vriend geeft andere vrouw tijdelijk onderdak

05-04-2014 23:08 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet wat ik moet dus hoop dat jullie adviezen/tips hebben..



mijn vriend en ik zijn na een relatiebreuk nu een jaar weer samen, we hebben jaren geleden samengewoond maar zijn uit elkaar gegaan omdat ik dacht dat hij vreemdging. Of het nu wel of niet waar is is eigenlijk nooit echt bewezen.



Sinds dat wij weer bij elkaar zijn gaat het met ups en downs.. mijn vertrouwen heeft een beste opdonder gehad natuurlijk en begint langzaam aan weer te herstellen. De laatste paar maand gaat het super goed tussen ons en twijfel ik ook niet of hij wat met een ander doet. Ik ging er dan ook van uit dat alles tussen ons incl vertrouwen wel weer goed kwam. Hij doet ook erg zijn best daarvoor.



Nu kwam hij vanavond bij mij en vertelde dat een vriendin van hem, ik ken deze meid ook.. wegens wanbetaling uit haar huis gezet gaat worden en dus geen onderdak meer heeft. Deze meid is vanmiddag bij hem geweest met de vraag of ze tijdelijk bij hem mag komen wonen. Ze heeft weinig vrienden en geen contact meer met familie.. Hij heeft daarop dus ja gezegd, omdat hij een goede vriendin niet zomaar in kou wil laten staan, mijn vriend is ook een heel behulpzaam persoon die voor iedereen klaar staat.



Ik ben hier dus totaal niet blij mee! we zijn hard aan het werken om t vertrouwen weer goed te krijgen en nu slaapt er elke nacht een andere vrouw in zijn huis! ik kan daar niet mee omgaan...

Het idee dat ik niet weet wat er in dat huis gebeurt als ik er niet bij ben maakt me nu al helemaal gek terwijl het zo goed ging met het vertrouwen terug te krijgen



heb tegen hem gezegd dat ik dit niet accepteer en dat hij maar moet kiezen, of hij helpt haar aan onderdak of hij kiest voor mij en onze relatie... toen is hij kwaad weg gegaan, hij kan en wil een goede vriendin niet op straat laten zwerven. Wat ik mij enigzins ook wel kan voorstellen... ik zou een vriendin ook niet op straat laten staan



Heb zelfs nog aan hem gevraagd hoeveel geld ze nodig heeft(dan zou ik haar dat lenen).. maar dat weet hij niet en wil hij haar ook niet vragen.



Ik weet het niet meer, ben stapelgek op hem en het ging zo goed tussen ons... Maar het idee dat hij denkt dat ik dit accepteer doet mij wel twijfelen aan zijn gevoel voor mij, krijg de indruk dat zij belangrijker is...
die meid?

Het is wel duidelijk hoe je haar ziet.



Nee, een goede vriendin laat je niet op staat zijn en om een ander te neuken hoeft diegene niet in je huis te wonen.
Als mijn vriend zo zou flippen over het feit dat ik een goede vriend tijdelijk onderdak bied zou ik ook boos weg gaan.



Die loge is je probleem niet, je hebt een ander relatieprobleem en dat is vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent jaloers en ijskoud! Ga aan je onzekerheid werken. Waarom wil je een relatie met iemand die je niet vertrouwt? En niet aankomen met ik vertrouw haar niet.
Je vertrouwt hem voor geen meter. Dit gaat van zijn leven niet meer werken. Maak het uit en wens elkaar het beste.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat het nog 100% goed komt tussen jullie als ik dit zo lees.

Maar goed, is het een optie dat je vriend (tijdelijk) bij jou intrekt, en vriendin in zijn huis blijft?
Waarom dacht je dat hij vreemd ging? En waarom zeg je zo vaag 'of het wel of niet zo is is nooit bewezen'? Als er geen bewijs is van vreemdgaan, is het voor het opbouwen van je relatie goed als je er gewoon van uit gaat dat hij nooit is vreemdgegaan, en ook niet zal doen.



Ik zou het niet accepteren als ik me van mijn partner zo asociaal moet gedragen en een goeie vriend op straat moet laten staan. Het is echt flauwekul dat ze direct samen het bed induiken als ze onder 1 dak wonen.



Doe wat aan jezelf, leer anderen vertrouwen, dat leeft zoveel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Klopt! als het een man zou zijn had ik er geen moeite mee.



Vertrouwen is het probleem dat weet ik zelf ook...



Maar beslis je zoiets zonder overleg? zo zit ik niet in elkaar.



Hij is de oorzaak dat mijn vertrouwen zo laag was, en dat dat nu weer opgebouwd moet worden.. Neem je dan een andere vrouw in huis?
Is er geen tussenoplossing mogelijk, dat jij de vriendin in huis neemt bijvoorbeeld, of dat je zolang zij daar is bij je vriend slaapt?

Ik zou hem niet laten kiezen tussen jou of haar, als iemand mij zo'n keuze stelt kies ik uit principe niet voor die persoon.

Eigenlijk vind ik het wel lief van je vriend dat hij haar wil helpen, kun je niet proberen het van de positieve kant te zien?
Als jullie samen zouden wonen in overleg. Nu is het zijn huis, dus zijn regels en zijn beslissingen.



Vertrouwen is jouw probleem, dat kan hij niet voor je oplossen. Ook niet als hij zich door jou in een glazen doosje laat stoppen.
Alle reacties Link kopieren
als hij vreemd wil gaan doet hij dat toch wel. kan je niet voorkomen door hem dingen te verbieden. laat haar gewoon bij hem wonen en laat je niet gek maken door je eigen jaloezie. waarom dacht je vorige x dat hij vreemd ging?
Alle reacties Link kopieren
Quote :Neem je dan een andere vrouw in huis?



Hij neemt haar toch niet in huis als een nieuwe bezem met stoomfunctie hij helpt een vriendin die dakloos is aan onderdak. Ik vindt t behoorlijk hypocriet dat omdat jij onzeker zou zijn vriendin die anders bij hem kan vertoeven nu onder brug mag slapen.



En ik snap dat hij daar pissig om is. Dit gaat helemaal niet om jou dit gaat om vriendin die hulp nodig heeft.
quote:mdb1985 schreef op 05 april 2014 @ 23:15:

Klopt! als het een man zou zijn had ik er geen moeite mee.



Vertrouwen is het probleem dat weet ik zelf ook...



Maar beslis je zoiets zonder overleg? zo zit ik niet in elkaar.



Hij is de oorzaak dat mijn vertrouwen zo laag was, en dat dat nu weer opgebouwd moet worden.. Neem je dan een andere vrouw in huis?Woon jij er? Heb jij zeggenschap hierover? Is hij minderjarig? Nee op alle vragen. En dus hoeft hij dit niet verplicht met jou te overleggen. En hij meldt het je toch? Ze woont er namelijk nog niet. Maar hij geeft het als mededeling, niet als verzoek om toestemming. Dit gaat niet werken hoor, jullie relatie.
quote:mdb1985 schreef op 05 april 2014 @ 23:15:

Klopt! als het een man zou zijn had ik er geen moeite mee.



Vertrouwen is het probleem dat weet ik zelf ook...



Maar beslis je zoiets zonder overleg? zo zit ik niet in elkaar.



Hij is de oorzaak dat mijn vertrouwen zo laag was, en dat dat nu weer opgebouwd moet worden.. Neem je dan een andere vrouw in huis?

Hij hoeft toch niet met jou te overleggen met wie hij omgaat?

Hij zal zowieso vaak andere vrouwen tegenkomen, en hij hoeft niet met iemand in één huis te wonen om vreemd te gaan.



Vertrouwen betekend dat jij er vanuit gaat dat hij doet wat hij beloofd, ook als jij er geen zicht op hebt, het betekend niet dat hij het moet toestaan dat jij hem de hele dag als een havik in de gaten houd zodat hij niks "verkeerds" kan doen.
Alle reacties Link kopieren
hij had eigenlijk even moeten bellen van joh voordat ik ja zeg.......

maarrrrrrrr zo zitten wij mannen niet in elkaar. we zeggen eerst iets en dan denken we pas na... leer er maar mee leven.



dus hij is terecht pissed off op je en jij moet inzien dat je hem nooit meer zal vertrouwen en de relatie verbreken.



het is zoals het is meid.

ow en nog ff een ding.... hij is niet de oorzaak van wantrouwen... dat ben jij tot het tegendeel bewezen is!
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
Alle reacties Link kopieren
ze zeggen wel van tijdelijk, maar als je door wanbetaling uit je huis gezet word en je hebt een soos uitkering dan denk ik niet dat je zo snel een huis weer krijgt... Ik kan haar niet in huis nemen want heb maar 1 slaapkamer,,, hij 3 waarvan maar 1 gebruikt word.



ik weet dat het vertrouwen het probleem is, maar ik weet nu al hoe ik me ga voelen als het eenmaal zover is.. en die wantrouwen en argwaan wil ik niet..



het ging goed tussen ons, en het vertrouwen groeide ook. En of het vertrouwen ooit nog 100% wordt weet ik niet.. ik hoop dat echt want ik wil echt verder met hem..
Maak het uit
Ligt ook wel een beetje aan de situatie. Je zegt 'wanbetaling' maar het maakt nogal wat uit dat iemand niet meer de huur kan betalen door langdurige werkloosheid, of dat ze gewoon liever kleding oid kocht dan haar huur te betalen. Wat is werkelijke oorzaak van de uitzetting?

Persoonlijk vind ik namelijk dat in het laatste geval je iemand alleen maar van de regen in de drup helpt door in huis te nemen (je draagt bij aan haar probleem). Ze kan hierdoor gewoon op de oude voet doorgaan namelijk; andere mensen zorgen immers wel voor haar. Lullig gezegd leert ze daar dus niets van.

Daar zou ik me drukker over maken in het kader vd vriendschap.

Maar jouw/jullie verleden vertroebelt je helder denkvermogen en dat is begrijpelijk.
quote:mentalpower schreef op 05 april 2014 @ 23:23:

hij had eigenlijk even moeten bellen van joh voordat ik ja zeg.......

maarrrrrrrr zo zitten wij mannen niet in elkaar. we zeggen eerst iets en dan denken we pas na... leer er maar mee leven.



dus hij is terecht pissed off op je en jij moet inzien dat je hem nooit meer zal vertrouwen en de relatie verbreken.



het is zoals het is meid.

ow en nog ff een ding.... hij is niet de oorzaak van wantrouwen... dat ben jij tot het tegendeel bewezen is!



Waarom had hij moeten bellen?

Het zou eerlijk gezegd ook niet in me opkomen om toestemming aan mijn partner te vragen als ik een goede vriend tijdelijk bij me zou laten wonen.
quote:missthing80 schreef op 05 april 2014 @ 23:25:

Ligt ook wel een beetje aan de situatie. Je zegt 'wanbetaling' maar het maakt nogal wat uit dat iemand niet meer de huur kan betalen door langdurige werkloosheid, of dat ze gewoon liever kleding oid kocht dan haar huur te betalen. Wat is werkelijke oorzaak van de uitzetting?

Persoonlijk vind ik namelijk dat in het laatste geval je iemand alleen maar van de regen in de drup helpt door in huis te nemen (je draagt bij aan haar probleem). Ze kan hierdoor gewoon op de oude voet doorgaan namelijk; andere mensen zorgen immers wel voor haar. Lullig gezegd leert ze daar dus niets van.

Daar zou ik me drukker over maken in het kader vd vriendschap.

Maar jouw/jullie verleden vertroebelt je helder denkvermogen en dat is begrijpelijk.

TO hoeft toch niet te bepalen of die vriendin "opgevoed" moet worden?

Wat een rare redenatie.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend wel een huurovereenkomst opstellen tussen hen dat zij een kamer van hem huurt, als ze een tijd blijft, anders zijn ze na 6 maanden fiscale partners en komen de deurwaarders bij hem aankloppen. Met een huurovereenkomst kan hij aantonen niet verantwoordelijk te zijn voor haar schulden oid.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij samenwoonden heb ik meerder smsjes naar andere vrouwen in zijn telefoon gelezen. heb ging alleen maar over blowjob? doorslikken en allerlei andere sex gesprekken.. Met meerdere vrouwen.. Een van deze vrouwen heeft bevestigd aan mij dat ze hem pijpte. Hij ontkend tot aan vandaag dat hij ooit wat met een ander heeft gedaan.



Dat is de reden van mijn wantrouwen, en nee het is niet bewezen want heb hem nooit betrapt.. maar reden tot wantrouwen is dit wel
quote:mentalpower schreef op 05 april 2014 @ 23:23:

maarrrrrrrr zo zitten wij mannen niet in elkaar. we zeggen eerst iets en dan denken we pas na... leer er maar mee leven.

Tuurlijk. Alle mannen zijn nou eenmaal sociaal, emotioneel en verstandelijk enigszins gehandicapt, maar wel de maat van alle dingen, dus wij vrouwtjes passen ons wel aan. Daar zijn we voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 05 april 2014 @ 23:27:

[...]





Waarom had hij moeten bellen?

Het zou eerlijk gezegd ook niet in me opkomen om toestemming aan mijn partner te vragen als ik een goede vriend tijdelijk bij me zou laten wonen.



ow ik zou ook zeker niet bellen voor toestemming maar meer een heads up voor dat ik ja zeg.

geef je partner iig even de kans om met een eventueel alternatief te komen als ze er niet happy van word.

maar door de heads up zal ze dus zeggen van ow ja is goed joh die arme meid en het probleem is de wereld uit.

of ze zegt van dan komt je toch ff hier wonen.... ook top!



geroggeld.
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
quote:mdb1985 schreef op 05 april 2014 @ 23:29:

Toen wij samenwoonden heb ik meerder smsjes naar andere vrouwen in zijn telefoon gelezen. heb ging alleen maar over blowjob? doorslikken en allerlei andere sex gesprekken.. Met meerdere vrouwen.. Een van deze vrouwen heeft bevestigd aan mij dat ze hem pijpte. Hij ontkend tot aan vandaag dat hij ooit wat met een ander heeft gedaan.



Dat is de reden van mijn wantrouwen, en nee het is niet bewezen want heb hem nooit betrapt.. maar reden tot wantrouwen is dit wel

Het is je goed recht om je vriend niet meer te vertrouwen omdat hij zich door andere vrouwen laat pijpen, maar daar staat deze situatie los van.

Of vertrouwd hem niet en dan kun je er beter een eind aan breien, óf je vertrouwd hem wel en dan accepteer je dat hij volwassen is en dus niet voor alles verantwoording aan jou schuldig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven