Vervelend gevoel

26-04-2012 23:17 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen van jullie weten heb ik sinds een paar maanden een nieuwe vriend. Dit loopt vanaf het begin af aan eigenlijk als vanzelf. We zagen elkaar erg veel en ik merkte na een poosje dat ik meer behoefte kreeg aan 'eigen tijd' en heb hem dit een poosje geleden verteld. Hier reageerde hij onverwacht vrij negatief op: hij kreeg de indruk dat ik afstand wilde nemen omdat ik het niet meer zou zien zitten met hem, wat niet het geval is. Dit heb ik duidelijk aangegeven.



Sindsdien heb ik het gevoel dat het anders tussen ons is. Voorheen deed hij heel veel moeite om bij me te zijn en ik heb het gevoel dat hij me de laatste tijd aan het 'testen' is hoeveel ik voor hem over heb. Om een voorbeeld hiervan te noemen: we wonen een dik uur reizen van elkaar vandaan en hij slaapt het meest bij mij omdat hij in mijn woonplaats studeert, net als ik. Toch vraagt hij de laatste tijd regelmatig of ik zijn kant op kom terwijl dat helemaal niet logisch is omdat ik de dag erna vroeg op school moet zijn (in mijn woonplaats dus) en hij vrij is en dus lekker kan blijven liggen als ik wegga. Dan zou ik dus heel erg vroeg op moeten.



Ook doet hij de laatste tijd wat kortaf: hij stuurt veel minder berichtjes als voorheen en de lieve woordjes zijn drastisch verminderd. Daarnaast merk ik een wat geïrriteerde houding op van hem tegenover mij. Als ik hem er naar vraag zegt hij dat er niets aan de hand is..



Met de intimiteit is het ook niet echt denderend gesteld op dit moment. Ik heb daar sowieso minder behoefte dan dan hij maar als hij eenmaal begint ben ik er zeker voor in. Nu onderneemt hij weinig op dat gebied en als we het doen houdt hij zich weinig met mij plezieren bezig.



Nu de situatie waar ik me helemaal raar over voel: we zouden elkaar vanavond zien maar op het moment dat hij zo ongeveer bij mij zou aankomen kreeg ik een sms dat hij in slaap was gevallen en dus niet meer komt (want te laat). Ik balen want we zien elkaar pas halverwege volgende week weer. Nu heb ik sterk het gevoel dat het een smoes is, dat hij helemaal niet wilde komen (hij vroeg namelijk eerder al of ik naar hem kwam maar ik heb morgen om 09.00 uur college en moet om 08.30 uur de deur uit).

Ik reageerde dat ik het heel jammer vond.. Ik kreeg een 'sorry schat' terug en dat was het.. Normaal zou hij i.p.v. smssen hebben gebeld of op zijn minst meer hebben gesms't dan enkel dit..



Ik weet het nu niet meer zo goed.. Maak ik me druk om niets?
quote:RoyalExp schreef op 27 april 2012 @ 00:42:

Een beginnende relatie moet alles behalve een getrouwd stel zijn...Och was ik ook hoor, en na ruim 2 jaar nog even verliefd en klefbekkerig Voelde meteen vertrouwd, waren ook eerst vrienden, wonen inmiddels samen. Ik vind het héérlijk dat we soms net een getrouwd stelletje zijn (wel afgewisseld met je eigen ding doen natuurlijk). Dus hier een succesverhaal
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:40:

Is misschien best een heel goed idee Zazu. Ik had eerlijk gezegd het idee dat ik dat wel liet zien door de ontbijtjes, lingerie, briefjes in zijn zak etc.

Maar het een keer rechtstreeks zeggen is misschien toch beter.



Hoop doet leven...



Maar je wil iemand die jou ook wil toch?
quote:Enn schreef op 27 april 2012 @ 00:42:

[...]



Wellicht maar misschien is die 'lol-ongein-leut' voor hem het teken dat het wel goed zit? Ik snap jouw kant heel goed alleen weet inmiddels ook dat voor een man (ja, ik generaliseer en nee ik doel niet op alle mannen) die 'lol-ongein-leut' juist een bindende factor kan zijn.



Ik zou hem vragen of hij krijgt wat hij nodig heeft. Wat niet hoeft te betekenen dat jij het dit dan ook kan/moet geven. Het maakt wel duidelijk wat zijn verwachtingen zijn.Precies, zoals ik zelf ook eerder al aangaf is het sleutelwoord in dit geval waarschijnlijk 'verwachtingen'.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 27 april 2012 @ 00:41:

[...]





Is dat niet vuur met vuur bestrijden?Eens. Lijkt me niet nodig om spelletjes te gaan spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:43:

Met getrouwd stel bedoel ik alsof we al lang samen waren. Qua vertrouwen, op mijn gemak zijn bij hem. Het voelde meteen als thuiskomen Kijk dat is een lieve uitleg van het gebruiken van de woorden 'getrouwd stel'. Grappig he, die verschillende kleurtonen die mensen kunnen lezen in dezelfde woorden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Hekje, soms ook niet. Maar ook dat is niet erg...



Maar Ster zit wat teveel op deze pijlert. (moet ik zeggen haha) en ziet het allemaal beetje somber allemaal...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als ik rationeel nadenk weet ik dat hij gek op me is. Ik hoop alleen dat we niet langzaam van elkaar vervreemd raken door miscommunicatie. Ik probeer zelf altijd alles heel duidelijk aan te geven maar geef dan tegelijkertijd zoveel er niet toe doende informatie dat zijn hoofd waarschijnlijk duizelt..
Alle reacties Link kopieren
Ster neem een Baileys en ga lekker slapen. Morgen nieuwe dag.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Anders begin je gewoon met een opsomming. "Ik zit met dit dit en dit. Dit mag je vast verwerken. Daarna mag je om nuancering vragen"



Nee sorry, flauw Maar vrouwen hebben wel de neiging eindeloos door te lullen terwijl het punt wellicht al duidelijk is. Daarom misschien wel een goed idee het eerst voor jezelf helder te hebben wát je punt nou precies is (of althans het belangrijkste, elke koe uit de sloot halen heeft ook geen zin)
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 27 april 2012 @ 00:47:

Ster neem een Baileys en ga lekker slapen. Morgen nieuwe dag.Ik schenk net een nieuw glas in
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:35:

Ja Zazu daar ben ik eerlijk gezegd wel bang voor.. Maar wat kan ik meer doen dan hem de waarheid vertellen?



Het anders brengen. Ik was natuurlijk niet bij jullie gesprek, maar ik zou nu heel bespreekbaar maken dat je voelt dat het minder loopt, jouw redenen voor dit gevoel geven (niet meer bellen, niet komen, andere locatie etc) en direct benoemen dat je denkt dat dat door deze oorzaken kan komen. Altijd zeggen 'ik denk' en 'ik voel' etc. Dat geeft ruimte voor een andere visie en het kan nooit niet waar zijn, dus je krijgt geen ge-'ja maar' en 'nee, echt niet' etc. Dan pas zal zelf ook iets durven loslaten denk ik.



Ik krijg namelijk het gevoel uit je posts dat dit letterlijk bespreken nog een beetje in de lucht hangt en beiden eigen conclusies trekken obv elkaars gedrag. Dat er alleen is verteld dat je meer tijd voor jezelf wilde en een verklaring voor waarom je minder zin hebt in sex dan hij etc. etc. en dat beiden 'niet aan hem ligt'. Ik kan het niet precies benoemen, maar ik zou dat ook niet beschouwen als de waarheid (ook al is het dat dus), omdat dit zulke typische cliché zinnen zijn voor iets dat niet goed zit. Dus voel/denk je dat er bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 27 april 2012 @ 00:48:

Anders begin je gewoon met een opsomming. "Ik zit met dit dit en dit. Dit mag je vast verwerken. Daarna mag je om nuancering vragen"



Nee sorry, flauw Maar vrouwen hebben wel de neiging eindeloos door te lullen terwijl het punt wellicht al duidelijk is. Daarom misschien wel een goed idee het eerst voor jezelf helder te hebben wát je punt nou precies is (of althans het belangrijkste, elke koe uit de sloot halen heeft ook geen zin)Precies. Ik denk dat dat juist mijn probleem is. Ik ben er soms zelf nog niet helemaal achter hoe iets precies zit en ik vertel hem dat al denkende. Mij verhaal verandert steeds want het kan ook dit of dat of zus of zo zijn.. Best vermoeiend als ik er over nadenk .
Alle reacties Link kopieren
Jemig zeg, elke keer als ik iets post staat er al weer een andere van jou (Ster) tussen waardoor mijn laatste post steeds overbodig is, lol :D
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:43:

Met getrouwd stel bedoel ik alsof we al lang samen waren. Qua vertrouwen, op mijn gemak zijn bij hem. Het voelde meteen als thuiskomen



Oh heerlijk, net als in libelle van mams. Is er ook passie?



En dit niet lullig bedoeld, maar als oprechte vraag. Vertrouwen is belangrijk, maar spanning ook.
quote:zazu_ schreef op 27 april 2012 @ 00:49:

[...]





Het anders brengen. Ik was natuurlijk niet bij jullie gesprek, maar ik zou nu heel bespreekbaar maken dat je voelt dat het minder loopt, jouw redenen voor dit gevoel geven (niet meer bellen, niet komen, andere locatie etc) en direct benoemen dat je denkt dat dat door deze oorzaken kan komen. Altijd zeggen 'ik denk' en 'ik voel' etc. Dat geeft ruimte voor een andere visie en het kan nooit niet waar zijn, dus je krijgt geen ge-'ja maar' en 'nee, echt niet' etc. Dan pas zal zelf ook iets durven loslaten denk ik.



Ik krijg namelijk het gevoel uit je posts dat dit letterlijk bespreken nog een beetje in de lucht hangt en beiden eigen conclusies trekken obv elkaars gedrag. Dat er alleen is verteld dat je meer tijd voor jezelf wilde en een verklaring voor waarom je minder zin hebt in sex dan hij etc. etc. en dat beiden 'niet aan hem ligt'. Ik kan het niet precies benoemen, maar ik zou dat ook niet beschouwen als de waarheid (ook al is het dat dus), omdat dit zulke typische cliché zinnen zijn voor iets dat niet goed zit. Dus voel/denk je dat er bij.Hier sluit ik me helemaal bij aan (ik wou dat ik soms beter was in verwoorden )
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:50:

[...]





Precies. Ik denk dat dat juist mijn probleem is. Ik ben er soms zelf nog niet helemaal achter hoe iets precies zit en ik vertel hem dat al denkende. Mij verhaal verandert steeds want het kan ook dit of dat of zus of zo zijn.. Best vermoeiend als ik er over nadenk .

Een feest der herkenning



Proost
Alle reacties Link kopieren
Tsja Zazu het is soms zo moeilijk om te beseffen dat hij natuurlijk niet weet wat ik denk of wat mijn intenties zijn. Ik weet van mezelf dat ik gek op hem ben en het beste met hem voor heb maar ben daarnaast ook een flapuit en chaoot en wil alles kunnen benoemen en begrijpen. Door dat geanalyseer van mij wordt hij waarschijnlijk knettergek.



Ik denk dat ik nu iig helder heb dat ik hem best wel eens onzeker zou kunnen hebben gemaakt met mijn gedrag. Het laatste wat ik wil is hem van me af duwen. Ik hoop alleen zo dat het weer kan worden zoals het was zonder remmingen of angsten. Want dat is mijn inziens helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 27 april 2012 @ 00:44:

[...]





Hoop doet leven...



Maar je wil iemand die jou ook wil toch?maar hij wil haar toch heel graag, té graag dus zelfs. Alleen durft hij (denk ik dus) niet meer om het initiatief te nemen, bang om weer afgewezen te worden. Dus bouwt hij een schild.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 27 april 2012 @ 00:51:

[...]



Een feest der herkenning



Proost



Wat wil jij zelf? Je denk heel erg voor hem nu.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf wil? Ik ben gek op hem en ik wil graag met hem verder. Maar ik besef maar al te goed dat dat op deze manier niet zal gaan werken. Daarmee bedoel ik met de spanning die er tussen ons in hangt. Ik wil hem allerminst het gevoel geven dat ik niet gek genoeg op hem ben of hem niet wil zien.



In vorige relaties was ik altijd degene die aan het kortste eind trok, me rot voelde, het gevoel had achter de feiten aan te lopen. Hij is de eerste die me mezelf laat zijn met al mijn nukken en eigenaardigheden. Hij accepteert me zoals ik ben ook al is dat voor hem niet altijd even leuk.



Ik ben nog altijd bang om weer gekwetst te worden.. Een nasleep uit vorige relaties waar ik veel verdriet van heb gehad. Dat is mede de reden dat ik mijn leven niet enkel aan hem wil ophangen en deze keer mijn eigen tijd soort van opeis..
Alle reacties Link kopieren
@elastiekje: hier na bijna 6 jaar soms ook als een getrouwd stel, maar gelukkig nog steeds dat we elkaar met 1 blik al het hoofd op hol kunnen doen slaan. Leuk de vertrouwdheid, maar dat is voor mij een aanname in een relatie. Vanaf het begin af aan rollen in een relatie als die van een getrouwd stel is vragen om problemen als die van TO. Op een gegeven moment ga je merken dat het allemaal te snel gaat en je je niet zo snel gebonden wil voelen aan iemand. Alles moet samen gedaan worden en zo veel mogelijk met elkaar, ja leuk als je beide hoteldebotel bent en verder niets anders hoeft te doen in je leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 april 2012 @ 00:53:

Tsja Zazu het is soms zo moeilijk om te beseffen dat hij natuurlijk niet weet wat ik denk of wat mijn intenties zijn. Ik weet van mezelf dat ik gek op hem ben en het beste met hem voor heb maar ben daarnaast ook een flapuit en chaoot en wil alles kunnen benoemen en begrijpen. Door dat geanalyseer van mij wordt hij waarschijnlijk knettergek.



Ik denk dat ik nu iig helder heb dat ik hem best wel eens onzeker zou kunnen hebben gemaakt met mijn gedrag. Het laatste wat ik wil is hem van me af duwen. Ik hoop alleen zo dat het weer kan worden zoals het was zonder remmingen of angsten. Want dat is mijn inziens helemaal niet nodig.



Als hij het type is voor heel duidelijk en kort, kun je ook gewoon letterlijk zeggen dat je denkt dat je hem misschien wat onzeker hebt gemaakt door de bovengenoemde redenen en dat je dat heel jammer zou vinden, omdat dat niet nodig is en je zijn vroegere zelfverzekerdheid juist mist. Met de vraag of dat klopt.



Dat komt denk ik ook wel aan en is een uitnodiging voor zijn visie, alleen omdat je een gevoel benoemt wat veel mannen natuurlijk liever niet zijn (onzeker), moet hij er wel het type voor zijn om zo'n heel directe benadering in ontvangst te kunnen nemen. Maar dat kan alleen jij inschatten. Bij twijfel een andere bewoording nemen zou ik zeggen ;)
Ja het is natuurlijk altijd passen en meten (vooral in de eerste fase).



Ster ik herken me best veel in wat je zegt in je laatste post. Zowel over vorige relaties als de huidige. Maar ik kan je echt vertellen dat als je goed communiceert en elkaar de ruimte geeft om je verhaal te doen en daarin wordt geaccepteerd, dat dat een enorm bevrijdend gevoel geeft.



Dus ik stimuleer nogmaals een goed open gesprek met hem! (En we zijn uit hetzelfde bouwjaar, jeuj )



Ik ga nu trouwens slapen, morgen weer werken. Geniet van je drankje!
Alle reacties Link kopieren
Zit wat in hoor RoyalExp.. Ik heb op een gegeven moment even pas op de plaats gemaakt en beseft dat ik nu opeens wel heel veel met hem ben en doe. Dat is iets wat ik totaal niet gewend was vanuit vorige relaties en hoe ik eigenlijk niet in elkaar steek.



Hij was mijn maatje al voordat we een relatie kregen en dat is hij nog steeds. Ik kan me met niemand anders voorstellen dan met hem en elke keer als ik hem zie verbaas ik me dat hij voor mij heeft gekozen, omdat hij zo'n geweldig lekker ding en superleuke man is. Toch vind ik het eng om me zo aan iemand te binden, uit ervaring blijkt wel dat het zo weer over kan zijn. Daarnaast ben ik iemand die soms vreemde buien kan hebben waarmee ik het voor mezelf verpest.



Als er iets is waar ik van baal is het wel dat het zo is gelopen en dat we niet altijd meer ongegeneerd gelukkig kunnen zijn. Misschien ook wel omdat ik redenen zoek om me achter mijn muurtje te verschuilen en hij die redenen ook feilloos doorziet en doorbreekt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven