VivaDiva"s en hun relatiegerelateerde perikelen - deel 46

31-03-2007 07:38 701 berichten
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be! 

   

 

                    



Het ontstaan van het topic vind je hier....

Veel gebruikte afkortingen staan hier....
Alle reacties Link kopieren


Ik heb over dat boek gehoord...

wordt veel reclame voor gemaakt.

Op zich zit er natuurlijk veel waarheid in, zoals ook in mijn cursus vooral over de manier van taal wordt gesproken (positief ipv negatief verwoorden).

Het is doodgewoon doelgericht bezig zijn. Handig als de doelen die je jezelf stelt ook echt doelen zijn en geen hulpbronnen om een ander doel te bereiken. Dan heb je het nog niet helemaal in de gaten dat je dus je doel niet gaat bereiken omdat de achterliggende motivatie of intentie iets anders is...



t zal best werken voor sommige mensen, t is makkelijker om eerst eens een aantal dingen op een rij te zetten en duidelijk te maken voordat dit als zaligmakend wordt gezien.



soort van tijdelijk middel, zonder de bron aan te pakken en way over the top zoals heel veel over the top is in Amerika.

Het land van de onbegrensde mogelijkheden en tevens zeer preuts en land van de meeste onmogelijkheden. Waar een grote werkloosheid is, veel armoede etc etc etc



Mo, ben het niet helemaal met je eens in de zin dat dit boek zonder mee als zaligmakend gezien wordt. Oke, er zullen altijd mensen zijn die het boek zien als DE oplossing van al hun problemen. Ik denk dat je echt wel wat kunt leren van de denkwijze erachter. Onbewust ben ik al een paar jaar bezig met positiever denken en ik moet zeggen dat ik mezelf een stuk prettiger vind en veel blijer ben dan vroegah.



Voor mij was het boek meer een eye-opener in de zin van dat ik mezelf het afgelopen jaar regelmatig heb afgevraagd hoe het nou kon: al dat geluk. Dat dwing ik dus zelf af... behalve op het gebied van relaties, die lopen bij mij dus niet. Ik vond het stukje over relaties daarom heel verhelderend: dat je eerst van jezelf moet houden en jezelf vol liefde moet stoppen voordat je van een ander kan houden. Van mezelf houden, daar ben ik (nog) niet zo goed in.



In het boek wordt duidelijk aangegeven dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan welke doelen je wilt bereiken, je deze goed op een rijtje moet
hebben en hier echt voor 100% achter moet staan. . Ik denk dat je eruit moet halen wat jij denkt dat goed voor je is.



Het is met de meeste therapie zo dat je terugvalt op het moment dat je er niet meer mee bezig bent. In die zin is alle therapie een tijdelijk zaligmakend middel.

Alle reacties Link kopieren
Tweede werkdag zit er op en het bevalt me prima!! Positieve sfeer, ontspannen en relaxed (das dan twee keer ontspannen ;)) leuke mensen! Het werk nu doet me een beetje denken aan mijn allereerste baan in dit vak, met dit verschil dat de werksfeer 1000 x beter is. Heel gevarieerd, alles komt aan bod, van lijsten, passe-partouts, analoog, digitaal, cd's en dvd's, dia's, camera's etc etc.... Kortom Jonna zit op haar plek daar!
Alle reacties Link kopieren
@Jonna heerlijk toch!



@Summer

tis idd wat je ermee doet of wilt doen. Heb t vandaag ff ingebladerd in de winkel, en er zit aardig wat ehhhhh filosofisch/spiritueel in verwerkt.

Mooie gedachtes.

Mijn reaktie is gebaseerd op degene die het gekocht heeft (die ik ken),  die is normaal gesproken niet zo geinteresseerd en ziet t nu als t ei van columbus....

Dan denk ik dat t in dat geval toch handiger is om de bron aan te pakken ipv symptoombestrijding.

goed om t ook anders te zeggen: misschien leert die persoon er erg veel van en doet er ook daadwerkelijk iets mee!



Positief denken, als bijv: je kan t ook op deze manier zeggen/denken/zien is erg fijn. Het haalt echt een negatief iets in een positief daglicht.



Die eerste spreuk over dat schoolboord is leuk.



@Pip ik denk echt dat t stoerdoenerij is van am
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk ook hier goed nieuws op het banenfront :D

Over 1,5 week ga ik ook weer aan het werk, wel een hele opluchting. Het is voorlopig een halfjaar contract en dan kan ik ook bekijken of het werk mij bevalt. Niet m`n droombaan maar om te beginnen ben ik er heel erg blij mee. Bedrijf voelde ook ok, dus ik ben benieuwd. Wel heel spannend allemaal, kan ik het wel enzo. Maar ben blij :D:D:D

Heb m`n ouders ook over m`n samenwoonplannen verteld, ze reageerden wel ok. Zagen vooral de praktische aspecten en niet zozeer dat het ook is omdat we graag samen willen zijn.Het is wel grappig dat, nu hier weer even woon, heel duidelijk bepaalde patronen zie waarin iedereen zich gedraagd. Maar vind het ook wel heerlijk dat ik dit weekend weer naar een eigenplekje verhuis.

Gayl. fijn dat het CWI zo meewerkt. Bij mij waren ze ook heel makkelijk, hoefde nooit langs te komen, ze konden toch niks voor me doen. Gelukkig heb ik ze nu niet meer nodig.

Laura, m.b.t. ex, kun je niet gewoon je schouders erover ophalen en verder het zo laten. Je verandert heel weinig aan de rol die zij speelt dus kan je misschien wat veranderen aan de gedachten die jij erover hebt. Zie je haar ook nog als een bedreiging naar je relatie toe?

Druif, wat naar dat ouders toch zo`n invloed kunnen uitoefenen. Hoorde er hier thuis ook altijd veel over. Belachelijk eigenlijk, dat ouders min of meer kunnen bepalen hoe sommige dingen kunnen worden aangepakt. Omgekeerde wereld eigenlijk.

Jon, klinkt allemaal erg positief. Had je ook wel verdient *;

Summer, dat boek klinkt wel interessant, hoewel ik al heel snel afhaak als het in mijn ogen te amerikaans is. Maar de gedachte erachter, dat spreekt me dan wel weer aan.

Clogs, hoe is het met je? En op je werk?

Pip, al weer wat meer rust in je hoofd?

En hoe is het met Uk?

Woensdagochtend*;!!!
Alle reacties Link kopieren
Net de auto opgehaald van de garage en het volgende probleem doet zich alweer voor. De CV ketel is stuk. Geen warm water meer, dus Tink en ik hebben vanochtend bij een vriendin gedouched. Nu zijn er 2 monteurs hier bezig met de CV ketel en het blijkt dat de ex van Tink er een beetje een zooitje van heeft gemaakt. Hij heeft zelf de CV ketel geplaatst en de monteur ´mist allerlei onderdelen´.  Hij zei dat dingen gesoldeerd zijn die niet gesoldeerd mogen worden en hij mist het een en ander aan beveiliging. Als het apparaat écht stuk was gegaan, hadden we hier een waterballet gehad.



Dus.....gaat ook weer geld kosten.:?
Summer, misschien dat daar dan bij mij ook wel de kneep zit, het eerst houden van jezelf, heb niet het idee dat ik niet van mezelf hou, maar denk wel dat er eerst een heleboel anderen komen en dan ik pas... denk ik....

Heb ook een hele leuke baan, oké hij wordt nu teveel en te zwaar voor me en moet echt wat anders, maar heb heel leuk werk, waarin ook veel aandacht van het manvolk... ook als ze nuchter zijn ;) ...... ontmoet veel mensen en toch kom ik die ene niet tegen, waar ik dan voor mijn gevoel ook niet echt naar op zoek ben, maar het zou wel leuk zijn om er tegen aan te lopen.

Heb zelf best het gevoel er weer voor open te staan, moet dus ergens op de rit iets niet goed doen.

Toch maar eens in dat boek beginnen, wie weet kom ik het tegen!



Jonna klinkt goed!!



Anne moet een heerlijke opluchting zijn dat je het nu tegen je ouders hebt verteld!

En gefeliciteerd met je baan, geweldig joh!



Tijn da's balen en eigenlijk ook een geluk bij een ongeluk, er had dus nog veel meer mis kunnen gaan.



Mo ik denk ook niet dat je het als het ei van Columbus moet zien, zo van dit boek lost al mijn problemen op, je zult toch zelf aan de gang moeten met de dingen die je ontdekt.

Maar in mijn geval kom ik er dus niet met alleen maar positief denken, wie weet leer ik er meer van over mezelf.
Ola,

Och jee.. dat is balen Tijn. Gelukkig heb je daar in een nieuwbouwhuis de komende 10 jaar geen last van.

Gayl, hoe is het met je 'misschien nieuwe baan'?

Jonna, dat is fijn zeg. Top dat je het naar je zin hebt.



Vandaag lekker een dagje vrij. Zat de laatste dagen niet zo lekker in mijn vel en heb mezelf vemanend toegesproken. Ik ben tot inzicht gekomen (jaja... beter laat dan nooit) Nu gaat het een stuk beter.



Als eerste heb ik er voor gekozen om volgend jaar (mocht ik nog geen andere baan hebben) geen ad-hoc invalwerk meer te doen. Dat om zeven uur 's morgens gebeld worden en dan het hele cluppie uit bed trommelen om een dagje in te vallen doe ik niet meer. Het kost zo veel meer energie dan het oplevert.. ook voor de meiden. Invalwerk prima, maar dan wil ik dat van te voren weten.



Tot aan de zomervakantie zijn het nog maar 7 volle weken werken. Deze 7 weken 'zit' ik maar gewoon uit.... probeer de ouders tevreden te houden en de klas in een rustiger vaarwater te krijgen. That's it. Ik heb er eigenlijk geen zin in om in die zeven weken mezelf uit de naad te werken om tot de conclusie te komen dat het niet gelukt is. Ik vind het heel erg jammer, want het ligt niet in mijn aard, maar ik laat het hierbij. De onderzoeken met R. worden dit jaar toch niet afgerond (lang leven de ambtelijke molen), dus is het roeien met de riemen die je hebt.



Ik vind het vooral jammer dat de school mij niet het gevoel geeft achter me te staan. Door zich zo naar ouders op te stellen (we halen hem uit de klas als hij iets doet dat echt niet kan) beamen ze eigenlijk dat er echt iets niet goed is. Het feit dat ze mij mijn kant van het verhaal niet laten vertellen is olie op het vuur.



Ik kan niet echt heel goed uitleggen hoe ik het voel, maar het is voor mezelf in ieder geval duidelijk. Het geeft een hoop rust. Ik plaats het hiermee als het ware buiten mezelf.. en dat voelt goed. Als de ouders commentaar op mijn functioneren zouden hebben, was de inhoud van de brieven wel anders geweest.... dat hoop ik in ieder geval.

Anne, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Kun je er iets meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
@Druif dat is precies wat ik dacht toen je van de week postte. Je hebt dezelfde conclusie getrokken :) t blijft erg vervelend  voor t jochie.

Het zegt ook veel over de school als werkgever, wanneer ze niet luisteren naar jouw mening.



@Anne van harte!

@Gayl ik heb t wel geleerd met vallen en opstaan mezelf op de 1e plaats te zetten in veel situaties. soms val je ff terug, dat merk je vanzelf aan je onderbuikgevoel.





Ik ga vrijdag weer werken. Heb heerlijk geslapen zonder cocaine en hoest :D damn was haast vergeten hoe t voelt zonder hoest en uitgeput zijn.

Vanmiddag winkelen voor schoenen



fijne dag

Mo :R
En Mo geslaagd voor schoenen?



Zit Bridget Jones te kijken.... wow wat een stunteltje...



Wel mooie begintune, all by myself, Eric Carmen.... brings back a lot of sweet memorys.... from a long time ago....
Ik doe gewoon ff snel een knuf, geen puf om te schrijven, moet slapen.. Wel hele fijne avond met vriendin gehad en lekker bijgekletst en zowaar net een leuke mail van een man van de relatieplaneet, hihi.



Had stiekem tijdens het werk al bijgelezen, maar kan dan niet echt rustig reageren..

@Druif, goed dat je de situatie in de klas enigzins naast je neer kan leggen!!

@Tijn&Tink, vervelend van de cv.

@Anne, gefeliciteerd met je baan ! Lekker stukje zekerheid voor jezelf lijkt me !

@Pip, sterkte!

@Jon, fijn dat de nieuwe baan zo goed bevalt !!

@Gayl, weer wennen zo na de vakantie? We hebben meteen ook NL weer



Over positief denken, ken het hele boek waar het hier over gaat niet, maar merk zeker dat een hoop van de mate waarin je geniet van het leven ook te maken heeft met hoe je zelf in het leven staat.. een positieve instelling daarin is het halve werk, het zet je toe om dingen te doen, zodat je uiteindelijk ook het geluk vind wat je zoekt..  Voo rmijn gevoel dan, al zit het geluk juist ook daarin dat je beseft dat je niet alles zelf in de hand kunt hebben, en durft juist ook het even zijn gang te laten gaan en te vertrouwen dat het de goede kant op gaat..



Oftewel:



Handel waar dat nodig is..

Laat gaan waar dat nodig is..

En heb de wijsheid om te kunnen bepalen waar wel of niet gehandeld moet worden

(mn allerbeste vriend heeft een soortgelijke uitspraak in nog mooiere woorden, maar het komt hierop neer en er zit wel wat in..)

En nu echt mn bed in !!
Moggûh!



Druif mijn misschien nieuwe baan heb ik niet voor getekend maar nog niet helemaal dicht gegooid, het blijft nog een optie zeg maar.

Ben nu wel samen met mijn reintegratie-meneer verder aan het kijken en over 2 weken heb ik weer een afspraak.



Uk lekker aan het vogelen op de dating-sites, had laatst nog een hele discussie over het fenomeen dating-site, ben er wel achter dat je er of wel in geloofd dat het kan werken of niet, heb nog niet echt een middenweg kunnen vinden.

Wordt toch nog best vaak erg lacherig over gedaan.



Ga nu de dierenbescherming bellen, misschien wel erg vroeg, maar goed, mijn hoog zwangere poezel heeft sinds gisterochtend haar gezicht niet meer laten zien en ik maak me best zorgen.

Ze ging eigenlijk de laatste tijd niet eens de tuin meer uit en nu kan ik roepen wat ik wil, geen reactie.
Tja, die datingsites, ik kan het alleen maar leuk vinden als ik het niet te serieus neem en ook niet te serieus op zoek ben.. dat ik gewoon ff een beetje van de aandacht en het ouwehoeren kan genieten zeg maar..

Vanochtend was die ene leuke man in de trein er ook weer, maar ik durf nooit wat te zeggen.. wel elke keer oogcontact, haha. Soms ben ik zo'n muts he :D



Vervelend van je Poezel trouwens!



Ik zit een beetje op mn werk me te vervelen, deze week wel serieus over aan het nadenken dat -hoewel ik eerst opzag tegen de complexiteit van het project en bang was dat ik het niet aankon- dit project me in een week als deze echt te weinig uitdaging biedt.. Ik mag wat documentjes schrijven, dingen regelen enzo.. maar ik mis de voldoening voor mezelf daarin. Mijn komende twee weken vakantie kan ik daar mooi es over na gaan denken.. waar het em in zit en wat ik nou zelf zoek/wil.. Morgen heb ik ook lekker vrij (zodat ik eindelijk weer lekker kan gaan studeren en dan wel weer het gevoel heb dat ik wat uit mn dag haal, stom eigenlijk dat ik daar naar uit kijk), volgende week nog twee daagjes en dan ga ik op vakantie, mijn ouders opzoeken in Italie:)
Lekker naar Italië!



Ja denk idd dat je er zo mee om moet gaan, de aandacht is ook heerlijk en een beetje ouwehoeren is goed voor het humeur!

Leuk, een leuke vent in de trein, oogkontakt is het begin, een beetje flirten dan en dan komt het aanspreken vanzelf.. :D... hoewel zou ik nog fiks moeite mee hebben flirten op de vroege morgen.... ben niet zo'n ochtendmens ;)



Kijk en dit lijkt mij nou de miskleun van de maand.... zie mijn meiden me nou echt niet verwennen met een moederdag ontbijtje en een kadootje naast het gekookte eitje in de vorm van......
Hahaha, ik zag het bericht ook al ja.. ;)
Bah, ik zit echt chagrijnig te zijn vandaag.. En weer die stomme twijfel of ik vorig jaar te snel beslissing heb genomen om oude Ukstad te verlaten en naar hier te gaan voor nieuwe baan etc. Ik kom er niet vanaf en dat zal wel niet voor niets zijn. En ik denk dat de oplossing ergens in het midden ligt..
Uk ik denk dat je die twijfels juist heel erg krijgt op een dag dat je niet zo veel voldoening uit het werk haalt waar je op dat moment mee bezig bent.

Of heb je het ook als je wel heel prettig werk hebt of gewerkt hebt?
Uk; die twijfels zullen idd versterkt worden zoals Gayl zegt; door de saaire weken. Hoe gaat het met dat promotieonderzoek wat je zou kunnen doen in overzee-se Ukstad? Ben je daar in je hoofd misschien toch nog mee bezig? En brengt het werkende leven wat je wilde?



Pip heeft 13 uur achterelkaar geslapen :o Gister om kwart voor 10 in bed gegaan en doorgemaft tot aan eh half 12 :$
Gayl; Is het niet zo dat die poezels als ze zwanger zijn en gaan werpen (eh.. heet dat zo? :D) dat ze dan een rustig plekje opzoeken of misschien terug gaan naar een voor hen bekend plaatsje? Misschien dat de katten-mensen het weten? Je kunt altijd even bellen natuurlijk en horen wat zij denken. Sterkte!



Druif; Wat een nare situatie zeg! Je kunt niets meer doen :( Zo ontzettend onvoorstelbaar dat er docenten/leraren zijn die ZO ver van de essentie van het vak afstaan dat ze de kinderen uit het oog verliezen. Daar heb ik echt geen goed woord voor over!! On-ge-lofelijk! Blijkt in iedergeval wel dat je qua visie dus toch van ze afwijkt.. *;
Jullie hebben gelijk dat de twijfels vooral op ditsoort dagen de kop op steken. Ik had ze bijvoorbeeld niet toen ik in Bristol gewoon lekker druk een hele dag aan het werk was. (dan is zo'n dag gewoon voor je het weet voorbij). Nu  heb ik echt het gevoel dat ik een dag 'uit moet gaan zitten'en dat ik de taken die ik wel moet doen ook in een uurtje of 2 klaar moet hebben. Dat kan ik doen, maar dan moet ik vervolgens weer bij leidinggevenden gaan zeuren om werk en dat is alleen maar irritant.

Ik merk gewoon dat ik er zelf zo'n ander persoon van wordt, dat ik hierdoor zelf juist ook verander in mijn houding, minder initiatief, juist nog minder klaar krijg dan ik zou kunnen.. en dan gaat de spiraal zo naar beneden zeg maar..

Vind het heel vervelend dit bij mezelf te werken, ben zo graag gewoon met energie met dingen bezig.

Heb overigens wat ik hier schrijf ook vorige week aan manager verteld, die heeft ook niet zo 1,2,3 een oplossing, alleen gezegd dat ik uitdagender werk moet vragen maar als dat er stomweg niet is en ik thuis een stuk uitdagender dingen kan doen? En ik kan hier ook niet zomaar in de baas zn tijd aan mn artikel gaan schrijven, dat voelt gewoon verkeerd en kan me er hier slecht op concentreren..



Hiertegenover staat het onderzoeks/afstudeerwerk wat ik vorig jaar gedaan heb en waar ik WEL (bijna) elke dag plezier en voldoening uit haalde. Dus idd, die promotiebaan speelt dan ook weer door mn hoofd. Ik weet dat de keuze die ik gemaakt heb vorig jaar een hele logische was, dat het voor mij goed was om uit oude-Ukstad weg te gaan bijvoorbeeld, dat ik ook graag het bedrijfsleven in wilde omdat ik ergens ook het studeren een beetje gezien had.. Omdat ik niet die 'studie stress' wilde voelen dat je iets moet halen en juist deze baan als een nieuwe uitdaging zag (onderzoek doen is namelijk ook iets wat ik gewoon al kan en waar ik alle vertrouwen in heb), maar nu mis ik dat gevoel juist: iets om je echt in te verdiepen.. het gevoel dat je jezelf verder ontwikkelt in plaats van dat je dingen doet die je gewoon wel kan. Dat wil niet zeggen dat ik meteen over moet stappen op een promotie-onderzoek, maar wel dat ik weer iets wil waar ik zelf iets uithaal, waar ik me in ontwikkel.. dat zouden ook meer dingen als management etc kunnen zijn, alleen ben ik voor datsoort dingen eigenlijk te 'junior'' en moet je eerst meer projectervaring hebben. Lastig uit te leggen allemaal..



Maar kga dus in de komende vakantieweken de boel eens uitzoeken en op een rijtje zetten, praten met mijn ouders.. zien hoe ik mn leventje qua baan en carriere weer iets meer in de richting kan sturen die het beste bij mij past. Dat ik in mn vrije tijd een artikel kan schrijven lost namelijk het gevoel wat ik op mn werk heb niet op. (dan zit ik op mn werk en denk ik: thuis had ik dat en dat al af kunnen hebben).
Mja, en misschien moet ik ook eens nadenken wat het is waarom ik niet gewoon tevreden kan zijn met een baan die nota bene ook gewoon op een redelijk hoog niveau is, ook redelijk complex (met veel mensen te maken, veel dingen uitzoeken, communiceren) is en over het algemeen heel ok.. of ik niet gewoon moet beseffen dat het op de rustige momenten ff iets minder is. Projectleider zegt dat het volgende maand vanzelf superdruk is en dat we dan dagen van 10 uur of meer maken. Ik ben zeer benieuwd..



Toch zit er ergens iets in mij wat juist zoekt naar uitdaging,alsof ik dat nodig heb om pas tevreden en blij met mezelf te kunnen zijn.. Een hoop moeten regelen in te weinig tijd, dan toch tot prestaties komen waar iedereen tevreden mee is.. datte !



Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ik mn zelfbeeld (mijn tevreden zijn met mezelf) ook op iets anders zou moeten baseren, mezelf zonder het behalven van geweldige uitdagingen goed genoeg vinden.. 



(hmm zomaar wat gefilosofeer op de donderdagmiddag dan maar)
Alle reacties Link kopieren
Summer : dat boek waar je t over had .. is dat The secret van Rhonda Byrne ???
hmm.. heb nu plantejs op mijn kamer staan maar heb geen gieter. loop ikd us steeds naar de wasbak maar die is nu helemaal zwart van alle modder. Overigens heb ik die tweedehands op de kop getikt. Gewoon uit de gemeentetuin gehaald :)



Verder verveel ik me de klere :D
Alle reacties Link kopieren
Uk, denk dat het toch ook te maken heeft dat je te weinig voldoening uit je werk haalt. En als je dan langere tijd achtereen weinig te doen hebt, dan zakt het snel in. Tenminste dat ervaarde ik in de korte tijd dat ik aan een project gewerkt heb. Mocht heel weinig doen en daar werd ik ook steeds luier van. Want steeds om werk blijven vragen (of eigenlijk zeuren) dat schoot ook niet op.

Stiekem zie ik dar nu ook wel een beetje tegen op. Ga nu archiefwerk doen, niet echt heel spannend en uitdagend. Het is werk en ik ben er ook heel erg blij mee. Maar stiekem hoop ik dat er daarna wel leuker (en meer uitdagend) op m`n pad komt. Maar ik moet niet zeuren, ik weet nog niet eens precies wat de werkzaamheden gaan inhouden. Misschien is het wel geweldig en wil ik nooit meer anders. (Naja, behalve een beter salaris dan :P). En ben ook heel erg blij dat ik zaterdag weer naar m`n eigen stadje ga. M`n vader hoorde me net bellen met een makelaar over een appartement in het midden van het land (voor oktober pas maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen ;)). Hij maakt heel erg duidelijk dat hij het dom vond om nu al te gaan zoeken omdat dat een eind van m`n werkplek is. Die werkplek loopt 6 maanden, en daarna staat alles open. En reizen moet ik toch (het is baan via detachering) en vriend heeft hetzelfde 'probleem'. Dus dan is het midden van Nederland toch het makkelijkste. Alleen denkt m`n vader dat je ook in de werkplaats kan wonen en dan gewoon op de fiets naar je werk gaat. En zoiets is gewoon niet mogelijk voor mij. Maar goed, nog even volhouden :$

Pip, nu wel lekker uitgerust?
Alle reacties Link kopieren
Summer : dat boek waar je t over had .. is dat The secret van Rhonda Byrne ???
Yep, ken je het? Oh, je schijnt de film via you tube te kunnen bekijken zei Bob.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven