vlam is nu single

22-01-2017 14:10 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al enkele jaren verliefd op een collega. 2 jaar geleden heb ik hem verteld over mijn gevoelens. We hadden toen alletwee een relatie. Omdat we allebei onze relaties niet op het spel wilden zetten hebben we toen afstand van elkaar genomen. Maar ondertussen gaan we terug veel met elkaar om en zijn we bevriend.

Ik had me na ons gesprek terug geconcentreerd op mijn relatie en dacht dat ik alles een plekje had kunnen geven.

Nu heeft zijn vriendin hem bedrogen en is hij dus single. Ze waren al erg lang samen. Hebben een kindje samen.

Dit is nu zo'n half jaar geleden.

Hij is nu op zoek naar een nieuw huis en vraagt altijd mijn mening. Hij komt ook vaker een praatje slaan. Op de nieuwjaarsreceptie een tijdje geleden had hij Ik hou van u aangevraagd en stond hij dit naast me mee te zingen. Toen we daarna onze jas aan gingen halen zong hij er ook nog kleine stukjes van 'geef me een kus'.

Ik probeer er niks achter te zoeken, maar wil toch eens horen wat jullie denken. Is dit toeval, denkt hij er niet bij na?
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 22 januari 2017 @ 23:00:

Zodra je pijn veroorzaakt is het allemaal al niet meer zo leuk als in de film. En je veroorzaakt pijn. Zelfs als jouw collega het wel nogal serieus met jou wil proberen, doe je je partner en je kind verdriet.

En wordt het allemaal wel zo romantisch als jij zou willen? Jouw collega is stukken minder gek op jou dan jij op hem. Hij wilde jou niet toen hij een ander had. Nu is er vacature in zijn bed, maar misschien is dat het enige wat hij wil van jou. Na wat onzeker gerommel en huilen van jou, komt die 'relatie' misschien niet eens tot bloei.

Ondertussen moet je dealen met een ex en een kind die boos zijn op jou. Vooral omdat je het nogal laf hebt aangepakt.

Je schrijft dat je het afgelopen jaar gelukkig was. In dat geval raad ik je van harte aan je hormonen te herkennen voor wat ze zijn: primitieve stoffen die je lustgevoelens aansturen zonder dat je verstand er grip op krijgt.

Ik heb ook ervaring. En ik heb veel spijt gehad. En ik zat in een slecht huwelijk waarin ik ongelukkig was, niet in een huwelijk waar ik kon praten met mijn man en waarin ik me gelukkig voelde.



Om eerlijk te zijn. Ik ben blij dat hij toen voor zijn vrouw koos. Dat duidt erop dat hij een goeie vent is in mijn ogen.

En het gaat heus niet om lust gevoelens. Ik heb geen klachten op dat vlak. Mijn seksleven met mijn man is erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 23:29:

[...]





Om eerlijk te zijn. Ik ben blij dat hij toen voor zijn vrouw koos. Dat duidt erop dat hij een goeie vent is in mijn ogen.

En het gaat heus niet om lust gevoelens. Ik heb geen klachten op dat vlak. Mijn seksleven met mijn man is erg goed.



Oh wacht! Hij is je soulmate!

Ik zeg doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 22 januari 2017 @ 23:03:

Jij gaat een man wiens vrouw zwanger is vertellen dat je gevoelens voor hem hebt?

Zo dan! Dat is behoorlijk buiten je boekje hoor.



De periode ervoor ging hij door een moeilijke periode en wou ik er zijn als vriend. Hij babbelt nu niet bepaald makkelijk over dingen waar hij mee zit met iedereen en wou dat hij met mij kon praten als hij daar nood aan had.



Ik heb het verteld op een moment dat hij niet kwetsbaar was, om het makkelijker te maken voor hem, juist omdat ik wou dat we afstand namen van elkaar.



En ja, daar moest ik dat gesprek voor hebben. Als jij ineens niet meer zou praten met een goeie vriend, neem ik aan dat hij anders ook vragen zou komen stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 22 januari 2017 @ 23:33:

[...]





Oh wacht! Hij is je soulmate!

Ik zeg doen!Hier heb ik hardop mee zitten lachen, omdat ik vroeger ook zo zou hebben gereageerd. Snap je sceptisch standpunt 100%.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 23:39:

[...]





Hier heb ik hardop mee zitten lachen, omdat ik vroeger ook zo zou hebben gereageerd. Snap je sceptisch standpunt 100%.



Ik raad je echt aan om even wat reacties terug te lezen van andere forumleden hierboven. Staat best wat nuttige informatie bij.



Ik bedoel het echt niet rot, maar denk er echt goed overna. Omwille van je kind, man, maar ook omwille van je eigen hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 22 januari 2017 @ 23:11:

[...]



Mijn ouders hebben op het punt gestaan om te scheiden. Ik was een tiener, en ik begreep hun standpunt. Ja, 80% van mijn vrienden had gescheiden ouders, dus ik had het waarschijnlijk ook overleefd.



Ik ben ze nog elke dag dankbaar dat ze moeite deden en (voor de derde keer) naar een relatietherapeut gingen. Nu 12 jaar verder zitten mijn broer en ik een groot feest te plannen, in april zijn ze 30 jaar getrouwd.



Heel eerlijk? Het interesseerde mij helemaal niets of mijn moeder gelukkig was. Ik ben gek op mijn ouders, kan me niet inbeelden dat ik ze maar af en toe zou zien. Ik weet dat ze moeilijke periodes hebben gehad. Niemand was de boeman, mijn ouders hebben gewoon moeilijke periodes mee gemaakt. Maar zolang ze elkaar niet wilden vermoorden, moesten ze van mij samenblijven.



En nu zitten die gekkies als verliefde pubers op de bank wanneer we langskomen.



De allereerste crisis in hun huwelijk was omdat mijn moeder ook verliefd werd op een andere man. Het was enkel kussen, en wij waren toen te jong om te begrijpen wat er gebeurde. Kleine tip: jonge kinderen worden ouder en gaan op een moment wel beseffen wat je gedaan hebt. Mijn moeder heeft dus 10 jaar na haar domme periode weer veel gezeik gekregen, want kinderen vergeten zulke dingen niet. Onze vader had het haar al jaren geleden vergeven, maar broer en ik hebben een decennium later die hele periode opnieuw naar boven gehaald. Ook wij zaten met vragen en wilden antwoorden.



Je mag altijd voor je eigen geluk kiezen. Je moet gewoon niet verwachten dat iedereen daar even gelukkig mee is. Je hebt een jong kind, en dat zal zich aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat hij/zij later niet boos op jou gaat zijn. Hou er rekening mee.



Bedankt voor je eerlijke reactie.

Ik ben blij dat je ouders er zo goed zijn doorgekomen. Veel respect. Zeker ook voor je vader trouwens.

Ik snap zeker ook dat kinderen daar, ook op latere periodes nog boos om kunnen zijn. Heb dit ook al gezien in mijn omgeving en inderdaad vaak in de puberteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 22 januari 2017 @ 23:11:

[...]



Mijn ouders hebben op het punt gestaan om te scheiden. Ik was een tiener, en ik begreep hun standpunt. Ja, 80% van mijn vrienden had gescheiden ouders, dus ik had het waarschijnlijk ook overleefd.



Ik ben ze nog elke dag dankbaar dat ze moeite deden en (voor de derde keer) naar een relatietherapeut gingen. Nu 12 jaar verder zitten mijn broer en ik een groot feest te plannen, in april zijn ze 30 jaar getrouwd.



Heel eerlijk? Het interesseerde mij helemaal niets of mijn moeder gelukkig was. Ik ben gek op mijn ouders, kan me niet inbeelden dat ik ze maar af en toe zou zien. Ik weet dat ze moeilijke periodes hebben gehad. Niemand was de boeman, mijn ouders hebben gewoon moeilijke periodes mee gemaakt. Maar zolang ze elkaar niet wilden vermoorden, moesten ze van mij samenblijven.



En nu zitten die gekkies als verliefde pubers op de bank wanneer we langskomen.



De allereerste crisis in hun huwelijk was omdat mijn moeder ook verliefd werd op een andere man. Het was enkel kussen, en wij waren toen te jong om te begrijpen wat er gebeurde. Kleine tip: jonge kinderen worden ouder en gaan op een moment wel beseffen wat je gedaan hebt. Mijn moeder heeft dus 10 jaar na haar domme periode weer veel gezeik gekregen, want kinderen vergeten zulke dingen niet. Onze vader had het haar al jaren geleden vergeven, maar broer en ik hebben een decennium later die hele periode opnieuw naar boven gehaald. Ook wij zaten met vragen en wilden antwoorden.



Je mag altijd voor je eigen geluk kiezen. Je moet gewoon niet verwachten dat iedereen daar even gelukkig mee is. Je hebt een jong kind, en dat zal zich aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat hij/zij later niet boos op jou gaat zijn. Hou er rekening mee.



Bedankt voor je eerlijke reactie.

Ik ben blij dat je ouders er zo goed zijn doorgekomen. Veel respect. Zeker ook voor je vader trouwens.

Ik snap zeker ook dat kinderen daar, ook op latere periodes nog boos om kunnen zijn. Heb dit ook al gezien in mijn omgeving en inderdaad vaak in de puberteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 22 januari 2017 @ 23:43:

[...]





Ik raad je echt aan om even wat reacties terug te lezen van andere forumleden hierboven. Staat best wat nuttige informatie bij.



Ik bedoel het echt niet rot, maar denk er echt goed overna. Omwille van je kind, man, maar ook omwille van je eigen hart.



Bedankt. Lief dat je nog een tweede reactie plaats.

En ik ga er zeker niet licht over.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 23:56:

[...]





Bedankt voor je eerlijke reactie.

Ik ben blij dat je ouders er zo goed zijn doorgekomen. Veel respect. Zeker ook voor je vader trouwens.

Ik snap zeker ook dat kinderen daar, ook op latere periodes nog boos om kunnen zijn. Heb dit ook al gezien in mijn omgeving en inderdaad vaak in de puberteit.

Zoals ik al zei, het is begrijpelijk. Ik weet ook waarom mijn moeder het gedaan heeft, en ik kan me inleven.



Maar ik weet niet of ik het haar kon vergeven, wanneer ze haar geluk boven dat van ons had geplaatst. Ze had haar redenen, ze had zeker en vast een punt. Maar of dat ene punt genoeg is om 2 kinderen steeds over en weer te laten verhuizen en steeds een ouder te laten missen, dat denk ik niet.

Wanneer je elkaar niet meer kunt uitstaan, denk ik dat een scheiding sowieso beter is. Maar als het gaat over een paar vlindertjes en , in jouw geval dan, iemand die niet eens voor je gaat, zou ik toch razend zijn als kind.

Dus denk heel goed na!
Alle reacties Link kopieren
Hij vond jou destijds niet goed genoeg. Waarom twijfel jij nu dan?



Waarom wil jij het leven van jouw kind op z'n kop zetten, voor iemand die jou als tweede keuze ziet?
Alle reacties Link kopieren
Die boosheid in de puberteit is vooral omdat je op jongere leeftijd niet zo goed begrijpt hoe het net zit, denk ik.

Ik ben ook blij dat ik die boosheid nog heb kunnen uiten. Bij veel van mijn vriendinnen waren de ouders dus wel gescheiden. Die durfden in hun puberjaren niet meer over de gebeurtenissen praten. Wanneer zij boos waren, trokken ze volgens hun ouders een partij. Terwijl ik gewoon boos kon zijn en 's avonds toch met beide ouders aan tafel zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 23 januari 2017 @ 00:12:

Hij vond jou destijds niet goed genoeg. Waarom twijfel jij nu dan?



Waarom wil jij het leven van jouw kind op z'n kop zetten, voor iemand die jou als tweede keuze ziet?



Zoals ik hierboven al ergens zei: ik ben blij dat hij voor zijn relatie ging. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij iemand is die iemand zou bedriegen. Ik had op dat moment ook niet anders verwacht.

Hij is ook maanden kwaad op me geweest achteraf.

Ik heb het tegen hem gezegd, omdat ik niet sterk genoeg was om afstand te creëren en ik wist dat hij dat wel kon.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 23 januari 2017 @ 00:19:

Die boosheid in de puberteit is vooral omdat je op jongere leeftijd niet zo goed begrijpt hoe het net zit, denk ik.

Ik ben ook blij dat ik die boosheid nog heb kunnen uiten. Bij veel van mijn vriendinnen waren de ouders dus wel gescheiden. Die durfden in hun puberjaren niet meer over de gebeurtenissen praten. Wanneer zij boos waren, trokken ze volgens hun ouders een partij. Terwijl ik gewoon boos kon zijn en 's avonds toch met beide ouders aan tafel zat.



Ik denk absoluut ook dat we als pubers nog niet genoeg begrijpen van volwassen relaties, om alles te kunnen plaatsen.

Zou het ook begrijpen als mijn kind in die periode partij zouden kiezen voor hun vader. Maar zou altijd duidelijk maken dat dit nooit iets met haar te maken had.



Ik heb ooit eens tegen mijn moeder gezegd, als puber natuurlijk, dat ik moest voorgaan in mijn leven, want ik was haar kind.

Zij zei toen iets waar ik het toen erg moeilijk mee had: jij vliegt ooit uit. Je vader heeft uiteindelijk voorrang. Wat niet wou zeggen dat ze niet alles voor me over had en me niet onvoorwaardelijk graag zag.
Alle reacties Link kopieren
TO ben je niet bang dat jij zijn tweede keus bent? Je zou je relatie voor hem willen opgeven, toch? Dan neem je een groot risico.

Maar aan de andere kant krijg je misschien spijt als je het niet geprobeerd hebt.



Het hangt mi van het kind af of hij of zij later boos op je wordt. Ken ook voorbeelden waar dat niet zo is, waarbij de kinderen er vrede mee hebben
Alle reacties Link kopieren
Dus zijn relatie is uit vanwege vreemdgaan van zijn partner, en nu (ondanks dat hij weet dat jij in een relatie zit en jij gevoelens voor hem hebt) gaat hij met jou flirten. Wat mss ook weer trammelant brengt terwijl er ook kinderen in het spel zijn.



Bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 23 januari 2017 @ 09:34:

TO ben je niet bang dat jij zijn tweede keus bent? Je zou je relatie voor hem willen opgeven, toch? Dan neem je een groot risico.

Maar aan de andere kant krijg je misschien spijt als je het niet geprobeerd hebt.



Ik bekijk het niet als tweede keus. Zoals ik al zei, heb ik het toen niet verteld, zodat hij bij haar zou weggaan.

Juist daardoor lijkt het 'risico' me kleiner, als er iets van zou komen.



Ik kwam hier eigenlijk vooral om te horen wat jullie van zijn gedrag vonden, omdat het me wat verbaasde/verwarde en ik dacht dat ik dus misschien dingen zag die er gewoon niet waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:namita schreef op 23 januari 2017 @ 10:03:

Dus zijn relatie is uit vanwege vreemdgaan van zijn partner, en nu (ondanks dat hij weet dat jij in een relatie zit en jij gevoelens voor hem hebt) gaat hij met jou flirten. Wat mss ook weer trammelant brengt terwijl er ook kinderen in het spel zijn.



Bizar.



Dat vond ik dus ook. Dacht dat ik het me inbeelde, dus kwam ik hier eens vragen of men dat als flirten zag.

Wou mezelf een hoop gepieker besparen, als er eigenlijk niets was.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof jij vreemd wil gaan. Dat je daarbij zowel jouw kind als jouw partner veel pijn gaat doen interesseert jou blijkbaar niet.

Want heel simpel gezegd, het zou jou totaal niet moeten interesseren wat die collega doet en zou kunnen bedoelen, daar zou jij je helemaal niet mee bezig moeten houden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 23 januari 2017 @ 11:27:

[...]





Ik bekijk het niet als tweede keus. Zoals ik al zei, heb ik het toen niet verteld, zodat hij bij haar zou weggaan.

Juist daardoor lijkt het 'risico' me kleiner, als er iets van zou komen.



Ik kwam hier eigenlijk vooral om te horen wat jullie van zijn gedrag vonden, omdat het me wat verbaasde/verwarde en ik dacht dat ik dus misschien dingen zag die er gewoon niet waren.Ik vind zijn gedrag zeker flirterig. En ik denk dat als je ervoor wilt gaan, het nu wel het moment is om het te onderzoeken met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 22 januari 2017 @ 22:26:

[...]



Om erg kort te gaan, en weer erg egoïstisch te klinken waarschijnlijk, ik denk dat ik gelukkiger zou zijn bij die andere man, omdat onze karakters gelijk lopender zijn.Als jij echt gelukkiger zou zijn met hem, vind ik niet dat je dat zou moeten laten vanwege je kind. In mijn ogen is dat niet egoïstisch. Alleen dan wel zo goed mogelijk aanpakken om vechtscheiding te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 23 januari 2017 @ 11:55:

[...]



Ik vind zijn gedrag zeker flirterig. En ik denk dat als je ervoor wilt gaan, het nu wel het moment is om het te onderzoeken met hem.



OK... En als het niets wordt? Zijn man en kind weer goed genoeg? Of stiekem, achter de rug van haar man om? Wat bedoel je hiermee?

Meid kan jou het schelen en duik erin met je collega? Zelden zulk slecht advies gehoord. Zeker aangezien jij de "ervaringsdeskundige" hier bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 23 januari 2017 @ 12:02:

[...]





OK... En als het niets wordt? Zijn man en kind weer goed genoeg? Of stiekem, achter de rug van haar man om? Wat bedoel je hiermee?

Meid kan jou het schelen en duik erin met je collega? Zelden zulk slecht advies gehoord. Zeker aangezien jij de "ervaringsdeskundige" hier bent.



Dat zeg ik niet. TO moet zelf beoordelen of ze bij haar man blijft of dat ze met die collega iets begint. Je moet niet bij je man blijven vanwege een kind. Het is niet aan om om TO voor te schrijven wat te doen.

Met onderzoeken bedoel ik dat als ze besluit om voor die ander te gaan, met hem zal moeten kijken wat het wordt. Wie zegt dat dat achter de rug van haar man om moet? Juist niet. En hoezo erin duiken met die collega?

Als TO wat wil met die vriend is de eerste stap met haar man praten en aangeven dat ze niet verder wil.
Alle reacties Link kopieren
En wat ik heb gedaan of anderen maakt niks uit. Ik zie persoonlijk liever dat mensen niet scheiden. Maar ja, ik kan niet om TO s hart kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:PuppylovePJ schreef op 23 januari 2017 @ 00:21:

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij iemand is die iemand zou bedriegen.

Geloof me maar: als hij het als optie ziet dat jij weggaat bij je man omdat jullie iets romantisch opstarten nu, dan kan hij bedriegen. Als hem dat uitkomt. Je bent iemand die dit als mogelijkheid ziet of niet.

En hormonen sturen ook verliefdheid aan hoor, die gevoelens komen niet uit je prefrontale cortex.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 23 januari 2017 @ 14:43:

[...]



Geloof me maar: als hij het als optie ziet dat jij weggaat bij je man omdat jullie iets romantisch opstarten nu, dan kan hij bedriegen. Als hem dat uitkomt. Je bent iemand die dit als mogelijkheid ziet of niet.

En hormonen sturen ook verliefdheid aan hoor, die gevoelens komen niet uit je prefrontale cortex.



Misschien heb je gelijk, maar laten we eerlijk zijn: 100% zeker ben je van niemand.

En natuurlijk heeft verliefdheid ook met hormonen te maken. Ik heb alleen maar gereageerd om mensen die graag insinueren dat ik er enkel seks mee wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven