Voordelen single

13-06-2014 01:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de / je voordelen van vrijgezel zijn als je 30+ bent?
Vrij apart, dat er in een topic waar gevraagd wordt om voordelen om single te zijn, een paar mensen de behoefte voelen om aan te geven hoe fijn de relatie wel niet is die ze hebben



Fijn voor jullie, maar daar gaat het toch niet om!



Voordelen:

- Met niemand rekening hoeven houden.

- Geen meningsverschillen, ruzietjes e.d. hebben.

- Eigen huis helemaal naar eigen smaak ingericht.

- Thuis komen en lekker je eigen ding kunnen doen na een dag hard werken.

- Verliefd kunnen worden en weer die hele fase in gaan.
Ik ben sinds 2 maanden weer single en ben vele malen gelukkiger en minder eenzaam dan toen ik nog een relatie had!



Ik geniet nu zoveel meer, en natuurlijk uiteindelijk over een heeeeele poos zou ik misschien ooit wel weer een relatie willen. Maar nu echt niet!



Van alle relaties die ik om mij heen zie zijn ook 9 van de 10 keer relaties waarin ik niet zou willen zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelukkig getrouwd en heb 2 schatten van kinderen, maar soms lijkt het me echt heerlijk om single te zijn. Gewoon lekker in een appartementje in een bruisende stad gaan wonen, veel reizen, niet 's avonds na het werk meteen naar huis, maar gewoon de stad in, hapje eten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Geen gedoe met schoonfamilie, geen verplichte bezoekjes aan/van zijn familie/vrienden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 13 juni 2014 @ 10:14:

Ik heb me in mijn huwelijk vaker alleen en eenzaam gevoeld dan na de scheiding. Hier komen er geen vuile mannen sokken meer in huis hoor.

Latten misschien ooit, maar samenwonen niet meer.

Heerlijk die vrijheid om te doen wat je wil, wanneer je het wel en niet steeds alles te moeten overleggen om erachter te komen dat het toch steeds op zijn manier moet/gaat.+1.. je alleen en eenzaam voelen in een huwelijk is zó erg!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Volgens mij is het voor iedereen gezond om een tijd vrijgezel te zijn en alleen te wonen omdat je:



je keiharde winden kan laten zonder imagoschade

je de wc deur niet hoeft dicht te doen

niemand vraagt of je die schoenen echt nodig hebt

minder was

niemand die je laatste biertje opdrinkt

je chocola niet hoeft te delen of je bed of je kledingkast

dat je de hele wastafel kan vol zetten met je eigen zooi

de helft maar aan boodschappen hoeft te sjouwen



en het belangrijkste: je bent toch geneigd om het beste uit je zelf te halen, zo relaxed dat je humeurig door je huis kan sloffen, uren lang aan de telefoon kan hangen, je bed niet verschonen, je haar niet uit he doucheputje vissen, remsporen in de wc laten zitten, vuile was laten rondslingeren enz.

Alleen discipline op je werk laten zien, hoe heerlijk is dat.
Alle reacties Link kopieren
het rommelige huishouden van vrouwelijke singles is wel standaard geloof ik.



als ik het zo om me heen zie hebben alleenstaande mannen een veel opgeruimder huis.
wij slapen nooit.
Ik ben op m'n 32e alleenstaande moeder geworden. Sinds die tijd nooit meer een relatie gehad.En ik vind het heeeerlijk!

Op zich heb ik nog wel met vieze mannensokken te maken en de afstandbediening is niet vaak in mijn bezit, maar ik ben gelukkig wel "de baas" over de inrichting van mijn woonkamer en slaapkamer. Stiekum verheug ik me heel soms al wel op het helemaal alleen wonen (mijn zoons zijn nu 16 en 19), maar als ik daaraan denk weet ik dat ik ze ook wel weer heel erg ga missen. Wellicht ga ik dan weer "aan de kat" . Ik ben echt gek op die beesten.
Alle reacties Link kopieren
Vrijheid in alle opzichten..
quote:Belle73 schreef op 13 juni 2014 @ 10:58:

Ik ben gelukkig getrouwd en heb 2 schatten van kinderen, maar soms lijkt het me echt heerlijk om single te zijn. Gewoon lekker in een appartementje in een bruisende stad gaan wonen, veel reizen, niet 's avonds na het werk meteen naar huis, maar gewoon de stad in, hapje eten.Dat is het ook. Maar als ik gelukkig getrouwde mensen zie lijkt me dat dan ook weer heerlijk!
quote:modepop- schreef op 13 juni 2014 @ 07:43:

30+ en nog vrijgezel? Ik zie katten. Een hele hoop katten Ik heb er anders maar 2
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het grote voordeel van vrijgezel zijn dat je ongestoord verliefd kan worden. De spanning van iemand tegenkomen, het leuk hebben samen, elkaar leren kennen en verliefd zijn. Daarna ben je geen vrijgezel meer maar dat vond ik altijd het allerleukst. Man kan je ook vervangen door schoenen maar daar kan je net iets minder mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 13 juni 2014 @ 10:58:

Ik ben gelukkig getrouwd en heb 2 schatten van kinderen, maar soms lijkt het me echt heerlijk om single te zijn. Gewoon lekker in een appartementje in een bruisende stad gaan wonen, veel reizen, niet 's avonds na het werk meteen naar huis, maar gewoon de stad in, hapje eten.Juist vanwege de argumenten die jij noemt als zijnde voordelen van het single zijn, mis ik af en toe een relatie. Reizen, natuurlijk gaaf om alleen te gaan, maar lekker op vakantie met je liefde is ook fantastisch. Niet na je werk naar huis, maar de stad in is juist leuk als je dat samen doet. Merk steeds vaker dat ik moet gaan leuren om mensen mee te krijgen. Want die gaan al met hun vriend of gezin. Als ik uit eten wil, moet ik gaan rondvragen wie zin heeft om mee te gaan. Met partner heb je altijd iemand om mee te gaan. Enz. Vermaak me prima alleen, maar ga het steeds meer missen.
Klaar mee
Beide voor en nadelen. Het hebben van een relatie brengt verplichtingen met zich mee. Dat is ook de reden dat ik nog steeds wat aan " echt " samenwonen twijfel. Vriend is hier eigenlijk altijd al, maar heeft eigen kamer nog wel.



Je kunt als single doen en laten wat je wilt. Vond het altijd heerlijk om om 5 uur in de middag opeens te bedenken dat ik wel zin had in een tosti met kaas en dan pas om 10 uur in de avond warm te gaan eten. Ook hoef je niemand uitleg te geven waarom je tot 3 uur in de nacht wegbleef.



Anderzijds vind ik een relatie ook wel weer heel fijn. Altijd een maatje om mee te kletsen, niet meer thuiskomen in een leeg huis en gezellig voor het slapen gaan nog even tegen elkaar aankruipen.



Snap de "bewuste" singles wel. Het geeft lekker veel vrijheid en wellicht minder degelijkheid em sleur:)
Alle reacties Link kopieren
Als je niet gelukkig bent met jezelf dan maakt een relatie hebben of single zijn geen ruk uit. Voordeel zit er voor mij in dat ik met of zonder relatie niet het idee heb dat ik 'iets' tekortkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleur1988 schreef op 13 juni 2014 @ 12:22:



Snap de "bewuste" singles wel. Het geeft lekker veel vrijheid en wellicht minder degelijkheid em sleur

Haha, ik ben juist oerdegelijk en ongelofelijk saai: ik ga nooit uit, ik ben het liefst thuis en heb het liefst een zo voorspelbaar mogelijk rustig leven.

Juist als single kan ik dat bewerkstelligen, hoewel die kinderen soms wel wat roet in het eten strooien. Maar die hebben gelukkig ook veel behoefte aan rust en voorspelbaarheid (allebei autistisch).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio, dat is wel je eigen, zelfverkozen sleur, wat lekker voelt.
wij slapen nooit.
quote:ellka schreef op 13 juni 2014 @ 09:38:

Maar daar vroeg je niet om:



Voordelen vrijgezel:

- Elke leuke man is een potentieeltje. Een potentiele minnaar ja, maar zeker geen potentiele partner. Moet er niet aan denken! Je kan nog wegdromen bij een romance zonder dat er iets in de weg staat. Dat dan weer wel.

- Vrijgezellen ondernemen meer. Gaan makkelijker alleen op reis. Zijn niet gebonden en kunnen altijd en overal mee. YEP!

- 2de kerstdag is voor jou. Je hoeft niet naar je schoonouders. Dat heeft niets te maken met het wel of niet hebben van een partner, dat is iets wat ik er definitie zelf bepaal.

- Idem voor elke andere feestdag. Idem dus.

- Je krijgt niet constant de vraag of jullie al aan kinderen denken Die vraag kreeg ik toch al niet, omdat iedereen in min omgeving (inclusief collega's ') wel weten dat ik bewust kindvrij ben.

- Mensen denken niet dat je saai bent. Ik ken ook niet-saaie mensen in een relatie....

- Je hebt de leukste verhalen over foute scharrels en dates. Die info deel ik per definitie niet met familie, vrienden, collega's, enz.

- Mensen vragen jou altijd mee. Want jij kan toch wel. Tuurlijk, want een vrijgezel heeft geen leven????

- Je staat meer open voor nieuw contact Dat dan weer wel.Pfoe, jij zit wel boordevol vooroordelen, als ik dat zo lees.....
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 13 juni 2014 @ 13:06:

Solomio, dat is wel je eigen, zelfverkozen sleur, wat lekker voelt.Ja, maar die sleur hangt dus niet af van het al of niet single zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Buffie schreef op 13 juni 2014 @ 12:15:

[...]





Juist vanwege de argumenten die jij noemt als zijnde voordelen van het single zijn, mis ik af en toe een relatie. Reizen, natuurlijk gaaf om alleen te gaan, maar lekker op vakantie met je liefde is ook fantastisch. Niet na je werk naar huis, maar de stad in is juist leuk als je dat samen doet. Merk steeds vaker dat ik moet gaan leuren om mensen mee te krijgen. Want die gaan al met hun vriend of gezin. Als ik uit eten wil, moet ik gaan rondvragen wie zin heeft om mee te gaan. Met partner heb je altijd iemand om mee te gaan. Enz. Vermaak me prima alleen, maar ga het steeds meer missen.precies dat
quote:modepop- schreef op 13 juni 2014 @ 07:43:

30+ en nog vrijgezel? Ik zie katten. Een hele hoop katten



Dit vind ik nou altijd zo jammer. Dat er mensen bestaan die 30+ vrijgezellen sneu vinden en blijkbaar de behoefte voelen dat duidelijk te maken.



Ja, ik ben vrijgezel en zou graag een relatie hebben omdat er in mijn ogen onder aan de streep meer voordelen zitten aan het hebben van een partner dan aan mijn vrijgezellen bestaan .



Tóch heeft vrijgezel zijn ook voordelen:

- hoef met niemand rekening te houden, kan gaan en staan waar ik wil;

- kan eten wat ik wil en wanneer ik wil;

- kan mijn rommel laten slingeren zonder dat iemand zich irriteert;

- kan mee naar huis nemen wie ik wil;

- vrijheid in alle opzichten
Alle reacties Link kopieren
als elke leuke man een potentieeltje zou zijn ben je nergens meer welkom.

er moet vast staan;,,leuke single man,,.
wij slapen nooit.
quote:nadine_j schreef op 13 juni 2014 @ 13:15:

[...]





Dit vind ik nou altijd zo jammer. Dat er mensen bestaan die 30+ vrijgezellen sneu vinden en blijkbaar de behoefte voelen dat duidelijk te maken.



Zeker jammer, maar behoorlijk kortzichtig tegelijk.

Net als diegene die gelijk riep eenzaamheid...

Dan snap je het in mijn ogen niet helemaal
Ik heb niet alles gelezen dus misschien overbodig wat ik nu ga schrijven.



Geen WK voetbal kijken

Huis helemaal naar jou smaak in richten, al verf je een muur knal roze

Geen schoonfamilie

Lekker muziek opzetten die jij mooi vind

Eten wat je zelf lekker vind

Huis opruimen/schoonmaken wanneer jij dat wil.

Geen vuile sokken van een ander



Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik zie veel voordelen
Ik zie voordelen in alleen én in samen zijn, maar op de één of andere manier ben ik meer bereid om de nadelen van het alleen zijn te accepteren dan de nadelen van het samenleven, dus een relatie komt meestal niet van de grond



Ik moet ook zeggen dat ik mij beter kan ontspannen als ik alleen ben, en ik vind het fijn dat ik mijn eigen chaotische patroon kan volgen.

Soms blijf ik ineens een hele dag in bed om te lezen, soms werk ik de hele dag en nacht door.

En ik vind het ook fijn dat mijn leefruimte ook mijn werkruimte is, mijn werk is gewoon een vanzelfsprekend element in mijn huis.

Als er nog iemand in mijn huis zou wonen zou dat lastiger worden denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven