Vervelend gevoel

26-04-2012 23:17 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen van jullie weten heb ik sinds een paar maanden een nieuwe vriend. Dit loopt vanaf het begin af aan eigenlijk als vanzelf. We zagen elkaar erg veel en ik merkte na een poosje dat ik meer behoefte kreeg aan 'eigen tijd' en heb hem dit een poosje geleden verteld. Hier reageerde hij onverwacht vrij negatief op: hij kreeg de indruk dat ik afstand wilde nemen omdat ik het niet meer zou zien zitten met hem, wat niet het geval is. Dit heb ik duidelijk aangegeven.



Sindsdien heb ik het gevoel dat het anders tussen ons is. Voorheen deed hij heel veel moeite om bij me te zijn en ik heb het gevoel dat hij me de laatste tijd aan het 'testen' is hoeveel ik voor hem over heb. Om een voorbeeld hiervan te noemen: we wonen een dik uur reizen van elkaar vandaan en hij slaapt het meest bij mij omdat hij in mijn woonplaats studeert, net als ik. Toch vraagt hij de laatste tijd regelmatig of ik zijn kant op kom terwijl dat helemaal niet logisch is omdat ik de dag erna vroeg op school moet zijn (in mijn woonplaats dus) en hij vrij is en dus lekker kan blijven liggen als ik wegga. Dan zou ik dus heel erg vroeg op moeten.



Ook doet hij de laatste tijd wat kortaf: hij stuurt veel minder berichtjes als voorheen en de lieve woordjes zijn drastisch verminderd. Daarnaast merk ik een wat geïrriteerde houding op van hem tegenover mij. Als ik hem er naar vraag zegt hij dat er niets aan de hand is..



Met de intimiteit is het ook niet echt denderend gesteld op dit moment. Ik heb daar sowieso minder behoefte dan dan hij maar als hij eenmaal begint ben ik er zeker voor in. Nu onderneemt hij weinig op dat gebied en als we het doen houdt hij zich weinig met mij plezieren bezig.



Nu de situatie waar ik me helemaal raar over voel: we zouden elkaar vanavond zien maar op het moment dat hij zo ongeveer bij mij zou aankomen kreeg ik een sms dat hij in slaap was gevallen en dus niet meer komt (want te laat). Ik balen want we zien elkaar pas halverwege volgende week weer. Nu heb ik sterk het gevoel dat het een smoes is, dat hij helemaal niet wilde komen (hij vroeg namelijk eerder al of ik naar hem kwam maar ik heb morgen om 09.00 uur college en moet om 08.30 uur de deur uit).

Ik reageerde dat ik het heel jammer vond.. Ik kreeg een 'sorry schat' terug en dat was het.. Normaal zou hij i.p.v. smssen hebben gebeld of op zijn minst meer hebben gesms't dan enkel dit..



Ik weet het nu niet meer zo goed.. Maak ik me druk om niets?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het bovenstaande met hem moet bespreken, want ik denk eigenlijk dat zijn ego een beetje gekrenkt is en daarom zo reageert.
Even advocaat van de duivel spelend....ook al is iets het meest logisch voor jou gevoel, dat houdt niet meteen in dat je het daarom ook zo moet doen. Waarom wegen jouw practische bezwaren zwaarden dan zijn wens om eens met jou samen te zijn in zijn huis?
Alle reacties Link kopieren
Hè Ster wat vind ik dat naar om te lezen!

Het klinkt een beetje als een gevalletje gekwetst ego.



Ik zou toch met hem gaan praten, en uitleggen hoe het je bedoelt!

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bellen. Hem vertellen wat je ons nu vertelt.
Hmm wat vervelend Ster Kan me goed voorstellen dat je een vervelend gevoel krijgt hier van. Ik ben voor dit soort 'fratsen' dan ook erg gevoelig. Ik hou totaal niet van spelletjes en uittesten. Die portie heb ik al gehad in mijn vorige relatie.



Ik zou proberen het voor vandaag in ieder geval te laten rusten, maar toch even bellen (of liever nog langs gaan) zodra je kan. Anders ga je misschien zelf allemaal dingen bedenken hoe of wat (wat je nu waarschijnlijk al doet). Ik zou in ieder geval wel goed duidelijk maken waar jouw grenzen liggen wat 'dit' betreft. Want voor je het weet word je meegesleurd in onzekerheid.



Ik zou dus niet denken dat je je druk maakt om niets, maar ik zou wel proberen dus om het te laten voor wat het is nu en er op een ander moment op terug komen en een gesprek te voeren.
Alle reacties Link kopieren
@Nella: we zijn regelmatig samen bij hem thuis, met name in de weekenden maar ook doordeweeks als we beiden of één van ons twee later les hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder72 schreef op 26 april 2012 @ 23:19:

Ik denk dat je het bovenstaande met hem moet bespreken, want ik denk eigenlijk dat zijn ego een beetje gekrenkt is en daarom zo reageert.Dit denk ik ook ja.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien heeft hij een deuk op gelopen van een vorige relatie.

Daar mag jij niet de dupe van worden natuurlijk. Misschien is die wel gewoon onzeker. Maar ik denk wel dat ik je gevoel snap.



Hoezo : Sorry schat? lekker is dit ( denk je dan)



Ik zou een gesprek aangaan. Aangeven wat je hebt gezien en wat zijn gevoel daar bij is. Maar vooral belangrijk als eerste vertellen wat jou gevoel is! als je nog steeds dol bent op hem vertel hem dit en vertel hoe jammer je het vind dat je het idee hebt dat het anders is na dat je iets meer tijd voor je zelf wou. dat is niet omdat je minder van hem houd of wat dan ook.



hmmmm ben benieuwd naar zijn reactie!
Alle reacties Link kopieren
Is het echt gelijk anders geworden nadat je vertelde wat meer tijd voor jezelf te willen? Of zou het ook een soort kat-in-het-bakkie voor hem kunnen zijn?
Ah, duidelijk. Dat haalde ik even niet uit je OP.



Ik denk dat je hier gewoon, zoals elastiek al zegt, een open gesprek over moet aangaan. Laat jezelf in ieder geval niet gek maken hierdoor
Alle reacties Link kopieren
Getsie ster klinkt idd alsof hij is gekrenkt in zijn male pride zeg maar. Zou wat je hier heb neergetyped tegen hem zeggen, het bespreekbaar maken.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties zo snel al, dank jullie wel dat doet me goed



Ik moet toegeven dat ik niet de gemakkelijkste persoon ben om mee om te gaan en hij soms best wat met me te stellen heeft. Toch weet hij dat ik heel gek op hem ben en andersom heb ik daar nooit over getwijfeld.. Tot nu toe dan. Er zit een onbestemd gevoel diep in mij wat betreft deze situatie. Ik haal me nu zelfs dingen in mijn hoofd dat hij misschien wel op me is uitgekeken..
Alle reacties Link kopieren
Ach meissie



*komt wel goed schatje, schuif je een glaasje roosvicee toe*
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zeker te maken hebben met het gevoel afgewezen te worden, waardoor hij een soort onverschilligheid naar jou toe ontwikkelt. Zo van, als het van jou wat minder mag, dan doe ik ook niet meer zoveel moeite. Het hoeft niet eens een testspelletje van hem te zijn. Ik zou dit met hem bespreken en het er niet zo bij laten zitten. Voordat je het weet worden jullie steeds afstandelijker en onverschilliger naar elkaar toe en loopt het dood.
Hij geeft je wat jij wilde: eigen tijd.

Heel flauw, maar zo komt het op mij over. Lijkt erop dat hij zich aan het terugtrekken is van jou, omdat de relatie die jij voor ogen hebt, niet is wat hij voor ogen heeft.



Een vraagje: stel dat hij wel was gekomen vanavond, had hij dan morgenochtend ook vroeg op gemoeten om met jou te vertrekken?

Of is hij vrij? Zoja, moet hij dan jouw huis verlaten, of mag hij blijven uitslapen.......
Ja Ster, maar dat is wat de meeste vrouwen volgens mij doen in zulke situaties (helemaal als het laat op de avond is ). Maar juist doordat je je dingen in je hoofd gaat halen maak je de situatie (voor jezelf) waarschijnlijk erger dan het is. Het kan alle kanten op gaan.



Het is wel belangrijk, zoals iemand al eerder angaf, om vanuit jezelf te praten. Jij hebt een bepaald gevoel over een situatie, maar dat betekent bijvoorbeeld niet dat het zo IS. Klinkt heel logisch maar veel mensen (ik zelf ook soms) halen dat soms wel eens door elkaar.



Geef hem ook de kans om te reageren, niet dat het één grote preek wordt. Als jullie echt gek op elkaar zijn en het gaat verder goed tussen jullie, dan vind ik het eigenlijk niet meer dan 'vanzelfsprekend' dat jullie hier een gesprek met elkaar over kunnen voeren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hier al met hem over geprobeerd te hebben.. Maar helaas is het het type man dat pas na héél lang doorzeurenvragen aangeeft wat er nou precies aan de hand is.



Ik weet wel dat hij het gevoel heeft dat ik hem qua intimiteit regelmatig afwijs. Dat plus het hem wat minder willen zien (van zes naar drie/vier dagen is toch geen absurde wens?) kan hem goed het gevoel geven dat het van mijn kant minder is geworden. Toch probeer ik dat te compenseren door lief voor hem te zijn, speciale dingetjes te doen zoals een kaartje sturen, een ontbijtje maken etc..
Misschien dat hij zelf ook wel dingen invult, en daar op zijn manier ook weer op reageert. Maar door niet te communiceren krijg je wel misverstanden. Misschien als je gewoon vanuit je zelf praat en wat het met je doet (en ook begrip toont voor hém) er wellicht wat uit komt? Ik neem aan dat hij met de situatie zoals hij nu is ook niet tevreden is (als ik het zo lees).
Alle reacties Link kopieren
@Mopsie: ik zet koffie voor hem, breng hem een ontbijtje op bed en hij mag blijven liggen zo lang hij wil..
Alle reacties Link kopieren
He wat naar voor je... Ik zou het inderdaad bespreekbaar maken met hem. Leg hem uit dat je hem niet wilde kwetsen en niet op afstand wilde zetten en vertel ook wat je ons schreef.



Sterkte in elk geval!
Als je hem regelmatig afwijst, en de tijd dat je hem wil zien hebt gehalveerd, dan maak je dat niet goed door lief te zijn, ontbijtjes te maken en kaartjes te sturen. Dat doe je normaal toch al voor elkaar. Het zou geen compensatie moeten zijn.



Dat bedoel ik niet lullig, maar ik probeer het ook van zijn kant te bekijken.

Ik denk echt dat hij een ander beeld heeft van een relatie, en jouw acties ziet als afwijzing of dat hij tijdvulling is geworden voor jouw verveelde uurtjes.

Zou dat kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens echt heel fijn dat jullie me begrijpen. Zo'n onbestemd gevoel is lastig uit te leggen.. Toch vreet het aan me als een gek.
Misschien dat het helpt om nu alvast wat van je af te schrijven/typen in een documentje? (Of hier). Helpt bij mij vaak wel, kan ik knippen en plakken met alinea's tot ik voor mezelf helder heb wat ik nou eigenlijk voel Stuur ik dan niet op hoor, maar dan weet ik wel beter wát mijn boodschap nou eigenlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat ik een beetje mosterd ben... Als hij geen prater is, is het dan misschien een optie om jouw gevoel te benoemen, te vertellen wat het met jou doet en nog een keer kort toe te lichten wat jouw intenties waren (en dat die goed waren) en het vooral niet uit hem proberen te trekken?



Nogmaals sterkte, echt rot voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven