vlam is nu single

22-01-2017 14:10 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al enkele jaren verliefd op een collega. 2 jaar geleden heb ik hem verteld over mijn gevoelens. We hadden toen alletwee een relatie. Omdat we allebei onze relaties niet op het spel wilden zetten hebben we toen afstand van elkaar genomen. Maar ondertussen gaan we terug veel met elkaar om en zijn we bevriend.

Ik had me na ons gesprek terug geconcentreerd op mijn relatie en dacht dat ik alles een plekje had kunnen geven.

Nu heeft zijn vriendin hem bedrogen en is hij dus single. Ze waren al erg lang samen. Hebben een kindje samen.

Dit is nu zo'n half jaar geleden.

Hij is nu op zoek naar een nieuw huis en vraagt altijd mijn mening. Hij komt ook vaker een praatje slaan. Op de nieuwjaarsreceptie een tijdje geleden had hij Ik hou van u aangevraagd en stond hij dit naast me mee te zingen. Toen we daarna onze jas aan gingen halen zong hij er ook nog kleine stukjes van 'geef me een kus'.

Ik probeer er niks achter te zoeken, maar wil toch eens horen wat jullie denken. Is dit toeval, denkt hij er niet bij na?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 14:31:

[...]





Voor de duidelijkheid, hij heeft nooit gezegd dat hij iets voor me voelt hé.



Maar als dat zo zou zijn, dan ja.

Maar ik zou zoiets niet stiekem doen, dus dat zou dan ook het einde betekenen van de relatie waar ik nu inzit.



Helemaal niet leuk voor haar vriend dus. En als ze echt enkel onder de verliefdheid leed, zou ze niet wat met hem willen.



Haar vraagstelling in de OP toont dit ook. Het gaat niet om wat te doen om haar relatie te redden, maar om 'vindt hij me leuk?'



Gewoonlijk zou ik het met je eens zijn, maar ik zie maar weinig schuldgevoel of angst haar vriend te kwetsen. Het gaat steeds alleen om de gevoelens van de vlam.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 20:10:

[...]





Ja, ik zou daar dan over nadenken.



En ja, ik weet dat dat me nu niet bepaald de beste vriendin maakt. En nee, ik ben er niet trots op.

Ik las hierin dat TO twijfelt.

Maar misschien twijfelt ze niet. TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 22 januari 2017 @ 21:58:

Nee hoor

Ze twijfelt.

En ze kan hem niet ontlopen omdat hij haar collega hem. Daar ben je mooi klaar mee

Bedankt voor je lieve reacties.



Mag ik je vragen hoe jij daar mee bent om gegaan? Heb je het goed kunnen afsluiten?



Het is inderdaad niet zo simpel om iemand te ontlopen die een paar meter verder zit, waar je een gemeenschappelijke vriendengroep mee hebt op het werk omdat je elkaar al zolang kent.

En ja, ik heb zeker zwakke momenten dat in degene ben die contact zoekt.

Maar dit is niet zoals wanneer je niet naar een café gaat, omdat hij daar is.



Ik denk wel niet dat hij met me speelt. Maar misschien kijk ik inderdaad door een roze bril.

Hij is er in iedergeval al echt voor me geweest in het verleden. Toen bv een vriend van me was gestorven.



En ja, ik twijfel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 22 januari 2017 @ 22:06:

[...]



Ik las hierin dat TO twijfelt.

Maar misschien twijfelt ze niet. TO?



Ik las een volmondig ja, maar ik zie nu ook waarom je kan denken dat ze twijfelt



Al lijkt haar interesse vooral uit te gaan naar de vlam en zijn gevoelens en niet zozeer naar haar eigen gezin (met name in de OP).



EDIT: en ook in die post hierboven, waar ze ook weer bezig is met wat de vlam denkt.
Alle reacties Link kopieren
Puppylove, als je serieus je gezin wilt redden en dit speelt al zo lang, heb je niet gekeken voor een andere baan?
Alle reacties Link kopieren
Ik hakte de knoop door en ging voor die vriend, ging toen weer twijfelen, relatie was niet meer te redden en die vriend is 'm ook niet geworden. Zie ze beiden nooit meer.

Nu al jaren gelukkig met een ander.



Die vriend was achteraf niet meer dan aanleiding waardoor boel ontplofte. Zat ik relatie die niet goed was maar had niet de moed om deze te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grappig dat iedereen maar blijft zeggen dat de partner van TO een tweede keuze is.



TO, heb je er al stil bij gestaan dat jij de tweede keuze bent van die collega? Je bent nu pas goed, nu hij bedrogen is en geen huis meer heeft. Zelfs als vrijgezelle vrouw zou ik hier niet in meegaan, laat staan nadenken om mijn vaste relatie te verpesten en mijn kind in een gebroken gezin op te voeden. Hij heeft de keuze destijds gehad, hij vond jou niet de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 22 januari 2017 @ 22:12:

Puppylove, als je serieus je gezin wilt redden en dit speelt al zo lang, heb je niet gekeken voor een andere baan?Ja
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 22:17:

[...]





Ja

Iets te snel gedrukt. Ja, twee jaar geleden naar op zoek gegaan, maar liggen nu ook niet voor het oprapen. Heb al wat anciënniteit etc. Moet meestal erg inboeten.

Uiteindelijk voor gekozen het dan uit te spreken. Ik hoopte dat ik dan verder kon en dat was ook zo. Allebei zeggen dat we voor onze huidige relatie gingen, gaf me ruimte in mijn hoofd om me terug op mijn relatie te focussen. En dat heeft ook geholpen.

Maar sinds een paar weken voelde ik dat er iets aan het veranderen was en ik ben sinds dat feestje inderdaad terug te veel bezig met me af te vragen wat hij wil.



Wat dus niet wil zeggen dat ik mijn man niet graag zie. Al is onze relaties niet perfecte, maar welke is dat wel?



Om erg kort te gaan, en weer erg egoïstisch te klinken waarschijnlijk, ik denk dat ik gelukkiger zou zijn bij die andere man, omdat onze karakters gelijk lopender zijn.
Alle reacties Link kopieren
Denk je echt dat je gelukkiger zou zijn? Jouw kind moet dan opgroeien in een gebroken gezin. Er zijn dagen dat je je kind moet missen. Zou jou dat echt gelukkiger maken?





Andere mannen kunnen zo spannend lijken wanneer je een vaste relatie hebt. Maar dat spannend gedoe speelt zich enkel in jouw hoofd af. Als jij nu jouw partner zou dumpen en verdergaan met deze collega, is er niets spannends meer aan. Die relatie moet dan lukken, omdat je zoveel hebt opgegeven. Dus niet elkaar aftasten, geen dagenlange neukbeurten. Je hebt dan een ouderschapsplan uit te werken terwijl je de inboedel scheidt terwijl je je nieuwe partner net leert kennen. Stress, humeurig gedoe,... Niets spannends of leuks aan. Ik zou dit niet zomaar doen voor een vaag gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 22:26:

[...]





Om erg kort te gaan, en weer erg egoïstisch te klinken waarschijnlijk, ik denk dat ik gelukkiger zou zijn bij die andere man, omdat onze karakters gelijk lopender zijn.



Jij, jij, jij, hij, wij, onze..



En je kind? Doet het er nog iets toe wat voor je kind goed is?
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 22 januari 2017 @ 22:40:

[...]





Jij, jij, jij, hij, wij, onze..



En je kind? Doet het er nog iets toe wat voor je kind goed is?



Ja, ik ben er me van bewust dat een gebroken gezin niet ideaal is.

Ik probeer hier echter m'n gevoel en twijfels ivm die man uit te leggen.

Als je nu echt denkt dat ik er niet bij stil sta, wat dat voor mijn kind betekent...



Maar mag je dan niet voor je eigen geluk kiezen? Ben ik een betere mama als ik me gelukkig voel, sowieso. Ga ik er alles aan doen om, als dat zover zou komen, het voor mijn kind zo goed mogelijk te laten verlopen. Geen twijfel mogelijk.

Mijn ouders hadden een mooi huwelijk. Ik kan dus niet uit ervaring spreken. Maar ik ken mensen met gescheiden ouders, wie niet tegenwoordig, en de meeste begrijpen hun ouders daar uiteindelijk in. Ook als één van de twee voor een ander geeft gekozen. Ik merk wel dat ze soms zelf moeite hebben met relaties. Dus absoluut is dit een zorg.
Alle reacties Link kopieren
Zodra je pijn veroorzaakt is het allemaal al niet meer zo leuk als in de film. En je veroorzaakt pijn. Zelfs als jouw collega het wel nogal serieus met jou wil proberen, doe je je partner en je kind verdriet.

En wordt het allemaal wel zo romantisch als jij zou willen? Jouw collega is stukken minder gek op jou dan jij op hem. Hij wilde jou niet toen hij een ander had. Nu is er vacature in zijn bed, maar misschien is dat het enige wat hij wil van jou. Na wat onzeker gerommel en huilen van jou, komt die 'relatie' misschien niet eens tot bloei.

Ondertussen moet je dealen met een ex en een kind die boos zijn op jou. Vooral omdat je het nogal laf hebt aangepakt.

Je schrijft dat je het afgelopen jaar gelukkig was. In dat geval raad ik je van harte aan je hormonen te herkennen voor wat ze zijn: primitieve stoffen die je lustgevoelens aansturen zonder dat je verstand er grip op krijgt.

Ik heb ook ervaring. En ik heb veel spijt gehad. En ik zat in een slecht huwelijk waarin ik ongelukkig was, niet in een huwelijk waar ik kon praten met mijn man en waarin ik me gelukkig voelde.
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat een man wiens vrouw zwanger is vertellen dat je gevoelens voor hem hebt?

Zo dan! Dat is behoorlijk buiten je boekje hoor.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 22 januari 2017 @ 23:03:

Jij gaat een man wiens vrouw zwanger is vertellen dat je gevoelens voor hem hebt?

Zo dan! Dat is behoorlijk buiten je boekje hoor.Dit is precies wat ik ook dacht
Joh, TO wil gewoon horen dat het goed is dat ze haar kerel dumpt voor een fling.



TO: You go girl! Niet komen huilen als ie een klein pikkie heeft, hè?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 22 januari 2017 @ 22:36:

Denk je echt dat je gelukkiger zou zijn? Jouw kind moet dan opgroeien in een gebroken gezin. Er zijn dagen dat je je kind moet missen. Zou jou dat echt gelukkiger maken?





Andere mannen kunnen zo spannend lijken wanneer je een vaste relatie hebt. Maar dat spannend gedoe speelt zich enkel in jouw hoofd af. Als jij nu jouw partner zou dumpen en verdergaan met deze collega, is er niets spannends meer aan. Die relatie moet dan lukken, omdat je zoveel hebt opgegeven. Dus niet elkaar aftasten, geen dagenlange neukbeurten. Je hebt dan een ouderschapsplan uit te werken terwijl je de inboedel scheidt terwijl je je nieuwe partner net leert kennen. Stress, humeurig gedoe,... Niets spannends of leuks aan. Ik zou dit niet zomaar doen voor een vaag gevoel.



Dit speelt ondertussen 4 jaar. Ik zou dus niet spreken over een vaag gevoel.

En ik fantaseer niet over dagenlange neukfestijnen. Ik fantaseer over samen met de hond en kindjes wandelingen maken en praten.

En ja, ik ben me er van bewust dat er daarvoor eerst een erg moeilijke periode zal zijn.



Natuurlijk zou ik het er moeilijk mee hebben dat ik mijn kind op bepaalde momenten ga moeten missen.

Ik zou ook mijn schoonfamilie kwetsen waarmee ik een erg goede band heb.

Ik heb stil gestaan bij alle shit die erbij komt kijken dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 22:49:

[...]





Ja, ik ben er me van bewust dat een gebroken gezin niet ideaal is.

Ik probeer hier echter m'n gevoel en twijfels ivm die man uit te leggen.

Als je nu echt denkt dat ik er niet bij stil sta, wat dat voor mijn kind betekent...



Maar mag je dan niet voor je eigen geluk kiezen? Ben ik een betere mama als ik me gelukkig voel, sowieso. Ga ik er alles aan doen om, als dat zover zou komen, het voor mijn kind zo goed mogelijk te laten verlopen. Geen twijfel mogelijk.

Mijn ouders hadden een mooi huwelijk. Ik kan dus niet uit ervaring spreken. Maar ik ken mensen met gescheiden ouders, wie niet tegenwoordig, en de meeste begrijpen hun ouders daar uiteindelijk in. Ook als één van de twee voor een ander geeft gekozen. Ik merk wel dat ze soms zelf moeite hebben met relaties. Dus absoluut is dit een zorg.

Mijn ouders hebben op het punt gestaan om te scheiden. Ik was een tiener, en ik begreep hun standpunt. Ja, 80% van mijn vrienden had gescheiden ouders, dus ik had het waarschijnlijk ook overleefd.



Ik ben ze nog elke dag dankbaar dat ze moeite deden en (voor de derde keer) naar een relatietherapeut gingen. Nu 12 jaar verder zitten mijn broer en ik een groot feest te plannen, in april zijn ze 30 jaar getrouwd.



Heel eerlijk? Het interesseerde mij helemaal niets of mijn moeder gelukkig was. Ik ben gek op mijn ouders, kan me niet inbeelden dat ik ze maar af en toe zou zien. Ik weet dat ze moeilijke periodes hebben gehad. Niemand was de boeman, mijn ouders hebben gewoon moeilijke periodes mee gemaakt. Maar zolang ze elkaar niet wilden vermoorden, moesten ze van mij samenblijven.



En nu zitten die gekkies als verliefde pubers op de bank wanneer we langskomen.



De allereerste crisis in hun huwelijk was omdat mijn moeder ook verliefd werd op een andere man. Het was enkel kussen, en wij waren toen te jong om te begrijpen wat er gebeurde. Kleine tip: jonge kinderen worden ouder en gaan op een moment wel beseffen wat je gedaan hebt. Mijn moeder heeft dus 10 jaar na haar domme periode weer veel gezeik gekregen, want kinderen vergeten zulke dingen niet. Onze vader had het haar al jaren geleden vergeven, maar broer en ik hebben een decennium later die hele periode opnieuw naar boven gehaald. Ook wij zaten met vragen en wilden antwoorden.



Je mag altijd voor je eigen geluk kiezen. Je moet gewoon niet verwachten dat iedereen daar even gelukkig mee is. Je hebt een jong kind, en dat zal zich aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat hij/zij later niet boos op jou gaat zijn. Hou er rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Weer zo'n klere egoist.
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 22:26:

[...]



Iets te snel gedrukt. Ja, twee jaar geleden naar op zoek gegaan, maar liggen nu ook niet voor het oprapen. Heb al wat anciënniteit etc. Moet meestal erg inboeten.

Uiteindelijk voor gekozen het dan uit te spreken. Ik hoopte dat ik dan verder kon en dat was ook zo. Allebei zeggen dat we voor onze huidige relatie gingen, gaf me ruimte in mijn hoofd om me terug op mijn relatie te focussen. En dat heeft ook geholpen.

Maar sinds een paar weken voelde ik dat er iets aan het veranderen was en ik ben sinds dat feestje inderdaad terug te veel bezig met me af te vragen wat hij wil.



Wat dus niet wil zeggen dat ik mijn man niet graag zie. Al is onze relaties niet perfecte, maar welke is dat wel?



Om erg kort te gaan, en weer erg egoïstisch te klinken waarschijnlijk, ik denk dat ik gelukkiger zou zijn bij die andere man, omdat onze karakters gelijk lopender zijn.



Dus je gaat er al vanuit dat het wat wordt met die man.

Wat vindt je van de opmerking dat het veel netter is om eerst de relatie met je huidige partner af te breken?
Ik vind "verliefd op een ander" echt een te slap excuus om een gezin op te breken. Als er nou geen kinderen in het spel waren, sois. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf, TO. Doe niet zo egoÏstisch.



En de smoes: Maar ik zit er al 4 jaar mee....boohoo...? Kom op, hoor. Je hebt ook weinig moeite gedaan om er van af te komen. Sterker nog: Je bent bevriend met hem geraakt. Dat is niet jezelf over een crush heenzetten. Dat is dom en de kat op het spek binden. Je bent toch geen fucking 15? Dat je geen ontslag neemt kan ik me nog voorstellen, maar ik geloof niet dat er in die 4 jaar tijd nooit een vacature voor je is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jij legt de situatie hier uit wat betreft jij en je collega. Maar dat is natuurlijk niet de gehele situatie hè. Jouw man en kind maken deel uit van de situatie.



En voor je eigen geluk gaan mag hoor, maar je leeft nu niet meer alleen voor jezelf, je hebt een kind dus in deze situatie mag je dat absoluut niet.



En aangezien je huwelijk met je man best ok is, je "ziet" hem graag schreef je, denk ik dat je je energie in je man en kind moet steken ipv wat je collega al dan niet van je wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 22 januari 2017 @ 23:17:

je "ziet" hem graag schreef jeAls TO een Belg is, is dat hetzelfde als houden van.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 22 januari 2017 @ 23:21:

[...]



Als TO een Belg is, is dat hetzelfde als houden van.Dan snap ik al helemaal geen bal meer van dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 22 januari 2017 @ 23:23:

[...]





Dan snap ik al helemaal geen bal meer van dit verhaal.

Ik ook niet, hoor.



Wees dan gewoon eerlijk tegen je partner Zo moeilijk is dat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven