voel me zo slecht, heb de relatie verpest

18-02-2015 15:21 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_76376 wijzigde dit bericht op 29-07-2015 11:20
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:kerol schreef op 23 februari 2015 @ 17:24:

[...]

Tuttut... Met twee vingers typen, en mijn ouders maar roepen dat die typecursus weggegooid geld was!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 23 februari 2015 @ 17:21:

[...]





Ik zou gewoon zo graag de vriend (ex?) van TO aan zijn haren naar dit forum slepen zodat hij kon vertellen wat hij nou echt nog van haar vindt en wel of niet voor haar voelt Waarom hij nog de behoefte voelt lief tegen haar te doen en zulke gemengde signalen af te geven. Dus ja, haar eigenlijk openlijk aan het 'pesten' is nu maar haar dan wel stiekem kusjes gaat geven achter het fietsenhok.Kan maar zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 23 februari 2015 @ 17:25:

Opluchting kan wel vaker zorgen dat mensen wat vrijer en losser worden. Weer kunnen ademhalen en weer lief kunnen doen. Zo komt het gedrag van haar ex-vriend op mij over.Ja, kan ook heel goed. Ik denk eerder dat dit het is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wow veel reacties ineens. Het merendeel denkt dus dat zijn opluchting ervoor zorgt dat hij nog lief tegen mij is.. ikzelf heb het idee dat sinds hij de 'bom' heeft laten ontploffen die al lang aan het tikken was ervoor zorgt dat er nu wat druk van de ketel was. Ik heb eerder ook gevraagd of hij opgelucht was dat hij dit nu had uitgesproken en dat was niet zo zei hij. We zijn altijd al lichamelijk met elkaar geweest, we hebben overigens geen sex hoor. Dat wil hij niet. Ook hebben we gesproken over relatietherapie, hier wil hij over nadenken dus dat geeft me wel wat hoop. Helaas is er wel een lange wachttijd. Verder hebben we ook een hoop opgebouwd samen en zit de liefde er nog heel erg. Vandaag heeft hij een goede nacht kunnen maken en hij zei ook dat hij dat heel hard nodig had maar er nog niet is, ook gaf hij aan dat zijn vele werken/ weinig slaap ervoor heeft gezorgd dat de emmer eerder vol zat bij hem. Ergens heb ik dus stiekem hoop dat als hij meer uitgerust is, meer energie heeft kunnen opdoen en de tijd wat voortduurt, hij ook ziet dat er daadwerkelijk iets is veranderd bij mij. Het is bij mij niet nu 'even doen wat hij zegt' en dan heb ik hem, er is wel echt iets bij mij veranderd en begrijp nu wel heel goed hoe het hem allemaal is geweest. Dat kost tijd om hem te bewijzen. Helaas kan ik de tijd niet terugdraaien maar vanaf nu wel dingen heel anders aanpakken. Overigens zijn het maar kleine dingen zoals vaker met hem mee gaan, hem zonder moeite alleen iets laten doen en accepteren dat zijn 'nee' ook nee is en niet gaan doordrammen. Het is alleen dat al die kleine dingen zich bij hem hebben opgestapeld, hij zijn grenzen niet duidelijk heeft aangegeven (niemand in onze omgeving had iets aan hem gemerkt) en er niet goed gecommuniceerd is. Ik denk dat ook echt dat therapie goed zou kunnen helpen, maar dan moet de deur niet potdicht zitten. Hier tegenover staan ook heel veel supermomenten in onze relatie, intense liefde en aantrekkingskracht en gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
Nu snap ik het niet meer: is het nou over tussen jullie of wil hij het een kans geven?
Alle reacties Link kopieren
Er zit nog heel veel liefde bij haar en zij wil het nog niet accepteren.



Hij heeft de hele familie en kennissenkring al ingelicht dat het over is.



Lijkt erg sterk op een gevalletje bord voor je kop.

Zij weet ook niet dat, hoe harder je trekt, des te verder je iemand van je af duwt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Sensy, hij heeft gezegd dat het over is maar hij heeft daarin nog geen stappen genomen van ik ga tijdelijk weg, of jij. Daarbij staat hij dus mogelijk nog open voor relatietherapie. Hij zegt ook dat hij het de komende dagen nog wil aankijken. Dus hij niet zo van bam het is uit, geen contact meer en lieve woordjes maar staat nog open voor gesprekken en eventueel dus therapie. Dit geeft mij nog hoop. Aan de andere kant weer niet omdat hij het wel heeft uitgesproken naar zijn vriend en ouders, verder nog naar niemand. Uiteraard kan dit niet weken zo doorgaan, uiteindelijk moeten er consequenties aan verbonden gaan worden. Echt over en uit? dan vertrekt een van de twee totdat er een andere oplossing is gevonden want dit sloopt mij dan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende...bah
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat het niet leuk is dat de relatie nu op klappen staat en je je vriend dreigt te verliezen. Maar misschien moet je ook eerlijk naar je zelf toe zijn en jezelf eerst de vraag stellen of je waar je nu woont wel gelukkig kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Vervelende situatie TO!

Ik heb je Posts gelezen en het viel me op dat je in een van je posts schreef dat je het vervelend vond dat hij het tegen zijn vader had verteld. Een paar regels later schrijf je dat JOUW familie heeft gezegd dat hij je niet zomaar laat gaan.

Dat betekent dat jij het wel met anderen mag bespreken maar hij dus niet! Jij hebt volgens mij alles bepaald binnen jullie relatie, behalve de verhuizing ( maar die was toch maar tijdelijk)

Het is altijd vervelend voor extraverte persoonlijkheden als introverte persoonlijkheden de grenzen gaan aangeven.

Je hebt mensen die alles direct bespreekbaar willen maken en je mensen die graag even willen nadenken voor ze iets zeggen!

Ga eerst eens serieus aan jezelf werken ( in vorige relatie een deurmat, nu een bitch), zoek eens uit wie je nu werkelijk bent. Volgens mij ben je dan een veel leuker persoon om een relatie mee te hebben!
Alle reacties Link kopieren
Je legt nog steeds een enorme last op zijn schouders door af te wachten tot hij verdere stappen neemt.



Maak zelf een stappenplan en focus daarbij vooral op jezelf. Jullie relatie werd benauwend omdat jij teveel aan hem hangt, niet zelfstandig je draai probeert te vinden in jullie nieuwe woonplaats. Stop dus om te beginnen met aan hem hangen! Als hij zegt dat het over is, vertrek dan. Je wilde per slot van rekening eigenlijk terug. Als hij je nog een kans wil geven, zorg dan dat je iets gaat doen. Dat hoeft geen betaalde baan te zijn, er is zat vrijwilligerswerk, voor ieder wat: ziekenhuis, politie, musea ... Kwestie van regelen. Niet morgen, maar nu. Zo haal je meer voldoening uit je leven, leer je mensen kennen, heb je ook eens een gezellig verhaal te vertellen in plaats van dat gezeur! Dus hup, trap onder je kont en aktie!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:curlygurly schreef op 20 februari 2015 @ 18:56:

Ik hoop dat hij me op zijn minst de kans wil geven, hij kan na een paar maanden alsnog stoppen maar dan heb ik voor mijn gevoel wel een eerlijke kans gehad. Als hij nu alles weggooit nadat eindelijk alles eens op tafel is gekomen dan zou ik dat heel erg vinden. Dat zou ik ook slappe hap van hem vinden. Hij heeft zelf dingen ook niet handig aangepakt, dus hij mag ook wel een beetje naar zichzelf kijken ipv alleen maar met z'n vinger naar jou te wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe je na vijf jaar relatie waarin hij dus vaker heeft aangegeven dat een bepaald iets hem niet beviel, en dat je zelf gewoon voor lief hebt genomen zonder er acht op te slaan, zou kunnen zeggen dat hij slappe hap is als hij nog niet een extra kans geeft.



Vijf jaar niet naar je weinig pratende partner luisteren, dat is pas slappe hap. De weinige woorden uit het hart van je partner niet serieus nemen voor wat ze betekenen, dat is pas slappe hap. Vijf jaar jaar lang niks in je nieuwe woonplaats investeren, dat is pas slappe hap. Ik snap echt niet waarom de vinger naar de vriend moet wijzen, op welke manier dan ook. Vijf jaar lang het blijven proberen met een ontevreden vriendin die je leven wil bepalen, dat vind ik al veel meer dan je van een mens mag vragen. Zo lang is het leven niet, vijf jaar is een aanzienlijke portie van je leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 24 februari 2015 @ 13:42:

Vijf jaar lang het blijven proberen met een ontevreden vriendin die je leven wil bepalen, dat vind ik al veel meer dan je van een mens mag vragen. .



Ach kom zeg, de vriend van TO is in jouw perspectief wel erg het slachtoffer hè? En je doet net alsof het vijf jaar lang kommer en kwel is geweest.



Ze hebben gewoon beiden steken laten vallen, zoals vaker wel dan niet het geval is als een relatie niet lekker loopt of strandt.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, ik heb al een tijd een betaalde baan nu! Gaat juist beter sindsdien en ook minder heimwee. Daarbij wonen we ook nog lang geen vijf jaar samen en was de tijd ervoor( 2jr), super! Ik zie nu heel erg mijn eigen aandeel en heb ik ook echt wel dingen gedaan voor hem! Veel zelfs! Alleen niet iets mk van het winen hier, althans niet genoeg. Daar tegenover staat dat hij het altijd heeft open gelaten dat we terug zouden gaan indien mogelijk waardoor ik hoop hield.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij kan ik ook niet even 'vertrekken' ivm de reistijd naar mijn werk. Dit weekend ga ik weg. Ik ben idd extravert amrar maar hij is er altijd bijgeweest dus als hij het niet eens was had hij gewoon zijn mond kunnen opentrekken! Niet alles 'overkomt' je he? Is wel heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:curlygurly schreef op 24 februari 2015 @ 23:02:

Ik ben idd extravert amrar maar hij is er altijd bijgeweest dus als hij het niet eens was had hij gewoon zijn mond kunnen opentrekken! Niet alles 'overkomt' je he? Is wel heel makkelijk.



indd. Waar er twee kijven hebben er 2 schuld.

Mijn advies is. Creëer duidelijkheid. Wat wil hij? maar ook zeker, wat wil jij? of jullie vechten ervoor of jullie wegen scheiden.
Er is niets zo erg om thuis te komen naar een zuchtende en jammerende partner die het niet naar haar zin heeft. Wat had hij moeten doen dat je geen heimwee zou hebben. Niets dus, je kunt iemand niet dwingen om iets leuk te vinden, daar lag echt jouw verantwoordelijkheid. Op een gegeven moment is bij iemand de koek op, kan je slappe hap vinden maar dan heb je iemand tot het uiterste getergd en opmerkingen hierover van tafel geveegd.



Je kunt vinden dat je recht hebt op nog een kans maar zo werkt het niet in een relatie. Ik vind het oprecht rot voor je maar extravert zijn is geen excuus om niet naar een ander te luisteren of om naar je eigen gedrag te kijken. Het is balen dat je je hand overspeeld hebt. Ik zie dat Maria hier ook heeft gereageerd en die begrijpt het ook echt helemaal. Ook die heeft de fout gemaakt om te denken dat de liefde van iemand grenzeloos is. Het is moeilijk om te accepteren dat je door je eigen gedrag iemand hebt weggejaagd.
quote:curlygurly schreef op 24 februari 2015 @ 23:02:

Daarbij kan ik ook niet even 'vertrekken' ivm de reistijd naar mijn werk. Dit weekend ga ik weg. Ik ben idd extravert amrar maar hij is er altijd bijgeweest dus als hij het niet eens was had hij gewoon zijn mond kunnen opentrekken! Niet alles 'overkomt' je he? Is wel heel makkelijk.Hij heeft zijn mond open getrokken, jij luisterde niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent lekker makkelijk TO. Je bent gewoon de laatste tijd een niet erg plezierige partner geweest. Dat wist je best, maar daar deed je niks aan. Op een gegeven moment is het geduld op bij iemand. Nu wil je veranderen, maar nu is het te laat. Zijn gevoel is weg. Hij is je helemaal niks verplicht meer, hij hoeft je niet nog een kans te geven, hij mag het uitmaken wanneer hij wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 25 februari 2015 @ 09:32:

[...]



Hij heeft zijn mond open getrokken, jij luisterde niet.En dat dringt nog steeds niet helemaal tot TO door geloof ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Precies, haar partner heeft zijn mond open getrokken in het verleden maar ze luisterde niet.

Introvert of extravert, als je niet naar elkaar luistert,over elkaars grenzen heen gaat en geen rekening houdt met elkaars gevoelens dan gaat het vroeg of laat mis.

Daar zijn jullie beiden verantwoordelijk voor! Jullie waren overal zelf bij.



In ieder geval ga je dit weekend weer terug naar je geliefde woonplaats, toch iets positiefs in het vooruitzicht!
quote:curlygurly schreef op 24 februari 2015 @ 22:56:

Ik zie nu heel erg mijn eigen aandeel en heb ik ook echt wel dingen gedaan voor hem! Veel zelfs! Alleen niet iets mk van het winen hier, althans niet genoeg. Daar tegenover staat dat hij het altijd heeft open gelaten dat we terug zouden gaan indien mogelijk waardoor ik hoop hield.



Je lijkt nu op zoek te gaan naar zaken om hem te kunnen verwijten.

Dat jij hoop hield staat los van het feit dat jouw gedrag naar hem toe niet fijn is geweest. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Bovendien, liefde gaat niet over een wedstrijd "wie het meeste doet voor de ander".
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben helemaal gelijk dat ik het zelf verknald heb, dat is inderdaad erg moeilijk om te verkroppen. Zou willen dat ik de tijd kon terugdraaien. Of het goed kon maken op een of andere manier. Hoewel ik er bij blijf dat het een wisselwerking is en ook hij dingen anders had kunnen aanpakken. We hebben misschien een verkeerde werking op elkaar gehad en de omstandigheden waren niet makkelijk. Daarbij is hij nog wel gek op me en is de koek daarin niet op. Daar haal ik nog wat hoop uit, ik geef hem nu wat ruimte tot zondag (ben al vertrokken) en meer kan ik niet meer doen ben ik bang....:( maar denk dat hij toch echt bij zijn besluit blijft, hoe machteloos ik me daarbij ook voel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven