Voordelen single

13-06-2014 01:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de / je voordelen van vrijgezel zijn als je 30+ bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 13 juni 2014 @ 08:03:

Solomio, jij komt wel uit een relatie als je kinderen hebt.

Tenzij je die via een donor hebt gekregen, dat kan ook.

Je bent niet 'nog' single. Dat klinkt alsof je tot je 50e nooit iemand hebt gehad.

Donor dus.



Ik heb wel een paar relaties gehad, maar dat is al heeeeeeeel lang geleden en samenwonen is al helemaal nooit aan de orde geweest.

Maar idd, dan moet dat woordje 'nog' er niet bij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:modepop- schreef op 13 juni 2014 @ 07:43:

30+ en nog vrijgezel? Ik zie katten. Een hele hoop katten Katten
quote:verliefdopiemand schreef op 13 juni 2014 @ 08:03:

[...]





Binnenshuis wel buiten kijk je alsnog tegen de oranje meuk aan.Een single denkt dan, 'lachen ik meng me tussen mijn vrienden in het feestgebeuren'. Een vastgeroest stelletje denkt 'shit, met wie moeten we gezellig het WK kijken en feestvieren, we hebben geen vrienden meer over'.
@Solomio, het was niet onaardig bedoeld hoor van de donor.

Maar meestal zijn vrouwen van jouw leeftijd met kinderen gescheiden. Er zijn meerdere opties, daarom zette ik het erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 13 juni 2014 @ 02:40:

Ik slaap zo veel beter naast mijn partner en we kijken over het algemeen graag naar de zelfde dingen of sport na maar dat vind ik niet erg.



Die rommel neem ik echt voor lief hoor. Ik ben niet graag alleen. Na 1 dag zonder vriend (ook al ben ik dan de hele dag leuke dingen wezen doen) hunker ik toch echt naar zijn fijne gezelschap en humor. Zeker in bed als ik ga slapen. En dat is nou ook weer niet omdat we hele kersverse tortel duifjes zijn in verliefde fase. Het is juist meer geworden.



To als je jezelf beter probeert beter te voelen door succes verhalen van vrijgezellen ga je je efficiëntie voorbij natuurlijk. Dan wil je dus wél een relatie en die krijg je niet door jezelf en je vrijgezel zijn te gaan verdedigen.



Als je het wel prima vindt heb je ook dit topic niet nodig.Wat zul jij je eenzaam voelen..
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 13 juni 2014 @ 08:10:

@Solomio, het was niet onaardig bedoeld hoor van de donor.

Maar meestal zijn vrouwen van jouw leeftijd met kinderen gescheiden. Er zijn meerdere opties, daarom zette ik het erbij.

En ik vond dat ook positief, want de meeste mensen bedenken die mogelijkheid niet, dus als mijn reactie negatief overkwam: dat was niet de bedoeling, integendeel juist.

Ik heb donorkinderen, omdat ik wel kinderen wilde en geen relatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 13 juni 2014 @ 08:07:

[...]





Een single denkt dan, 'lachen ik meng me tussen mijn vrienden in het feestgebeuren'. Een vastgeroest stelletje denkt 'shit, met wie moeten we gezellig het WK kijken en feestvieren, we hebben geen vrienden meer over'.Deze single denkt: heerlijk, geen voetbal in huize Solomio. Ook de zoons zijn vakkundig anti-voetbal opgevoed, met groot succes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:verliefdopiemand schreef op 13 juni 2014 @ 08:07:

[...]





Katten



+ 1 (nou ja die hadden we voor de time out ook al..)



Een relatie wordt trouwens mijns inziens veel te veel als ideaal gezien terwijl dat het echt niet altijd is.

Single of niet, het heeft allebei zijn voors en zijn tegens.

Maar als je niet goed alleen kan zijn en je zelf niet kan redden dan wordt het samen met iemand alleen maar lastiger omdat je (merk ik bij mezelf, de time out is voor mij ook goed) dan geneigd bent erg op je partner te hangen.

Je weet wel, van die stellen die bij alles mekaar aankijken en dan 'wat vind jij' zeggen .
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 13 juni 2014 @ 08:07:

[...]





Een single denkt dan, 'lachen ik meng me tussen mijn vrienden in het feestgebeuren'. Een vastgeroest stelletje denkt 'shit, met wie moeten we gezellig het WK kijken en feestvieren, we hebben geen vrienden meer over'.



Nouja zeg..... Ik meng me graag tussen de feestgangers als niet-single. Wat een vooroordelen weer



Wel/geen relatie... alles heeft zijn voor en nadelen. Gras bij de buren is altijd groener en je moet altijd ZELF iets van maken.
Heerlijk, gaan en staan waar ik wil, met wie ik wil, seks wanneer ik wil, met wie ik wil. Geen rommel in huis, geen schoonfamilie/exen/kinderen, geen zorgen over het welbevinden van een partner, of te maken hebben met diens stress en nukken. VRIJHEID = BLIJHEID.
Voor mij is het voordeel van single (mom) zijn dat ik van dat half dooie paard af ben dat in mijn keuken lag. Ik heb nu meer energie en een rustiger hoofd. Ik kan werken aan mijn eigen ontwikkeling zonder zijn depressie ruis en niemand hier bemoeit zich met de opvoeding van mijn kinderen.



(ik heb een goede band met mijn ex, dat terzijde)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om alleen te zijn en ik loop geen risico om bedrogen en verlaten en gekwetst te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met oogappel eens.



Ik ben gewoon heel erg gek op mijn man. Hij is mijn favoriete persoon in de wereld en hij en mijn familie zijn het belangrijkste. Ik vind dat normaal in een volwassen relatie. Ik heb heel veel vriendinnen maar met niemand kan ik het zo goed vinden als met hem.



Ik vind het heerlijk om mijn leven te delen met hem. Om samen beslissingen te maken. Nooit alleen ergens voor te staan.



Tuurlijk het kan kapot. Vriendschappen ook. En als dat zo is dan zal ik vast doorgaan als vrolijke single. Dan leg ik me daarbij neer. Maar voor nu geniet ik ervan.



Ik irriteer met niet aan hem. Nooit. Ook niet als hij snurkt of rommel maakt.



Ik vond het ook heerlijk om alleen te zijn. En ik geniet nog steeds van een avondje alleen. Het kan gewoon allebei.



En ik moet eerlijk zeggen dat de singles die ik ken (30+) zijn vaak toch wanhopig op zoek naar een relatie.. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Maar ik zie het toch wel opvallend vaak.



De datingsites, programma's, matchmaker kantoren verdienen niet voor niets zoveel geld!
Dat je rommel en kleren kunt laten slingeren, zonder dat iemand zich er aan stoort.

Dat je je huis kunt inrichten met spullen en kleuren die je zelf het mooist vindt.

Maar mét relatie vind ik het wel gezelliger en leuker



Het wordt m.i. wel overrated door de maatschappij. Ik was 30 toen ik mijn vrouw leerde kennen en daarvoor ook wel wat relatiegeklooi met m/v maar dat vond ik écht vaak gezeik en gedoe, maar vanaf je 8e zo ongeveer hoor je iedereen (school, familie) over verkering, vriendjes, verliefd zijn, alsof dat hetgene is wat je in je leven toch echt moet zien na te streven en heb je op je 14e nog niet gezoend, op je 17e nog geen verkering, op je 21e nog niet gesekst etc zien sommige mensen je echt als een soort wereldvreemde freak.
Alle reacties Link kopieren
ik ben 41, bijna 7 jaar alleenstaand moeder en het bevalt me prima.

hoe langer ik alleen ben, hoe beter het me bevalt....



in mijn buurt wonen 3 vrouwen die ook alleenstaand werden toen ze in de 30 waren, zijn nu in de 60.

het grappige is dat we alle 4 zo,n beetje op dezelfde manier leven.

we helpen elkaar bij het dakgoten schoonmaken, autoproblemen, klussen.



er komt geen man meer aan te pas.

soms heeft 1 van ons een date, maar dat loopt altijd uit op niks.

we willen ook geen relatie, maar die date verhalen zijn wel heerlijk hilarisch.
wij slapen nooit.
Ellka, dat is hartstikke mooi dat jij het zo fijn hebt met je partner en het is je van harte gegund. Voor sommige mensen is het echter moeilijk voor te stellen dat je zonder partner nóg gelukkiger kunt zijn dan met partner. Want uiteindelijk zijn we allemaal alleen en je identiteit ophangen aan een relatie/partner is risicovol omdat de kans bestaat dat je ooit alleen komt te staan (scheiding/overlijden). Het geluk, de veerkracht en gezelligheid moet echt in jezelf zitten in plaats van in een (altijd) eindige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maar daar vroeg je niet om:



Voordelen vrijgezel:

- Elke leuke man is een potentieeltje. Je kan nog wegdromen bij een romance zonder dat er iets in de weg staat.

- Vrijgezellen ondernemen meer. Gaan makkelijker alleen op reis. Zijn niet gebonden en kunnen altijd en overal mee.

- 2de kerstdag is voor jou. Je hoeft niet naar je schoonouders.

- Idem voor elke andere feestdag.

- Je krijgt niet constant de vraag of jullie al aan kinderen denken

- Mensen denken niet dat je saai bent.

- Je hebt de leukste verhalen over foute scharrels en dates

- Mensen vragen jou altijd mee. Want jij kan toch wel.

- Je staat meer open voor nieuw contact
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 juni 2014 @ 05:46:

Heerlijk m'n eigen huis, wat ik niet hoef te delen. Ik kan 't inrichten zoals ik wil en heb de vrijheid te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Ik hoef niet naast gesnurk te slapen, niet te overleggen wie er wanneer langs mag komen. Een lat-relatie zou voor mij 't hoogst haalbare zijn mocht ik nog 'ns een ware tegenkomen.



Hier sluit ik me helemaal bij aan!



En eenzaam? nee hoor, ben ik niet. Maar eenzaam zijn IN een relatie (en samenwonen) zie ik om me heen vaak bij mensen en dat is veel erger....
Alle reacties Link kopieren
Alles blijft liggen waar je het hebt neergelegd!



(Nadeel: je kan niemand de schuld geven als je wat kwijt bent )
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 30-min en voor we dat cliche krijgen: ik zie in mijn omgeving dat je in een relatie ook ontzettend gelukkig kunt zijn. Het heeft allebei zo zijn voordelen en zijn nadelen.



Maar ik vind de vrijheid wel lekker. Ik kan flirten met wie ik wil zonder me schuldig te hoeven voelen. Ik kan besluiten morgen wat met vrienden te gaan doen en hoef er geen rekening mee te houden dat mijn partner me misschien wel wil zien (oke, als je heel erg verliefd bent wil je natuurlijk bij elkaar zijn, maar dat mis ik dus niet nu ik het niet heb). Ik kan mijn dag indelen zoals ik wil, eten wat en wanneer ik wil, zonder te hoeven overleggen. Ik hoef niet bij mijn schoonouders op bezoek en er zijn geen discussies waar we Kerst vieren (dat is misschien nog wel het grootste voordeel ). Mensen vragen me nooit wanneer ik ga samenwonen of aan kinderen ga beginnen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.



Daarmee zeg ik niet dat ik nooit meer een relatie wil maar eenzaam of sneu ben ik zeker niet. Het is prima en leuk zo.
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig dat mensen denken dat ik eenzaam ben al snap ik die conclusie niet want heb me al jaren niet meer eenzaam gevoeld (ook voor ik vriend leerde kennen).



Ik zie vriend laten we zeggen 4/5 dagen in de week en vrienden dus 1/2 dagen met soms nog een dag alleen soms niet.



Tuurlijk is meer dan de helft van je week dan opgevuld met samen zijn en is dat een 'gat' als het uit gaat. Ik ben niet naïef en weet dat due kans er is.



Maar ik heb dan genoeg vrienden om die dagen weer mee op te kunnen vullen mocht dat gebeuren. Alleen doe ik dat nu niet omdat ik ze gewoon liever met vriend op vul nu dat nog kan.



Toen mijn vorige relatie uit ging ben ik juist ook heel erg opgebloeid in het alleen zijn en echt genieten alleen, maar nu ik dus weer vriend heb denk ik dat ik mezelf voor de gek hield want vind het zelf gewoon écht fijner zo terwijl het toen 'gewoon prima' was.



Ken ze ook die dat andersom hebben dus dat ligt volledig aan je persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me in mijn huwelijk vaker alleen en eenzaam gevoeld dan na de scheiding. Hier komen er geen vuile mannen sokken meer in huis hoor.

Latten misschien ooit, maar samenwonen niet meer.

Heerlijk die vrijheid om te doen wat je wil, wanneer je het wel en niet steeds alles te moeten overleggen om erachter te komen dat het toch steeds op zijn manier moet/gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kortom: elk voordeel hep ze nadeel.



Ik las laatst dat uit onderzoek was gebleken dat singles net zo gelukkig zijn als mensen met een relatie, MITS ze niet vreselijk verlangen naar een relatie.



Blij zijn met wat je hebt en niet voortdurend bezig zijn met wat je mist dus. Ik denk dat dat in het algemeen een stuk gelukkiger maakt.
Ga in therapie!
Ik ben al 10 jaar single, 30+, inderdaad met katten. Mijn omgeving heeft er meer moeite mee dat ik nog single ben dan dat ik dat heb. Vooralsnog vind ik het prima, kan doen wat ik wil, wanneer ik wil.

Echt eenzaam voel ik me eigenlijk nooit.
Voordelen:



Diagonaal in bed liggen

Eigen huis inrichten met spullen die jij mooi vindt

Kunnen douchen wanneer het jou uitkomt

Spontane dingen doen met andere single-vriendinnen

Verliefd kunnen worden:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven