Vervelend gevoel

26-04-2012 23:17 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen van jullie weten heb ik sinds een paar maanden een nieuwe vriend. Dit loopt vanaf het begin af aan eigenlijk als vanzelf. We zagen elkaar erg veel en ik merkte na een poosje dat ik meer behoefte kreeg aan 'eigen tijd' en heb hem dit een poosje geleden verteld. Hier reageerde hij onverwacht vrij negatief op: hij kreeg de indruk dat ik afstand wilde nemen omdat ik het niet meer zou zien zitten met hem, wat niet het geval is. Dit heb ik duidelijk aangegeven.



Sindsdien heb ik het gevoel dat het anders tussen ons is. Voorheen deed hij heel veel moeite om bij me te zijn en ik heb het gevoel dat hij me de laatste tijd aan het 'testen' is hoeveel ik voor hem over heb. Om een voorbeeld hiervan te noemen: we wonen een dik uur reizen van elkaar vandaan en hij slaapt het meest bij mij omdat hij in mijn woonplaats studeert, net als ik. Toch vraagt hij de laatste tijd regelmatig of ik zijn kant op kom terwijl dat helemaal niet logisch is omdat ik de dag erna vroeg op school moet zijn (in mijn woonplaats dus) en hij vrij is en dus lekker kan blijven liggen als ik wegga. Dan zou ik dus heel erg vroeg op moeten.



Ook doet hij de laatste tijd wat kortaf: hij stuurt veel minder berichtjes als voorheen en de lieve woordjes zijn drastisch verminderd. Daarnaast merk ik een wat geïrriteerde houding op van hem tegenover mij. Als ik hem er naar vraag zegt hij dat er niets aan de hand is..



Met de intimiteit is het ook niet echt denderend gesteld op dit moment. Ik heb daar sowieso minder behoefte dan dan hij maar als hij eenmaal begint ben ik er zeker voor in. Nu onderneemt hij weinig op dat gebied en als we het doen houdt hij zich weinig met mij plezieren bezig.



Nu de situatie waar ik me helemaal raar over voel: we zouden elkaar vanavond zien maar op het moment dat hij zo ongeveer bij mij zou aankomen kreeg ik een sms dat hij in slaap was gevallen en dus niet meer komt (want te laat). Ik balen want we zien elkaar pas halverwege volgende week weer. Nu heb ik sterk het gevoel dat het een smoes is, dat hij helemaal niet wilde komen (hij vroeg namelijk eerder al of ik naar hem kwam maar ik heb morgen om 09.00 uur college en moet om 08.30 uur de deur uit).

Ik reageerde dat ik het heel jammer vond.. Ik kreeg een 'sorry schat' terug en dat was het.. Normaal zou hij i.p.v. smssen hebben gebeld of op zijn minst meer hebben gesms't dan enkel dit..



Ik weet het nu niet meer zo goed.. Maak ik me druk om niets?
Alle reacties Link kopieren
Ste_ ik snap wat je bedoelt.. Ik ben alleen bang dat dit probleem groter is dat het relatief kleine (want dat is het natuurlijk) probleem uit de OP. Ik vind het zelf erg fijn dat anderen dit doorzien ..
Alle reacties Link kopieren
Ster, tijd om te stoppen met piekeren en stoppen met over - analyseren, want dat ben jij nu aan het doen.



Ja, hij is misschien beetje gekwetst, maar als hij een volwassen vent is, komt hij daarover heen.



Ja, het voelt shit als het qua seks effe minder gaat, maar dat komt over een paar weken ook wel weer goed.



Inademen, uitademen, lekker slapen en heel snel weer beginnen te genieten van elkaar.



En ook niet uit-en-te-na door emmeren en 'praten' met je vent, dat kunnen wij vrouwen namelijk ook wel eens overdrijven
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft die persoon zelf al oneindig veel reacties getypt als anderen het moeilijk hadden.



En ja, dan krijg je ook iets terug als je zelf advies nodig hebt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Ste_ schreef op 27 april 2012 @ 00:29:

[...]



Hoezo interpretatie, ik zie toch met mijn eigen ogen hoe het gaat?



Je moet hier op het forum (als onbekend lid) wel met een verdomd goed verwoord of terecht probleem aan komen zetten wil je een beetje medeleven verwachten. Zo nee; dan wordt het verhaal maar al te graag omgedraaid en speelt iedereen advocaat van de duivel.



Hier valt het aantal en sterkte voor een relatief klein probleem me gewoon erg op. Alleen omdat de persoon hier bekend is. Vind ik gewoon hypocriet.Dat mag je uiteraard vinden, maar dat betekent niet dat het ook zo is. Bij ieder ander had ik in ieder geval (als ik er de tijd voor zou hebben zoals nu) net zo gereageerd (als de TO zelf ook input blijft geven althans).
Alle reacties Link kopieren
quote:Ben zelfs aan andere anticonceptie begonnen (en heb dit uitgebreid met hem besproken zodat hij wist dat het niet aan hem lag dat ik minder zin had).



Ik weet niet in hoeverre mannen hiervan echt op de hoogte zijn en hoe dat doorwerkt op je libido, maar ik schat dat er best een kans is dat hij slechts denkt dat het een 'excuus' is om het gebrek aan sex lief te brengen, maar dat hij denkt dat het gewoon nog steeds aan hem ligt.



En dat gecombineerd met de mededeling dat je meer tijd voor jezelf wilt... wie zou niet denken dat het niet goed zat dan als andere partij?
Alle reacties Link kopieren
We kennen elkaar al langer Hekje, als vrienden.



Je bent een schat Evy en je hebt gelijk..

Soms is het alleen even fijn om het van je af te typen en een beter inzicht te krijgen door de visie van anderen.



Lief Moonlight
Non! Ster, wat kut voor je. Wat zegt je intuïtie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 april 2012 @ 00:22:

[...]



Het kan maar zo dat hij dit net zo bij jou ervaart.



*verplaatsend in vriend*

Dan maak ik een geintje door tegen haar aan te rijden is het weer niet goed, wat ook betekent dat het feest vanavond niet door gaat. Ik blijf wel thuis voetbal kjken.Dan herhaal ik wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 april 2012 @ 00:20:

Maar als je dat allemaal niet leuk vindt klopt het toch dat hij misschien niet meer zoveel zin heeft om bij je te zijn? Ik bedoel ergens zal je vast uitstralen 'bugger off' en dan snap ik ook dat hij vaker zal denken: Dan maar niet. Overigens zou ik ook afknappen op zijn gedrag.



Misschien passen jullie toch iets minder goed bij elkaar? Dat weet ik niet en ik denk dat een gesprek over wat je stoort in zijn gedrag de enige manier is.En deze dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja Zazu daar ben ik eerlijk gezegd wel bang voor.. Maar wat kan ik meer doen dan hem de waarheid vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry Enn het gaat wat snel met de reacties



Ook jij hebt een punt. Ik ben alleen van mening dat een relatie meer inhoudt dan 24/7 lol en gezelligheid. Je moet juist jezelf kunnen zijn ook als je een keer moe/chaggerijnig/noem maar op bent?
Alle reacties Link kopieren
I know, van je af schrijven, dat kan ook heel relaxed zijn





Maar je moet gewoon niet al te snel al te veel beren op de weg zien! Ik weet precies hoe je je voelt hoor, echt! Maar deze vage/ shittige / onzekerheids / communicatie / seks toestanden horen soms ook bij een relatie. En die gaan weer over. Echt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:28:

Zazu, je slaat de spijker op zijn kop denk ik.. De zelfverzekerde leuke vent waar ik verliefd op werd is verdwenen.. Hij is onzeker over zijn doen tegenover mij en mijn reacties daar op. En ik mis die vent.....



Maar is dat niet tegelijkertijd heel logisch? Stel jouw vriend vertelt je dat hij wat meer tijd voor zichzelf wil en daarbij komt dat hij je regelmatig (?) afwijst voor sex. Zou jij daar niet onzeker van worden?



Ik zou dan ook het initiatief dan maar bij de ander laten, maar goed, de relatie zal daar zeker niet beter op worden.



Kun je hem niet wat meer zekerheid geven (als je dit ook wilt) door hem te vertellen dat hij nog steeds de belangrijkste is in je leven (of iets dergelijks). Iets in die trant zal aankomen, omdat mensen dat niet vaak ongemeend zullen zeggen. Maar 'het ligt niet aan jou' natuurlijk wel en dat lost denk ik echt niets op, want er is niemand die zo'n zin gelooft denk ik, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het Evy. Toch betrap ik mezelf soms op de gedachte 'als dit na een paar maanden al zo gaat.....'



Het scheelt natuurlijk wel dat we elkaar al veel langer dan dit kennen. Het was vanaf moment nummer één al vertrouwd en alsof we een getrouwd stel waren.
Alle reacties Link kopieren
de volgende keer laat je hem alle hoeken van de kamer zien en zeg je; tot over 2 dagen, want ik heb het ff druk met.....,,
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Is misschien best een heel goed idee Zazu. Ik had eerlijk gezegd het idee dat ik dat wel liet zien door de ontbijtjes, lingerie, briefjes in zijn zak etc.

Maar het een keer rechtstreeks zeggen is misschien toch beter.
Om in je eigen te woorden te blijven: laat hem wachten om jou. Als hij je echt wil, dan hoor je het wel toch?
Tuurlijk kun je af en toe van dat soort (lichtelijk irrationele ) gedachten hebben. Het moet alleen niet zijn eigen leven gaan leiden.
Alle reacties Link kopieren
o lord, als je je vanaf dag 1 al een getrouwd stel voelde vrees ik het ergste.
wij slapen nooit.
quote:_lupine_ schreef op 27 april 2012 @ 00:40:

Om in je eigen te woorden te blijven: laat hem wachten om jou. Als hij je echt wil, dan hoor je het wel toch?Is dat niet vuur met vuur bestrijden?
Alle reacties Link kopieren
Een beginnende relatie moet alles behalve een getrouwd stel zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria, 12 seconden geleden

o lord, als je je vanaf dag 1 al een getrouwd stel voelde vrees ik het ergste.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 27 april 2012 @ 00:37:

I know, van je af schrijven, dat kan ook heel relaxed zijn





Maar je moet gewoon niet al te snel al te veel beren op de weg zien! Ik weet precies hoe je je voelt hoor, echt! Maar deze vage/ shittige / onzekerheids / communicatie / seks toestanden horen soms ook bij een relatie. En die gaan weer over. Echt.En soms ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:37:

Sorry Enn het gaat wat snel met de reacties



Ook jij hebt een punt. Ik ben alleen van mening dat een relatie meer inhoudt dan 24/7 lol en gezelligheid. Je moet juist jezelf kunnen zijn ook als je een keer moe/chaggerijnig/noem maar op bent?

Wellicht maar misschien is die 'lol-ongein-leut' voor hem het teken dat het wel goed zit? Ik snap jouw kant heel goed alleen weet inmiddels ook dat voor een man (ja, ik generaliseer en nee ik doel niet op alle mannen) die 'lol-ongein-leut' juist een bindende factor kan zijn.



Ik zou hem vragen of hij krijgt wat hij nodig heeft. Wat niet hoeft te betekenen dat jij het dit dan ook kan/moet geven. Het maakt wel duidelijk wat zijn verwachtingen zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Met getrouwd stel bedoel ik alsof we al lang samen waren. Qua vertrouwen, op mijn gemak zijn bij hem. Het voelde meteen als thuiskomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven