vreemdgaan vriend, wat te doen nu?

06-09-2012 08:19 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Gisteravond heb ik ontdekt (had al een week of twee een flauw vermoeden) dat mijn vriend in ieder geval morgenavond vreemd wil gaan (en wie weet hoe lang dit al speelt?)..... nogal kloten, omdat ik in de veronderstelling was dat we eindelijk stapjes vooruit gingen doen in onze relatie. Heb zijn mail gecheckt (heb zijn wachtwoord gewoon via hem verkregen, niks bijzonders) en daarin stond een boeking van een hotel voor komend weekend. Niet met mij, ook niet zakelijk.



Wat zal ik nu doen? Volgende week heb ik mijn allereerste bruilloft, al een jaar lang op verheugd. Over drie weken zouden we naar Parijs gaan een weekend. Maar nu heb ik zoiets: laat alles maar klappen.Wat maakt het ook allemaal uit?



Ik zie hem zaterdag pas (als hij dus terug komt van zijn zogenaamde 'werktripje') ..... maar wil ik hem nog wel zien? Ben ik sterk genoeg om niet in janken uit te barsten en zielig te gaan doen? Hij verdient het niet om mij zo te zien.



Zal er nog wel naar toe moeten, liggen nog spullen van mij. Als ik met mijn confrontatie wacht tot zaterdag kan ik gelijk spullen meenemen. Anderzijds denk ik: ik ga komende week naar hem toe als hij in het buitenland zit. Pak mijn spullen, laat bewijs achter (printje van mail) en hij bekijkt het maar verder.



Iemand raad hiermee?



Zo stom voel ik me... gisteren plaatste ik hier nog dingen in de kinderpijler en zwangerpijler over kinderwens etc. Alles naar de kloten nu.



AUB dit bericht niet quoten, wil hem straks weer wissen graag.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is ook wel verdomd moeilijk om me in te houden moet ik zeggen. Het liefst zou ik hem natuurlijk de huis vol schelden. Nouja denk dat voor nu het beste is om heel veel afstand te nemen, afleiding zoeken en vooral geen contact te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel erg klote voor je Raadgraag!

Heel knap hoe je dit aan hebt gepakt. Petje af.

Maar neemt niet weg dat je je vast ontzettend verdrietig voelt... Ik wens je heel veel sterkte toe.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel blij dat ik nu even in een andere omgeving ben... hoef even niks (wordt lekker vertroeteld door ouders).
Alle reacties Link kopieren
Heel knap van je TO!

Heel veel sterkte! Blijf hem gewoon negeren idd, hij verdient het!
Alle reacties Link kopieren
Raadgraag, sterkte met je liefdesverdriet.

(ben wel benieuwd of hij iets sms't over wat er gebeurd is)
Alle reacties Link kopieren
hij bericht steeds (op allerlei mogelijke manieren) of we kunnen praten en of ik hem nog wil zien om te praten. Uh, nee dus!
quote:raadgraag schreef op 09 september 2012 @ 15:22:

hij bericht steeds (op allerlei mogelijke manieren) of we kunnen praten en of ik hem nog wil zien om te praten. Uh, nee dus!Heel goed. Sterk dat je een brief voor hem hebt achter gelaten en de verleiding kunt weerstaan om niet te gaan bellen, praten, huilen, afspreken, huilen, en twijfelen. Door geen contact te hebben geef je jezelf ruimte om dit te verwerken en laat je hem in zijn sop gaarkoken, wel een prettig bij-effect in dit geval. Laat 'm maar lekker stikken in z'n spijt, verklaringen en excuses. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik heel knap van je! Je hebt al uitgelegd hoe jij hier mee omgaat, dapper.
Chapeau! Hij moet niet het idee hebben dat hij dit kan flikken en dat jij vervolgens moet kruipen voor hem. Dat is de omgekeerde wereld.
Ik heb het ook gevolgd, goed dat je je spulletjes hebt op gehaald, nu komt het liefdesverdriet ik hoop dat je dat ge'sms van hem kunt blijven weerstaan, wel brutaal trouwens dat hij je zelfs geen rust gunt nu hij betrapt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:raadgraag schreef op 09 september 2012 @ 14:54:

Ben wel blij dat ik nu even in een andere omgeving ben... hoef even niks (wordt lekker vertroeteld door ouders).Mooi zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm sterke vrouw ben jij Raadgraag
Alle reacties Link kopieren
Vind echt rot voor je en vind compleet waardeloos weer dat gezeur of het een nep topic is... Sterkte TO. Als hij belt, kun je misschien toch keer rustig opnemen en zeggen dat je slappe lul smoezen niet hoeft te horen en als hij zo doorgaat je dat beschouwt als stalken en daar aangifte van gaat doen op den duur....,
Alle reacties Link kopieren
nah denk dat ik het maar bij negeren houd ;)
Alle reacties Link kopieren
Ach meid......wat ontzettend rot dit zeg..........Onbetrouwbare hond van een vent. Het moet inderdaad vreselijk zijn om de denken dat je relatie op alle vlakken lekker loopt en dat je dan geconfronteerd wordt met zoiets! Zou me echt woedend maken...........ik bewonder je kalmte, had het niet op kunnen brengen vrees ik! Wat zul je je belazerd voelen......vooral ook omdat hij nog 'lief' was door de telefoon afgelopen dagen, toch?!



Ik wens je heel veel sterkte.......hopelijk doet het je goed om even tijd bij je ouders door te brengen, huil maar lekker uit!
Alle reacties Link kopieren
hij was zeker lief aan de telefoon, zoals altijd. Heel normaal, maarja hij wist natuurlijk ook niet beter....



Ben wel heel erg blij dat ik dit nu heb ontdekt, ipv pas als we hadden samengewoond, aan kinderen waren begonnen etc. Als ik het niet had ontdekt was dit waarschijnlijk nog maanden al dan niet maanden nog doorgegaan vrees ik. Wat een kut idee.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa vreselijk gewoon! Ben je niet vreselijk benieuwd naar wat hij te vertellen heeft, wanneer jij hem het vuur even flink na aan de schenen legt?! Ik zou toch met vragen zitten en hem willen laten 'bloeden' ........dat 'ie zich toch een beetje ongemakkelijk voelt..... *wraakzuchtige IK spreekt hier even voor mij*



Maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor, ineens staan de zaken er heel anders voor en dat is wel even een donderslag bij heldere hemel op deze manier......
Alle reacties Link kopieren
Raadgraag, je hele topic gelezen en ik wil je even zeggen dat ik het echt ontzettend knap van je vind hoe je handelt, ook al is het nog zo klote en moeilijk!

Ik heb mijn laatste 2 relaties ook beeindigd omdat ze vreemdgingen, ik ben daar zelf achter gekomen, en ook heel radicaal afgekapt.

Ook zonder nog echt met ze te praten, en voor mij werkte dit goed. Ik wist het namelijk zeker, bewijs te over, en een gesprek was voor mij nergens meer voor nodig. Ook omdat ik wist dat het voor mij hierdoor écht over was.

Daarna ook nog tig smsjes/belletjes etc gehad om nog eens te praten/zichzelf 'uit te leggen', maar ik wilde dit niet.

Mijn besluit stond vast, en wilde er geen tijd en moeite meer in steken, en 'gunde' het hem niet om een heel jank-verhaal te gaan doen.

Ik wens je heel veel sterkte, want moeilijk blijft het!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dat ook wel de beste manier............ wellicht kun je het zo sneller verwerken. Hoop het voor je! Hij zou misschien graag tekst en uitleg willen geven, maar waarschijnlijk alleen om zn eigen straatje schoon te vegen......en die kans hoeft hij niet te krijgen toch?! Sterkte meid!
Dus passief-agressief is het nieuwe 'sterk'?
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 17:56:

Dus passief-agressief is het nieuwe 'sterk'?Wat valt er nog te zeggen dan? Ze heeft zijn mails uitgeprint dus hij begrijpt wat het probleem is (geweest).
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 17:56:

Dus passief-agressief is het nieuwe 'sterk'?





Praten is highly overrated .
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 17:56:

Dus passief-agressief is het nieuwe 'sterk'?



Hoezo? Ik snap dat niet helemaal. Ik heb gewoon gelijk laten weten dat ik op de hoogte was van zijn vreemdgaan, en dat het daarom wat mij betreft over was, en ik daarover geen gesprek hoefde te hebben. Dat is de manier die ik gekozen heb/ die voor mij op dat moment het beste was.

Moet er dan persé een gesprek plaatsvinden? En waarom?

Ik wilde dat niet, had ik dat dan voor hem moeten doen? Ik zie niet in waarom.
quote:campari schreef op 09 september 2012 @ 17:58:

[...]



Wat valt er nog te zeggen dan? Ze heeft zijn mails uitgeprint dus hij begrijpt wat het probleem is (geweest).TO zou bijvoorbeeld aan de lul-de-behanger in kwestie kunnen vertellen hoeveel pijn hij haar gedaan heeft. Dát zou sterk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou alleen dat sterk zijn? TO doet het zoals zij het kan/het beste acht. Ikzelf heb mijn toenmalige vriend heel duidelijk laten weten wat ik ervan vond/dat hij me pijn had gedaan, kon ie zelf ook wel raden natuurlijk,maar aan zijn hele verhaal had ik geen behoefte.

Als hij wilde praten had hij dat eerder moeten doen, dan was er ook gewoon een gesprek geweest.

Als je mij bewust zo kwetst en voorliegt, vind ik dat ik geen rekening meer hoef te houden met de wensen van de ander.

Op dat moment ga ik doen wat het beste voor mij is, en zal het me om het even wezen wat hij nog wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven