Vervelend gevoel

26-04-2012 23:17 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen van jullie weten heb ik sinds een paar maanden een nieuwe vriend. Dit loopt vanaf het begin af aan eigenlijk als vanzelf. We zagen elkaar erg veel en ik merkte na een poosje dat ik meer behoefte kreeg aan 'eigen tijd' en heb hem dit een poosje geleden verteld. Hier reageerde hij onverwacht vrij negatief op: hij kreeg de indruk dat ik afstand wilde nemen omdat ik het niet meer zou zien zitten met hem, wat niet het geval is. Dit heb ik duidelijk aangegeven.



Sindsdien heb ik het gevoel dat het anders tussen ons is. Voorheen deed hij heel veel moeite om bij me te zijn en ik heb het gevoel dat hij me de laatste tijd aan het 'testen' is hoeveel ik voor hem over heb. Om een voorbeeld hiervan te noemen: we wonen een dik uur reizen van elkaar vandaan en hij slaapt het meest bij mij omdat hij in mijn woonplaats studeert, net als ik. Toch vraagt hij de laatste tijd regelmatig of ik zijn kant op kom terwijl dat helemaal niet logisch is omdat ik de dag erna vroeg op school moet zijn (in mijn woonplaats dus) en hij vrij is en dus lekker kan blijven liggen als ik wegga. Dan zou ik dus heel erg vroeg op moeten.



Ook doet hij de laatste tijd wat kortaf: hij stuurt veel minder berichtjes als voorheen en de lieve woordjes zijn drastisch verminderd. Daarnaast merk ik een wat geïrriteerde houding op van hem tegenover mij. Als ik hem er naar vraag zegt hij dat er niets aan de hand is..



Met de intimiteit is het ook niet echt denderend gesteld op dit moment. Ik heb daar sowieso minder behoefte dan dan hij maar als hij eenmaal begint ben ik er zeker voor in. Nu onderneemt hij weinig op dat gebied en als we het doen houdt hij zich weinig met mij plezieren bezig.



Nu de situatie waar ik me helemaal raar over voel: we zouden elkaar vanavond zien maar op het moment dat hij zo ongeveer bij mij zou aankomen kreeg ik een sms dat hij in slaap was gevallen en dus niet meer komt (want te laat). Ik balen want we zien elkaar pas halverwege volgende week weer. Nu heb ik sterk het gevoel dat het een smoes is, dat hij helemaal niet wilde komen (hij vroeg namelijk eerder al of ik naar hem kwam maar ik heb morgen om 09.00 uur college en moet om 08.30 uur de deur uit).

Ik reageerde dat ik het heel jammer vond.. Ik kreeg een 'sorry schat' terug en dat was het.. Normaal zou hij i.p.v. smssen hebben gebeld of op zijn minst meer hebben gesms't dan enkel dit..



Ik weet het nu niet meer zo goed.. Maak ik me druk om niets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41, 17 seconden geleden

Als je hem regelmatig afwijst, en de tijd dat je hem wil zien hebt gehalveerd, dan maak je dat niet goed door lief te zijn, ontbijtjes te maken en kaartjes te sturen. Dat je normaal toch al voor elkaar. Het zou geen compensatie moeten zijn.





Daar heb je gelijk in. Toch denk ik dat het als student met bijbaan en vrienden niet meer dan normaal is dat je elkaar geen zes dagen kunt zien.. In het eerste begin doe je dat omdat je zo verliefd bent maar ik kwam gewoon niet meer toe aan studeren..



Ik denk dat ik ook een ander type ben als hij is wat betreft liefde tonen..
Alle reacties Link kopieren
En wat elastiekje zegt, doe ik ook vaak
Ja je kunt niet verwachten dat hoe jij bent in de liefde, dat hij net zo is (en andersom natuurlijk). Je moet alleen wel de bedoelingen erachter weten, want miscommunicatie is echt een bitch in relaties Klinkt allemaal zo logisch, maar het kan best snel in je relatie sluipen als je dingen niet uitspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip Elastiekje..



Ik denk dat het probleem met name is dat hij vanaf het begin af aan echt bovenop me is gesprongen. Hij overlaadde me met aandacht en cadeaus etc. en wilde alleen maar bij me zijn en alles met me delen..



Ik ben zelf een beetje een einzelgänger, heb mijn eigen tijd hard nodig om bij te komen en heb een poos niet lekker in mijn vel gezeten en heb zo nu en dan een terugval.. Als je dan 24/7 bij iemand anders bent gaat dat op een gegeven moment een beetje irriteren. Ik wil dan even rustig tv kijken of forummen (lekker tegen hem aan dat wel) maar hij vat dat meteen op als geen aandacht voor hem hebben. Ik zie het eerder als 'alleen maar toch samen'. Juist dat lekkere samenzijn zonder wat te zeggen..
Klinkt inderdaad als een gevalletje gekrenkte ego. Zo van, jij wil wat afstand, dan krijg je dat..



Flauw van hem, dat hij je een kutgevoel probeert te bezorgen.
quote:ster89 schreef op 26 april 2012 @ 23:39:

[...]





Daar heb je gelijk in. Toch denk ik dat het als student met bijbaan en vrienden niet meer dan normaal is dat je elkaar geen zes dagen kunt zien.. In het eerste begin doe je dat omdat je zo verliefd bent maar ik kwam gewoon niet meer toe aan studeren..



Ik denk dat ik ook een ander type ben als hij is wat betreft liefde tonen..Het is ook je goed recht om meer tijd voor jezelf te willen. Maar misschien voelt hij het wel dat hij jouw verveelde uurtjes mag opvullen. Begrijp je wat ik bedoel? Zou dat kunnen?
Alle reacties Link kopieren
*poof*
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wat je bedoelt Mopsie maar zo zie ik het niet. We slapen heel veel avonden samen en ik blijf juist weekenden in mijn studentenstad (of in zijn stad) voor hem ipv dat ik naar mijn oorspronkelijke woonplaats ga om familie en goede vrienden te zien, wat ik voorheen deed. Ik investeer naar mijn mening echt een boel tijd in hem en onze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat klinkt wel als een zwaan-kleef-aan! Z'n afstandelijkheid nu klinkt meer als onzekerheid eigenlijk. Dat hij jou inderdaad de ruimte wil geven en zich wat relaxter probeert op te stellen.
Ja dan ligt de crux denk ik toch meer in jullie verwachtingen van elkaar en van de relatie.
Hm, het is dus eigenlijk best wel een energieslurper. In de zin van: als je iets alleen wil doen, dan voel je je daar achteraf ook weer niet helemaal goed over omdat jij bang bent dat hij het als afwijzing ziet.



Tijd voor een goed gesprek met hem. Want dit gaat nergens heen zo. Gewoon open gooien dit probleem, anders gaat het een heel eigen leven leiden.
Alle reacties Link kopieren
Ja het kost me best wel wat energie. Ik weet dat ik hem wat betreft intimiteit misschien wel wat tekort doe maar dat komt ook voort uit het elkaar zo veel zien.



Wat betreft dat zwaan-kleef-aan.. Ik grapte onlangs al dat we net een siamese tweeling zijn. Ik vind het helemaal niet erg om veel met hem samen te doen maar wél als hij het me kwalijk neemt als ik dat een keer niet wil.
Tja en het 'elkaar willen bespringen' is nu eenmaal ook niet constant lijkt me. De ene keer wil je misschien 3 keer per dag rollebollen en de andere keer heb je er wellicht 2 weken geen zin in. Het moet echter geen verplichting worden. Of nouja verplichting.. het idee krijgen dat seks wordt 'verwacht'. Dat kan zo'n enorme 'druk' op je leggen, dan je daar al spontaan geen zin meer van kan krijgen (of praat ik nu weer teveel uit eigen ervaring? , was overigens wel iets wat ik mezelf aandeed, die druk creëren omdat mijn vriend vaker wilde destijds).
Alle reacties Link kopieren
*poof*
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is sex het probleem.

je schrijft dat jij wel zin krijgt als hij initiatief neemt, maar dat doet hij nu minder. en als hij het eindelijk doet is het weer niet zo lekker voor jou.



meid, wat wil je nu eigenlijk, heb je zin om hem te bespringen of niet?

die ontbijtjes en kaartjes zijn natuurlijk niks, die man wil sex.
wij slapen nooit.
Tja, ook als dit dus een puntje is wat bij jou voor onzekerheid of irritatie zorgt dit meenemen in het gesprek (natuurlijk niet een enorme frustratiebom af laten gaan, maar in het kader van "we hebben nu een open gesprek "). Het is trouwens ook iets waar je zelf misschien meer mee om moet laten gaan (die druk niet proberen te voelen, misschien dat je dan ook wat losser wordt daarin).
Alle reacties Link kopieren
Misschien lees ik het verkeerd maar het klinkt meer zo, dat jij de leegte in zijn leven moet opvullen, dan dat hij echt van jou houdt. Het zal vast deels door onzekerheid komen. Niet gek dat het je energie kost.
Ik vind het trouwens nogal wat die uitspraken.. "leegte opvullen in plaats van dat hij van je houdt", "die man wil seks, je ontbijtjes en kaartjes zijn natuurlijk niet". Is dat niet een beetje te kort door de bocht gedacht?



De beste man heeft zich nog niet eens kunnen verdedigen Misschien weet hij zelf ook wel niet wat hij met dit/zijn gevoel aan moet. Of heeft hij het niet eens door (is ook weer invullen van mij dit).
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd ben ik daar soms best bang voor Pastiche...



VM: ik denk dat meer seks veel zou doen voor onze relatie. Niet dat we het nu nooit doen: soms vijf dagen niet soms drie keer per dag.. Maar ik denk dat hij het wel mist..
Alle reacties Link kopieren
Als jullie seksleven nu al problematisch is, zie ik het eerlijk gezegd somber in. Dat is toch echt de lijm voor nu en de toekomst. Juist in de beginperiode doe je moeite, heb of maak je zin, uit lust en (biologisch gezien) om je partner aan je te binden.
Alle reacties Link kopieren
*zit ondertussen gefrustreerd aan een Baileys met ijs *
Alle reacties Link kopieren
hij wil sex, maar zoals jij het beschrijft wijs je hem af en neemt geen initiatief. vandaar dat hij probeert je vaak te zien.

maar als jij geen zin in sex met hem hebt zou ik ermee stoppen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al schreef Hekje is het niet zo dat we weinig of geen seks hebben... De ene week vaak de andere week wat minder.



Ik ben zelf nooit een flauwe geweest qua seks: heb vrijwel altijd zin en ben voor heel veel in. Maar weer beginnen met anticonceptie en continu het gevoel krijgen dat het weer 'moet' doet niet veel voor mijn libido..
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat het probleem nou eigenlijk is? Je wilde meer eigen tijd, krijg je die is het niet goed. Volgens mij heb je duidelijke taal gesproken en heeft hij er daadwerkelijk wat mee gedaan. Ipv alleen bij jou afspreken, geeft hij aan in zijn woonplaats af te spreken. Misschien heeft hij wel het idee dat jij het niet leuk vindt om elke keer bij jou af te spreken? Hij smst minder, maar dat was toch ook wat je wilde?
Nouja seks is soms toch ook wel een beetje een graadmeter van hoe je je voelt toch? Blijkbaar hangt er al wat (negatieve) spanning in de lucht. Kan me dan voorstellen dat je minder zin hebt om je helemaal over te geven aan elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven