vreemdgaan vriend, wat te doen nu?

06-09-2012 08:19 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Gisteravond heb ik ontdekt (had al een week of twee een flauw vermoeden) dat mijn vriend in ieder geval morgenavond vreemd wil gaan (en wie weet hoe lang dit al speelt?)..... nogal kloten, omdat ik in de veronderstelling was dat we eindelijk stapjes vooruit gingen doen in onze relatie. Heb zijn mail gecheckt (heb zijn wachtwoord gewoon via hem verkregen, niks bijzonders) en daarin stond een boeking van een hotel voor komend weekend. Niet met mij, ook niet zakelijk.



Wat zal ik nu doen? Volgende week heb ik mijn allereerste bruilloft, al een jaar lang op verheugd. Over drie weken zouden we naar Parijs gaan een weekend. Maar nu heb ik zoiets: laat alles maar klappen.Wat maakt het ook allemaal uit?



Ik zie hem zaterdag pas (als hij dus terug komt van zijn zogenaamde 'werktripje') ..... maar wil ik hem nog wel zien? Ben ik sterk genoeg om niet in janken uit te barsten en zielig te gaan doen? Hij verdient het niet om mij zo te zien.



Zal er nog wel naar toe moeten, liggen nog spullen van mij. Als ik met mijn confrontatie wacht tot zaterdag kan ik gelijk spullen meenemen. Anderzijds denk ik: ik ga komende week naar hem toe als hij in het buitenland zit. Pak mijn spullen, laat bewijs achter (printje van mail) en hij bekijkt het maar verder.



Iemand raad hiermee?



Zo stom voel ik me... gisteren plaatste ik hier nog dingen in de kinderpijler en zwangerpijler over kinderwens etc. Alles naar de kloten nu.



AUB dit bericht niet quoten, wil hem straks weer wissen graag.
Assertief zijn is sterk zijn. In stilte verdwijnen is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 17:56:

Dus passief-agressief is het nieuwe 'sterk'?

Passief agressief gedrag wordt gekenmerkt door onderhuidse en indirecte patronen, meestal om je te verzetten tegen iets, als je dat niet op een duidelijke, assertieve manier kan.

TO heeft op een duidelijke en assertieve en bovenal directe manier laten weten dat ze dit gedrag niet wil en gaat accepteren.



Maar jij bent voor uitmelken, begrijp ik?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oké. Vind ik dus niet altijd. Misschien heeft iemand op dat moment niet de behoefte om zich 'kwetsbaar' op te stellen en te vertellen hoeveel pijn hij haar heeft gedaan. Of vind ze het te moeilijk nu die confrontatie aan te gaan, en kiest ze ervoor om ze sterk te blijven staan in haar beslssing. Ik vind in deze het handelen ook assertief.
quote:very__cherry schreef op 09 september 2012 @ 18:24:

[...]



Passief agressief gedrag wordt gekenmerkt door onderhuidse en indirecte patronen, meestal om je te verzetten tegen iets, als je dat niet op een duidelijke, assertieve manier kan.

TO heeft op een duidelijke en assertieve en bovenal directe manier laten weten dat ze dit gedrag niet wil en gaat accepteren.

Ik geef jou een
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 18:01:

[...]



TO zou bijvoorbeeld aan de lul-de-behanger in kwestie kunnen vertellen hoeveel pijn hij haar gedaan heeft. Dát zou sterk zijn.

Eens.



Ze maakt het hem nu wel erg makkelijk én ze heeft niets gedaan om voor zichzelf op te komen. Het zou in ieder geval niet mijn manier van uitmaken zijn.
Alle reacties Link kopieren
HIJ maakt het uit. Door een leugen van twee dagen lang. Zij trekt alleen maar de streep. Hoezo moet je die keuze nog toelichten?Je gekwetstheid uiten gaat sowieso veel beter bij mensen die veel van je houden en hier oprecht open voor staan (bijv vrienden/ familie) dan bij een rukker die je terug zijn kooitje in wil zien te krijgen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wegkruipen en conflicten vermijden is uiteraard véél beter voor je gevoel voor eigenwaarde
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat er dan sprake van wegkruipen is? Ik denk dat je kort en bondig héél duidelijk kan maken van je ervan/wat je van hem vind, daar hoef je echt geen lang gesprek voor aan te gaan hoor. Je laat weten wat je van de situatie en van hem vind, en dat ie kan wieberen, en klaar.
quote:glitglam schreef op 09 september 2012 @ 18:35:

Wie zegt dat er dan sprake van wegkruipen is? Ik denk dat je kort en bondig héél duidelijk kan maken van je ervan/wat je van hem vind, daar hoef je echt geen lang gesprek voor aan te gaan hoor. Je laat weten wat je van de situatie en van hem vind, en dat ie kan wieberen, en klaar.Maar dat deed ze niet. Ze was namelijk al weg voor hij er was.
quote:iris1969 schreef op 09 september 2012 @ 18:27:

[...]



Eens.

Tjee, we zijn het een keer eens
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 18:41:

[...]



Tjee, we zijn het een keer eens Het is toch wat .
quote:raadgraag schreef op 09 september 2012 @ 16:56:

nah denk dat ik het maar bij negeren houd ;)



Je doet precies wat hier over het algemeen aangeraden wordt als het gaat om ontdekte vreemdgaanderij; je bent als Forrest gaan runnen, hebt het contact verbroken, reageert niet meer op telefoon e.d. en wil je ex gewoon niet meer zien. In talloze topics krijgen mensen dit advies maar voor mij is het de eerste keer dat ik lees dat iemand ook werkelijk zo handelt.



Ik ben ook benieuwd waar je ex nog over wil praten. Hij kwam uit een hotel, waar hij je bedrogen had en vond je brief waar alles wat je wilde zeggen in stond. Je spullen zijn weer bij jou, jullie waren niet getrouwd, hadden samen geen kinderen, er valt niks te regelen of zo.



Praten zou nakaarten zijn. Als je daar geen zin in hebt, vooral niet doen. Ik vind het dus ook heel stoer wat je gedaan hebt. Het was duidelijk en daar heb je naar gehandeld.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Eleonora. Ze heeft toch een brief achtergelaten waarin vast duidelijk stond van hoe en wat? Hoef je dus niet persé een gesprek voor aan te gaan . Wat valt er dan nog na te praten? Wat (denk ik) voornamelijk zou bestaan uit smoesjes/gejank/verwijten /smeekbedes etc van zijn kant. Had ie maar eerder moeten nadenken. Zielig gedoe achteraf heb je niets aan, als je achter je besluit staat, dus wat voor meerwaarde zou een gesprek dan hebben.

Ik vind het een verademing hier ook eens te lezen dat iemand zo direct handelt na het vreemdgaan van haar vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 18:32:

Wegkruipen en conflicten vermijden is uiteraard véél beter voor je gevoel voor eigenwaarde Je kostbare gevoelens in een bodemloze ego-put storten is beter voor je eigenwaarde, bedoel jij, dan deze constructief bespreekbaar maken met mensen die slechts het allerbeste met je voor hebben?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even binnenvallen, maar ik vind dat TO het prima heeft gedaan.



Ja, het is misschien makkelijker voor hem dat ze 'zomaar' verdwijnt, zonder scène te schoppen, maar nou en? Moet ze hem nu echt nog gaan onderwijzen in het begrip 'schuld' terwijl ze dat niet wil? Zulke dingen zijn niet verplicht en ook geen voorwaarde voor het zijn van een sterke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Nu het geen trol blijkt te zijn vinden we toch gewoon iets anders om over te mekkeren? pfff....
quote:campari schreef op 09 september 2012 @ 19:10:

Nu het geen trol blijkt te zijn vinden we toch gewoon iets anders om over te mekkeren? pfff....Hoezo is er opeens bewezen dat TO geen troll is?
quote:very__cherry schreef op 09 september 2012 @ 19:01:

[...]



Je kostbare gevoelens in een bodemloze ego-put storten is beter voor je eigenwaarde, bedoel jij, dan deze constructief bespreekbaar maken met mensen die slechts het allerbeste met je voor hebben?Assertiviteit heeft geen enkele relatie met hoe je woorden door de ander ontvangen worden. Geen. Niets. Nothing. Assertief zijn doe je voor jezelf.
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 19:13:

[...]



Hoezo is er opeens bewezen dat TO geen troll is?Omdat ze nu blijkbaar opeens een stoer topwijf is. Wel even bijblijven hè .
Alle reacties Link kopieren
Word kotsmisselijk van jullie.
quote:campari schreef op 09 september 2012 @ 19:16:

Word kotsmisselijk van jullie.Teiltje binnen handbereik houden dan maar?
quote:campari schreef op 09 september 2012 @ 19:16:

Word kotsmisselijk van jullie.Het is me wat meid .
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 19:19:

[...]



Teiltje binnen handbereik houden dan maar?Voortaan gewoon weer onder de knop, veel makkelijker. Doei.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare wending. Armand en Iris misschien kunnen jullie ergens anders gaan spelen samen?
quote:campari schreef op 09 september 2012 @ 19:20:

[...]



Voortaan gewoon weer onder de knop, veel makkelijker. Doei.

Ik ook?



Campari

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven