Vreemdgegaan

25-03-2017 15:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even voorstellen...ik ben een man van 30j, al 10j in een vaste relatie met ondertussen 2 kleine kindjes. Over enkele maanden zouden we ook trouwen.



Enkele maanden geleden ben ik op weekenduitstap geweest met collega's en heb ik iemand veel beter leren kennen. Veel activiteiten samen gedaan daar en het klikte eigenlijk geweldig goed tussen ons. Eigenlijk wist ik diep vanbinnen dat ik me op glad ijs begaf, maar hield mezelf voor dat met plezier maken niets verkeerd is. Op de laatste avond van het weekend (beiden wat gedronken) vertelt ze me dat ze twijfels heeft over haar huidige relatie en gevoelens begint te krijgen voor iemand die ze pas heeft leren kennen. Nogal impulsief heb ik haar toen gezoend maar mij meteen bedacht en gezegd ik dit echt niet kon maken... Na dat weekend wel erg veel berichtjes naar elkaar beginnen sturen en zo zelf toch meer en meer verliefd geworden...en uiteindelijk een maand later na een feestje bij haar blijven slapen. Daags nadien wou ik met haar over onze 'situatie' praten en bekent ze dat ze enorm goed overeenkomt met mij maar niet snel verliefd wordt en er van haar kant eigenlijk helemaal geen gevoelens zijn...was enkel voor plezier zei ze. Ergens moest ik opgelucht zijn want het houdt mijn leven veel simpeler (ik zie mijn vrouw ook echt wel graag), toch is mijn hart gebroken. Mijn vrouw heeft ondertussen ook door dat ik wel heel goed overeenkom met die collega maar vermijdt erover te praten - alsof ze het gewoon liever niet wil weten. Ik voel de drang om haar alles te vertellen maar ik ben heel zeker dat ze mij nooit zou vergeven als ze weet hoe ver het gegaan is...onze relatie is sowieso ten einde dan.



Ik ben ontzettend kwaad op mezelf dat ik mij in die situatie gebracht heb maar weet niet goed meer wat doen nu. We zijn volop bezig met de trouwvoorbereidingen maar het voelt allemaal zo schijnheilig aan... ik zit ook nog steeds met gevoelens zit voor die collega.



Ik zet dit anoniem op een forum omdat ik mij er zo hard voor schaam dat ik dit zelfs niet aan mijn beste vriend durf te vertellen, maar toch voel ik de nood om mijn hart te luchten.
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand00 schreef op 25 maart 2017 @ 16:49:

Hoezo niet vertellen?

Zijn partner heeft het recht om te weten waarmee ze zich inlaat.

Als TO zo stom was om vreemd te gaan, moet hij ook maar op de blaren zitten, hij doet haar er heus geen plezier mee om het voor zich te houden hoor.

Ik zo nog woester zijn als ik er pas achter kom nadat ik getrouwd ben, en scheiden is duur.

Beter nu weten en verdriet hebben, dan achteraf, als er nog veel meer stuk kan.



Tja, ik vind dat je gelijk hebt, en toch...

To zit al op de blaren. Heeft hij het recht om het leven van zijn vrouw ook nog eens te verpesten?

Dat arme mens heeft niets verkeerd gedaan.

Wat als hij het verteld, en zij wil niet met hem verder?

Dan zit zij straks als bijstandmoeder, 3 hoog achter, met 2 getraumatiseerde kindjes. (Ik overdrijf even schromelijk)

Waarom moet zij alles opgeven voor een fout die hij gemaakt heeft?

To schaamt zich, zegt hij.

Misschien moet zijn straf maar zijn dat hij zich de rest van zijn leven schuldig voelt, en die schuld gevoelens omzet in het zo gelukkig mogelijk maken van zijn gezin.



Ja, eigenlijk zou hij eerlijk moeten zijn. Ikben alleen bang dat hij haar daarmee harder treft dan zichzelf.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 25 maart 2017 @ 15:22:

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Zadel haar niet op met jouw schuldgevoel, hou dat voor je, dat is nou eenmaal de consequentie van je daden.Wel lekker makkelijk, niks vertellen. Daar kom je goed mee weg. Niet iedereen voelt zich namelijk schuldig na zoiets. Je kan het altijd wel goedpraten voor jezelf....
Biecht het op en laat je aanstaande vrouw met rust. Je had eerder erover na moeten denken, nu ben je te laat. Je had al aan de noodrem moeten trekken maar je stopte niet dus geef je aanstaande de waarheid en weer een vent en biecht het op. Ik ga ook binnenkort trouwen en als ik erachter kom dat mijn aanstaande man dit voor mij had verzwegen was ik klaar mee geweest en behoorlijk pissig. In zo'n stadium dat je met elkaar alles regelt. En voorpret moet hebben van het trouwen met elkaar. dat hij met een ander in zijn hoofd zou zitten had ik niet leuk gevonden en dat is een understatement. Dus wees eerlijk. Je kon ook je vriendin bedriegen dan kun Je nu ook eerlijk zijn. Echt raar gedrag van jou trouwens. Je gaat toch niet trouwen met iemand en eigenlijk. Een ander willen. Ik. Zou maar eens uitzoeken waar dat gevoel. Vandaan komt.

Als je collega wel. Wat met jou had wou had je je vriendin en gezin gewoon gedumpt. Dus wees eerlijk voor het eerst in lange tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:_X_ schreef op 25 maart 2017 @ 15:31:

Vroegah had ik wel eens discussies met anderen over flirten. Mij vonden ze te rigide daarin - was ik ook - en ik vond dat zij met die houding zich op glad ijs bevonden. Glad ijs. Je voelde het zelf al aan. Los van van je vriendin en van je collega; je moet voor jezelf niet willen dat je je op glas ijs bevindt. Niet uit angst je vriendin kwijt te raken want daar heb je weinig tot geen invloed op. Zij kan net zo goed een moment van zwakte hebben en zich bij een andere manier weer eens begeerd voelen. Maar omdat glad ijs simpelweg glad ijs is. Je wilt een moment van euforie en wat je er voor terug krijgt is een domper, diepe schaamte, schuldgevoelens, twijfel over je aankomend huwelijk etc. etc. etc.



Nu wil je door je hart te luchten wat van die druk in jezelf verminderen. Gaat je niet lukken. Niemand hier wil die druk overnemen of wegnemen. Sterker nog eentje schrijft dat je in de druk moet blijven zitten. Ik wens je geen van allen, wat ik je wel wens is dat je inzicht krijgt in waarom je denkt dat glad ijs je ooit iets goeds kan brengen. Leer van je ervaring. Trouw of trouw niet, ga verder met je collega of niet maar wat je ook doet; neem verantwoordelijkheid voor je tijdelijke spannende momenten en zadel nooit een ander er mee op. Part of growing up.Goeie reactie
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Als dit waar is: wie wil er nou trouwen met een man die op een forum komt melden dat zijn hart gebroken is omdat de vrouw waar hij vreemd mee ging niet verliefd op hem is...

Ik zou me zo vreselijk rot voelen als ik erachter zou komen dat alles een toneelstukje was toen ik blij bezig was met de voorbereiding van dat huwelijk.



Hier rijmt huwelijk écht op gruwelijk.



Als het waar is, dus. Wat ik steeds minder geloof want hij laat niets meer van zich horen en het ligt er allemaal wel erg dik bovenop..



TO kom er maar in, hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:_X_ schreef op 25 maart 2017 @ 15:31:

Vroegah had ik wel eens discussies met anderen over flirten. Mij vonden ze te rigide daarin - was ik ook - en ik vond dat zij met die houding zich op glad ijs bevonden. Glad ijs. Je voelde het zelf al aan. Los van van je vriendin en van je collega; je moet voor jezelf niet willen dat je je op glas ijs bevindt. Niet uit angst je vriendin kwijt te raken want daar heb je weinig tot geen invloed op. Zij kan net zo goed een moment van zwakte hebben en zich bij een andere manier weer eens begeerd voelen. Maar omdat glad ijs simpelweg glad ijs is. Je wilt een moment van euforie en wat je er voor terug krijgt is een domper, diepe schaamte, schuldgevoelens, twijfel over je aankomend huwelijk etc. etc. etc.



Nu wil je door je hart te luchten wat van die druk in jezelf verminderen. Gaat je niet lukken. Niemand hier wil die druk overnemen of wegnemen. Sterker nog eentje schrijft dat je in de druk moet blijven zitten. Ik wens je geen van allen, wat ik je wel wens is dat je inzicht krijgt in waarom je denkt dat glad ijs je ooit iets goeds kan brengen. Leer van je ervaring. Trouw of trouw niet, ga verder met je collega of niet maar wat je ook doet; neem verantwoordelijkheid voor je tijdelijke spannende momenten en zadel nooit een ander er mee op. Part of growing up.





Héél mooi verwoord!



Wie een ander bedriegt, houdt vooral zichzelf voor de gek.

Je houdt jezelf voor de gek, jullie relatie is al over daar je jullie relatie niet serieus hebt genomen op het moment dat je de collega wél nam.

Je hart gebroken omdat de vrouw waarmee je bent vreemd gegaan geen gevoelens voor je heeft....jankert.

Jijzelf bent in staat om drie harten te breken; die van je aanstaande en je twee kinderen. Verwacht je nu begrip hier ?
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin, dat zijn huidige relatie niets (meer) waard zou zijn. Wat hij heeft gedaan is misschien niet zo handig, maar dat maakt niet dat hij niet van zijn vriendin houdt. Ik begrijp dat een wereld ingedeeld in "goed" en "fout" lekker overzichtelijk is, maar de werkelijkheid ligt meestal genuanceerder.



TO, wat X-nogwat heeft wel gelijk met de stelling "wat je ook kiest, neem er je verantwoordelijkheid voor" en draag die dan ook.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
TO is sigaretten kopen... Denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:CourtneyLove schreef op 26 maart 2017 @ 11:46:

TO is sigaretten kopen... Denk ikSchool begint morgen pas toch? Zondagsschool?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 26 maart 2017 @ 01:45:

Wat een onzin, dat zijn huidige relatie niets (meer) waard zou zijn. Wat hij heeft gedaan is misschien niet zo handig, maar dat maakt niet dat hij niet van zijn vriendin houdt. Ik begrijp dat een wereld ingedeeld in "goed" en "fout" lekker overzichtelijk is, maar de werkelijkheid ligt meestal genuanceerder.



TO, wat X-nogwat heeft wel gelijk met de stelling "wat je ook kiest, neem er je verantwoordelijkheid voor" en draag die dan ook.



Eens!



En ook wat Delite_ zegt:



"Waarom moet zij alles opgeven voor een fout die hij gemaakt heeft?

To schaamt zich, zegt hij.

Misschien moet zijn straf maar zijn dat hij zich de rest van zijn leven schuldig voelt, en die schuld gevoelens omzet in het zo gelukkig mogelijk maken van zijn gezin.



Ja, eigenlijk zou hij eerlijk moeten zijn. Ikben alleen bang dat hij haar daarmee harder treft dan zichzelf."
quote:QuentinColdwater schreef op 26 maart 2017 @ 11:59:

[...]





Eens!



En ook wat Delite_ zegt:



"Waarom moet zij alles opgeven voor een fout die hij gemaakt heeft?

To schaamt zich, zegt hij.

Misschien moet zijn straf maar zijn dat hij zich de rest van zijn leven schuldig voelt, en die schuld gevoelens omzet in het zo gelukkig mogelijk maken van zijn gezin.



Ja, eigenlijk zou hij eerlijk moeten zijn. Ikben alleen bang dat hij haar daarmee harder treft dan zichzelf."Mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt jezelf aardig in de nesten gewerkt. Kom hier maar eens goed uit. Onmogelijk volgens mij.



Ik hoop dat je de versie kiest die het minst erg voor je vrouw en kinderen zijn. Die kunnen hier namelijk niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 25 maart 2017 @ 18:10:

[...]



Dan is het minder erg ??

Omdat iedereen het doet ??



Minder erg nee maar deze schaamt zich nog.

En overweegt het om het te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aatje2017 schreef op 26 maart 2017 @ 12:15:

[...]





Minder erg nee maar deze schaamt zich nog.

En overweegt het om het te vertellen.Dat is dan een aardig lang gesprek. Hij is nog aan het uitleggen geloof ik.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe de zaken er voor hadden gestaan als collega ook verliefde gevoelens had.



Waar ik niet tegen kan is het feit dat het niet gaat om een slippertje... ze hebben hier samen naar toe gewerkt en uitgewerkt. Het is niet een 'oh dear' moment geweest maar een bewuste keuze.
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je het veilig hebt gedaan zodat je vriendin niet ook nog een ziekte van je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 26 maart 2017 @ 01:45:

Ik begrijp dat een wereld ingedeeld in "goed" en "fout" lekker overzichtelijk is, maar de werkelijkheid ligt meestal genuanceerder.



Vreemdgaan is gewoon fout hoor. Niks genuanceerd aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 26 maart 2017 @ 12:28:

[...]





Vreemdgaan is gewoon fout hoor. Niks genuanceerd aan.Bullshit.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 26 maart 2017 @ 01:45:

Wat een onzin, dat zijn huidige relatie niets (meer) waard zou zijn. Wat hij heeft gedaan is misschien niet zo handig, maar dat maakt niet dat hij niet van zijn vriendin houdt. Ik begrijp dat een wereld ingedeeld in "goed" en "fout" lekker overzichtelijk is, maar de werkelijkheid ligt meestal genuanceerder.



TO, wat X-nogwat heeft wel gelijk met de stelling "wat je ook kiest, neem er je verantwoordelijkheid voor" en draag die dan ook.Is het nog wel een relatie als de één zich niet houdt aan de afspraak monogaam te zijn en de ander laat leven in een leugen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Niet zo handig is een hete pan zonderwanten aanpakken of je sleutels vergeten die nog in je auto liggen. Dit is gewoon vreemdgaan hij wist dat hij zich op glas ijs betrof en ging er mee door om een maand later moedwillig af te spreken en thuis te gaan liegen over waar hij heen ging. Als ze erachterkomt na hun trouwen wat zijn je beloftes aan elkaar dan nog waard.
quote:QuentinColdwater schreef op 26 maart 2017 @ 12:42:

[...]





Bullshit.



Hoezo?

Als je al koppel besluit monogaam te zijn, en er gaat er eentje vreemd, dan is dat toch fout?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 26 maart 2017 @ 13:03:

[...]





Hoezo?

Als je al koppel besluit monogaam te zijn, en er gaat er eentje vreemd, dan is dat toch fout?



Ik vind dat ook fout.

Ik vraag me alleen af of het nodig is om 4 levens overhoop te gooien vanwege die fout.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 26 maart 2017 @ 13:03:

[...]





Hoezo?

Als je al koppel besluit monogaam te zijn, en er gaat er eentje vreemd, dan is dat toch fout?



Ja, mee eens. Maar dan nog is het een grijs gebied met gradaties, dus nuances. Bijvoorbeeld jarenlang willens en wetens je partner bedriegen vind ik een heel stuk fouter dan éénmalig vreemdgaan en daarna (terecht) heel veel spijt hebben. Het één is fout, het ander is heel veel fouter.



En dan hebben we het nog niet eens over de talloze situaties waarmee dit forum volstaat van huwelijken waar de fut al jarenlang uit is, en waar praten, therapie en wat dan ook allemaal niet meer helpt. Is het dan ook nog alleen maar domweg "fout" als je een keer vreemdgaat? Of misschien ergens heel in de verte ook wel een beetje begrijpelijk?



Ik reageerde op de, in mijn ogen, veel te simplistische stelling "vreemdgaan is nou eenmaal fout, niks genuanceerd aan."



In het geval van dit topic vind ik TO wel naar het donkere deel van het grijze gebied neigen overigens. Hij wist dat hij zich op glad ijs begaf. Heeft het gevoel gevoed met berichtjes e.d. en tussen de eerste zoen en het blijven slapen zat een flinke tijd. En hij staat nota bene op het punt om te gaan trouwen! Dus ja, behoorlijk fout.



Maar om dan alleen maar lul, eikel en slappe zak te roepen... lekker simpel. Het is precies zoals Elle1976 zegt, hij heeft zich in de nesten gewerkt en komt er niet zonder kleerscheuren uit. Maar laat die kleerscheuren dan bestaan uit spijt en schuldgevoel, en het rotsvaste voornemen nooit meer zo'n fout te maken. Wat heeft het in godsnaam voor zin om zijn vrouw en kinderen hiermee pijn te doen?



Ja, dan weet zijn vrouw met wie ze trouwt. Nou, ze trouwt met een mens, die fouten maakt net als iedereen, inclusief alle schijnheilige "schande!"-roepers hier op het forum. Ze weet zo ook wel dat hij niet volmaakt is. Als hij verder oprecht van haar houdt, en zijn leven met haar wil delen, dan doet hij er m.i. inderdaad het beste aan om de oplossing te kiezen die zijn aanstaande vrouw en kinderen het minste schaadt. En dat is: kiezen op elkaar en ervoor gaan, en niet meer zulke domme dingen doen.
Ik geloof dus niet dat TO het niet meer zal doen.

Hij zoent haar ( impulsief, my ass. ) Heeft direct "spijt" en vindt dat hij dat niet kan maken.

Blijft daarna lekker appen met die dame en een paar weken later duikt hij er bovenop.



Waar is die "spijt" dan gebleven?

Spijt hebben is blijkbaar voor TO niet genoeg om het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt helemaal niet oprecht van haar, anders was hij nooit willens en wetens op zijn collega gekropen. Hij houdt helemaal niet oprecht van haar, hij blijft bij haar omdat zijn collega hem verder niet moet. Vreemdgaan verzwijgen omdat dat zijn gezin het minste schaadt is gewoon bullshit, hij heeft zijn vrouw bedonderd en voor lul gezet ( want de andere collega's stonden er ook met hun neus bovenop toen TO zo'n goede band kreeg met zijn collega) en dat is wel effe wat anders dan een leugentje om bestwil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven