Vriend doet 'zaken' met modellen.

27-02-2012 14:05 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal annoniem kwijt. Ik weet dat ik dit met mijn vriend moet bespreken, maar ik weet nog niet hoe ik hier over moet beginnen.

Mijn vriend en ik kennen elkaar al ruim een jaar. (Ik studeer nog en hij heeft vorig jaar zijn opleiding niet gehaalt en hoeft alleen nog 2 tentames over te doen en werkt nu dus veel.) In het begin liep het niet zo goed tussen ons, later wel.

Ergens oktober had ik het gevoel dat er iets was met hem. Hij gedroeg zich erg anders dan in het begin. Dit ontkende hij allemaal. Na een paar weken heb ik in zijn mobiel gekeken. (Dit deed ik nooit, want waarom zou ik?) In zijn mobiel vond ik niks. Ik heb het hem later verteld, hij werdt enorm boos, omdat het zijn privacy is. Ik heb daarna ook nooit meer zoiets gedaan. Tot vorige week.

Ik had mijn tas laten liggen in de slaapkamer (hij heeft een eigen huis en ik woon nog bij mijn ouders) en daar zag ik een bankafschrift liggen. Ik zal hier niet zeggen hoe erg hij in de min stond, maar dit komt niet in een paar maanden goed.

Afgelopen weekend sliep hij bij mij en vergat hij zijn mobiel.

Ik ben gister avond acht keer door het zelfde nummer gebeld en later smste ze.

Ik ben toen gaan lezen, alle smsjes. De details hou ik liever voor me, maar kort samengevat:

Hij is bezig met het maken van een album en vanaf november is hij opzoek naar modellen voor zijn cover. Hij neemt ze mee naar de stad koopt voor hun kleding en kijkt daarna naar huidstriemen op o.a. benen en billen. Wat hij hun betaalt is ongeveer wel zo'n beetje zijn maandsalaris.

Aankomende donderdag gaat hij met zo'n meid een nacht naar amsterdam om dan foto's (?) te maken.



Ik ben zo verbaast, boos en alles tegelijk. Het is wel duidelijk dat niemand hier iets vanaf weet en dat hij het bewust zo wil.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Ik ben aan de ene kant ontzettend boos dat hij niks heeft verteld en ook zoveel er om liegt. Maar tegelijk wat ik heb gedaan is ook niet slim.

Op dit moment weet ik even niet wat ik er mee aanmoet en wat ik hem ga zeggen.
Trouwens: los van het waarheidsgehalte heb jij natuurlijk het volste recht om te stoppen met de relatie als zijn activiteiten je niet lekker zitten.



Daar ben je verder niemand uitleg over verschuldigd.
Alle reacties Link kopieren
Echt waar, elke dag verbaas ik me over de naiviteit van zoveel vrouwen.... niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk voorstellen om gezellig mee te gaan naar amsterdam.



Maar ik zou mijn tijd besteden met mijn spullen te pakken en heel erg snel weg te wezen van deze meneer.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat het oprecht is. Er zijn mensen met sleazier concepten doorgebroken .



Overigens is het fotograferen van striemen niet eens een heel slecht eerste idee (wel tig keer gedaan). Zou hem dan wel aanraden een Hasselblad te gebruiken.



Vraag hem gewoon wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Hij neemt ze mee naar de stad koopt voor hun kleding en kijkt daarna naar huidstriemen op o.a. benen en billen. Wat hij hun betaalt is ongeveer wel zo'n beetje zijn maandsalaris.



Nog nooit van photoshop gehoord zeker...?

Mensje, je wilt niet samen zijn met iemand die liegt, schrijf je. Maar wat doet hij?

Hij liegt, steekt zich in de schulden, doet dubieuze dingen die iemand die 'een album maakt' helemaal niet hóéft te doen.



Je bent nog hartstikke jong. Kies lekker voor jezelf. Er lopen heel veel leuke, eerlijke mannen rond hoor. Echt! (al zou je al lezende op dit forum soms anders denken). Je bent meer waard dan een liegende, onverantwoordelijke jongen die ongetwijfeld ook vreemdgaat. Je komt wel over deze verliefdheid heen. De man waar je verliefd op dacht te zijn, bestaat niet. Zoveel is wel duidelijk.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor album is het eigenlijk? Een cd?
Alle reacties Link kopieren
Los van de "modellen" is voor mij het liegen al reden genoeg om er een punt achter te zetten.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
is er nog iemand die hij niet voor de gek houdt?

Die meiden, jou en waarschijnlijk zichzelf ook, met een rekening in rood, en n album dat waarschijnlijk er nooit komt, en tentamens waar hij door dat album direct ook geen tijd voor heeft.

lot uit de loterij (zoeen zonder prijs dus)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat een bullshit. Er bestaat tegenwoordig zoiets als photoshop. Ik zeg dumpen die hap en zo snel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je begint je verhaal met dat het in het begin niet lekker liep, waarom ben je toen door gegaan met deze relatie?

Als een vriendin mij dit zou vertellen, zou ik haar adviseren om er een punt achter te zetten. Een relatie die niet lekker loopt, een man die liegt, een gigaschuld heeft (hoe zie je het voor je als je later samen wil wonen?) en met andere dames midden in de nacht afspreekt voor fotoshoots (waarom niet gewoon overdag?), zou je toch eigenlijk niet moeten willen.

Je hoeft hem niet eens te zeggen dat je in zijn gsm hebt gekeken. Ik zou zeggen dat je geen gevoelens meer voor hem hebt en het daar bij laten. Hoe moeilijk ook, dit is er eentje om van weg te rennen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad als ik het goed begrepen heb om een cover van een cd.

Vandaag zie ik hem niet meer (hij heeft zijn mobiel al)

Morgen ga ik met een vriendin 2 dagen naar Maastricht. Dus ik zie hem pas woensdag avond. Ik denk ook dat het even goed is. Kan ik nog even rustig worden voordat ik met hem praat en ik zal van te voren wel laten weten dat ik zijn smsjes gelezen heb.
Alle reacties Link kopieren
Zodat hij alweer een nieuwe leugen klaar heeft liggen? Ik zou hem er gewoon mee confronteren op het moment dat je hem weer ziet.
Alle reacties Link kopieren
Vind jij het zelf trouwens normaal/geloofwaardig dat van die fotoshoots? De manier waarop het gaat slaat natuurlijk nergens op (dingen voor ze kopen en dan zelf 'moeten' kijken naar striemen etc) Dat is echt niet professioneel hoor.

En als het wel allemaal echt zou zijn, dan kon hij dit toch gewoon met je delen??

Wat voor gevoel heb jij hierbij?
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn toch modellenbureaus voor? En is hij muzikant of fotgraaf?

De eerste lijkt me gebruikelijker om een professionele fotograaf te vragen en als hij dat zelf is, is het een rare en onprofessionele gang van zaken.

De enige reden dat mannen dat doen is om met een smoesje naart blote vrouwen te kunnen kijken en wie weet wat hij ermee wil doen.

Dat een fotograaf kleren koopt voor een 'model' is ook raar.

Kortom het verhaal rammelt aan alle kanten en als je er wat over gaat zeggen komen er alleen meer leugens denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lief anoniem meisje;



Tenzij je mee mag:

Hele hard de andere kant oprennen!



Dit is niks, laat hem los.

Klopt geen hout van zijn verhaal.

Zoals Yoshe al zegt: hij is niet bezig om met jou of om een toekomst op te bouwen met je.

Hij is met zich zelf bezig, uitsluitend met zichzelf.



Dit moet je niet willen.

Je bent nog te jong om hierin verzeild te raken.



Bespreek het me je ouders, deze jongen klinkt namelijk niet als zuivere koffie en als je met hem breekt kunnen er ook dingen gebeuren die je misschien niet voorziet.



Succes!



Wat betreft schulden: niet samen gemaakt is niet samen oplossen. Wil je zo je toekomst beginnen?
Kom op zeg, Mensje! Ik heb even geloept en in oktober 2011 schreef je dat je vriend vreemdgegaan is en twijfelde je ook al aan je relatie.



Je snapt toch ook wel dat deze kerel je voor de gek houdt? Wat een doorzichtige smoesjes gebruikt hij. Je bent toch niet werkelijk zo naïef dat je zijn verhalen gelooft?



Meid, denk aan jezelf, pak die koffers en RUUUUN!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mensje444 schreef op 27 februari 2012 @ 14:50:

en ik zal van te voren wel laten weten dat ik zijn smsjes gelezen heb.

Waarom zou je dat van tevoren laten weten? Waarom zou je het uberhaupt laten weten. Serieus: waarom heb je het hem de eerste keer verteld dat je zijn smsjes hebt gelezen, toen er nog 'niks' aan de hand was? Ik denk dat dit gebeurt is:



Jouw vriend houdt er een dubelleven op na waarbij hij vreemde vrouwen onder het mom van een modellenklus het bed in praat. Hij is hier veel geld aan kwijt.

Jij hebt vanaf het begin van jullie 'relatie' door dat er iets niet klopt. Om jezelf gerust te stellen, check je zijn telefoon.

Hij is al die tijd zo slim geweest netjes al zijn smsjes te wissen.

Na een tijdje krijg je spijt en vertelt hem dat je in zijn telefoon hebt gekeken.

Hij kan nu de grote acteur uithangen: belachelijk, waar is het vertrouwen in de mensheid, wat ben jij voor slechte vriendin... Ondertussen lacht hij in zijn vuistje.

De geschiedenis herhaalt zich, maar dit keer is hij zo laks om zijn mobiel te laten slingeren en niet eens meer de moeite te nemen zijn smsjes te wissen. Per slot van rekening, denkt hij, heb ik mijn vriendin toch volledig onder de duim: die durft na mijn eerdere aanvaring nooit meer mijn mobiel te controleren.



En wat doe jij? Jij wilt precíes hetzelfde doen: hem vertellen dat je zijn smsjes hebt gelezen. Je weet nu al dat hij dat tegen je gaat gebruiken, want dat heeft hij eerder ook gedaan. Uiteindelijk heeft deze relatie geen kans van slagen. Hij zal al zijn vrienden vertellen dat hij een relatie heeft gehad met één of andere jaloerse psycho die continu zijn mobiel controleerde. Wat een trut was dat zeg...



Ik snap werkelijk waar niet waarom je nu weer in dezelfde valkuil trapt, door jezelf in een moeilijke positie te plaatsen.

Bovendien: waarom zou je hem uberhaupt confronteren? Denk je nu echt dat je een verklaring gaat krijgen waar je tevreden mee zult zijn? Hij heeft in het verleden al aangetoond dat hij liegt en dat hij er geen problemen mee heeft om jou een vals schuldgevoel aan te praten (want serieus, als hij nu zo'n clientele heeft opgebouwd, had hij die een jaar terug, toen jullie wat kregen, heus ook al). Dus het enige wat er nu nog op zit is het volgende: je verzamelt je spullen uit zijn huis (ik hoop dat jullie niet samenwonen), doet de deur achter je in het slot en belt hem op met de woorden dat je nog eens goed hebt nagedacht, maar dat je het uit wilt maken en dat daar niet over te discussieren valt. Daarna ga je naar de dokter voor een soa-test.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Run until youre legs give up !!
Alle reacties Link kopieren
Mensje, wat vind je hier nou zelf van? En wat vind je van deze man? Maakt hij je gelukkig? Zorgt hij voor je? Kan je met hem lachen? Kan je met hem praten? Geeft hij je het gevoel dat jij de enige voor hem bent, dat je altijd op hem kunt rekenen en dat hij voor jou gaat? Ik ben bang dat ik het antwoord op deze vragen wel weet, maar waarom zou je in godsnaam bij zo'n man willen zijn/blijven??
Alle reacties Link kopieren
quote:DrMelfi schreef op 27 februari 2012 @ 15:51:

Mensje, wat vind je hier nou zelf van? En wat vind je van deze man? Maakt hij je gelukkig? Zorgt hij voor je? Kan je met hem lachen? Kan je met hem praten? Geeft hij je het gevoel dat jij de enige voor hem bent, dat je altijd op hem kunt rekenen en dat hij voor jou gaat? Ik ben bang dat ik het antwoord op deze vragen wel weet, maar waarom zou je in godsnaam bij zo'n man willen zijn/blijven??Helemaal eens met DrMelfi. (En wat een leuke nick trouwens!)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! En best wel passend bij deze (vorige) reactie toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:DrMelfi schreef op 27 februari 2012 @ 15:54:

Dank je! En best wel passend bij deze (vorige) reactie toch? Nee, helaas. De èchte dr Melfi zou zeggen: 'Can you tell me something about your mother?'
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
4 woorden:

Wat

Ben

Jij

DOM.



Zelfs niet "met alle respect". Mijn god kind, ben je echt zo achterlijk??
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 27 februari 2012 @ 15:58:

[...]





Nee, helaas. De èchte dr Melfi zou zeggen: 'Can you tell me something about your mother?'
Alle reacties Link kopieren
Het enige gesprek dat je nog met hem moet hebben is een exit-gesprek.

Dit klopt van geen kanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven