Voor mijn gevoel klopt er iets niet, of ben ik jaloers

24-06-2015 18:40 181 berichten
Ik heb nu al een tijdje een relatie met een man, alles lijkt perfect hij is lief, aardig en ik voel me op mijn gemak bij hem maar er is toch iets waarvan ik denk klopt dit wel.



Hij heeft een ex waarmee hij 8 jaar een relatie heeft gehad (ongeveer 1 jaar terug uitgegaan), hij heeft haar vorige week gezien omdat ze samen ergens naar toe moesten. Zegt hij tegen mij, na 10 minuten in de auto gezeten te hebben met haar dacht ik ja ik heb er goed aan gedaan de relatie te verbreken. Dus ik zeg tegen mijn vriend, twijfelde jij daar nog wel is aan dan ook toen wij al een relatie hadden, zegt hij ja. Ik heb het verder maar laten rusten omdat ik niet zo goed weet wat ik daar mee aanmoet.



Gister heeft hij 1,5 uur met een vrouw aan de telefoon gezeten, deze vrouw heeft hij een paar dates mee gehad net voor wij gingen daten. Het zijn nou niet bepaald vrienden want verder gaan ze niet met elkaar om.



En nou had hij pas een andere vrouw aan de telefoon, die heeft hij leren kennen na mij en hij zei tegen haar, misschien als we elkaar eerder hadden ontmoet dan had het heel anders gelopen en hadden wij een relatie met elkaar gehad.



Deze drie voorvallen zitten me niet zo lekker, wat moet ik hier van vinden? Is dit normaal en ben ik een jaloers kreng dat ik dit niet leuk vind?



Overigens weet ik van dat bellen en wat hij gezegd heeft van hemzelf, hij heeft mij dit gewoon zo tussen neus en lippen door verteld onder het mom van ik wil eerlijk zijn
quote:Sensy12 schreef op 24 juni 2015 @ 21:40:

Geen ellenlange brief hé. Houd het kort en to the point. Geen uitweidingen over het hoe en waarom.



Beste Hoofdprijs,



De afgelopen tijd heb ik nagedacht over onze relatie en ben tot de conclusie gekomen dat deze voor mij niet meer werkt. Onze wegen scheiden zich dan ook hier en ik wil geen verder contact.



Ik wens je het beste voor de toekomst.



Groetjes,

aifeDank je, dit is een mooie brief. Deze ga ik zo schrijven en op de bus doen morgen
Het voelt nu al als opluchting dat ik deze keuze heb gemaakt.



Nu alleen zijn reactie nog, daar ben ik dan weer wel bang voor.
quote:aife schreef op 24 juni 2015 @ 21:46:

Het voelt nu al als opluchting dat ik deze keuze heb gemaakt.



Nu alleen zijn reactie nog, daar ben ik dan weer wel bang voor.Je hoeft niets met zijn reactie. Ga er maar vanuit dat hij het eerst probeert met charmeren. Als dat niet lukt, gaat hij dreigen, manipuleren, een schuldgevoel aanpraten. Maar het mooie is: alle appjes hoef je niet te beantwoorden, ook de mails, telefoontjes en andere mobiele communicatie niet. En als hij aan de deur komt, blijft hij in de deuropening staan. Je mag dan het gesprek op een rustige manier afbreken. En dan gaat hij weer verder met een van de dames met wie hij nog steeds contact heeft, kan hij daar zielig doen en er is vast wel een bij die hem dan wil 'troosten'.
Alle reacties Link kopieren
Edit: je hoeft niets met zijn reactie inderdaad en als hij onverwachts voor je deur staat, je lastigvalt o.i.d. gewoon politie bellen.



Verder lijkt hij mij een type veel geschreeuw weinig wol, dus na een korte periode waarin hij zijn geplette ballen likt, gaat hij weer verder met andere vrouwen.



Maak je dus niet al te veel zorgen en als je dat wel doet; je bent niet alleen. Politie is je beste vriend!
Ja daar heb je gelijk in, ik hoef niet te reageren en als hij voor de deur staat laat ik hem niet binnen.



En maar hopen dat hij snel een andere vrouw uitkiest
Alle reacties Link kopieren
Hij kan de 'als we elkaar eerder hadden ontmoet bla bla' vrouw gelijk een kans geven.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat fijn dat je je kinderen hier buiten hebt gehouden!



Laadklep van het vrachtwagentje dicht en wegwezen maar.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je deze beslissing maakt en je niet laat manipuleren! Eigenlijk zegt dat je bang bent voor zijn reactie ook al genoeg; nóg een prima reden om deze droeftoeter buiten te zetten. Lukt het met je brief?
quote:kerol schreef op 25 juni 2015 @ 10:38:

Oooh, wat fijn dat je je kinderen hier buiten hebt gehouden!



Laadklep van het vrachtwagentje dicht en wegwezen maar.



Ik had gelezen dat het niet goed is voor kinderen als ze te snel bij een nieuwe partner betrokken worden, als het dan als de eerste verliefdheid over is blijkt dat je toch niet zo goed bij elkaar past is het voor de kinderen vervelend want dan moeten ze weer opnieuw wennen.

Ik kan me hier wel in vinden en had dus besloten de kinderen er niet bij te betrekken. En nu ben ik heel erg blij dat ik deze keuze gemaakt heb.
quote:alpacaface*82 schreef op 25 juni 2015 @ 11:06:

Wat goed dat je deze beslissing maakt en je niet laat manipuleren! Eigenlijk zegt dat je bang bent voor zijn reactie ook al genoeg; nóg een prima reden om deze droeftoeter buiten te zetten. Lukt het met je brief?



De brief heb vanmorgen vroeg gelijk op de bus gedaan, dat voelde fijn zo wist ik zeker dat ik niet terug kon krabbelen. Niet omdat ik niet achter mijn beslissing sta maar meer omdat ik niet weet wat er nu komen gaat. Hoe zal hij reageren, wordt hij boos of gaat hij mij proberen met zijn gladde praatjes mij weer terug te winnen?

Het liefst zou ik het hoofdstuk gewoon sluiten en doorgaan met mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Goed, gedaan...blokkeren op alles dan hoef je ook zijn geslijm moet aan te horen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik bewonder je moed heel erg aife!
Ik ga er vanuit dat hij morgen die brief krijgt dus vanaf morgen blokkeer ik hem
quote:Sensy12 schreef op 25 juni 2015 @ 12:47:

Ik bewonder je moed heel erg aife!Dank je. Ik voel mezelf alleen niet moedig, eerder dom dat ik voor die gladde praatjes ben gevallen
Alle reacties Link kopieren
Dit accepteer je toch niet ?? Dat hij contact heeft met andere vrouwen vind ik echt te ver gaan hoor, zijn geen vriendinnen van hem maar (ex) potentiële dates. Korte metten hiermee maken en duidelijk zijn dat je dit niet accepteert!
Alle reacties Link kopieren
quote:aife schreef op 25 juni 2015 @ 12:50:

[...]





Dank je. Ik voel mezelf alleen niet moedig, eerder dom dat ik voor die gladde praatjes ben gevallen



Juist als je je NIET moedig voelt, BEN je dat wél!

En geloof me, iedere vrouw is er ooit eens of meerdere malen in getrapt.

Verwijt jezelf niets, maar leer er van en geniet van de rust nu je dit besluit hebt genomen
Het geeft idd rust en dat vind ik fijn. Wat ik apart vind van mezelf is dat ik totaal niet het gevoel heb dat ik hem zal missen. De liefde is blijkbaar erg snel minder geworden na die rare dingen die er de afgelopen weken gebeurd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je zult hem niet missen. Pas wel op hoor, als je zo gevoelig bent voor gladde lieve praatjes dan zal het niet lang duren voor de volgende hoofdprijs je pad kruist. Weet dus van jezelf dat je te goedgelovig bent en dat je jezelf niet genoeg vertrouwt als het op relaties aankomt. Waar een ander bij date 1 al de stekker eruit trekt, heb jij blijkbaar 6 maanden nodig. Zorg gewoon goed voor jezelf.
Ja daar ben ik ook bang voor dat ik te goedgelovig ben. Waarschijnlijk had ik al veel eerder kunnen weten dat hij niet goed voor me was alleen heb ik de signalen genegeerd.



Ik heb net met mezelf afgesproken eerst maar flink aan mezelf te gaan werken voor ik een nieuwe relatie aan ga.
Nou, ik vind het echt heel dapper van je!

Goede afspraak met jezelf ook, bovendien bescherm je je kinderen en er zijn genoeg voorbeelden te vinden hier waar het juist daaraan nogal schort, dus meid: hartstikke goed!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de stap al gezet gelukkig. Ik heb je opening met kromme tenen gelezen. Hij vertelt je over die andere vrouwen onder het mom van 'eerlijkheid'. Maar wat hij werkelijk doet is je onzeker maken. Hij voelt zich beter met de aandacht van anderen en jouw angst hem kwijt te raken. Als je het uitspreekt, ben je een jaloers kreng. Dit is manipulatief zeg... bah. Het zou me niet verbazen als hij er nog op terugkomt met mooie praatjes. Dan is hij weer even de lieve man van het begin, maar komt uiteindelijk z'n ware aard toch weer boven...

Ik vind het knap van je, de stap die je hebt gezet. Het is wel belangrijk om niet terug te vallen, anders zit je straks in een afschuwelijke aan-uit-relatie die almaar onveiliger wordt...
Ik krabbel echt niet terug, er zijn nog wel meer dingetjes voorgevallen waar ik in eerste instantie denk ik niet heb willen zien dat het niet goed was.



Als ik alles op een rijtje zet ben ik heel blij met de beslissing die ik genomen heb, met deze man kan ik nooit gelukkig worden.



Nu nog even afwachten hoe hij reageert
Alle reacties Link kopieren
quote:aife schreef op 25 juni 2015 @ 20:25:

Ik krabbel echt niet terug, er zijn nog wel meer dingetjes voorgevallen waar ik in eerste instantie denk ik niet heb willen zien dat het niet goed was.



Als ik alles op een rijtje zet ben ik heel blij met de beslissing die ik genomen heb, met deze man kan ik nooit gelukkig worden.



Nu nog even afwachten hoe hij reageertWaarom wil je weten of en hoe hij reageert? Je kan 'm ook gelijk in je mobiel blocken?
quote:Snyggin schreef op 25 juni 2015 @ 20:30:

[...]





Waarom wil je weten of en hoe hij reageert? Je kan 'm ook gelijk in je mobiel blocken?Ja dat doe ik wel maar ik ben bang dat hij ineens voor mijn deur staat
Alle reacties Link kopieren
quote:aife schreef op 25 juni 2015 @ 20:33:

[...]





Ja dat doe ik wel maar ik ben bang dat hij ineens voor mijn deur staatDoe je niet open. Als hij wel reageert en jij reageert niet terug maar ziet zijn reactie wel kan hij ook gewoon voor de deur staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven