voel me zo slecht, heb de relatie verpest

18-02-2015 15:21 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_76376 wijzigde dit bericht op 29-07-2015 11:20
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Praat erover. Laat hem je OP lezen.

Maak afspraken samen. En laat hem zien, in acties, dat je het meent wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm lastig, een mokkende vervelende bokkende en initiatiefloze vriendin is ook wel iets waar ik op den duur behoorlijk mijn buik van vol zou hebben.

Bemoedigend advies heb ik eigenlijk niet



Maar dat is meer omdat ik je vriend eigenlijk geel goed snap, en jou niet

En dat jou niet snappen begint eigenlijk al bij deze zin:



Ik kon in het begin geen werk vinden en zat dus eenzaam thuis



Hoezo zat je dus eenzaam thuis?

Was mensen gaan leren kennen!

En nee, die komen niet vanzelf bij je aanbellen



Maar goed, stel dat je nog een kans krijgt, dat jullie het uit kunnen praten

Kan je dan wel ineens de grote ommekeer maken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Je weet nu in elk geval hoe hij zich voelt. Zie dat als de eerste aanzet om jullie relatie nieuw leven in te blazen!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance, ik nam juist wel veel iniatieven maar hij minder, die nam hij weinig maar als hij ze nam keurde ik het vaak af. Verder ben ik ook lief en zorgzaam voor hem geweest en niet alleen maar narigheid. Maar je hebt gelijk, ik zat eenzaam thuis, veel solliciteren en af en toe wat schoonfamilie en vrienden gezien en daarnaast ook veel terug geweest naar mijn voormalige woonplaats. Ik had al heel snel heimwee en spijt van mijn keuze om daar te wonen, dacht er veel te makkelijk over. Je hebt gelijk dat ik contacten had moeten zoeken maar ik vond dat heel erg moeilijk en ik stond er ook niet voor open. Ik voelde me niet een leuk persoon en had weinig positiefs te melden naar anderen voor mijn gevoel, kon dus beter alleen thuis zitten totdat mijn vriend weer thuiskwam. Zeker niet de oplossing nee en dat legt ook een zware druk op hem. Maar nu is dat wel beter hoor, heb werk en dat scheelt erg. Kan nu ook veel beter alleen thuis zijn.



Het is nu wel echt tot me doorgedrongen en ben echt bereid voor hem er alles aan te doen en te accepteren dat ik daar woon en er wat van te maken. Ik wil niet terug verhuizen zonder hem, dan liever af en toe heimwee en er het beste van gaan maken maar er wel voor open staan. Dat kon ik eerder niet, pas laatste maanden begint dat langzaam te verbeteren nu ik meer gewend ben en werk heb.

Yette, klopt, hoop dus alleen dat hij me die kans nog wil geven...ben zo bang dat er niks meer mogelijk is (hoewel ik daar ook wel boos om zou worden, krijg dan geen kans voor mijn gevoel omdat ik het nu pas besef)
Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig van hem om je nu van alles te verwijten. Hij had eerder moeten aangeven wanneer iets hem niet zinde.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 18 februari 2015 @ 15:52:

Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig van hem om je nu van alles te verwijten. Hij had eerder moeten aangeven wanneer iets hem niet zinde.



Welke verwijten?



Wel eens dat 'ie z'n niet geluk zijn eerder aan had moeten geven, maar aan de andere kant is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 18 februari 2015 @ 15:52:

Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig van hem om je nu van alles te verwijten. Hij had eerder moeten aangeven wanneer iets hem niet zinde.Dat heeft hij gedaan, staat in de OP
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:sushilala schreef op 18 februari 2015 @ 15:52:

Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig van hem om je nu van alles te verwijten. Hij had eerder moeten aangeven wanneer iets hem niet zinde.Dat heeft hij meerdere keren gedaan, TO nam hem echter niet serieus.
Ok, dan lees ik het verkeerd. Ik kreeg de indruk dat dit als donderslag bij heldere hemel kwam.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je met hem praten i,.p.v hier een bericht te posten?

Verwachtingen uitspreken naar elkaar.. en of het een goed idee is om door te gaan.

Wil hij dat wel oprecht? Of is het voor hem over? Probeer dat te achterhalen..en elk antwoord moedig te accepteren.

Je wilt niet in een relatie belanden waarin hij niet maar jij wel wilt doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 18 februari 2015 @ 16:05:

Ok, dan lees ik het verkeerd. Ik kreeg de indruk dat dit als donderslag bij heldere hemel kwam.De dingen die we deden waren vooral dingen die ik leuk vond, zelf nam hij ook weinig initiatieven maar wat hij nam keurde ik af of had ik geen tijd...nooit geweten dat hij bij hem zoveel heeft aangericht. Hij is nooit duidelijk tegen me geweest, heeft het wel vaker gezegd maar heb dat voor lief genomen,
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een volgend goed gesprek. Willen/kunnen jullie nog door met elkaar? Zo ja wat verwachten jullie van elkaar? Belangrijk is jullie communicatie naar elkaar toe te verbeteren. Probeer zakelijk te blijven en de emotie eruit te halen. Maak anders van te voren een lijstje met jullie verwachtingen en bespreek het met elkaar door of de ander hieraan kan/wil voldoen. Wat kan beter? En ook: Wat gaat wel goed?

Sterkte.
quote:sushilala schreef op 18 februari 2015 @ 16:05:

Ok, dan lees ik het verkeerd. Ik kreeg de indruk dat dit als donderslag bij heldere hemel kwam.

Ik denk dat het voor TO ook wel zo voelt omdat ze niet naar hem luisterde. Dat zie je vaak dat mensen zeggen dat het als donderslag bij heldere hemel kwam en dat daarna blijkt dat ze simpelweg niet luisterden. Vaak luisteren ze pas als de relatie (dreigt) verbroken (te) word(en).



TO ga met hem in gesprek, misschien wil hij je nog een laatste kans geven. En neem hem voortaan serieus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje zwak van je om er nu opeens alles aan te willen doen om te veranderen terwijl hij in het verleden vaak genoeg gezegd heeft dat hij ergens problemen mee had en jij dat vervolgens, zonder er iets mee te doen, naast je neer legde.



Eigenlijk denk ik dat je nu gewoon je verlies moet nemen en als leerschool meenemen dat mensen je niet voor niets dingen vertellen en dat het veel slimmer is om daar dan iets mee te doen..
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben nog een kans nu de kaarten op tafel liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eerst maar eens bij man op de knietjes en betuig spijt voor het feit dat je hem al die tijd hebt genegeerd. Dat je al die tijd zo met jezelf bezig was dat je niet eens de moeite nam om naar hem te luisteren. Dat je alles wat hij zei naast je neer legde en negeerde. Dat je zo in jezelf zat te piekeren dat elk initiatief van hem tegen een dikke muur aankwam. En bedank hem voor het feit dat hij jou nu eindelijk eens heeft wakker geschud door een zo'n zware bom te laten ontploffen dat de knal eindelijk door die bunkermuur die je om jezelf heen had getrokken kwam en je bewust werd dat er meer was dan jij alleen. Dan vraag je hem wat hij nu eens wil doen, en laat hem weten dat wat hij ook wil doen en ondernemen, jouw antwoord JA zal zijn, nog voordat hij het zal vragen en je voor de afwisseling zal doen dat wat hij graag wil doen ongeacht wat, waar en wanneer. En dat je alles zult doen om dat te realiseren, zelfs al durf/kan/wil je eigenlijk niet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook blij dat hij er nu eindelijk (zo heftig, met emoties) eruit heeft gegooid. Het heeft mijn ogen geopend en ik denk dat dit ook nodig was voor mij. Van hieruit kan ik ook opbouwen en besef ik heel goed wat voor mij het belangrijkste is. Aan de andere kant heb ik niet alles verkeerd gedaan en is hij niet de beste in communiceren in een relatie, hierdoor komt het er ook nu pas uit (op deze manier dan). Ik ben wel iemand met het hart op de tong en zeg het als ik iets niet leuk vond of iets wil. Hij wacht meer af tot een ander beslist en past zich eerder aan, ook al voelt dat niet goed. Bij collega's geeft ie ook niet snel aan dat hem iets niet zint maar slikt het wel. We zijn ook nog in gesprek geweest, gisteravond dus en vanmorgen nog kort over ons en dat hij het niet kan opbrengen met mij terug te verhuizen, dat zou hem nog ongelukkiger maken. Verder zie ik hem zo en weet ook niet of het slim is nu er steeds zo over te beginnen, zeker nu hij nog wat moet doen voor zijn werk en hij doodmoe is. Wat denken jullie dat beter werkt, 1. het nu even laten rusten, afwachten en lief voor hem zijn of 2. Hem op de huid zitten en duidelijkheid eisen? Want hij is ook niet begonnen over hoe nu verder ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Hem verrassen met een leuk weekendje samen weg?
Alle reacties Link kopieren
Dubbeltje, erg leuk idee maar denk dat hij het dan meer ziet als iets wat ik vooral leuk vindt. Daarbij als hij er 100% zeker mee wil kappen heeft dat weinig zin, wil wel weten of er nog een sprankje hoop is.
Alle reacties Link kopieren
Jij weet nu toch wat jij wilt? En jij weet nu toch wat hij wel en niet bereid is te doen.



Dan wacht je tot je samen vrijdag avond het bed in kruipt, en vertel je hem rustig wat jouw besluit is; Namelijk dat jij bij hem wil blijven en het hier waar je nu woont wil laten slagen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Hij was dus een gever en jij een nemer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hem op de huid zitten?

Nou dat lijkt me persoonlijk niet zo heel handig als je nog een kans wilt



Ik snap het niet zo goed

Als je weet dat hij niet zo'n makkelijke prater is, dan snap ik werkelijk waar niet dat ALS hij er dan wat van zegt je dat zo makkelijk voor lief neemt

Dan hadden jouw alarmbellen toch al veel eerder af moeten gaan

Want tegen de tijd dat hij wat zegt is er al veel langer wat aan de hand
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch het idee dat hier teveel sprake is van nemen en geven en ik ben van mening dat een goede relatie genoeg voor beiden moet hebben, en grotendeels vanzelf moet gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem voor nu even met rust laten maar wel aangeven dat jullie hierover verder moeten praten. Prik samen een moment wanneer hij weer fris is, dan krijg je ook betere resultaten uit een gesprek. Verder zou ik gewoon lief zijn en kijken wat hij op dit moment van jou nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven