Vinden jullie het ook niet bizar...

09-02-2016 19:35 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel alleen al op dit forum zittende vrouwen in een gewelddadige relatie zitten? Bijna dagelijks komt er wel een topic voorbij. De cijfers die er soms voor bijkomen in de media zijn volgens mij maar een tipje van de ijsberg. Vraag me af of er echt wat aan te doen is. Vind het zo triest als ik die verhalen lees.
Alle reacties Link kopieren
Niet ieder topic is waar.
Ja, dat vind ik inderdaad wel bizar. Heel treurig ook. En ik snap niet waarom die mannen (en/of vrouwen?) dat doen. Dat het moeilijk is om weg te gaan, daar kan ik me dan weer wel iets bij voorstellen.
Ik denk gewoon dat je sneller de negatieve verhalen leest en dat degenen met een lobbes op de bank zoals ik geen reden zien om een topic op de relatie pijler te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Huiselijk geweld komt gewoon vreselijk vaak voor, alle vrouwen die geen aangifte doen blijven buiten de statistieken, treurig.
Alle reacties Link kopieren
quote:mavis79 schreef op 09 februari 2016 @ 19:39:

Huiselijk geweld komt gewoon vreselijk vaak voor, alle vrouwen die geen aangifte doen blijven buiten de statistieken, treurig.Onder mannen komt ook veel huiselijk geweld voor, maar daar wordt haast helemaal geen melding van gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook vreselijk, ben vroeger weleens geslagen en geschopt door mijn ouders. Binnen een relatie is het mij gelukkig nooit gebeurd, maar ik zou bij de eerste klap al vertrokken zijn. En daar zit het probleem bij de meeste, de eerste keer komt als een schok en denken vrouwen (mannen) dat het per ongeluk ging en eenmalig zou zijn. De dader beloofd beterschap en het gaat weer een tijdje goed.

Maar als mensen slaan of schoppen is dat zelden éénmalig, als het dan de eerste, tweede, derde keer wordt vergeven is het eind zoek. Bij mij hield het trouwens na een tijdje wel op.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ja dat het onder mannen ook veel meer voorkomt las ik laats ook. Het verbaast me gewoon omdat ik in mijn omgeving niemand ken ( althans dat denk ik) door de verhalen hier besef ik me wel meer dat het dus veel voorkomt en dat mensen ermee leven zonder dat iemand er iets van af weet.
Alle reacties Link kopieren
@ krullenbol dat denk ik ook als het 1 x gebeurt dan komt de 2e vast ook. Begrijp wel dat het moeilijk is als je van iemand houdt om weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je hebt er nogal wat tussen zitten.



Sommigen van die gasten zijn gewoon volk dat niet verder denkt dan "Eten koud=Tik, want ik ben sterker".



Dit terwijl anderen heel gerafineerd te werk gaan om een slachtoffer langzaam murw te maken, zodat ze denken dat ze zelf schuldig zijn en op eieren gaan lopen rond zo'n vent. Die verworden dan niet meer dan bange mugjes, die compleet in de macht zijn van de mishandelaar.
Heel triest ja
Nee, vind ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:cilly2 schreef op 09 februari 2016 @ 19:45:

@ krullenbol dat denk ik ook als het 1 x gebeurt dan komt de 2e vast ook. Begrijp wel dat het moeilijk is als je van iemand houdt om weg te gaan.Dat niet alleen, maar soms zijn er niet eens de financiele mogelijkheden om weg te gaan of geen achtervang.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat denk ik ook defietsenboer, maar als je het hier zo beetje leest komt het toch wel voor op " alle niveaus"
Alle reacties Link kopieren
quote:cilly2 schreef op 09 februari 2016 @ 19:45:

@ krullenbol dat denk ik ook als het 1 x gebeurt dan komt de 2e vast ook. Begrijp wel dat het moeilijk is als je van iemand houdt om weg te gaan. J



Dat is zeker moeilijk, het gaat dan ook niet gelijk om zeer extreme verwondingen. Ik moet zeggen dat ik liever een klap of trap kreeg dan dat ik geestelijk werd 'geslagen'. Die pijn duurde langer dan die blauwe plek.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dat er genoeg gedaan wordt vanuit de politiek, je hebt dan wel die reclame met dat deuntje wat je niet uit je kop krijgt, maar toch
Alle reacties Link kopieren
Hier worden alleen maar negatieve verhalen geplaatst. Je leest nooit een topic over iemand die wil melden hoe goed de relatie gaat. Plus niet alle verhalen zijn waar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar minimouse
quote:cilly2 schreef op 09 februari 2016 @ 19:52:

Vinden jullie dat er genoeg gedaan wordt vanuit de politiek, je hebt dan wel die reclame met dat deuntje wat je niet uit je kop krijgt, maar toch

Als je meer wil weten over huiselijk geweld, moet je je eerst inlezen. Wat zou de politiek moeten doen tegen vrouwen/mannen die geen aangifte doen van mishandeling terwijl dit wel zo is?

Ik heb nooit aangifte gedaan, heb niets gedaan om hem voor zijn daden te laten verantwoorden. Niemand die mij als cijfertje in een rapport kan zetten. Hoe kan politiek Den Haag of welke andere instantie dan ook hier iets aan doen? Ik zat nota bene op dat moment op een sociale opleiding en ook daar heeft niemand iets doorgehad of er iets aan gedaan. Wou ik zelf trouwens ook niet, want ik was alleen maar bezig om zijn gedrag te vergoelijken, de schuld bij mezelf te zoeken en hem met hand en tand te verdedigen. Dit is zeer ingewikkelde materie en niet zomaar in een paar speerpunten te vangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cilly2 schreef op 09 februari 2016 @ 19:48:

Ja dat denk ik ook defietsenboer, maar als je het hier zo beetje leest komt het toch wel voor op " alle niveaus"



Ja, dat bedoel ik ook.



Bij Dom en Nietalteslima zal het echter meer van boos=tik zijn, terwijl anderen (van 'hoger' niveau) juist meer gerafineerd en langzaam te werk gaan.
quote:cilly2 schreef op 09 februari 2016 @ 19:48:

Ja dat denk ik ook defietsenboer, maar als je het hier zo beetje leest komt het toch wel voor op " alle niveaus"Die indruk heb ik niet. Volgens mij komt het veel meer structureel voor bij mensen die vooral emotioneel en meestal ook financieel afhankelijk zijn van hun partner. Als je dat niet bent trek je eerder je eigen plan lijkt me.
quote:Vl43inder schreef op 09 februari 2016 @ 20:08:

[...]

Die indruk heb ik niet. Volgens mij komt het veel meer structureel voor bij mensen die vooral emotioneel en meestal ook financieel afhankelijk zijn van hun partner. Als je dat niet bent trek je eerder je eigen plan lijkt me.

Nog eerder gaat het in de meeste gevallen om een 'redder' die de partner zielig vind en hem/haar wil redden en wil laten zien hoe goed de wereld kan zijn. En cijfert zichzelf weg om uiteindelijk te hopen dat de ander zal veranderen. Ten koste van alles.

Degene die mishandelt, in welke vorm dan ook, ziet iemand die zich afhankelijk maakt van hem/haar en hem/haar alles wil gunnen. En die macht stijgt naar het hoofd. Want die persoon heeft zich voorgenomen nooit meer de underdog te zullen zijn. En zal de gekregen macht nimmer uit handen geven. Ten koste van alles.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel logisch wat je net zegt doreia. En begrijp ook dat het erg moeilijk is om er wat aan te doen. Maar dat het zoveel voorkomt en dat niemand er van weet vind ik toch wel beangstigend.
Alle reacties Link kopieren
Insensitivity to sample size.
Waarom beangstigend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven