Vriend en alcohol

26-07-2013 19:19 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meelezers,



Ik heb al een aantal jaren een relatie met een man die halve liters bier drinkt. De ene dag zijn dat er 2 en de andere dag kan dat er 3 of 4 of 6 zijn. Wat is nu normaal qua drinken en wanneer is het alcoholisme.Ik heb diverse keren aangegeven er moeite mee te hebben.

Dan drinkt hij een tijdje niet door de week. Laatst vond ik toch in de schuur een emmer vol lege blikken en dan zegt hij dat die daar al lang lagen.

Daarnaast is er ook het probleem dat er in de slaapkamer bar weinig gebeurt en ik heb dit ook ettelijke keren aangekaart waarop er gezegd wordt ik ben te moe of ik maak me zorgen over mijn baan etc.

Als ik over dingen aangeef dat ik er moeite mee heb schijn ik ook over te komen als iemand die zeurt.

Ik weet het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hij drinkt veel en ook soms nog stiekem, hij trekt zich biet veel van jou aan, hij rookt en er gebeurt weinig in bed.



Is hij soms rijk dat je bij hem blijft?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:day1 schreef op 26 juli 2013 @ 19:34:

@Sole-Mare ik weet donders best dat ik zijn moeder niet ben ik heb het alleen maar het beste met hem voorJa dat begrijp ik heel goed maar op een gegeven moment moet je beseffen dat 's avonds drinken terwijl hij de volgende ochtend weer vroeg op moet toch echt zijn eigen verantwoording is.
Alle reacties Link kopieren
Ahumn Himalaya nee hij is niet rijk. Ik zit er gewoon erg mee of ik de dingen wel goed zie en inderdaad waarom niks is happening in the bedroom ik heb dat ook steeds aangekaart maar weinig respons
Alle reacties Link kopieren
En misschien communiceren we ook niet goed naar elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent geen hulpverlener, en als hij geen probleem erkent en jij wel, dan hebben jullie een probleem binnen de relatie. En alcoholisten verkiezen graag de drank boven de relatie hoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ok Fame dat is duidelijk en ik wil ook helemaal geen hulpverlener zijn ik dacht doe ik er ook te moeilijk over
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt moeite met zijn drinkgedrag. Ongeacht wat wij er van vinden, jij hebt er moeite mee. Iets met je eigen grenzen bewaken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel een gewoonte en dat herken ik.

Ik vind bier drinken 's avonds door de weeks ook niet nodig. Mijn man is hier dan ook mee gestopt. Hij besefte zelf dat dit een ingeslopen gewoonte was geworden en vond het ook niet nodig.

Ik vind het anders dat er bezoek is waarmee hij een biertje drinkt. Hij merkt zelf dat hij uitgeruster wakker wordt en minder laat naar bed komt.
Alle reacties Link kopieren
Daar zat ik ook mee Fame met de grenzen
Alle reacties Link kopieren
@Cootjep dat zegt hij ook dat het een gewoonte is en hij kwam ook vaak laat naar bed en was dan op de bank in slaap gevallen ook vermoeidheid speelde een rol bij het in slaap vallen
Alle reacties Link kopieren
En als we naar een terrasje gingen was het altijd bier drinken en kwamen we daarna thuis dan gelijk ook weer bier
Alle reacties Link kopieren
Drink jij ook een drankje? Of drinkt hij alleen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem wel een wijntje of een rose
Alle reacties Link kopieren
Maar niet zo als hij
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem naar de reden om bier te drinken ipv cola bijv.? Wat levert het hem op? Wat vindt hij er zelf van?

Mijn man kon daar geen antwoord opgeven en dus heeft hij zijn gedrag aangepast. En hij dronk 1 of 2 gewone blikjes bier.

Ik drink zelf amper, wellicht heeft dat er ook mee te maken.

Ik vind het een slechte gewoonte, kan er niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel drink jij dan?
Echt, wat een gezeur dit topic. Meteen allerlei 'feitjes' erbij, over wanneer iemand een alcoholist is.

Ik schat nu zo in, dat dit dus een jongen is die in de bouw werkt en na de noeste arbeid een paar halve liters drinkt. Zijn gedrag verandert niet, er gebeuren geen dingen die vervelend zijn....dus wat is eigenlijk je probleem, TO? En 'hij rookt ook'. So what? Je hebt hem zo leren kennen. Accepteer hem zoals hij is en anders op zoek naar een ander. Dit is gewoon hoe hij is. Moet je niet over gaan moederen.
anoniem_160191 wijzigde dit bericht op 26-07-2013 20:51
Reden: typfoutje
% gewijzigd
PS: heb je nou speciaal een account aangemaakt om dit 'probleem' te bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens muis82, al snap ik soms wel dat overmatig drankgebruik van je partner etc. kan irriteren. Maar idd als hij er niet door veranderd, en er geen rare dingen gebeuren, en hij dit al al die tijd doet... tsja... dan is dat idd wie hij is, en wat hij doet en wil en aan jouw de keus of je daar mee door wil gaan...
Alle reacties Link kopieren
Verander wat je niet kan accepteren

Accepteer wat je niet kan veranderen.
quote:day1 schreef op 26 juli 2013 @ 19:32:

Ik zeg niet dat hij elke dag 6 blikken drinkt maar hij haalde vaak op vrijdag een tray halve liters bier op en meestal op woensdag grootste gedeelte opJe bedoelt een tray van 24? in 6 dagen is toch 4 halve liters per dag. Thuis, wat ie verder nog drinkt ergens anders, zit daar nog inet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus écht niet bij iemand zoals jou willen zijn, wat een zeur ben jij! Hij doet er niemand kwaad mee en toch moet hij minderen of stoppen? Hij zal het vast lekker vinden en lekker blijven vinden. Hem kneden naar een alcoholvrij vriendje zal net zo lang meegaan tot hij besluit gewoon weer zichzelf te willen zijn.

C'mon zeg, ben je zijn moeder?
TO: Anders probeer jij zelf ook eens een gezellig drankje. Word je misschien wat minder bemoeizuchtig van.
Dus jullie vinden dat niet veel? Jullie raden TO aan maar hetzelfde te doen? zodat ze niet zo zeurt?
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt hier vergoelijkend gesproken over 'een paar halve liters'.



Meer dan een liter bier per dag, dagelijks; ik vind dat echt niet normaal. Niet gezond ook. En al helemaal niet sexy.

Als mijn vriend dat zou doen zou ik er ook echt een probleem mee hebben.



Blikken verstopt in de schuur, dus stiekem drinken, lijkt me ook een groot alarmsignaal.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven