Vriend en examens

23-03-2017 14:21 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_337599 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:00
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ben je zijn vriendin of zijn moeder?
Als hij niet wil, dan wil hij niet, vrees ik...
Alle reacties Link kopieren
Je kan een volwassen vent niet motiveren, dat zal hij toch echt zelf moeten doen. Kennelijk interesseert het hem niet voldoende.



Zit hij wel goed in z'n vel? Is er misschien iets anders dat hem meer interesseert dan de havo? Ook mensen zonder diploma kunnen het prima doen in het leven.



Zou hieruit wel je eigen conclusies trekken. Is hij wel de man voor jou als jij je al jaren aan hem/zijn gedrag stoort?
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat hem niet worden.

Je bent zijn ouders niet.
Laat het bij hem, je bent zijn moeder niet.

En zelfs zijn moeder kan hier zich beter niet mee bemoeien.





Qua verder studeren wordt het toch niks, als hij niet eens gemotiveerd genoeg is om zijn HAVO te halen.

Je hebt 2 keuzes: doorgaan met de verkering en accepteren dat studeren niets voor hem is.

Of het uitmaken als je geen toekomst ziet in iemand die niet wil/kan studeren.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens je kan ook zeggen goed dat je in de andere vakken wel examen heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jullie niet samenwonen en eigenlijk ook nog geen toekomstplannen hebben qua gezinsuitbreiding. Zijn schoolcarriere heeft geen invloed op jouw leven neem ik aan.



Want waarom ben je met hem? Dat zijn vast redenen die niets met school te maken hebben.



Ik denk dat je jezelf moet afvragen waarom je het zo erg vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 14:27:





Qua verder studeren wordt het toch niks, als hij niet eens gemotiveerd genoeg is om zijn HAVO te halen.

Je h.Je kent de omstandigheden niet. Ik vind dit ook weer onnodig naar beneden halen.
Alle reacties Link kopieren
Van wie moet hij persé die havo halen?
Was hij dit jaar al naar open dagen van een vervolgopleiding geweest?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet aan jou om hem te motiveren. Als hij het zelf niet wil en doet, is dat aan hem. Focus op je eigen studies, zorg voor je eigen toekomst.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_337599 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:00
0.00% gewijzigd
Hij wil niet, hij heeft er geen zin in. Aan jou de vraag of je wel toekomst ziet met een vent die totaal geen doorzettingsvermogen heeft en gemakzuchtig is.

Hij kan straks ongeschoold werk gaan doen. Maar daar heeft hij ook geen zin in (wedden?).
quote:meisjeval schreef op 23 maart 2017 @ 14:43:

[...]





Ik vind het vooral erg jammer, omdat ik weet dat hij het wel kanHij heeft blijkbaar andere prioriteiten.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_337599 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:01
0.00% gewijzigd
Had hij al nagedacht over wat hij wil doen als hij z'n havo-diploma haalt? Vervolgopleiding, werk? Is hij daar sowieso al mee bezig? Of laat hij de boel de boel omdat hij zelf wel weet dat de kans klein is dat hij dit diploma haalt?



Je hebt net die vraag beantwoord.
quote:meisjeval schreef op 23 maart 2017 @ 14:46:

[...]





Ja, hij wilt journalistiek gaan studeren.

Dit is iets wat hij echt heel graag wilt en daarom wil ik dat hij zijn havo ook haalt, omdat ik hem ook een leuke opleiding gun die hij met plezier kan doen.Hij moet het zichzelf gunnen, jij niet. Blijkbaar wil hij het niet graag genoeg. Misschien doet hij het om jou te plezieren, zou dat kunnen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_337599 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:01
0.00% gewijzigd
quote:meisjeval schreef op 23 maart 2017 @ 14:46:

[...]





Ja, hij wilt journalistiek gaan studeren.

Dit is iets wat hij echt heel graag wilt en daarom wil ik dat hij zijn havo ook haalt, omdat ik hem ook een leuke opleiding gun die hij met plezier kan doen.



Fout. IK wil dat hij zijn havo haalt. IK gun hem een leuke opleiding.

Moet zijn: hij wil zelf de havo halen en doet daar zn stinkende best voor. Hij wil zelf een vervolgopleiding doen.

Maar dit gebrek aan doorzettingsvermogen zal hij niks afmaken. Want ook een leuke opleiding is gewoon keihard leren.
Hij had zich al aangemeld voor Journalistiek enzo? Hoopt door de selectie te komen?
quote:meisjeval schreef op 23 maart 2017 @ 14:49:

[...]





Hij moet niks, en dat begrijp ik ook.

Maar voor de dingen die hij in de toekomst wilt zal hij toch een opleiding moeten volgenOf hij wil die dingen toch niet (genoeg).
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_337599 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:01
0.00% gewijzigd
quote:meisjeval schreef op 23 maart 2017 @ 14:51:

[...]





Nee, als hij het zou doen om mij te plezieren had ie dat diploma al wel gehaald Denk je? Ik denk dat hij probeert te voldoen aan jouw beeld van hem, maar dat dat niet is wie hij is.
quote:Hunniebunnie schreef op 23 maart 2017 @ 14:51:

[...]



Of hij wil die dingen toch niet (genoeg).Of nu nog niet genoeg. Sommigen zijn laatbloeiers qua zelfstandigheid, verantwoordelijkheid nemen, nadenken over toekomstperspectief. Ik ben bang dat je als vriendin-van dat proces niet kunt versnellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven