Vriend kocht huis zonder overleg. Relatie lijd eronder. Wat

30-11-2015 11:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag iets voorleggen: Ik ben 35 jaar nu. Een paar jaar geleden kreeg ik een relatie. Ik was vreselijk verliefd!

Mijn vriend wilde absoluut niet in de stad wonen. We hadden snel een huis nodig, omdat hij destijds op een camping woonde en dat niet praktisch was met zijn 2 kinderen (uit zijn vorige relatie).

Weinig ruimte. Ik sliep op de bank als zijn kinderen er waren en de kinderen bij hem in bed. In overleg met hem namen we een huurwoning aan in een dorp. Ik heb met hem overlegd of hij dat zag zitten, in dat bepaalde dorp wonen. Zo zaten we ook beide een beetje tussen ons werk in. Dat vond hij prima, maar… hij wilde uiteindelijk wel eens iets anders. Ik ook natuurlijk. Ik werkte in de stad. Hij had destijds net een eigen zaak. Het pand daarvan had hij gekocht en stond midden in de landerijen, zo’n 30 kilometer van de stad. Omgeving vrij “leeg” en een dorpje op zo’n 4 kilometer in een boerenomgeving. Naast het bedrijfspand stond een huis, wat toen nog bewoond werd.

We wonen nu zo’n 2 jaar in het dorp. Onlangs komt hij thuis en hij zegt: ik heb het huis gekocht naast de zaak. De bewoonster was eruit en hij had het gekocht. Daar is natuurlijk een traject aan vooraf gegaan, maar dat heb ik nooit geweten. Hij heeft daar niets over gezegd. Zijn woorden waren letterlijk: Ik wil dat… Wat jij ervan vindt interesseert mij niet. Je kunt mee en anders rot je maar op. Ik ben boos en gekwetst. Ik zit nu even tijdelijk bij een vriendin in. Ik vind echt niet dat je zo’n grote beslissing neemt zonder overleg met je partner. Het huis staat dus ook op zijn naam. Ik ben echt geschokt. Maar hij zegt dat hij bang was dat ik “nee” zou zeggen. En hij vindt dat ik het niet begrijp. Hij heeft een eigen zaak en dat huis is praktisch voor hem qua werk. En een eigen zaak is belangrijk. Dat moet ik begrijpen zegt hij. Dus wat vinden jullie? Heeft hij gelijk? Zal ik meegaan? Ik houd van hem en zijn kinderen, maar ik weet niet of ik het daar wel leuk ga vinden. Ik ken er niemand. Ja, zijn familie woont in de buurt, maar daar heb ik niet echt een klik mee. Ik moet dan ook 3 kwartier rijden over kleine landweggetjes enzo, naar mijn werk (en dus naar vrienden, want die wonen allemaal in de stad). Hij zegt dat ik wel gewoon kan stoppen met werken en bij hem in de zaak kan komen. Maar vooral na deze actie zie ik dat helemaal niet zitten. Dan ben ik afhankelijk van hem, geen eigen inkomen, geen eigen huis en ik vind het werk dat ik nu heb ook heel leuk. Dus ik voel me nu heel erg rot… Ik weet niet wat ik moet doen. Graag jullie mening.
Je weet nu hoe belangrijk je voor hem bent. Niet enorm belangrijk dus...
Dit zou voor mij reden genoeg zijn om te stoppen met de relatie.
Wow oke kan me voorstellen dat je je hier rot over voelt! Zeker als je al een langere tijd een relatie hebt.



Voor mij zou het nu niet eens zozeer gaan om het wel of niet mee verhuizen, maar of ik überhaupt een relatie wil met iemand die mij zo buiten sluit. Als hij niet samen een huis had willen kopen, dan had hij dat toch gewoon kunnen bespreken? Maar om dan gewoon een huis te kopen en niet eens te vertellen dat je daar mee bezig bent...ik vind het raar sorry
Alle reacties Link kopieren
Au! Lastig, maar uk zou het gevoel krijgen dat ik in zijn toekomst niet zo'n belangrijke rol speel. En daar mijn conclusies aan verbinden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt mee en anders rot je maar op? Heeft hij dat letterlijk gezegd? Zo ja, dan zou ik het wel weten..
Dus hij zei letterlijk "ik wil dit en als jij het er niet mee eens bent rot je maar op"? Houdt hij verder wel rekening met jou of moet je altijd maar achter zijn keuzes aanhobbelen?
Hij kocht het huis en dat was met recht een relatie killer. Ondanks zijn angst had hij met je kunnen praten en overleggen. Erg verdrietig en nooit je baan opgeven.
Zo een grote beslissing hoor je met zijn 2en te maken. Als hij vindt dat hij niet met jou hoeft te overleggen of bespreken dan neemt hij jou & jullie relatie niet serieus. Je bent voor hem inwisselbaar.
Ik zou zeker niet bij hem gaan werken, maar zorgen dat je onafhankelijk blijft. Je kunt wel van hem houden, maar wordt je op deze manier ook gelukkig met hem? Ik zou van zulke acties niet blij worden, het vertrouwen zou beschaamd zijn. Het lijkt er op dat je niet zo belangrijk voor hem bent als dat je dacht.
anoniem_63fdb806c8c36 wijzigde dit bericht op 30-11-2015 12:03
Reden: mobiel forummen is geen succes :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 30 november 2015 @ 11:52:

Dit zou voor mij reden genoeg zijn om te stoppen met de relatie.
"Wat jij ervan vindt interesseert mij niet. Je kunt mee en anders rot je maar op."



Dat je überhaupt nog overweegt om in een relatie te blijven waar er zo met je omgegaan wordt. Ik zou ervoor passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was hier niet gecharmeerd van geweest. Met name het gedeelte waarbij hij het niet heeft besproken met je en zomaar het huis gekocht heeft. en dan de reactie: wat jij daarvan vindt interesseert mij niet. Nou, ik denk dat hij weet bij wie hij dat flikt want bij mij was dat reden geweest om het uit te maken....



Maar hoe is hij verder tegen je?

Wilde hij dit huis gewoon zo graag dat hij jullie relatie op het spel zette?

Heb je zelf ook kinderen met hem of wil je dat graag?
OMG
Jee wat een actie van hem. Ik zou zeggen dat je dan met de relatie stopt. Dat het niet normaal is zo n beslissing in je eentje te nemen. Kijken hoe ie reageert.



Maar ik zou zeker niet bij hem gaan wonen en afhankelijk van hem worden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, mar dit zou voor mij een dealbreaker zijn. Dit soort beslissingen neem je, in een serieuze relatie, samen met je partner, je stelt de ander niet voor een voldongen feit.



Ik zou op zoek gaan naar een eigen huis, in de stad, bij je vrienden in de buurt, en je werk, waar jij je wel prettig voelt.
Alle reacties Link kopieren
WoW.. Ik snap goed dat je even weg moet. Wat een actie. Jouw mening doet er niet toe en jouw gevoel ook niet. Ik zou hier, hoe groot de liefde ook is, wel echt even bedenken hoe je dat de rest van je relatie voor je ziet
Trek je eigen plan, wat een hufter.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig zeg! Mijn eerste reactie is: weg gaan, je bent blijkbaar inwisselbaar en niet belangrijk genoeg. Maar als ik er wat meer over nadenk, dan kan zo'n reactie natuurlijk ook voortkomen uit zijn besef dat relaties maar tijdelijk zijn (eerste huwelijk met kids mislukt) en dat hij zich voor heeft genomen zich niet meer door een relatie te laten leiden. Desalniettemin vind ik het persoonlijk echt een no-go als er zo met mij zou worden omgegaan. Zeg in ieder geval niet je baan op! Kun je het huidige huur huis in je eentje financieren? Zo ja, dan zou ik het gewoon eens even aanzien.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg! Ik zou me heel erg buitengesloten voelen en de relatie nog eens goed overdenken. Misschien kun jij in het huurhuis blijven wonen en tijdelijk latten todat je weet wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
1 ding is zeker: als je nu nog doorgaat met deze relatie zal hij dit soort acties steeds vaker ondernemen want dan heb je al laten zien dat hij gewoon over je heen kan lopen en jij toch mooi blijft. Ik zou ervoor passen. Dit klinkt niet als een gelijkwaardige relatie.
quote:juul29 schreef op 30 november 2015 @ 11:53:

Je kunt mee en anders rot je maar op? Heeft hij dat letterlijk gezegd? Zo ja, dan zou ik het wel weten..Ja, klaar over en uit. Geen discussie meer over mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou voor mij de reden zijn om de stekker uit de relatie te trekken. Dit soort grote beslissingen neem je samen, niet alleen. Wat egoistisch van hem!
Je bent blijkbaar niet belangrijk genoeg en een leuke bijzaak voor hem. Ik zou t wel weten. Heel hard wegrennen en niet meer omkijken!
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen zijn gewoon een "no brainer" ondanks da je gek op iemand bent. "Wat jij er van vindt interesseert me niet, je kan mee en anders rot je maar op" is zo'n ding. Het gaat niet om dat huis maar dat je voor hem niemand anders bent dan iemand die geen rechten of inspraak heeft in zijn leven. Je kan er nog heel veel goede gesprekken over hebben maar dat is alleen omdat hij alles wil en niet omdat jij[ belangrijk bent. Als je slim bent pak je nu meteen je koffers en pak je je verlies, als je hoopt dat hij het niet zo bedoelt heb je over een jaar geen vent, geen kinderen, geen huis en geen baan en voel je je pas echt ellendig omdat je tegen beter weten in bent gegaan. Hopen dat iemand meer van je houdt dan hij toont is het aller domste wat er is.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die in bed slaapt met z'n kinderen en z'n vriendin op de bank laat slapen, spoort al niet. Dan weet je waar je staat: ergens helemaal onderaan.

Dat hij 'n huis koopt bij zijn bedrijf en op zijn naam vind ik dan wel weer begrijpelijk, maar snap dat jij geen trek hebt om dan bij hem in te trekken. Ga gewoon latten.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven