voel me zo slecht, heb de relatie verpest

18-02-2015 15:21 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_76376 wijzigde dit bericht op 29-07-2015 11:20
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:maria30 schreef op 28 maart 2015 @ 10:31:

Ik heb niet 12 jaar angsten en daar draaide het in onze relatie niet om. Ja, die angsten is wel iets waar ik aan moet werken en werk, maar het is niet iets wat mijn en zijn hele leven beheerste. Bovendien had hij daar met mij over kunnen praten.

Ja, ik probeer nu ook echt op te houden met het vragen.

Ja dat had gekund maar dat heeft hij niet gedaan,jij had ook veel eerder met je angsten en controledwang aan de slag kunnen gaan maar dat heb jij evenmin gedaan.

En nog steeds wil jij bepalen wat hij wel of niet zou moeten willen en denken.

Stop met dat vragen en stop met steeds weer over allerlei onbenulligheden contact te zoeken..

Misschien zou het wel goed zijn als hij zo snel mogelijk iemand anders vind misschien dat het dán eindelijk tot je doordringt.
Alle reacties Link kopieren
Ja..hoe hard ook, pas dan zal het voor jou echt klaar zijn. Misschien heb je dat gewoon nodig.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
ow Maria wat rot zeg, het kan ook zo moeilijk zijn om het te accepteren. Vervelend ook dat je ex zich zo opstelt, omdat jij nog gek op hem bent grijp je je aan elk klein woordje vast...maar onthoud een ding en dat is als hij jou echt terug wil, hij dit echt wel heel duidelijk zal aangeven. Nu wil hij scheiden en of hij nou wel of niet wat met die collega wil dat staat daar los van. Hij zet dit door en tuurlijk zal het ook voor hem moeilijk zijn, hij zal toch om je geven als persoon omdat je zo lang samen bent geweest. Maar verwar dat niet met hoop...kies echt voor jezelf nu. Mocht de scheiding zijn doorgezet en hij krijgt een tijd later toch echt spijt dan komt hij wel weer bij je terug! De kans is groter dat dat gebeurt als jij het ook leuk hebt zonder hem, dit maakt je aantrekkelijker. Laat hem maar eens zien wat hij mist!! Zorg goed voor jezelf en zie hem als de verliezer, niet jezelf!



Erg goed dat je op gesprek mag, ik hoop echt voor je dat het gaat lukken! Zou een mooie nieuwe start zijn. Wonen jullie nu apart?

Sterkte!!
Curly, Maria30 heeft een heel eigen, langlopend topic over haar eigen traject. Het is niet nodig dat zij jou topic er ook bij trekt. Het topic heet: binnen 2.5 jaar wil hij scheiden (of iets soortgelijks). Lees het door. Diamond Gloss slaat de spijker op zijn kop in de laatste post.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een update, ik ben dit weekend hier gebleven maar gister waren we veel samen thuis en dat is niet zo goed, voelde me echt wanhopig en heb aardig wat gejankt...toch 's avonds in bed weer sex gehad...ik snap ook niet dat hij dat dan wel wil! Ik merk gewoon wel dat hij nog heel veel om me geeft maar hij wil mij niet kwetsen en pijn doen, zegt hij ook, maar dat is onvermijdelijk natuurlijk.



Maar hij wordt wel steeds duidelijker dat het voor hem echt te laat is, ik had eerder moeten luisteren naar wat hij zei en nu kan hij me gewoon geen eerlijke kans meer geven. Ik voel het echt zo als falen maar kan er niks meer aan doen! Eindelijk was ik helemaal zeker van iemand en wilde ik daar alles mee, huisje boompje beestje. Maar door de enorme verliefdheid ook angst hem kwijt te raken want hoe vreselijk zou dat wel niet voelen...nu heb ik door mijn eigen gedrag uit verlatingsangst juist in de hand gewerkt waar ik zo bang voor was. Ik heb hem teveel willen 'vasthouden', voor mezelf willen hebben, overal bevestiging in gezocht en gedacht dat door zijn verliefdheid voor mij hij toch overal in meeging want dat deed hij ook in het begin...hij had alles voor mij over. Zo'n goede, mooie en bijzondere jongen die met mij oud wilde worden, het was te mooi om waar te zijn dacht ik! Tuurlijk heeft de verhuizing een hoop extra claimen in de hand gewerkt doordat ik me erg afhankelijk voelde maar het is geen excuus. Niemand zou daar vrolijk van worden.



Heb in andere relaties ook wel last gehad van verlatingsangst maar toen had ik genoeg andere mensen om mij heen en was ik niet zo afhankelijk als bij mij ex. Pff als het met hem (want hij ging ver voor mij) al niet gelukt is vraag ik me af of dit ooit wel lukt, misschien kan ik gewoon niet normaal een relatie hebben met iemand. Het feit dat je geen controle hebt over iemands gevoel en altijd bij je weg kan gaan maakt het voor mij heel lastig. Ik zoek erg veel bevestiging in allerlei dingen.

Vrienden zeggen dat ik niet mezelf alle schuld moet geven maar toch doe ik dat, het is natuurlijk een wisselwerking geweest maar ik vraag me af hoe ik had gereageerd op een partner als ik. Eerlijk gezegd denk ik wel dat ik het gesprek was aangegaan en probeerde iemand te helpen bij zijn probleem...mijn vorige ex was in het begin erg onzeker en heb daar echt veel gesprekken over gevoerd met hem tot hij het vertrouwen wel had. Heb ook altijd gezegd dat hij gewoon moet aangeven als hij extra bevestiging nodig had, ik zou het hem net zo vaak geven tot hij genoeg had . Maar dat komt ook omdat ik weet hoe het is, mijn huidige ex is nooit in de steek gelaten of gedumpt en heeft dus ook nooit ervaren hoe vreselijk dat kan voelen. Hij is dan ook erg zelfverzekerd in een relatie, niet jaloers en dat maakt hem ook zo aantrekkelijk. Niks brengt hem van zijn stuk lijkt wel...dan voel je ook al snel de zwakkere en hij begreep dan ook weinig van als ik eens jaloers was of extra bevestiging nodig had want het was na langere tijd toch wel duidelijk dat hij voor mij ging? Ja ok maar naar mijn idee kon dat elk moment veranderen. Als hij geen sex wilde kon ik dat niet goed accepteren bijvoorbeeld want dan dacht ik dat ik niet aantrekkelijk genoeg was of dat hij me niet meer spannend vond. Nou ja, kan uren uitweiden over allerlei details/ gedrag dat voortkomt uit mijn verlatingsangst, snap heel goed dat hoe gek je ook op iemand bent dit heel onaantrekkelijk is en onbegrijpelijk als je nooit zelf zoiets hebt gevoeld.



Maar goed. Heb op internet wat gelezen over je ex terugwinnen en dat deed me goed, je moet je juist zelfverzekerd opstellen en niet smeken, zielig doen en slecht voor jezelf zorgen. Beseffen dat ik de allerleukste vrouw ben en hem het gevoel geven dat hij heel wat laat lopen. Het leuk hebben zonder hem...allemaal makkelijk gezegd maar heb me vanmiddag wel zelfverzekerd gevoeld dat ik alleen weg ben geweest en ff flink geshopt! ook niet meer gehuild. Ik geloof niet dat ik hem nu kan terugwinnen maar wie weet dat hij ooit gaat beseffen dat hij het nog een kans wil geven. Die kans is in ieder geval het grootst als ik me nu zo aantrekkelijk en zelfverzekerd mogelijk opstel en probeer wat van mijn eigen leven te maken en hem geef waar hij behoefte aan heeft (ruimte/ geen moeilijke gesprekken) en hem niet vertellen dat hij een fout maakt of zeggen dat ik ben veranderd. Schijnt allemaal averechts te werken..;). Nou heel verhaal maar moet gewoon even van me afpraten.
Je snapt niet dat hij nog seks wil maar lieve gurly waarom wil jíj dat nog?

Is er geen ruimte dat je apart kunt slapen?

O en meid als de koek op is dan is de koek op en al die onzinverhalen op internet over je ex terug winnen zou ik maar met een hele grote korrel zout nemen..
Dus je gaat nu een rol spelen in de hoop dat hij tot inkeer komt en je terugneemt? En hoe lang blijf jij op hem wachten dan? Maar dat hoeft hij toch helemaal niet te doen? Hij weet al precies hoe het zit. Jij wil hem, jullie hebben ook nog gewoon seks met elkaar. Dus waarom de koe nu nog kopen als hij de melk gratis kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moet er ook mee stoppen om sex met hem te hebben. Laat hem er maar naar verlangen.
Seks met iemand die altijd beschikbaar is is makkelijker dan dat hij weer op zoek moet naar iemand om seks mee te hebben..

Snap je dat nou zelf echt niet curly?
Alle reacties Link kopieren
O en ik blijf niet op hem wachten hoor! maar het geeft me wel een beter gevoel als ik me sterk opstel in plaats van me dagen ellendig te voelen met het gevoel dat ik alles heb verpest. Blijkbaar heb ik dat gedaan maar dan nog kan ik nu niks anders meer doen dan me sterk maken en zien wat het leven mij brengt. Maar ja, helaas kan ik die state of mind moeilijk langere tijd vasthouden maar ga het proberen, heb ook wat mantra's in mijn tel gezet voor als ik weer in een zielige fase terechtkom.
quote:curlygurly schreef op 28 maart 2015 @ 21:44:

Ja ik moet er ook mee stoppen om sex met hem te hebben. Laat hem er maar naar verlangen.

Curly hij wíl toch niet meer?

Jij en Maria hebben diezelfde plaat beton voor jullie hoofd..
Ga je dan zelfverzekerd opstellen voor jezelf. Niet om hem een hak te zetten. Maar doe het om jezelf een plezier te doen. Hij wil niet meer. Maar hij wil nog wel de seks, want het kost zoveel tijd en moeite om dit weer bij een ander te vinden. Stop met bedenken welke acties welke uitwerking op hem zouden kunnen hebben. Dat je een jurkje koopt omdat jij je er fijn in voelt en niet om hem de ogen uit te steken. Dan doe je het met de verkeerde intenties en ben je niet emotioneel los van hem.
Alle reacties Link kopieren
Curly. Zo leuk is hij niet. Jij loopt te huilen en hij denkt vooral aan zich zelf door nog wel seks te willen en jou tegelijk weer af te wijzen. Iemand met gevoel in zijn donder doet zulke dingen niet.
Alle reacties Link kopieren
Diamond gloss, nee hij wil niet meer nee. Dat is mij echt wel pijnlijk duidelijk hoor. Het zelfverzekerd opstellen doe ik ook vooral voor mezelf omdat het mij nu helpt me er beter door te voelen. Maar emotioneel los zijn van iemand is niet gebeurt in een maand tijd na vijf jaar relatie en dagelijks alles met elkaar gedeeld te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijke situatie dit Curly. Je laat je echt letterlijk en figuurlijk naaien waar je bij staat.

Eens met klaproos, iemand die om je geeft die doet dat niet. Echt.Niet.
Natuurlijk niet. Daarom moet je net doen alsof tot het je is gelukt. Maar je moet echt besluiten: dit wordt hem niet meer. Maar zolang jij seks met hem hebt, met hem praat, nadenkt over hem terugkrijgen, denken dat hij de enige overgebleven man op de wereld is en meer van die zaken, zolang heb je niet fysiek maar zeker emotioneel een relatie met hem, eenzijdig althans.



Wees ook sterk in je daden naar hem. Wissen, verwijderen, blokkeren, geen seks meer, en geen intentie meer willen hebben om door te gaan met hem.
quote:---klaproos--- schreef op 28 maart 2015 @ 21:52:

Curly. Zo leuk is hij niet. Jij loopt te huilen en hij denkt vooral aan zich zelf door nog wel seks te willen en jou tegelijk weer af te wijzen. Iemand met gevoel in zijn donder doet zulke dingen niet.

Dit idd.!

Egoïsme meer is het niet..
Alle reacties Link kopieren
Vooral je benen blijven spreiden, wie weet wil hij je dan wel terug!

Mijn god welk zelfrespecterend persoon doet dat???

Jullie allebei zijn bezig julliezelf en de ander kapot te maken.

En dat jij niet weg kan is nonsens TO, b&b, hotel, caravan huren, logeren bij een vriendin (o nee, na 3 jaar nog geen gevonden) of op en neer rijden zijn allemaal opties die jij niet kiest.

Je hebt niet altijd gewerkt toen betaalde jij het huis ook niet. Ga een gesprek aan dat je minder bij kan dragen aan de hypotheek omdat het voor jullie beiden beter is dat jij gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik hem daar niet mee terug krijg maar ik mis hem erg en we waren altijd erg lichamelijk met elkaar dus dan is dat niet moeilijk. Misschien is het een gebrek aan zelfrespect, who knows. Weggaan is wel lastig maar dat gaat niet lang meer duren hoor.
Alle reacties Link kopieren
En wat is voor jou " niet lang" ?

Een week, een maand, een jaar?

Je laat je " geluk" nog steeds van hem afhangen maar het bed is het enige wat jullie nog delen!
Zoals ik al eerder zei: als het aan HEM ligt blijft deze situatie gewoon lekker lang duren. Jij die in onzekerheid wanneer hij wil je benen voor hem spreidt. Weet je hoe lang dat blijft duren? Tot hij een nieuwe meid heeft. Dan krijg je pas definitief het deksel op je neus. En jij wilt daar echt op gaan zitten wachten?



Vind alsjeblieft je zelfrespect weer terug lieverd. Niet op een of andere website waar je hem weer mee terug zou kunnen winnen, maar omdat je anders littekens krijgt waar je nog de rest van je leven profijt van hebt. Deze relatie gaat hem niet meer worden en dat moet je ook niet meer willen met deze persoon.
quote:curlygurly schreef op 29 maart 2015 @ 01:17:

Ik weet dat ik hem daar niet mee terug krijg maar ik mis hem erg en we waren altijd erg lichamelijk met elkaar dus dan is dat niet moeilijk. Misschien is het een gebrek aan zelfrespect, who knows. Weggaan is wel lastig maar dat gaat niet lang meer duren hoor.

Maar lieve meid waarom slaap je nog met hem in 1 bed?

Ik zou allereerst eens beginnen met daarmee te stoppen.!
Alle reacties Link kopieren
Je eerste beticht is van 18/2, dat is 6 weken geleden. En het was toen al kansloos! Dus al anderhalve maand heb jij niets gedaan om je eigen leven weer op de rails te krijgen.



Maar je hebt ook weer bewezen dat je niet naar hem luistert. Hij heeft je heel duidelijk gemaakt dat hij het moeilijk vindt, maar dat het over is. Wat doe jij? Je blijft, in hetzelfde bed, hebt seks met hem, alsof je het weer niet gehoord hebt.



Oftewel; hij heeft zijn bewijs, en jij kunt kiezen: wachten tot hij je eruit gooit wegens leven weer op de rit/nieuwe vriendin. Of eindelijk het heft in eigen handen nemen; gaan dus.



Want de dag dat je daar weggaat maakt het definitief, pas dan kun jij dingen af gaan sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Jadaiwsa hij kan ook de keuze maken om op de bank te slapen of bij iemand anders in huis, voor mij is dat heel moeilijk ja maar hij maakt de keus. Bij mijn ex maakte ik het uit en had ik niet eens meer behoefte om hem te kussen of in hetzelfde bed te slapen. Hij moet daadkrachtiger zijn, maar ik laat dit echt niet lang meer doorgaan want trek het slecht. Ik denk idd dat als het aan hem ligt deze situatie lang kan blijven voortduren.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook. Voor je eigenwaarde is het ook beter om wat ruggengraat te kweken. Lekker makkelijk om alles bij een ander te leggen. Hij is een lul, maar jij laat het toe dat hij je slecht behandelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven