist blijkbaar iets. Jij bent de enige die daar iets aan kan doen.
Hoi,

Dit bedoel ik niet aanvallend ofzo,

Maar sinds wanneer is het t buiten de deur zoeken de verantwoordelijkheid van de TO?

Als zijn vriendin iets mist, dan ligt dat aan haarzelf, niet aan to.

Ze had dat ook naar hem kunnen communiceren ipv haar gevoelige snaar bloot te leggen voor een ander.

Kortom, zijn vriendin is tekortgeschoten in haar verantwoordelijkheid om de relatie eerlijk te houden, je kunt als partner niet raden wat de ander mist, als die niets zegt.
Alle reacties Link kopieren
Beiden zijn blijkbaar tekort geschoten. Waterplant heeft zeker ook een punt vind ik, lucianne.
Ik ben 't nog steeds :-)
Wat betreft t vertrouwen terugkrijgen,

Dat kan best goed komen, maar dan zal je vriendin, in het vervolg wel eerder moeten aangeven wat zij nodig heeft, en hoe zij zich voelt, ipv ergens anders te gaan "shoppen" , en zullen jullie dus veel moeten praten over hoe je samen verder wilt.

Probeer de gesprekken zo open mogelijk te houden en zonder verwijten, dan zal zij zich uitgenodigd voelen om eerlijker te zijn.

Als je echt duidelijk voor ogen hebt hoe je verder wilt met z'n twee, en daar afspraken over hebt gemaakt, zal de tijd het leren of ze zich eraan kan houden, een instant oplossing voor het terugkrijgen van vertrouwen kan ik je niet geven, want vertrouwen komt te voet, en gaat te paard..

Zelf ben ik een tijd geleden ook bedrogen, en hoewel ik het heb vergeven en we eraan werken, is m'n vertrouwen ook nog niet helemaal terug, dat begint nu pas langzaam weer terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 28 september 2014 @ 11:12:

Wat betreft t vertrouwen terugkrijgen,

Dat kan best goed komen, maar dan zal je vriendin, in het vervolg wel eerder moeten aangeven wat zij nodig heeft, en hoe zij zich voelt, ipv ergens anders te gaan "shoppen" , en zullen jullie dus veel moeten praten over hoe je samen verder wilt.

Probeer de gesprekken zo open mogelijk te houden en zonder verwijten, dan zal zij zich uitgenodigd voelen om eerlijker te zijn.

Als je echt duidelijk voor ogen hebt hoe je verder wilt met z'n twee, en daar afspraken over hebt gemaakt, zal de tijd het leren of ze zich eraan kan houden, een instant oplossing voor het terugkrijgen van vertrouwen kan ik je niet geven, want vertrouwen komt te voet, en gaat te paard..

Zelf ben ik een tijd geleden ook bedrogen, en hoewel ik het heb vergeven en we eraan werken, is m'n vertrouwen ook nog niet helemaal terug, dat begint nu pas langzaam weer terug te komen.Knap dat je eraan blijft werken. Ik weet niet of ik dat zou kunnen vergeven en vergeten. Over vertrouwen nog niet eens gesproken, dan.
Ik ben 't nog steeds :-)
quote:jo12345 schreef op 28 september 2014 @ 10:47:

Zo te lezen leg jij (jullie?) de verantwoordelijkheid voor een deel bij die andere man. Maar als alles zo goed zat tussen jou en je vriendin, was dit natuurlijk niet gebeurt.

Kijk eens naar jezelf, welke rol jij hebt gespeeld, waardoor zij blijkbaar haar heil bij een ander ging zoeken.

Praat vooral veel en vaak met je vriendin. Zij mist blijkbaar iets. Jij bent de enige die daar iets aan kan doen.

Wij hebben een heel goede relatie daar zit het probleem niet.

Ja ik ben mij bewust dat ik er onbewust ook schuld aan heb maar dat is nooit een excuus om vreemd te gaan.

Ik vraag mij ook af wat ik dan mis en als ik er met haar over praat kan zij het niet aangeven.

Ik zit daar best mee en probeer er ook alles aan te doen om dat te ondekken. Ik hou onbeschrijfelijk veel van haar en wil er dan ook alles aan doen om als ik iets mis daar aan te werken.

Wij praten veel met elkaar en het voorval staat niet tussen ons in, in tegendeel zelfs. Uiteindelijk denken wij beide er sterker uit te komen.

Ik heb er een hekel aan om niet volledig vertrouwen in mijn partner te hebben maar zoals @lucianne ook schrijft vertrouwen komt te voet maar gaat te paard.
Uiteraard ben ik t ermee eens dat beide tekortgeschoten kunnen hebben, maar t is hoe je ermee omgaat, het is gewoon vaak zo, dat degene die bedrogen wordt, dan extra zijn of haar best gaat doen, en de schuld bij zichzelf gaat zoeken...(want de ander mist iets) terwijl de vreemdganger het in feite zelf heeft veroorzaakt, dat was een beetje mijn insteek...

Je krijgt dan echt een deuk in je zelfvertrouwen, terwijl dat niet nodig is, en de vreemdganger ondertussen niet aan zijn of haar echte probleem werkt.

Ik ben ook tekortgeschoten in m'n relatie, iedereen schiet wel eens tekort...maar als de ander t niet aangeeft en het ergens anders gaat zoeken, kan ik daar niets mee,

dus t om zeep helpen van de relatie en hoe anderen met hun problemen omgaan is verantwoordelijkheid van de persoon zelf.
Ze is niet vreemd gegaan. Maar bijna. Loog ze daarover toen je haar betrapte? Heeft ze nog contact met die andere man?



Ik geloof niet dat er altijd iets mis is met je relatie als je (bijna) vreemdgaat. Dat is een mening. Net als wel vinden dat het zo is. Geen feit!



Veel praten en samen tijd doorbrengen. Verder gewoon tijd de wond laten helen. Meer is er niet aan te doen.
@LieveSophie nee daar loog ze niet over en ze heeft geen contact meer met die man. Daar vertrouw ik haar zeker in.

De gevoelens voor die man zijn niet alleen seksueel gericht voor de kick/spanning of zo maar normale gevoelens en daar heb ik nog de meeste moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit ervaring dat je het wel kunt vergeven maar niet kunt vergeten. Het zal waarschijnlijk altijd een gevoelig punt blijven.



Wat jullie nu zal helpen is volledige openheid van zaken en veel communicatie. Ik had dat toen ook heel erg nodig om het vertrouwen weer terug te krijgen. Inmiddels zijn we 7 jaar verder en is het iets dat we gelukkig achter ons hebben kunnen laten.



Achteraf bleek het ook wel 'goed' te zijn dat het is gebeurd. Het heeft ons allebei wakker geschud en doen beseffen dat we elkaar ergens toch een beetje kwijt waren geraakt. De les die we uit het voorval hebben getrokken is dat we dus wel zuiniger zijn op elkaar en waken voor het van elkaar verwijderd raken.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 28 september 2014 @ 11:55:

@LieveSophie nee daar loog ze niet over en ze heeft geen contact meer met die man. Daar vertrouw ik haar zeker in.

De gevoelens voor die man zijn niet alleen seksueel gericht voor de kick/spanning of zo maar normale gevoelens en daar heb ik nog de meeste moeite mee.



Ik kan me voorstellen dat dat moeilijker voelt.

Een slippertje uit lust is één ding, maar gevoelens maken het een stuk ingewikkelder.



Ik weet wel dat vrouwen vaak sneller geneigd zijn om -als iets goed voelt of als iemand sexueel aantrekkelijk lijkt- te denken dat ze allerlei gevoelens voor iemand hebben. Het is handig als ze probeert dingen te relativeren en met haar voetjes op de grond te blijven staan. Zeg haar maar: Don't let good sex (lust) confuse your heart and make you think you're in love.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Snap ik wel. Realiseer je alleen wel dat gevoelens voor een ander, niets zegt over de gevoelens die ze voor jou heeft.



Ze is bijna vreemd gegaan zeg je. Maar als jij er niet achter was gekomen had ze het misschien nooit gedaan. Gevoelens voor andere kunnen bij iedereen komen. Stel dat jij morgen iemand ontmoet?
Ja dat had ze gedaan dat heeft ze toegegeven en ja ik kan morgen ook iemand tegenkomen.

Gevoellens daarvoor kan je onderdrukken en harder aan je eigen relatie werken.

Zijn er toch gevoelens dan moet je die met je huidige partner bespreken. Vreemdgaan is nooit een optie.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft haar niet gek gemaakt en haar gevoelige snaar geraakt, zij heeft zich gek laten maken. De schuld ligt niet bij die man.
Ik heb dit draadje niet geopend om de schuld te bepalen over het (bijna)vreemdgaan. Het heeft er wel mee te maken maar ik zit er mee dat ik nu weinig vertrouwen heb en er moeite mee heb hoe ik daar mee om moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
bij toeval achter gekomen, bijna vreemd gegaan...mmmm dat is een keuze hoor... geen hondepoepje waar je net nog niet intrapt
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
of zeg ik nu iets raars?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Nee is niet raar ze was ook daadwerkelijk vreemd gegaan als ik er niet achter gekomen was en zo neem ik het ook op. De intentie om vreemd te gaan en dat ook willen uitvoeren is voor mij hetzelfde als vreemdgaan. Daar hebben wij al veel over gesproken en zal nog vaak besproken worden. Het heeft mij veel pijn gedaan en nog. Dat vreemdgaan heb ik haar vergeven maar de pijn is nog niet weg, dat heeft ook zijn tijd nodig.

Zoals ik al schrijf houden wij heel veel van elkaar en heeft ze ook veel spijt. Het doet haar nu ook pijn dat ze mij zoveel pijn gedaan heeft. Wij gaan voor onze relatie en werken er hard aan om er sterker uit te komen. Ik zit er hoofdzakelijk mee dat ik haar weer 100% wil vertrouwen, dat vind ik noodzaak in een relatie. Het zal niet makkelijk zijn.
Dat vertrouwen kan terugkomen als je de werkelijke oorzaak weet en kunt wegnemen, dan heeft t vreemdgaan namelijk geen "zin"of "nut" meer, (niet dat ik vreemdgaan zinvol vind, maar even bekeken vanuit die hoek) alleen dat ligt dus bij de persoon die vreemdgaat, die heeft op een of andere manier daar iets uitgehaald en gedacht het niet op een andere manier te kunnen bereiken.

Dat is naar mijn idee ook het enige zinvolle van de schuldvraag, zeker als je van iemand houdt, als de schuld erkend is, en je weet waar t vandaan komt, kun je het oplossen is er plaats voor vergeving, en opbouw van nieuw vertrouwen.

Het is vaak alleen moeilijk vast te stellen waar t precies vandaan komt, dan zouden veel minder mensen vreemdgaan denk ik, ik ga er niet van uit dat mensen dat doen voor de lol, of om nou maar eens even lekker hun partner te kwetsen, het is meer een soort van onvermogen om met eigen problemen, of verlangens om te gaan, en een soort vlucht uit de werkelijkheid denk ik.

Iets missen, wat vaak in henzelf mist, kan niet door een ander worden opgevuld, daarom weten ze vaak ook niet te benoemen wat ze nou precies missen

Het vreemdgaan verbloemt dat gemis tijdelijk, want dat geeft een veel sterkere emotie en dan denken ze dat het aan de eigen partner of relatie ligt en denken dan op dat moment dat het vreemdgaan hun oplossing is.

Ik weet niet of dit ook voor jouw vriendin geldt TO, maar zo zat t wel bij mijn man.
@Lucianne bedankt voor je verhaal.

De werkelijke oorzaak is weggenomen, d.w.z. dat de man niet meer in beeld is. Mijn vriendin is een beetje onzeker type en daar heeft hij gebruik van gemaakt. Maar je weet maar nooit of hij nog ooit contact zoekt met haar en dat ze dan weer voor zijn mooie praatjes de streep over gaat. En wat als er een andere man komt met mooie praatjes. Mijn vriendin is een type die niet van haar zelf weet dat ze mooi is en dat siert haar. Ze weet dat ik haar bloedmooi vind, dat vertel ik haar geregeld en hoop ook ze wat meer zelfvertrouwen daarover krijgt. Dat ze een beschadigd zelfvertrouwen heeft natuurlijk een oorzaak maar daar ga ik hier niet op in. Ze was gevoellig voor de lieve woordjes en aandacht die ze van die man kreeg. Ik wist van het contact tussen haar en hem en vond het goed als ze maar eerlijk was en hoopte dat ze daardoor ook meer zelfvertrouwen kreeg. Tot op zekere hoogte

heeft ze dat ook gedaan maar op een bepaald moment is er iets gebeurd waar ik maar geen vat op krijg en is ze tot het vreemdgaan verleid. Een deel gevangen door de lieve woorden en positieve aandacht, ook een deel voor de seksuele kick maar ook dat ze verliefdheidgevoelens voor hem had en nog wel een beetje heeft. Daar zit ook mijn probleem, gaat ze er weer in mee als hij in de toekomst toch nog contact met haar opneemt of als er een andere man met gelijksoortelijke avances in de buurt komt.

Het is een mooie vrouw en dan weet ik best dat ze aandacht krijgt van andere mannen en eerlijk streelt dat mijn ego ook. Het zal moeilijk zijn om hierin weer vertrouwen te krijgen.
anoniem_64059fda820c3 wijzigde dit bericht op 28-09-2014 14:42
Reden: Typfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee

Wat een verhaal, jij hebt geen schuld zij is vreemdgegaan althans bijna maar wat jij schrijft als jij het niet ontdekt had was ze ook echt met die man naar bed gegaan. Welke garantie heb jij dat ze al niet iets dergelijks gedaan heeft, zoenen, strelen en voelen als er verliefdheidgevoelens zijn is ook vreemdgaan.

Hoe vaak ik wel niet tegen mijn vrouw vertelde hoe mooi ze is en alles had ik voor haar over. Ik daagde haar op handen.

Ze is 2 keer vreemd gegaan voordat ik het ontdekte waardoor mijn wereld instortte. De pijn gaat nooit weg en het vertrouwen komt ook nooit meer helemaal terug.

Zij kon mij ook niet vertellen wat ze in mij miste en ik heb ook lang de schuld bij mij zelf gezocht. Wij zijn er achter gekomen dat ik niets mis, de schuld ligt toch echt bij haar. Welke vrouw wil er nu geen positieve aandacht van een andere man? Van haar onzekerheid heeft hij toen misbruik gemaakt. Mijn vrouw heeft toen de schuld op haar genomen en heeft haar liefde voor mij aan mij getoond door alles voor mij te doen en over te hebben. Sinds die tijd draagt ze mij op handen. Het verzacht wat van de pijn en we hebben het weer goed samen.

Sterkte van een lotgenoot.
Alle reacties Link kopieren
Veel succes met iemand waarbij niet alleen vreemdgaan in de aard van het beestje zit, maar het ook (hoe typerend) klaar speelt om jou deels de schuld daarvan aan te praten. Klinkt als een lot uit de loterij, je vriendin.



Helaas een soortgelijke vriendin gehad. Gelukkig is dat nu een ex.
quote:dedoper schreef op 28 september 2014 @ 14:33:

Mijn vriendin is een beetje onzeker type en daar heeft hij gebruik van gemaakt. Ze was gevoellig voor de lieve woordjes en aandacht die ze van die man kreeg. Tot op zekere hoogte

heeft ze dat ook gedaan maar op een bepaald moment is er iets gebeurd waar ik maar geen vat op krijg en is ze tot het vreemdgaan verleid.

Zoals je haar hier beschrijft, is het een afhankelijke vrouw die te dom is om te poepen want ze kan schijnbaar niet nadenken over wat wel en niet hoort in een relatie. Geloof er geen reet van.



Ik wilde een normale reactie geven, want ik stond in jouw schoenen, maar hier gaan mijn haren echt rechtovereind van staan. Nondeju. Mijn man heeft drie keer gezoend met zijn ' vlam'. No way dat ik haar de schuld ga geven. Mijn man had na moeten denken. Mijn man heeft ons huwelijk in gevaar gebracht. En niet zij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven