vriend geeft andere vrouw tijdelijk onderdak

05-04-2014 23:08 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet wat ik moet dus hoop dat jullie adviezen/tips hebben..



mijn vriend en ik zijn na een relatiebreuk nu een jaar weer samen, we hebben jaren geleden samengewoond maar zijn uit elkaar gegaan omdat ik dacht dat hij vreemdging. Of het nu wel of niet waar is is eigenlijk nooit echt bewezen.



Sinds dat wij weer bij elkaar zijn gaat het met ups en downs.. mijn vertrouwen heeft een beste opdonder gehad natuurlijk en begint langzaam aan weer te herstellen. De laatste paar maand gaat het super goed tussen ons en twijfel ik ook niet of hij wat met een ander doet. Ik ging er dan ook van uit dat alles tussen ons incl vertrouwen wel weer goed kwam. Hij doet ook erg zijn best daarvoor.



Nu kwam hij vanavond bij mij en vertelde dat een vriendin van hem, ik ken deze meid ook.. wegens wanbetaling uit haar huis gezet gaat worden en dus geen onderdak meer heeft. Deze meid is vanmiddag bij hem geweest met de vraag of ze tijdelijk bij hem mag komen wonen. Ze heeft weinig vrienden en geen contact meer met familie.. Hij heeft daarop dus ja gezegd, omdat hij een goede vriendin niet zomaar in kou wil laten staan, mijn vriend is ook een heel behulpzaam persoon die voor iedereen klaar staat.



Ik ben hier dus totaal niet blij mee! we zijn hard aan het werken om t vertrouwen weer goed te krijgen en nu slaapt er elke nacht een andere vrouw in zijn huis! ik kan daar niet mee omgaan...

Het idee dat ik niet weet wat er in dat huis gebeurt als ik er niet bij ben maakt me nu al helemaal gek terwijl het zo goed ging met het vertrouwen terug te krijgen



heb tegen hem gezegd dat ik dit niet accepteer en dat hij maar moet kiezen, of hij helpt haar aan onderdak of hij kiest voor mij en onze relatie... toen is hij kwaad weg gegaan, hij kan en wil een goede vriendin niet op straat laten zwerven. Wat ik mij enigzins ook wel kan voorstellen... ik zou een vriendin ook niet op straat laten staan



Heb zelfs nog aan hem gevraagd hoeveel geld ze nodig heeft(dan zou ik haar dat lenen).. maar dat weet hij niet en wil hij haar ook niet vragen.



Ik weet het niet meer, ben stapelgek op hem en het ging zo goed tussen ons... Maar het idee dat hij denkt dat ik dit accepteer doet mij wel twijfelen aan zijn gevoel voor mij, krijg de indruk dat zij belangrijker is...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar dan van de andere kant. Een goede vriendin werd door haar partner op straat gezet (letterlijk). Ze kon nergens heen dus heb ik haar onderdak verschaft voor zes, zeven maanden.



Mijn lief trok dat niet, was SUPER jaloers, en heeft me zes, zeven maanden vrijwel genegeerd (zo diep zit liefde bij sommige dames). Ik kreeg alleen maar sms'jes met verwijten. Heel gezellig en opbouwend allemaal.



Maar zelfs nadat ik betrokkene min of meer uit huis heb gezet (wel eerst overtuigd dat ze een goed heenkomen had) was mijn lief nog niet te overtuigen.



Lang verhaal kort, als er zulke jaloezie en gebrek aan vertrouwen is terwijl je toch gek op elkaar zegt te zijn, wringt er structureel iets en is het beter om je relatie te beeindigen. Dat dat niet makkelijk is weet ik ook wel maar ik geef je slechts mijn zeer persoonlijke ervaring en opinie.



Met mijn lief is het iig nooit iets duurzaams geworden, en ik ben nog steeds gek op haar, sukkel die ik ben.
Alle reacties Link kopieren
UPDATE;



we zijn inmiddels een paar week verder met de nodige gesprekken en discussies. Ik heb in een gesprek met hem aangegeven dat ik zijn standpunt van iemand niet op straat wil laten staat wel snap maar dat ik 6 maanden toch wel genoeg vind. Dan heeft ze eerst onderdak en de tijd om naar iets anders te gaan kijken.Ook i.v.m. het feit dat wij wel weer willen gaan samenwonen tzt. Hij zou het met haar bespreken tijdens hun gesprek over de rest van de regeltjes/afspraken.



Nou, dit gesprek is vorige week geweest, en tot mijn verbazing hebben ze een termijn afgesproken van MAX 15 MAAND!!

als ze eerder uit de financiele problemen is dan vertrekt ze eerder maar het kan ook 15 maand duren.

Ik ben zo ontzettend kwaad geworden, voel me totaal niet serieus genomen. we hebben elkaar een paar dagen niet gezien omdat ik even tot rust wou komen en hij is net bij mij geweest te praten.

Zijn uitleg: hij geeft haar onderdak zodat ze haar financien weer op orde kan krijgen en haar schulden kan afbetalen. en voor een paar maand is ze daar niet mee geholpen. Het helpt alleen als ze compleet uit de shit is zeg maar. En voor t zelfde geldt is dat met een paar maand, maar dat kan ook 15 maand duren.



Mocht het blijken dat het over een aantal maanden nog goed gaat tussen ons en we willen gaan samenwonen, ging hij met haar wel kijken naar een oplossing voor onderdak voor haar.



Sorry maar als je zo`n grote huurachterstand hebt, en weet ik veel wat nog meer, dan betaal je niet binnen een paar maand je schuld af van een bijstandsinkomen van iets meer als 800 euro...



Ik weet het zolang zamerhand niet meer...

ik snap best dat hij haar wil helpen, maar krijg het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen wordt.

En als ik aangeef dat ik me op dit moment doodongelukkig voel met deze situatie, krijg ik als antwoord dat ik hem onder druk wil zetten om er van af te zien. Ik mag toch vertellen hoe ik me voel? Hij roept alleen maar dat ik pas tevreden ben als ze er niet komt wonen, en dat is eigenlijk ook wel zo.. maar ik dwing hem niet om te kiezen en zet hem ook niet onder druk vind ik
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw vriend totaal niet doorheeft wat hij zich op de hals haalt.



Gaat zij zich bijv. dan op zijn adres inschrijven? Het is al eerder aangekaart, over de gevolgen voor haar uitkering en gevolgen voor jouw vriend. Straks zit jouw vriend in de financiele shit.



Maargoed, Doreia en Ronnie zullen de evt. gevolgen vast beter kunnen uitleggen.



Ik kan me jouw gevoel erover goed voorstellen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heeft die vriendin zich al wel gelijk ergens ingeschreven alvast of gaat dat pas na evt. 15 maanden gebeuren?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Pffff hij zou wat mij betreft alleen verder kunnen. Niet omdat hij een vriendin helpt wel omdat hij haar belangen voor de jouwe stelt. Dit betekent dat jouw belangen ondergeschikt zijn aan die van zomaar anderen. Hij zou als ik jou zou zijn fijn alleen verder mogen leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hij is bezig met haar toekomst op te bouwen en die van jou boeit hem beduidend minder. Waarom hij dat doet is mee een raadsel maar haar toekomst is belangrijker voor hem dan die van jullie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
het gaat via officiele kamerverhuur. er komt een huur contract van en ze staat dan ook ingeschreven op zijn adres.



volgens hem heeft dat geen invloed op zijn bezittingen i.v.m schuldeisers en ook niet op haar uitkering
Alle reacties Link kopieren
Pff dus eigenlijk zo'n 15 maanden samenwonen , komt t op neer ook totaal geen privacy. Dit zou ik niet kunnen accepteren denk ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Wie een bijstandsuitkering krijgt en kamers gaat huren loopt in sommige omstandigheden het risico dat de sociale dienst de uitkering intrekt. Echter ook wanneer men nog werk heeft, dient men er rekening mee te houden dat het huren van kamers consequenties kan hebben voor het verkrijgen van een bijstandsuitkering[wanneer men langdurig werkeloos wordt.





http://mens-en-samenlevin ... menlijke-huishouding.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook maar even informeren naar fiscale gevolgen enzo, als ik hem was. Mag ze zich inschrijven daar? (zo niet dan betekent oa dat ze anders geen uitkering krijgt?), maar zo ja dan mag hij wel uitkijken voor deurwaarders die zijn spullen meenemen?



Of gaat ie een kamer verhuren aan haar? Daar zijn ook allerlei regels voor, oa hebben huurders huurbescherming, ook als ze tekenen dat zij er na anderhalf jaar uit moet (kamerverhuur kan je de huur als verhuurder/hospita binnen 9 maanden opzeggen, meen ik, zonder reden. Daarna is er volgens mij huurbescherming en kan hij haar er misschien niet zomaar uitzetten, stel dat het helemaal niet gaat en zij bijv afspraken niet nakomt of van hem gaat profiteren..



Heeft ie dat soort dingen overwogen en uitgezocht?



En verder snap ik helemaal dat je hier niet bepaald blij mee bent, dat ie ipv 6 maanden er anderhalf jaar van gemaakt heeft: 3x zo lang! Jouw mening wetende, en toch zijn eigen plan trekken. Daar mag jij misschien jouw conclusies uit trekken dan, in hoeverre hij (geen) rekening met jou houdt en voorlopig gekozen/ bepaald heeft dat er de eerste anderhalf jaar iig niet wordt samengewoond met jou..



Sterkte, je zet hem niet onder druk vind ik, en hij gaat gewoon zijn gang, ik vind dat niet getuigen van samen overleggen en samen plannen maken, samen een gemeenschappelijke toekomstvisie vinden. Het is jouw mening tegenover de zijne en hij zet toch door wat ie in zijn hoofd heeft.



Zijn goed recht, maar persoonlijk zou ik dat voelen als "schijt aan mij hebben" als mijn partner zoiets op die manier zou doorzetten. Hij zet jou in feite onderdruk: je hebt er geen invloed op, is zijn huis en hij bepaalt en jij hebt het maar te slikken..



Jij hebt een compromis voorgesteld (6 maanden max), dus niet een veto a la "zij of ik" oid uitgesproken. Ik heb dacht ik al eerder geschreven dat ik ook iemand uit de brand heb willen helpen, half jaar werd een jaar (en tegen mijn zin), met allerlei irritaties, afspraken niet nakomen, niet zoeken naar andere woonruimte/ inkomen, geen oplossingen enz.



Ik wens je veel sterkte met deze voor jou rotsituatie..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Mocht het blijken dat het over een aantal maanden nog goed gaat tussen ons en we willen gaan samenwonen, ging hij met haar wel kijken naar een oplossing voor onderdak voor haar.



dat ze nu maar een andere oplossing zoeken. ik vind het een stom wijf.



sterkte hoor!
quote:Enn schreef op 28 april 2014 @ 23:49:

Pffff hij zou wat mij betreft alleen verder kunnen. Niet omdat hij een vriendin helpt wel omdat hij haar belangen voor de jouwe stelt. Dit betekent dat jouw belangen ondergeschikt zijn aan die van zomaar anderen. Hij zou als ik jou zou zijn fijn alleen verder mogen leven.quote:Enn schreef op 28 april 2014 @ 23:51:

Hij is bezig met haar toekomst op te bouwen en die van jou boeit hem beduidend minder. Waarom hij dat doet is mee een raadsel maar haar toekomst is belangrijker voor hem dan die van jullie.
Je trekt aan de staart van een paard dat de indruk wekt weg te willen rennen TO. For whatever reason. Loslaten en zelf de andere kant op wandelen.

Misschien staat hij stil en komt dan tot nieuwe inzichten. Of trok je aan een dood paard. Hoe dan ook, niet meer trekken.
anoniem_195209 wijzigde dit bericht op 29-04-2014 01:31
Reden: Taalkundig
% gewijzigd
Hij heeft het zo druk met haar te redden dat hij jou laat verzuipen.
Alle reacties Link kopieren
laat die gast gaan, hij neemt je niet echt serieus heb ik het idee met zijn 15 maanden.
Not Found The requested URL /profiel/.exe was not found on this server.
Alle reacties Link kopieren
Hij is zo erg bezig met het redden van die dame dat hij zelf ook gaat verzuipen.



Laat het gebeuren dan komt hij er vanzelf achter.



Je hebt hem nu wel genoeg gewaarschuwd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:crisiswhatcrisis schreef op 08 april 2014 @ 16:33:

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar dan van de andere kant. Een goede vriendin werd door haar partner op straat gezet (letterlijk). Ze kon nergens heen dus heb ik haar onderdak verschaft voor zes, zeven maanden.



Mijn lief trok dat niet, was SUPER jaloers, en heeft me zes, zeven maanden vrijwel genegeerd (zo diep zit liefde bij sommige dames). Ik kreeg alleen maar sms'jes met verwijten. Heel gezellig en opbouwend allemaal.



Maar zelfs nadat ik betrokkene min of meer uit huis heb gezet (wel eerst overtuigd dat ze een goed heenkomen had) was mijn lief nog niet te overtuigen.



Lang verhaal kort, als er zulke jaloezie en gebrek aan vertrouwen is terwijl je toch gek op elkaar zegt te zijn, wringt er structureel iets en is het beter om je relatie te beeindigen. Dat dat niet makkelijk is weet ik ook wel maar ik geef je slechts mijn zeer persoonlijke ervaring en opinie.



Met mijn lief is het iig nooit iets duurzaams geworden, en ik ben nog steeds gek op haar, sukkel die ik ben.Tjah....dat jij niet begrijpt dat een vrouw het niet leuk vindt als er een andere vrouw in haar territorium loopt te pissen..........
MDB, ik lees al een tijdje mee in je Toppic. Niet eerder gereageerd echter nu doe ik het wel.........meid, zet een punt achter deze relatie. Dat ben je aan jezelf verplicht wanneer je van jezelf houd.



Een onenigheid over dit thema is begrijpelijk. Dat hij echter zo zeer over jouw grens heen stapt is niet begrijpelijk en geeft mijns inziens duidelijk weer dat hij je niet respecteert.



Als je nu geen grens trekt zit je dadelijk met een medebewoner die jullie relatie hoe dan ook verziekt. Geen privacy, altijd ruzie om haar, onenigheid over deze hele situatie, je zult er niet gelukkig van worden.



Geloof me......denk nu aan jezelf en kies voor je rust en geluk!
Ik denk dat je hierbij goed naar je gevoel moet luisteren, het voelt al verschrikkelijk, maar ook naar je verstand.



Dit wordt niet een eenmalig iets hij heeft nu laten zien dat je en niet op de eerste plaats komt en dat hij zich niet aan afspraken houdt.. Hou er rekening mee dat dit een patroon wordt als je hiermee doorgaat je hebt hem nu zo over je grenzen laten gaan dat hij het de volgende keer nog makkelijker doet.



Ken je het gezegde :als je doet wat je altijd deed krijg je wat je altijd kreeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratsmodee schreef op 29 april 2014 @ 01:40:

Hij heeft het zo druk met haar te redden dat hij jou laat verzuipen.



Dit. Plus de wetenschap dat hij dat nooit voor een man zou doen.



Dat is mijn aanname natuurlijk, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Het irriteert hem dat ik denk invloed te hebben wat er in zijn huis gebeurd! en wie hij onderdak wil geven! dat is letterlijk wat ik gister avond te horen kreeg.



En de plannen over samenwonen neemt hij van mijn kant niet zo seriues, want dit ´dit probleem`duurt bij mij wel weer een paar maand voor ik me er bij neer gelegd heb.. en dan zien we dan wel weer verder, daar wil hij nu nog geen keuzes over maken.

Een tijdje geleden was er nog een man die in de problemen zat en onderdak nodig had, die heeft hij hetzelfde aangeboden alleen dat ging toen uiteindelijk niet door. dus het is niet alleen met vrouwen zo.



Het aller ergste vond hij nog wel, dat ik niet trots op hem was dat hij iemand uit de brand wil helpen.



soms vraag ik me toch echt af wat voor vriend ik heb...
Dus omdat het slecht gaat tussen jullie mag ze 15 maanden blijven maar als het beter gaat kan er opeens wel naar andere ruimte worden gezocht voor haar? Zij is dus de back up vrouw die alvast met hem samenwoont... ik zou er geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:mdb1985 schreef op 29 april 2014 @ 09:15:

Het irriteert hem dat ik denk invloed te hebben wat er in zijn huis gebeurd! en wie hij onderdak wil geven!



En de plannen over samenwonen neemt hij van mijn kant niet zo seriues,

daar wil hij nu nog geen keuzes over maken.





soms vraag ik me toch echt af wat voor vriend ik heb...Nou een vriend die zich aan jou irriteert, je niet serieus neemt en geen keuzes over Een toekomst met jou wil maken. Hoe duidelijker wil je het hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee, ik zou verder ook bedanken voor de eer.



Als ik me voorstel dat mijn vriend een vrouw in zijn huis onderdak zou geven, nee hoor. En dan krijgt dit ook nog zo'n staartje ...



Het klinkt echt niet goed allemaal, en jij bent duidelijk niet belangrijk genoeg voor hem om rekening mee te houden.



Ik zou hem met zijn nieuwe vrouw veel geluk wensen en dan kom je een man tegen die wel helemaal voor jou gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook mijn eigen plan trekken TO. Hier ga je niet gelukkig van worden. Hij is liever bezig met een toekomst van een ander opbouwen en zet jou daardoor in de wacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven