Vraag ik teveel of geef ik eindelijk prio

03-05-2016 23:39 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar te beginnen. Afgelopen periode is een achtbaan geweest. Burnout en daardoor heel goed aan het kijken naar patronen en relaties. Al jaren ben ik samen met mijn vriend en we wonen ook al jaren samen. Nu ben ik langzaam mijzelf weer aan het terugvinden en dit betekent ook dat ik mezelf weer eens wat ruimte geef. Dit levert weer schuldgevoel op. Ja burnout is zwaar voor partner, bloody hell voor mij ook. Nou brak vanavond echt mijn klomp. Mijn vriend kwam afgelopen week thuis met de mededeling dat hij voetbaltrainer amateurs opleiding gaat volgen en dat hij dan aan de slag kan, naast zijn fulltime baan. Hierover heb ik gezegd dat ik niet het type vrouw ben dat later altijd alleen thuis wil zitten met kinderen en dat ik het nogal een verplichting/verantwoordelijkheid vind. Vanavond had hij weer een gesprek bij de club om er verder over te praten. Toen hij thuis kwam heb ik gezegd: misschien intereseert mijn mening je niet, maar ik geef hem toch. Hart in de keel, zweetaanvallen en licht in mijn hoofd heb ik toen rustig herhaald wat ik er van vond. GEEN REACTIE. Na een paar minuten vroeg ik om een reactie en hij zei doodleuk dat hij aan het nadenken was of hij mijn mening dom vond of niet. Daarna geen woord meer gesproken 2 uur lang en voetbal gekeken. Vervolgens kondigde hij aan naar bed te gaan en ik zei: We hebben niet meer gepraat. Hij gaf aan niet uit emotie te willen reageren en er over na te denken. Ik gaf aan witheet te zijn en op het logeerbed te gaan slapen. Nu ligt hij in bed. Mijn boosheid komt vooral voort uit het niet vooraf overleggen en mij als zeur weg te zetten. Deze beslissingen bespreek je toch met je partner? Bedankt voor het lezen van het lange verhaal en ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Overleggen zou wel beter zijn geweest, maar ik verwacht niet dat hiermee jouw standpunt anders zou zijn. Puntje bij paaltje wil je dus liever niet dat hij deze opleiding gaat doen, omdat jij OOIT, als er al kinderen komen, met de kinderen alleen wil zitten, really??



Goed van hem dat hij op deze manier heeft gereageerd en heel kinderachtig dat jij hierdoor op het logeerbed gaat slapen. Klinkt erg onvolwassen!
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 04 mei 2016 @ 00:35:

Overleggen zou wel beter zijn geweest, maar ik verwacht niet dat hiermee jouw standpunt anders zou zijn. Puntje bij paaltje wil je dus liever niet dat hij deze opleiding gaat doen, omdat jij OOIT, als er al kinderen komen, 's avonds alleen wil zitten, really??



Goed van hem dat hij op deze manier heeft gereageerd en heel kinderachtig dat jij hierdoor op het logeerbed gaat slapen. Klinkt erg onvolwassen!



Dat zijn harde,duidelijke woorden. Mijn gekwetstheid komt denk ik doordat ik veel nadenk over hoe de toekomst in te delen. Hij neemt deze beslissing zonder mij te informeren, hierdoor krijg ik het beeld dat het hem niet interesseert. Wederom een goed onderwerp om te bespreken in alle rust. Mijn aanname kan helemaal fout zijn en dus conclusie en emotie ook.



En dat van het logeerbed ben ik met je eens. Alleen kan ik het nu even niet opbrengen om braaf naast hem te gaan liggen
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:43:

[...]





Dat zijn harde,duidelijke woorden. Mijn gekwetstheid komt denk ik doordat ik veel nadenk over hoe de toekomst in te delen. Hij neemt deze beslissing zonder mij te informeren, hierdoor krijg ik het beeld dat het hem niet interesseert. Wederom een goed onderwerp om te bespreken in alle rust. Mijn aanname kan helemaal fout zijn en dus conclusie en emotie ook.



En dat van het logeerbed ben ik met je eens. Alleen kan ik het nu even niet opbrengen om braaf naast hem te gaan liggenHé voetveeg, je moet helemaal niet naast hem willen gaan liggen. Hij wil dat niet, iig.
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk maak jij je nu al zorgen over de eventuele toekomst? Heb je al in kaart hoeveel tijd dit voor hen extra kost dan? Welke avonden en delen van het weekend bijvoorbeeld. Wanneer jullie kinderen willen? Of je tegen die tijd ook zwanger kan worden? Etc...etc...

Kortom: je loopt behoorlijk op zaken vooruit. Is dat een van de redenen dat je in een burnout terecht gekomen bent?

Je klinkt ook nogal afhankelijk van je partner. Hoe komt dat?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: Vriend en ik praten het uit wanneer hij het er aan toe heeft. Hij bepaalt wanneer, hij bepaalt wat hij gaat doen, hij bepaalt... en ik? Vroeger was ik hier wel in meegegaan. Nu stel ik mijn grens. Ja, jij bepaalt, dan doe ik nu ook waar ik behoefte aan heb.. even alleen zijn.
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:43:

[...]





Dat zijn harde,duidelijke woorden. Mijn gekwetstheid komt denk ik doordat ik veel nadenk over hoe de toekomst in te delen. Hij neemt deze beslissing zonder mij te informeren, hierdoor krijg ik het beeld dat het hem niet interesseert. Wederom een goed onderwerp om te bespreken in alle rust. Mijn aanname kan helemaal fout zijn en dus conclusie en emotie ook.



En dat van het logeerbed ben ik met je eens. Alleen kan ik het nu even niet opbrengen om braaf naast hem te gaan liggen



Je kan ook doorslaan in nadenken over de toekomst, zeker als het over kinderen gaat! Kan me niet voorstellen dat, welke persoon dan ook, daarvoor al ambities laat varen. Stel dat de relatie stuk loopt of dat er geen kinderen komen, heb je daar een ambitie voor laten schieten.

Tijd genoeg om dit weer eens onder de loep te nemen als de situatie wat concreter is!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 04 mei 2016 @ 00:47:

Dus eigenlijk maak jij je nu al zorgen over de eventuele toekomst? Heb je al in kaart hoeveel tijd dit voor hen extra kost dan? Welke avonden en delen van het weekend bijvoorbeeld. Wanneer jullie kinderen willen? Of je tegen die tijd ook zwanger kan worden? Etc...etc...

Kortom: je loopt behoorlijk op zaken vooruit. Is dat een van de redenen dat je in een burnout terecht gekomen bent?

Je klinkt ook nogal afhankelijk van je partner. Hoe komt dat?Dat en mezelf nooit prio 1 geven. Zowel werk als privé. Ik en nee kwamen niet meer in mij woordenboekje voor. Ik was een paar jaar geleden anders en dat geeft me ook vertrouwen dat het goedkomt. De zelfstandige en sterke vrouw komt wel weer, maar ben ik onderweg kwijtgeraakt.
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:50:

Toevoeging: Vriend en ik praten het uit wanneer hij het er aan toe heeft. Hij bepaalt wanneer, hij bepaalt wat hij gaat doen, hij bepaalt... en ik? Vroeger was ik hier wel in meegegaan. Nu stel ik mijn grens. Ja, jij bepaalt, dan doe ik nu ook waar ik behoefte aan heb.. even alleen zijn.

Het is erg gezond om niet te zwichten voor de eisen van een ander, wanneer je daar zelf onder lijdt.



Aan deze wijsheid heb je niets wanneer je geen zelfvertrouwen hebt, uiteraard. Om het makkelijk te maken
Alle reacties Link kopieren
Details weet ik niet aangezien we het nauwelijks besproken hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:50:

Toevoeging: Vriend en ik praten het uit wanneer hij het er aan toe heeft. Hij bepaalt wanneer, hij bepaalt wat hij gaat doen, hij bepaalt... en ik? Vroeger was ik hier wel in meegegaan. Nu stel ik mijn grens. Ja, jij bepaalt, dan doe ik nu ook waar ik behoefte aan heb.. even alleen zijn.Ok. Maar jij bent nu boos. Denk je niet dat daardoor nu veel gekleurd wordt? Jij wilt graag eerder praten dan hem. Maar hij voelt dat hij er eerst over na wil denken. Dat mag toch wel?
Only dead fish go with the flow
Wanneer jouw 'wanneer' midden in de nacht is/bedtijd is, dan geef ik hem trouwens groot gelijk. Een mens moet slapen, dat is prio #1. De rest komt later (evident).
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 04 mei 2016 @ 00:55:

[...]



Het is erg gezond om niet te zwichten voor de eisen van een ander, wanneer je daar zelf onder lijdt.



Aan deze wijsheid heb je niets wanneer je geen zelfvertrouwen hebt, uiteraard. Om het makkelijk te maken En dat zit je met je eigen eisen en geen zelfvertrouwen meningen van vreemden te zoeken om 1.00 uur. Check ?
Alle reacties Link kopieren
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:53:

[...]





Dat en mezelf nooit prio 1 geven. Zowel werk als privé. Ik en nee kwamen niet meer in mij woordenboekje voor. Ik was een paar jaar geleden anders en dat geeft me ook vertrouwen dat het goedkomt. De zelfstandige en sterke vrouw komt wel weer, maar ben ik onderweg kwijtgeraakt.Hoe komt dat? Door de relatie met je vriend?
Only dead fish go with the flow
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:57:

[...]





En dat zit je met je eigen eisen en geen zelfvertrouwen meningen van vreemden te zoeken om 1.00 uur. Check ?Iek niet begraip. Iek buitenlandse werknemer.
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 00:57:

[...]





En dat zit je met je eigen eisen en geen zelfvertrouwen meningen van vreemden te zoeken om 1.00 uur. Check ?Huh?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 04 mei 2016 @ 00:59:

[...]



Iek niet begraip. Iek buitenlandse werknemer.Het geen zelfvertrouwen hebben, of in ieder geval niet op mijzelf durven vertrouwen, is zeker op mij van toepassing, en vandaar dat ik jullie meningen vraag.
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 01:08:

[...]





Het geen zelfvertrouwen hebben, of in ieder geval niet op mijzelf durven vertrouwen, is zeker op mij van toepassing, en vandaar dat ik jullie meningen vraag.Ga dan wat aan je zelfvertrouwen doen! Wanneer ben je dit kwijtgeraakt, binnen de relatie met je vriend, op je werk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 04 mei 2016 @ 00:58:

[...]





Hoe komt dat? Door de relatie met je vriend?Meer door mijn eigen persoonlijkheid, hij heeft nogal wat meegemaakt en ik heb hem zoveel mogelijk willen ontzien. Geen ruzies, geen aandacht opeisen, hem voor mezelf plaatsen. Mijn eigen persoonlijkheid heeft me in deze situatie gebracht, mijn goede eigenschappen zijn mijn struikelblokken geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 04 mei 2016 @ 01:12:

[...]





Ga dan wat aan je zelfvertrouwen doen! Wanneer ben je dit kwijtgeraakt, binnen de relatie met je vriend, op je werk?Beide. Ik ben er mee bezig, professionele hulp en dergelijk heb ik al. Het gaat alleen niet over 1 nacht ijs. Ondertussen ben ik zoekende tussen ik mag naar mezelf luisteren en ik wil niet onredelijk en egoïstisch zijn
quote:OnlyTheLonely8 schreef op 04 mei 2016 @ 01:16:

[...]





Beide. Ik ben er mee bezig, professionele hulp en dergelijk heb ik al. Het gaat alleen niet over 1 nacht ijs. Ondertussen ben ik zoekende tussen ik mag naar mezelf luisteren en ik wil niet onredelijk en egoïstisch zijnStap 1 is dus gezet en dat is goed! Natuurlijk mag je voor jezelf opkomen en je partner laten weten het ergens niet mee eens te zijn, maar ik persoonlijk vind het wel onredelijk als je het hem nu niet zou gunnen deze opleiding te doen.
Dus jij noemt praten witheet worden, niet samen slapen en niet iemands grens respecteren om het gesprek pas te hebben als hij eraan toe is, en jij niet te overemotioneel bent....

Mwah niet echt leuke actie van je. Dus je bent zo boos dat je in logeerbed gaat. Wow
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 04 mei 2016 @ 01:23:

[...]





Stap 1 is dus gezet en dat is goed! Natuurlijk mag je voor jezelf opkomen en je partner laten weten het ergens niet mee eens te zijn, maar ik persoonlijk vind het wel onredelijk als je het hem nu niet zou gunnen deze opleiding te doen.Ik vrees als ik nu ja zeg, dat ik er nooit meer vanaf kom. 'Je hebt toen toch gezegd dat het ok was, waarom doe je er dan nu moeilijk over'. Die vrees kan ik dan maar beter uitspreken naar hem.
Daarnaast wil jij een zelfstandige sterke vrouw zijn zeg je, je vriend komt over als een zelfstandige sterke man, en toch behandel je hem dwingend en straffend. Weet je zeker dat je die eigenschappen waardeert?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 04 mei 2016 @ 01:26:

Dus jij noemt praten witheet worden, niet samen slapen en niet iemands grens respecteren om het gesprek pas te hebben als hij eraan toe is, en jij niet te overemotioneel bent....

Mwah niet echt leuke actie van je. Dus je bent zo boos dat je in logeerbed gaat. WowNiet meer boos, verdrietig/eenzaam/niet gehoord komt meer in de buurt. Na alle reacties heb ik weer een duidelijk beeld en kan ik hem uitleggen waar de boosheid en het verdriet vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 04 mei 2016 @ 01:28:

Daarnaast wil jij een zelfstandige sterke vrouw zijn zeg je, je vriend komt over als een zelfstandige sterke man, en toch behandel je hem dwingend en straffend. Weet je zeker dat je die eigenschappen waardeert?Ja, alleen weet ik niet meer hoe het werkt om voor mezelf op te komen op een redelijke manier. Ik ben net een kleuter die leert te fietsen. Dit is waarschijnlijk niet de laatste keer dat ik op mijn bek ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven