Vriend boos om klein dingetje

30-03-2015 20:00 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een discussie met mijn vriend over het bewaren van sauzen. Ik bewaar ze altijd in het keukenkastje, ook als ze al geopend zijn (behalve mayo)en hij vond dat dit echt niet kon. Ik heb het toen even opgezocht op het internet en de reacties waren wisselend. Kwam op een site terecht waar er stond dat je het prima in de keukenkast kan bewaren omdat sauzen over het algemeen bewerkt zijn met zout,azijn en nog andere dingen waardoor het langer houdbaar blijft. Ik vertelde dit aan hem en hij ontplofte toen zowat. Het kwam erop neer dat ik alles maar klakkeloos aan neem wat ik lees en dat ik dom ben omdat ik niet eens weet dat je sauzen in de koelkast moet bewaren. Ookal heeft hij gelijk vind ik zijn reactie heel overdreven en onnodig kwetsend. Waarom meteen schreeuwen en schelden omdat we het ergens niet over eens zijn? Dit lijkt mij niet normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik tolereer geen geschreeuw in mijn relatie

En dit zou voor mij dus reden zijn voor een stevig gesprek
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Perform oral sex on him and cook him a nice meal.
Om saus? Ik zou hem eens rustig vragen wat hem nu echt dwars zit en dat je niet zijn hondje bent dus schreeuwen pik je niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja... maar zo'n reactie komt toch niet zomaar uit de lucht vallen neem ik aan? Gaat hij vaker zo met je om? Als-ie het gewoon op een normale manier aan zou geven zou je kunnen denken: ach, als hij dat prettiger vindt, dan bewaar ik die sauzen in het vervolg lekker in de koelkast... maar door die overtrokken reactie gaat het er niet meer om wie er gelijk heeft.



(Overigens staat dat op het potje, of het na opening in de koelkast moet worden bewaard. Soms is het dan nog maar 3 dagen goed.)
Nou dit zou ik niet accepteren. Dit gaat verder dan alleen maar saus die je wel of niet in de koelkast bewaard.



Dit is een bekend patroon in jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook in de koelkast bewaren, maar ik zou er niet om schreeuwen. Ik zou het niet nemen uit een keukenkastje. Zolang het vacuum dicht zit zal de zuurgraad van de azijn wel zijn werk doen alleen na openen met zuurstof erbij zou ik daar niet zo zeker van zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn vriend bewaarde sauzen ook in het keukenkastje. Die hoef ik dus niet meer als ze daar een week hebben gestaan. Dat zeg ik dan een keer tegen hem en in het vervolg zet hij ze dan in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die daarom tegen me schreeuwt krijgt meteen een tasje mee met alle sausjes die we hebben om te bewaren in de koelkast van zijn moeder... Waar hij zelf ook kan wonen. Ik snap werkelijk niet dat er vrouwen bestaan die hier een topic over moeten openen met een 'wat te doen' vraag.... Echt niet.



Ik zou me niet eens gekwetst voelen. Ik zou hem een lul vinden. Dat dan weet wel. Maar omdat ik me nergens schuldig over hoef te voelen voel ik me ook niet gekwetst. Hij heeft een probleem (weer bij mama in mogen trekken) niet ik.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Hoe weet hij zo zeker dat hij gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Is vaak een gevoel HWNN
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 maart 2015 @ 20:02:

Ik tolereer geen geschreeuw in mijn relatie

En dit zou voor mij dus reden zijn voor een stevig gesprekDit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de potten en flessen saus naar zijn hoofd gegooid
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat hij schreeuwt. Jij hebt het over sausjes, hij over voedselvergiftiging!
saus hoort in de koelkast.

Kan het zijn dat het de zoveelste keer is dat hij "gelijk"heeft?

Niet dat hij zo hoeft te schreeuwen natuurlijk.
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 20:13:

Is vaak een gevoel HWNN

Dat gevoel heb ik regelmatig hoor.



Maar hij verwijt haar makkelijk alles aan te nemen, dan moet hij toch iets beters te bieden hebben.





Overigens. Ik zou gewoon de proef op de som nemen. Zet die sauzen in een kastje, pak ze na een paar weken weer en kijk of ze er ranzig uitzien, ze ranzig ruiken, en of je na gebruik met gillende sirenes moet eorden afgevoerd. Zo ja, hadden ze in de koelkast gemoeten.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt vast niet uit de lucht vallen...
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 30 maart 2015 @ 20:18:

saus hoort in de koelkast.

Kan het zijn dat het de zoveelste keer is dat hij "gelijk"heeft?

Niet dat hij zo hoeft te schreeuwen natuurlijk.

Is dat zo?

Mayo, ketchup piccalilly staat toch in de supermarkt ook niet gekoeld?



*gaat proef op de som nemen en op de potjes kijken*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hij doet iets meer dan verwijten, uit de OP haal ik dat hij ontplofte over een verschil van mening over sausjes.
quote:Summerdance schreef op 30 maart 2015 @ 20:19:

[...]



Is dat zo?

Mayo, ketchup piccalilly staat toch in de supermarkt ook niet gekoeld?



*gaat proef op de som nemen en op de potjes kijken*Mayo wordt wel ranzig hoor. Na zes maanden buiten de koelkast dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 20:20:

[...]



Mayo wordt wel ranzig hoor. Na zes maanden buiten de koelkast dan.

Dat redt een pot mayo hier niet hoor



Maar er staat inderdaad op de potjes en flesjes: Na openen gekoeld bewaren



Even een andere vraag, wat doen jullie met eieren?

Ik heb zo'n eier opruimgeval in de koelkast (in de deur) maar ik bewaar eitjes nooit in de koelkast
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Sauzen horen dan ook in de koelkast. Schreeuwen en schelden is een mannelijke manier van emoties uiten. Niks aan het handje.
Practice what you preach.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 20:20:

[...]



Mayo wordt wel ranzig hoor. Na zes maanden buiten de koelkast dan. als je zolang doet met een pot mayo, volgende keer een kleiner potje nemen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 maart 2015 @ 20:22:

[...]



Dat redt een pot mayo hier niet hoor



Maar er staat inderdaad op de potjes en flesjes: Na openen gekoeld bewaren



Even een andere vraag, wat doen jullie met eieren?

Ik heb zo'n eier opruimgeval in de koelkast (in de deur) maar ik bewaar eitjes nooit in de koelkast buiten de koelkast
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 30 maart 2015 @ 20:23:

[...]



buiten de koelkast Waarom maken de koelkast boeren dan zo'n eierbewaardinggeval in de koelkast?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven