Vertrouwen weer terugkrijgen

28-09-2014 10:36 51 berichten
Mijn vriendin is laatst bijna vreemdgegaan waar ik met toeval achter kwam. Daar hebben wij over gepraat en afspraken over gemaakt.

De man waar zij bijna mee vreemd is gegaan heeft haar helemaal gek gemaakt en haar gevoellige snaar geraakt.

Uiteindelijk is ze door omstandigheden niet vreemdgegaan maar haar gevoelens voor die man zijn nog niet helemaal weg.

Wij houden ontzettend veel van elkaar en ik heb het haar vergeven maar natuurlijk is mijn vertrouwen in haar ver weg.

Ze is diep door het stof gegaan en ik wil haar het vertrouwen wel teruggeven dat verdiend ze wel maar ik heb er nog veel moeite mee.

Iemand tips?
@hetisnuofnooit, Wij zijn echt niet de enigste een mens is nu eenmaal niet monogaam

Het vreemdgaan is 1 maar de verliefdheidgevoelens is 2 en het liegen ….. die doen mij nog het meeste pijn. Op den duur moet je door maar zover ben ik nog niet er moet nog veel gepraat worden.

Met vlagen komt de boosheid weer opzetten en dan heb ik er weer veel moeite mee.

Gelukkig dat het bij jullie zo goed is gekomen, dat geeft moed en hopelijk komt het bij ons ook zo goed.



@impossibruuu, bedankt maar niet heus, ze probeert mij helemaal niet de schuld te geven, ze gaat juist diep door het stof en neemt alle schuld op haar.

Ik ben zelf gaan denken dat ze iets bij mij mist. Dat is een menselijke reactie.



@clubmedfan, ik snap jou reactie maar ik geloof haar wel, ik weet dan ook alle in en outs die ik hier niet wil bespreken. Het is geen kattenpis wat ze meegemaakt heeft dat moet je maar van mij aannemen.

Natuurlijk is vreemdgaan dan niet de oplossing en dat neem ik haar ook echt kwalijk.

Ze is een volwassen intelligente vrouw en weet drommels goed dat het niet goed is.

Ja mijn vriendin is fout niet die eikel die haar versierde en misbruik van haar onzekerheid maakte.

Zij gaat door het diep door het stof en vind het verschrikkelijk dat ze mij zoveel pijn doet.

Ik heb haar inmiddels vergeven maar het blijft pijn doen. Dat het goed komt geloof ik echt wel maar ik wil haar ook weer 100% kunnen vertrouwen maar hoe we dat kunnen bereiken weet ik nog niet.

Misschien ben ik zelf ook wel een onzeker figuur.

Waar heb ik zo’n mooie vrouw aan verdiend? Dat vraag ik mij wel af en wat mis ik zodat zij in de verleiding komt dat dit gedaan heeft.

Ik zal wel een pluisje zijn en zijn we beide het onzeker type.

Ze weet wel dat het eenmalig is dat ik haar vergeef, als ik ook maar half het vermoeden heb dat er weer zoiets speelt, als ze niet eerlijk tegen mij is over haar gevoelens etc dan is het meteen over.

Wij gaan er voor maar het zal nog veel pijn doen en een lange tijd nodig hebben maar ik geloof er in dat wij er wel sterker uit gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
impossibruuu niet alle relaties zijn hetzelfde wat bij dedoper en ons aan de hand was kan bij jou heel anders zijn.

Ik hoop dat je nu gelukkig bent en weer een fijne relatie hebt.
quote:hetisnuofnooit schreef op 29 september 2014 @ 21:24:

impossibruuu niet alle relaties zijn hetzelfde wat bij dedoper en ons aan de hand was kan bij jou heel anders zijn.

Ik hoop dat je nu gelukkig bent en weer een fijne relatie hebt.Dat hoop ik ook voor hem.
hoe je het vertrouwen in haar terugkrijgt?



door zelf een stapje terug te nemen en je te richten op wat jij belangrijk vindt in je leven.

door je grenzen van wat een ander je kan of mag aandoen omwille van liefde opnieuw te bepalen. dus even een tijdje apart van elkaar om het maar even zo te zeggen.



als ze slim is, geeft ze je daar alle tijd en ruimte voor.



de manier waarop ze daar mee omgaat, geeft jou inzicht of ze ooit nog te vertrouwen is.



eerlijk gezegd denk ik niet dat ze te vertrouwen is. er zal ongetwijfeld iemand anders langskomen in de toekomst die ook een snaar weet te raken. ze had daar bij die eerste keer al met je over moeten praten, dat haar snaar gevoelig kan zijn en ze had steun bij je moeten zoeken voordat het zover kwam. DAT geeft vertrouwen en dat zie ik niet bij haar.



denk na.... het gaat nu niet om wat zij wil... wat je voor beiden wilt.... het gaat erom waar jij op zit te wachten, of je dat van haar kunt krijgen of niet.



heel veel sterkte en vooral succes
Alle reacties Link kopieren
quote: september 2014 @ 18:26: Wij gaan er voor maar het zal nog veel pijn doen en een lange tijd nodig hebben maar ik geloof er in dat wij er wel sterker uit gaan komen.



Je kunt dit nu wel heel stellig zeggen maar zeker weten doe je iets natuurlijk nooit helemaal.Het is in ieder geval te hopen voor je!



Ook al heeft ze genoeg meegemaakt in haar leven wist ze dat ze zich op glad ijs begaf maar heeft ze het toch gewoon gedaan. Waar jij over 'wij' spreekt was/ is zij gewoon niets meer dan met zichzelf bezig.
Vertrouwen komt nooit helemaal meer terug, daarom geloof ik niet in doorgaan na ontrouw!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 30 september 2014 @ 06:15:

hoe je het vertrouwen in haar terugkrijgt?



door zelf een stapje terug te nemen en je te richten op wat jij belangrijk vindt in je leven.

door je grenzen van wat een ander je kan of mag aandoen omwille van liefde opnieuw te bepalen. dus even een tijdje apart van elkaar om het maar even zo te zeggen.



als ze slim is, geeft ze je daar alle tijd en ruimte voor.



de manier waarop ze daar mee omgaat, geeft jou inzicht of ze ooit nog te vertrouwen is

...

denk na.... het gaat nu niet om wat zij wil... wat je voor beiden wilt.... het gaat erom waar jij op zit te wachten, of je dat van haar kunt krijgen of niet.



heel veel sterkte en vooral succes

Ik heb toen ook een stap terug gedaan maar dat werkte niet

Misschien bij dedoper wel

Het is wel een goede raad dat hij nu aan zich zelf moet denken en moet doen wat belangrijk voor hem is

Als zij nog om hem geeft dan heeft ze daar begip voor en doet ze alles om hem daarin bij te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 28 september 2014 @ 14:33:

@Lucianne bedankt voor je verhaal.

De werkelijke oorzaak is weggenomen, d.w.z. dat de man niet meer in beeld is. Mijn vriendin is een beetje onzeker type en daar heeft hij gebruik van gemaakt. Maar je weet maar nooit of hij nog ooit contact zoekt met haar en dat ze dan weer voor zijn mooie praatjes de streep over gaat. En wat als er een andere man komt met mooie praatjes. Mijn vriendin is een type die niet van haar zelf weet dat ze mooi is en dat siert haar. Ze weet dat ik haar bloedmooi vind, dat vertel ik haar geregeld en hoop ook ze wat meer zelfvertrouwen daarover krijgt. Dat ze een beschadigd zelfvertrouwen heeft natuurlijk een oorzaak maar daar ga ik hier niet op in. Ze was gevoellig voor de lieve woordjes en aandacht die ze van die man kreeg. Ik wist van het contact tussen haar en hem en vond het goed als ze maar eerlijk was en hoopte dat ze daardoor ook meer zelfvertrouwen kreeg. Tot op zekere hoogte

heeft ze dat ook gedaan maar op een bepaald moment is er iets gebeurd waar ik maar geen vat op krijg en is ze tot het vreemdgaan verleid. Een deel gevangen door de lieve woorden en positieve aandacht, ook een deel voor de seksuele kick maar ook dat ze verliefdheidgevoelens voor hem had en nog wel een beetje heeft. Daar zit ook mijn probleem, gaat ze er weer in mee als hij in de toekomst toch nog contact met haar opneemt of als er een andere man met gelijksoortelijke avances in de buurt komt.

Het is een mooie vrouw en dan weet ik best dat ze aandacht krijgt van andere mannen en eerlijk streelt dat mijn ego ook. Het zal moeilijk zijn om hierin weer vertrouwen te krijgen.

Je houdt jezelf voor de gek. Die man is niet de werkelijke oorzaak voor haar vreemdgaan. De werkelijke oorzaak ligt bij haar. Zij ging vreemd, die kerel niet.



Word wakker man!
Alle reacties Link kopieren
""tot vreemdgaan verleid""...huh?, kan dat ook al?

haha, grappig...alsof wij vrouwen geen keuze hebben...

Jazeker wel....wij maken zelf de keus!!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Harde woorden, oké die verdien ik.

Natuurlijk is zij de schuldige en de schuld neemt ze ook op zich.

Maar wat doe je er aan? Uit elkaar gaan dat is voor mij geen optie.

Ik hou van haar en zij van mij. De misstap is door mij vergeven maar het doet nog wel pijn. De ene dag wat meer en de andere dag wat minder.

Ik zoek wel naar de oorzaak waarom? Ze was gevoellig voor zijn verleidende woorden maar zoals jullie al aangeven dat is geen reden om vreemd te gaan.

Mankeerd er wat aan mij, ja misschien wel maar dat kan ze niet aangeven. Volgens haar niet. Dus ook geen reden. Toch twijfel ik daar aan en het heeft mijn zelfvertrouwen een flinke deuk gegeven.



Ik wil haar wel weer verrouwen en ook al komt het nooit meer helemaal terug wil ik daar wel voor gaan.

Niemand heeft de zekerheid dat hun partner in de toekomst vreemd gaat. Het klopt dat mijn partner daar wel gevoellig voor is, anders was het niet zo ver gekomen. Daar kunnen we samen aan werken en altijd zal er wel een stemmetje zijn die mij zo nu en dan wakker moet schudden.



Ik heb een stap terug gedaan en misschien wel 2 om meer aan mij zelf te denken. Ik heb het met haar besproken of het niet beter was om uit elkaar te gaan of weer terug naar het begin. Nee voor ons beide geen optie. Wij geven elkaar veel liefde en praten er veel over. Misschien overvraag ik haar nu wel te veel maar dat is dan haar probleem ik wil weten hoe het tot zover is gekomen.

Als ik er niet in zou geloven dat ik het vertrouwen niet terug zal krijgen dan heeft het ook geen nut om er iets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Doe altijd wat je hart ingeeft..en volgens mij doe jij dat.

En dat vind ik dan ook wel weer mooi.

.

Ik hoop dat jullie het gaan redden, want een man met doorzettingsvermogen...zal zij vast missen.

Veel liefde voor jullie.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Vertrouwen terug krijgen duurt ff. Bij ons kwam het vorig jaar mei aan het licht. In november merkte ik dat ik hem niet zo nodig meer hoefde te checken en ik januari was ik er over heen en had ik niet meer de behoefte hem te checken. Natuurlijk realiseerde ik mij ook dat hij alsnog dingen kon verbergen maar het voelde gewoon goed. Door samenloop van omstandigheden heb ik vorige week weer een dip gehad. Hij was afwezig, bleef langer op dan ik terwijl we altijd tegelijk naar bed gingen en ik zag hem ineens weer veel online op de app. Allemaal dingen die hij ook deed toen hij in die periode methaar nbezig was. In mijn hoofd was hij dus alweer bezig. De feiten lagen alleen totaal anders. Toen realiseerde ik mij dat ik hem toch -in dit opzicht- nog niet helemaal vertrouw.
@Elle4560, dankt je doet mij goed.

Opgeven is de weg van de minste weerstand, wij houden van elkaar en dan moeten we er ook voor vechten. Als ik er nu een punt achter zou zetten is de pijn niet minder. Nu is de kans best groot dat we er sterker uitkomen en daar geloof ik in.



@clubmetfan, Dat geloof ik meteen, mail, gsm etc controleren heeft geen zin.

Als ze daar mee bezig zijn dan zijn ze slim genoeg om alles te wissen maar ach een beetje ict-er haalt alles met gemak weer terug. Ik vind dat ik haar ook het vertrouwen moet geven om haar mail, gsm etc niet te controleren, de basis van vertrouwen is dan weg.

Wel jammer dat het nu bij jou toch weer slecht gaat.



Het verwerken van het vreemdgaan doe ik ook door het hier van mij af te schrijven en het voordeel is dat ik dan ook tips en oplossingen aangeboden krijg



Ik ben helaas erg dyslectisch en het schrijven is een kriem voor mij maar het helpt wel.

Iedereen bedankt dat er geen opmerkingen worden gemaakt voor mijn taalfouten.
Hoi,

Ja eens met markovic...

Het symptoom (de andere man) is wel verdwenen, maar de oorzaak nog niet..

Die zit in haarzelf, en die kun jij niet voor haar oplossen helaas, dat zal zij zelf moeten doen, (als zij dat uberhaubt wil..) zij zal dus aan haar onzekerheid moeten gaan werken, die leegte zelf op moeten vullen, als zij met jou een fijne toekomst wil opbouwen,

Zij mist misschien iets, dat zij wil opvullen, en dat kan een ander niet doen, ook al denkt ze van wel.

Het kan ook zijn, dat zij uiteindelijk toch iets anders wil in een relatie dan jij, dat zullen jullie moeten uitzoeken.

jij bent nu aan t zoeken hoe jij dat kunt opvullen...dat gaat jou nooit lukken...en dat gaat niemand lukken, ook die andere vent niet, of wie dan ook.

Praat met haar, en probeer haar naar zichzelf te laten kijken, zij zal t zelf moeten ontdekken, anders kun je hoog of laag springen, maar dan verandert er niets.

Iig veel succes!
@Lucianne ergens ben ik het ook wel met Markovic eens.

Zij weet drommels goed wat ze opgeeft als wij uit elkaar gaan maar toch koos ze voor een onzekere toekomst. Zo ver is het niet gekomen en als ik haar vraag waarom ze zo'n toekomst wilde kiezen en de stabiele toekomst met mij gevaar liet lopen dan geeft ze als reden op, de spanning, het onbekende en zelfdestructief gedrag. Ik heb altijd gezegd dat er maar een reden is dat ik bij haar weg ga en dat is vreemdgaan. toch heb ik haar vergeven en zijn we nog bij elkaar. Waarom heb ik haar vergeven, ja omdat ik van haar hou en dat is niet minder geworden, ik weet ook dat zij nog net zoveel van mij houd.



De spanning en het onbekende daar kan ik wel iets bij bedenken maar dat is geen reden om vreemd te gaan. Onze relatie is goed wat dat betreft, Het zelfdestructief gedrag daar kan ik voor een deel in mee gaan, ik ken haar verleden en veel mensen vertonen dan wel zelfdestructief gedrag maar dat gaat volgens mij niet helemaal bij haar op.



Bij zelfdestructief gedrag hebben die mensen moeite met voor zich zelf op te komen en dat kan zij juist wel heel goed.

Dus zoek ik de oorzaak ook voor een deel bij mij. Dat ze iets bij mij mist.

Mijn ververtrouwen heeft een deuk opgelopen en zoek ook voor mij zelf naar wat zij dan mist bij mij zodat ik daar aan kan werken.



Het zal wel een combinatie zijn van allerlei dingen.

Ja zij moet er zelf aan werken om haar zelfvertrouwen weer terug te krijgen, ik kan haar daarin alleen maar steunen en een klein beetje mee helpen. Dat moet ze dan wel zelf willen anders lukt dat nooit. Wij hebben daar veel gesprekken over ook al voor dit voorval en ik heb het idee dat ze daar wel aan werkt.



Hoe raar het misschien ook klink deed de aandacht van die eikel haar zelfvertrouwen wel goed.

Het is een mooie vrouw en ik geef haar dat gevoel ook wel, ik zeg het ook heel vaak maar de aandacht van hem en de praatjes van dat ze mooi is etc deed haar zelfvertrouwen wel goed. Nee dat is geen reden om vreemd te gaan, in tegendeel zelfs.



Het enigste wat ik kan doen is dus zoeken naar het gene wat ze bij mij mist en daar aan werken, de rest moet ze zelf doen met steun van mij. zodat ze niet mee in de verleiding komt en er aan toegeeft om vreemd te gaan.

Ik geloof daar in en zoals ik al eerder schrijf, als ik daar niet in zou geloven heeft het geen nut.

Ik steun haar daarin en ik weet dan ook zeker dat ze het zelfvertrouwen gaat vinden en wij er uiteindelijk beter en sterker uitkomen.



Ik wil haar ook weer helemaal vertrouwen, dat zal wel veel tijd kosten en als ze het zelfvertrouwen terug heeft werkt het vertrouwen wat ik in haar wil hebben zeker mee.
Alle reacties Link kopieren
Lucianne, ik geloof niet zo in 'er is een diepere oorzaak' die vrouwen kennelijk graag aanvoeren. Vreemdgaande mannen zijn daar wat 'eerlijker' in: het is lekker, het is geil, dus ik doe het.



Hoezo moet dat voor vrouwen zo anders zijn, alsof je er dan uren over kunt filosoferen en de schuld bij allerlei andere dingen ('onzekerheid', 'leegte') kunt leggen dan het eigen egoïsme? We maken het nodeloos ingewikkeld op deze manier. Er zijn ws. heel veel vrouwen die in verleiding komen, en een groot deel van hen maakt de keuze om hun man niet te bedriegen. Het enige verschil tussen deze vrouwen en degenen die hun man wel bedriegen, is onvolwassenheid en egoïsme.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Even weer een update, ik moet het weer even van mij afschrijven.

Wij hebben afspraken gemaakt en het is nog steeds moeilijk om het vertrouwen weer terug te krijgen.

Het ging heel erg goed en ik zag dat ze ook bezig was om er aan te werken. Ik was zelfs gelukkig waardoor de pijn heel erg verzacht werd. Helaas hou ze zich niet aan de afspraken waardoor de pijn weer terug is. Nee ze is niet meer vreemd gegaan, dat niet.

Maar ik merk dat ze nog steeds liegt, Niet over het vreemd gaan etc. maar over de afspraken die wij gemaakt hebben.

Daar heb ik zoveel moeite mee.

Jullie zullen mij wel voor gek verklaren maar ik hou zoveel van haar.

Ik weet het niet meer, zal het ooit nog echt helemaal goed komen?
quote:dedoper schreef op 16 oktober 2014 @ 19:52:

Even weer een update, ik moet het weer even van mij afschrijven.

Wij hebben afspraken gemaakt en het is nog steeds moeilijk om het vertrouwen weer terug te krijgen.

Het ging heel erg goed en ik zag dat ze ook bezig was om er aan te werken. Ik was zelfs gelukkig waardoor de pijn heel erg verzacht werd. Helaas hou ze zich niet aan de afspraken waardoor de pijn weer terug is. Nee ze is niet meer vreemd gegaan, dat niet.

Maar ik merk dat ze nog steeds liegt, Niet over het vreemd gaan etc. maar over de afspraken die wij gemaakt hebben.

Daar heb ik zoveel moeite mee.

Jullie zullen mij wel voor gek verklaren maar ik hou zoveel van haar.

Ik weet het niet meer, zal het ooit nog echt helemaal goed komen?





Dat ligt helemaal aan jezelf. Je vriendin is 'bijna' vreemdgegaan. Mijn psychiater heeft altijd gezegd toen we het er eens over hadden; 'mensen gaan niet zomaar vreemd'. Dus daar heb je je antwoord.



Misschien is je vriendin het wel beu dat jij er nog mee bezig bent en is zij verder gegaan. Je geeft al aan dat zij 'gevoelig' was voor hem, zijn 'mooie woordjes, dat hij haar zelfvertrouwen gaf. Daar hadden de alarmbellen al af moeten gaan.



Je kunt verder zelf miepen en jammeren dat zij zich niet aan de afspraken houdt, maar de gevangene gaat uiteindelijk bij de bewaker weg. Dus schouders eronder ga met je vriendin praten wat er mist en zeur niet verder. En onderneem actie.
Harde woorden maar ik snap je wel.

Praten doen we wel, veel zelfs maar daar krijg ik het vertrouwen niet mee terug.

Voor mij is ze vreemd gegaan en dat doet pijn.

Welke actie zou ik dan moeten ondernemen?

Stoppen met de relatie? Niet mijn eerste keuze.

Praten? Dat doen wij heel veel, misschien wel te veel

Haar vergeven? Dat heb ik gedaan

Alles vergeten? Nee dat kan ik niet.

Dus ik weet het niet meer.
@ De doper.



Ze is niet vreemdgegaan. Zolang ze niet met hem het bed heeft gedeeld is er weinig aan de hand.

De actie die je moet ondernemen is naar jezelf kijken. Als ik het zo lees is er weinig aan op dit moment.

En als jij iemand tegen zou komen die jou leuk, mooi en woest aantrekkelijk vindt , hoe zou jij dan in je schoenen staan?



Je kan wel peeuwen dat je moet stoppen met de relatie, maar ga zo door en de relatie stopt met jou.



Vergeten kan je wel, heel gemakkelijk. Het is gebeurt klaar, ze heeft laten zien dat ze om je geeft, gekozen heeft en ze is door gegaan met haar leven. Jij niet, jij blijft in hetzelfde kringetje doordraaien en dat heeft zijn weerslag.



Bovendien als je het niet kan vergeten heeft het een negatieve weerslag, jij houdt je er mee continu mee bezig en zij weet er ook geen raad mee. De vicieuze cirkel is compleet en jij voelt je weer bevestigd. Is dat het waard?
Alle reacties Link kopieren
zij kent jouw tekortkomingen en idealiseert wellicht de ander.



ze moet echt voor jou en jullie relatie gaan. Dus probeer veel te praten, zij moet jouw vertrouwen weer winnen maar jij moet ook vertrouwen geven. Dat is best een lastig proces. Ga uit van haar eerlijkheid en besef dat jij de moeite waard bent anders was ze nu niet bij je.



Kennelijk is ze heel vatbaar voor complimenten en aandacht, maak daar maar gebruik van...en praten,praten,praten. Succes het is geen makkelijke situatie
Ik zou haar zeker aanspreken op het liegen en wat ze er mee doet is bepalend. Mijn ervaring is wel dat liegen soms een way of life is voor sommige mensen. In hoeverre je dat aan kan is per mens verschillend. Persoonlijk zou ik zeggen, als ik merk dat je nog een keer over iets significants liegt is het voor mij exit.
We hebben heel veel gepraat maar het gaat niet meer.

Ik ben er echt kapot van en zij ook.

We houden van elkaar maar hebben toch de knoop doorgehakt en zijn uit elkaar.
..
anoniem_63c8faa80abd0 wijzigde dit bericht op 17-10-2014 07:57
Reden: ongepast na lezen hele topic
% gewijzigd
Wow, dat klinkt heftig... Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven