Vreemde mannen die internetmannen

05-11-2012 10:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf dit soort zaken tegenkomen met internetdaten:



3x afgesproken met man die heel enthousiast reageert als we contact hebben (hij reageerde op mij), daarna anderhalve week radiostilte. Nog een keer gemaild, weer enthousiasme en de week erna wilde hij afspreken, niets meer gehoord….



Meneer 2 via datingsite reageert op mij wil graag contact. Ik reageer en hoor 2 weken niets. Afgelopen donderdag ineens mail, sorry grote opdracht (zit in Kunstwereld) en was je niet vergeten, geef je mijn nummer want dan kunnen we bellen. Na 3 dagen reageer ik (denk ga ook niet meteen rennen) dat ik hem die avond ga bellen. Geen reactie, kan dat hij mail niet gezien heeft… gisteravond gebeld, voicemail ingesproken. Moet er nog wat van horen… of ben ik dan weer te snel aan het denken nu kwart voor 11? Blijf dit soort zaken vreemd vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinnevere schreef op 05 november 2012 @ 21:29:

ik snap niet waar jullie op baseren dat vrouwen overladen worden met berichtjes op datingsites. achterhaalde reactie, ik zit er ook op en ik moet echt moeite doen om reacties te krijgen. als ik niet zelf berichtjes stuur, krijg ik ook nooit iets in mijn mailbox. en ik heb echt een leuke foto en een leuk profiel.



Bijdezen heeft u een persoonlijk berichtje, weleens waar niet op de datingssite want daar zit ik niet op.



Wat een leuke kop heb je en zo een prachtige lach.

Aparte naam, waar komt die vandaan?



Groetjes, komende 2 weken reageer ik niet meer vanwegen een forum ban, dan weet je het vast.







(al denk ik niet dat dit als een serieuse hengelpoging gezien wordt. Daarbij ben ik al aan het daten, via de ouderwetse manier, met pijl en boog. )
quote:Guinnevere schreef op 05 november 2012 @ 21:49:

@Paekzwart ik ben 30. dat is toch nog jong? ik kan mw werkelijk niet voorstellen dat het gros van de vrouwen elke dag ettelijke berichtjes krijgt. dat is echt niet zo.



Jahoor dat is nog jong. Maar wel net ook een leeftijdsgrens. 30, 35, 40... allemaal zoekopties waarbij je er net wel of net niet in valt.



Maar mijn ervaring is dat ze ook nog reageren als ik er geen foto bij zet. Misschien een andere site. Misschien de tekst. Als je betaalt kom je ook hoger op de zoekladder. Of als je online bent geweest.



Het zijn er geen honderden meer maar elke dag waren het er toch wel een paar (als ik online was dan).
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinnevere schreef op 05 november 2012 @ 21:49:

@Paekzwart ik ben 30. dat is toch nog jong? ik kan mw werkelijk niet voorstellen dat het gros van de vrouwen elke dag ettelijke berichtjes krijgt. dat is echt niet zo.



[serieus mode on]

Voor een vrouw van jou leeftijd zou ik dat wel oprecht verwachten.
Mijn doel was overigens op een gegeven moment om zo min mogelijk berichtjes binnen te krijgen maar dan wel gemeend. Dus ik heb verschillende keren dat profiel aangepast om juist mannen bij voorbaat af te laten vallen. Dus misschien ben je daar juist goed in geslaagd?
quote:hans66 schreef op 05 november 2012 @ 21:56:

[...]



Er zijn inderdaad een hoop gestoorde mannen (en misschien ook vrouwen) op die datingsites, en die maken die sites ook vleugellam.





[...]



Ik zei ook, die vrouwen worden bedolven door allerlei berichtjes, dus dan zijn er een beperkt aantal mannen die van die vrouwen een reactie krijgen. De rest van de mannen hebben gewoon pech. Dat zijn die gestoorde mannen, maar ook mannen die heel lang op een reactie wachten, maar nooit krijgen. Toen ik zag dat ik geen reactie kreeg, vond ik, dat het onbegonnen werk is. Ik wist toen niet waarom vrouwen negatief of helemaal niet reageren; dat is mij nu wel duidelijk. Je gooit geld in een bodemloze put, dus downgradede [doungreedde] ik mijn lidmaatschap naar gratis.Als je denkt dat een match kans toch klein is, dan is het wellicht zonde van het geld. Maar ik heb er wel eens met een gratis profiel op gestaan maar dan kon ik helemaal niets meer. Dan werd de kans eigenlijk miniem. Dan haal ik liever mijzelf er dus dan af en probeer het af en toe toch nog eens voor een korte periode met een betaald profiel.
Alle reacties Link kopieren
Haiii allemaal, ik ga toch even mee doen >zat stiekem mee te lezen met verschillende discussies maar hier wil ik wel even op reageren!



Ik heb me sinds kort ingeschreven op zo'n site. Juist omdat ik in RL niet erg veel geluk heb gehad met kerels. Dus ik dacht laat ik het online toch maar proberen. Ik voel me er nog steeds zwaar ongemakkelijk over trouwens!!

Tot nu toe 2 dates gehad, waarvan het telkens toch bleek te draaien om het fysieke. Geen seksmaniakken hoor, dat niet. Maar wel teleurstellend. Ik wil gewoon een goeie vent waar ik een leuke klik mee heb.

Waar is die dan??

Ik ga toch minder vaak uit, dus ik heb zoiets van "waar verstoppen de leuke mannen zich?!" Moet ik op een cursus houthakken ofzo?? :p



Ik krijg best veel berichtjes en probeer zoveel mogelijk op alles te reageren. Maar ik herken wel wat Rob uit Zeist zegt: soms kom je er niet aan toe of zijn er te veel en schiet er wel eens wat tussendoor (waar ik me dan best schuldig over voel..)

Aan de andere kant vind ik het ook laf dat iemand geen berichtje tikt maar gewoon op de like-button drukt, en dan maar verwacht van mij een liefdesverklaring te krijgen.

Ik ben denk ik toch een tikje ouderwets daarin, vind dat een man toch wel een beetje moeite mag doen in het begin ;)

En daarna krijgt ie dat echt wel 100 x terug.



Ik snap dat mannen hun kansen spreiden, maar als de wanhoop te hoog wordt denk ik, adem even in en uit en neem een break.

Ik bedoel, ik heb ook wel last van mn hormonen en zou wel een nestje willen bouwen. Maar ik ga niks forceren.

Hoe denken mannen dan in vredesnaam?

Het lijkt wel OF seks OF wanhopig een kookvrouw zoeken.

Ik overweeg ook om me weer uit te schrijven maar heb toch het idee dat ik het een kans moet geven.

Er zullen toch ook wel leuke normale mannen op staan...toch?



Zelf heb ik trouwens geen waslijst aan wensen....heb werkelijk iets serieus over mezelf geprobeerd te vertellen. En krijg dan toch reacties die beginnen met "lekkertje" of zoiets.

Ik zou zoooo graag willen weten hoe mannen denken. Kon ik maar een dagje ruilen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik betaal, kom ik hoger in de zoekresultaten, maar dat is alleen nadat ik inlog. Afgelopen week mailcontact gehad met dateman, niet ingelogd en nul berichten van andere mannen. Nou ja ik vind het ook wel prima zo. Ik wil ook geen stortvloed aan berichtjes want dat kan ik toch niet handelen :D



@scorpid, je mag best mijn profieltekst even keuren, stuur je mailadres even naar guinnevere2000 op gee-meel
quote:klavertje27 schreef op 05 november 2012 @ 22:32:



Tot nu toe 2 dates gehad, waarvan het telkens toch bleek te draaien om het fysieke. Geen seksmaniakken hoor, dat niet. Maar wel teleurstellend. Ik wil gewoon een goeie vent waar ik een leuke klik mee heb.



...

Hoe denken mannen dan in vredesnaam?

Het lijkt wel OF seks OF wanhopig een kookvrouw zoeken.

...

Er zullen toch ook wel leuke normale mannen op staan...toch?

...

En krijg dan toch reacties die beginnen met "lekkertje" of zoiets.

...

Ik zou zoooo graag willen weten hoe mannen denken. Kon ik maar een dagje ruilen ofzo.



De mannen die "lekkertje" roepen gewoon skippen.



De mannen die wanhopig een kookvrouw zoeken ook, herkenbaar aan dat ze al snel gefrustreerd raken als ze niet direct de juiste reacties terug krijgen en de niet originele berichtjes die ze naar iedereen sturen.



Er staan echt ook normale mannen op. Maar het is net als dat je ze face to face ontmoet, je weet nooit helemaal wie de ander is en wat hij wil.



Gewoon kijken naar prettige reacties en foto's die je aanspreken.



Ik ken best wel een aantal mensen die zo hun relatie hebben gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Je preekt wel heel erg voor eigen parochie, Peak.



Ook ik heb een paar maandjes op een dating site gezeten en wat jij over mannen schetst kun je, omgekeerd evenredig, ook vrouwen aanrekenen.



Bijvoorbeeld door te stellen dat vrouwen door de vele reacties het kaf van het koren niet meer kunnen scheiden om vervolgens goedbedoelende mannen te schofferen.



Verder staat het vrouwen natuurlijk vrij om zelf op zoek te gaan naar hun hapklare brokje.

Het heeft er echter alle schijn van dat vrouwen dát dan weer wél teveel moeite vinden en liever klagen over de junkmail die ze krijgen.



Het is dus maar uit wat voor perspectief je er tegenaan kijkt.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 05 november 2012 @ 23:36:

Je preekt wel heel erg voor eigen parochie, Peak.



Ook ik heb een paar maandjes op een dating site gezeten en wat jij over mannen schetst kun je, omgekeerd evenredig, ook vrouwen aanrekenen.



Bijvoorbeeld door te stellen dat vrouwen door de vele reacties het kaf van het koren niet meer kunnen onderscheiden om vervolgens goedbedoelende mannen te schofferen.



Verder staat het vrouwen natuurlijk vrij om zelf op zoek te gaan naar hun hapklare brokje.

Het heeft er echter alle schijn van dat vrouwen dát dan weer wél teveel moeite vinden en liever klagen over de junkmail die ze krijgen.



Het is dus maar uit wat voor perspectief je er tegenaan kijkt.



Ik chargeer en heb het alleen over mannen omdat er een reactie was dat het probleem van de losse hagel alleen voor mannen geldt en dat vrouwen er baat bij hebben dat het zo gaat.



Ik zie zelf dat voordeel van die losse hagel totaal niet. Zowel niet voor de mannen als ook niet voor de vrouwen.



Overigens als je de eerste 2 dagen meer dan 100 mailtjes krijgt heb je, als je ze allemaal hebt doorgespit, vaak echt geen zin meer om nog op zoek te gaan zelf. Daar heb je, als je echt die mailtjes leest en de profielen opent, helemaal geen tijd voor. En je blijft er berichtjes bij krijgen. Overigens is dat nu inderdaad wat minder in aantal aan het worden.



Iets wat ik overigens vrouwen wel aanraad om zelf ook op zoek te gaan. Ik doe dat zelf ook en zo houd je de regie ook zelf in eigen hand. Overigens krijg je dan ook het probleem, zoals TO al zegt, dat de mannen dan niet terug reageren. Maar goed, ze reageren ook regelmatig niet terug of al snel niet meer terug als de mannen als eerste op jou reageren.
Als ik dus zelf op zoek wilde naar een man, dan had ik geen tijd om die mannen allemaal netjes te beantwoorden en hun profiel te bekijken. In beide gevallen doe ik het volgens de mannen dus dan fout overigens .
Alle reacties Link kopieren
Ah... je chargeert......ik stop mijn munitie maar weer weg dan...



Ik ben het me de andere heren eens, zo werkt het wel, wat betreft die hagel.

Verder vind ik de meeste vrouwen op die datingsites ook niet echt prettig, juist doordat ze zoveel reacties krijgen.

Mannen hebben de naam, vrouwen de daad; vrouwen zijn minimaal net zo gericht op uiterlijk als mannen.

Inhoud wordt vaak op het boodschappenlijstje geturfd en op waarde geschat...



Nee, brrrrr..... doe mij maar het vriesvak bij de Appie.........



Oh ja.... ik date niet....... da's waar ook.....



Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 05 november 2012 @ 23:51:

Als ik dus zelf op zoek wilde naar een man, dan had ik geen tijd om die mannen allemaal netjes te beantwoorden en hun profiel te bekijken. In beide gevallen doe ik het volgens de mannen dus dan fout overigens .Jij kan ook niet veel goeds doen.....
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 05 november 2012 @ 23:52:



Verder vind ik de meeste vrouwen op die datingsites ook niet echt prettig, juist doordat ze zoveel reacties krijgen.



Maarreh, wie begint er dan?



quote:palanja schreef op 05 november 2012 @ 23:52:



Oh ja.... ik date niet....... da's waar ook.....



Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 05 november 2012 @ 23:51:

Als ik dus zelf op zoek wilde naar een man, dan had ik geen tijd om die mannen allemaal netjes te beantwoorden en hun profiel te bekijken. In beide gevallen doe ik het volgens de mannen dus dan fout overigens .



Is natuurlijk niet waar.

Wanneer jij zelf initiatief neemt om je prins te zoeken en aan te schrijven, mag je van mij de junkmail onbeantwoord laten.



De junkmail schrijvers pakken gewoon nieuwe hagel bij geen reactie, om hun geestelijke gesteldheid hoef jij je niet druk te maken.



Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 06 november 2012 @ 00:00:

[...]





De junkmail schrijvers pakken gewoon nieuwe hagel bij geen reactie, om hun geestelijke gesteldheid hoef jij je niet druk te maken.





Dat doe ik dus ook niet.



Af en toe glipt er misschien een goeie tussendoor, die dan geen berichtje krijgt, maar goed, dat gebeurt, ik kan niet iedereen tevreden houden dus daar streef ik ook maar niet naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 05 november 2012 @ 23:59:

[...]





Maarreh, wie begint er dan?





[...]









Nu wordt het een ingewikkeld gesprek zonder beeldspraak.

Het komt er op neer dan, verwijzend naar topics uit het verleden, vrouwen (denken te) gaan 'updaten' (tegenhanger van downdaten).

Kwestie van vraag en aanbod wat verkeerd word geïnterpreteerd.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 06 november 2012 @ 00:03:

[...]





Dat doe ik dus ook niet.



Af en toe glipt er misschien een goeie tussendoor, die dan geen berichtje krijgt, maar goed, dat gebeurt, ik kan niet iedereen tevreden houden dus daar streef ik ook maar niet naar.



Ik begrijp hieruit dat jij nog altijd jacht maakt op die dating sites?



Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 06 november 2012 @ 00:06:

[...]





Ik begrijp hieruit dat jij nog altijd jacht maakt op die dating sites?







Soms. Af en toe. Kort. Verveling? Hoop? Interesse in de man en zijn motieven? En er komt heel soms toch een leuke date uit 1 keer in het jaar, wie weet.



Meestal na een langere periode weer alleen en dan zit je thuis op die bank tv te kijken. Dan kijk je die profielen weer eens door. Mannen die je aanspreken. En je probeert te kijken in welke mate je het proces toch kan sturen.



En dan stop ik er weer mee als het niet werkt, voor lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 06 november 2012 @ 00:10:

[...]





Soms. Af en toe. Kort. Verveling? Hoop? Interesse in de man en zijn motieven? En er komt heel soms toch een leuke date uit 1 keer in het jaar, wie weet.



Meestal na een langere periode weer alleen en dan zit je thuis op die bank tv te kijken. Dan kijk je die profielen weer eens door. Mannen die je aanspreken. En je probeert te kijken in welke mate je het proces toch kan sturen.



En dan stop ik er weer mee als het niet werkt, voor lang.



Ik snap je.



In een niet al te grijs verleden had ik je zo geblinddate...

Dus zonder te weten of je wel een natural blonde was of toch piekzwart, geen hagel maar een kanonskogel.

Puur geïntrigeerd door de inhoud.

Je moet de datingwetten niet tarten, dus had dat natuurlijk niks geworden.



Goed, gelukkig date ik niet.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinnevere schreef op 05 november 2012 @ 21:29:

ik snap niet waar jullie op baseren dat vrouwen overladen worden met berichtjes op datingsites. achterhaalde reactie, ik zit er ook op en ik moet echt moeite doen om reacties te krijgen. als ik niet zelf berichtjes stuur, krijg ik ook nooit iets in mijn mailbox. en ik heb echt een leuke foto en een leuk profiel.Idem hier hoor!
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:_nora_ schreef op 06 november 2012 @ 00:19:

[...]





Idem hier hoor!



Ok, dat schept nieuwe perspectieven voor de mannen. Waarom klagen ze dat vrouwen niet op hen reageren maar slaan ze blijkbaar willekeurig vrouwen over?



Wat motiveert hen om niet verder te kijken dan hun neus lang is. Wat zijn dan eventuele criteria?



Ik merk dat ik bijna alleen reacties krijg als ik online ben of net online ben geweest. Is de concentratieboog te kort om verder dan 5 pagina's te klikken?



Zoeken ze alleen op een bepaalde haarkleur?



Of kijken ze, zoals de man die vindt dat vrouwen te veel eisen, naar een vrouw die vooral niet geëmancipeerd overkomt... hmm wat zegt dat dan over mij?



En wat is veel of weinig. Liever 1 goede reactie dan 200 honderd losse flodders?



Misschien andere datingsites?
quote:palanja schreef op 06 november 2012 @ 00:15:

[...]





Ik snap je.



In een niet al te grijs verleden had ik je zo geblinddate...

Dus zonder te weten of je wel een natural blonde was of toch piekzwart, geen hagel maar een kanonskogel.

Puur geïntrigeerd door de inhoud.

Je moet de datingwetten niet tarten, dus had dat natuurlijk niks geworden.



Goed, gelukkig date ik niet.





Oeh, een echte blinddate! Het tarten van het lot, dat is mijn specialiteit. Ze vinden mij volgens mij echt niet aardig daarboven dus van geluk en toeval moet ik het toch ook niet hebben. Maar gelukkig date je niet .



Blinddates zijn rare dingen. Momenten die niet handig zijn. De timing net niet kloppend.

Hmmm.
Alle reacties Link kopieren
het is heel gek Paekzwart. ik ben echt in de veronderstelling dat er een groot misverstand is tussen de mannen en vrouwen in internetdateland. de fora staan vol met ervaringen van gefrustreerde mannen die nooit een reactie schijnen te krijgen op hun mailtjes. hier zitten in ieder geval twee vrouwen die ongeveer het tegenovergestelde ervaren. en zo gaat het ook IRL. Wat is er gebeurd dat de mannen en vrouwen niet meer bij elkaar komen?
@Guinnevere,



Ik weet in ieder geval dat veel mannen een heel ander idee hebben van iemand vinden dan ikzelf. Het uitgangspunt is anders. Mannen (@Palanja, sorry even generaliserend bedoeld) hebben een bepaald plaatje volgens mij in hun hoofd van de ideale droomvrouw. Ik weet niet zo goed of ze dat bewust helemaal op een rijtje hebben of niet. Aan de ene kant zéggen ze dat het de vrouwen zijn die kritisch zijn, lees bijvoorbeeld het topic van de man die zegt dat vrouwen veeleisend zijn, maar als ik dan zo'n topic lees, zie ik alleen maar eisen waar die vróuw aan moet voldoen.



Snappen ze het zelf nog wel? Ze zijn aan de ene kant erg makkelijk... want reageren op bijna elke willekeurige vrouw, hebben veel vrouwen het idee, maar aan de andere kant als je dan zelf reageert of blijkbaar niet aan het plaatje in hun hoofd voldoet of ze moeten teveel moeite doen, dan reageren ze zelf niet meer of houdt het voor hen op.



Dus ze doen alsof ze makkelijk zijn, denken dat ze makkelijk zijn, maar ondertussen zijn ze helemaal vaak niet zo makkelijk.



Als je kijkt naar man in het veeleisende topic... de voornaamste wensen zijn bij hem toch die vrouwelijke vrouw, in haar vrouwelijke rolpatroon. Maar die vrouw moet tegenwoordig gewoon werken voor de kost, heeft een studie gevolgd, een eigen mening en is niet meer afhankelijk van die man daarvoor.



Toch nog een grote discrepantie? Ze willen wel blijkbaar een relatie, ze zijn vaak danig gefrustreerd, maar ze zoeken het ook in macht, want als je niet gelijk reageert gaan veel mannen dwingen of schelden. Ze vinden ook dat ze vanalles kunnen maken, zelf niets aan hun uitstraling en verschijning hoeven doen, zichzelf niet hoeven profileren maar vinden het dan raar als je als vrouw niet weet wat je dan met zo'n man moet, die ook nog eens niet gezellig doet.



Ik bekijk het even vanuit mijn perspectief. Uiteraard zijn er ook mannen die wel degelijk serieus zijn en dat ze last krijgen van vrouwen die moeilijk doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven