Vriend maakt nare opmerkingen over mijn hobby. Tips?

27-06-2015 14:14 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva,



Ik heb inmiddels meer dan drie maanden een relatie. Het is nog steeds vrij pril, maar het gaat over het algemeen zeer goed!



Laat ik allereerst beginnen met het feit dat ik al 9 jaar zing en ook wat lessen volg. Ik ben geen prof, maar heb na al die jaren wel aardig wat techniek opgebouwd en vind het gewoon erg leuk . Toen ik mijn vriend een paar maanden geleden leerde kennen heb ik mijn zanghobby een tijdje laten versloffen: ik stak ten eerste best wel veel tijd in hem, was daarnaast druk met mijn scriptie en was ook weinig in de stad waar ik de lessen volg. Maar goed, dat terzijde - inmiddels heb ik de lessen weer opgepakt!



Doordat ik er op dat moment niet zoveel mee bezig was, had ik hem de eerste twee maanden nog niet verteld dat ik zingen graag als hobby deed. Nu ben ik laatst wat meer gaan uitweiden over het feit dat ik redelijk kan zingen en vroeger een tijdje in een bandje zat, en toen maakte hij plots hele plagerige opmerkingen die niet goed bij mij vielen. Dingen zoals "Ja sure, dat zeggen ze allemaal. Ik ben juist wel blij dat ik een vriendin heb die net zo slecht kan zingen als ik!" Toen stelde ik voor om een filmpje van een eerder optreden te laten zien en pakte mijn telefoon om youtube te laden. Daarop zei ik dat het geluid vanuit mijn telefoon natuurlijk niet van topkwaliteit was, waarop hij weer inhaakte: "Ja natuurlijk, wijt het daar maar aan!"



Ik begrijp perfect dat het hier om plagerijtjes kan gaan en meestal vind ik dat ook niet erg, maar ik vond dit echt niet leuk. Ik legde dan ook mijn telefoon weg en zei iets in de trant van "Laat maar, ik durf het niet te laten zien als je zo doet." Uit zijn gedrag leidde ik vervolgens af dat hij absoluut niet door had dat ik een beetje ontzet was.

Het ligt altijd een beetje gevoelig bij mij om te zeggen dat ik zingen leuk vind, omdat ik echt zo'n type ben dat plankenkoorts krijgt (ook als ik slechts een filmpje laat zien) wanneer mensen om wie ik heel veel geef mij horen zingen en het 'beoordelen'. Terwijl ik daar met 300 vreemden bij wijze van geen problemen mee heb, haha!



Op 4 juli ga ik ook zingen op een open podium (iets dat mijn docente geregeld heeft) en ik durf het hem door dit gedoe gewoon niet te vertellen. Ik voel mij best wel rot onder het feit dat ik iets simpels als een hobby niet met hem kan delen. Moet ik mijn vriend hiermee confronteren of overreageer ik?



Ik besef mij dat het beter geweest was als ik op het moment zelf gereageerd had, maar ik was bang dat ik uit mijn slof zou schieten. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Nope, ik heb dat filmpje niet meer laten zien. Wat alinea dus ook vroeg: hij toonde inderdaad verder geen interesse. Ik laat dat maar hoor, als het hem niks interesseert ga ik het hem niet opdringen. Zie het liever anders, maarja.
Alle reacties Link kopieren
quote:humpeldumpeltje schreef op 28 juni 2015 @ 10:39:

Nope, ik heb dat filmpje niet meer laten zien. Wat alinea dus ook vroeg: hij toonde inderdaad verder geen interesse. Ik laat dat maar hoor, als het hem niks interesseert ga ik het hem niet opdringen. Zie het liever anders, maarja.



Vind je wel een beetje verongelijkt klinken.

Waarom moet hij per se dat zingen van jou zo geweldig vinden? Vind jij alles wat hij doet of leuk vind 100% interessant? Het is toch belangrijk dat je het zelf leuk vind en dat een ander je er niet belachelijk om maakt.



Maak hem niet verantwoordelijk voor hoe je je over dat zingen voelt. Wie weet vind het het gewoon echt niet zo interessant. Nou en? Als jij het maar interessant vind. Een relatie is toch meer dan steeds maar door een ander in alles bevestigd moeten worden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet iemand die hem naar optredens zou dwingen of zo, maar vind een filmpje bekijken zeer weinig gevraagd. Nogmaals: ik ga het hem verder niet opdringen. Ik mag dit toch gewoon jammer vinden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vindt mijn hobby's ook niet interessant. Nou klinkt zingen misschien interessanter dan een andere willekeurige hobby, maar toch, het is jouw hobby, niet die van hem.



Man en ik vinden het heerlijk ons eigen ding te doen en elkaar daar ook vrij in te laten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vind je dat hij ernaar had moeten vragen? Of had je misschien zelf willen aanbieden "wil je het filmpje nog zien?"



(Misschien kijkt hij het liever eerst zonder jou, uit angst dat hij het niets vindt en weer verkeerd reageert.)



Wel fijn dat hij door had dat het je niet lekker zat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:humpeldumpeltje schreef op 28 juni 2015 @ 10:47:

Ik ben niet iemand die hem naar optredens zou dwingen of zo, maar vind een filmpje bekijken zeer weinig gevraagd. Nogmaals: ik ga het hem verder niet opdringen. Ik mag dit toch gewoon jammer vinden?Maar jij vroeg het toch niet? Hij moet het ruiken of via telepathie aanvoelen dat jij wil dat hij kijkt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 28 juni 2015 @ 10:44:

[...]





Vind je wel een beetje verongelijkt klinken.

Waarom moet hij per se dat zingen van jou zo geweldig vinden? Vind jij alles wat hij doet of leuk vind 100% interessant? Het is toch belangrijk dat je het zelf leuk vind en dat een ander je er niet belachelijk om maakt.



Maak hem niet verantwoordelijk voor hoe je je over dat zingen voelt. Wie weet vind het het gewoon echt niet zo interessant. Nou en? Als jij het maar interessant vind. Een relatie is toch meer dan steeds maar door een ander in alles bevestigd moeten worden.



Wat gek als je van iemand houdt dan ben je toch ook blij als iemand ergens gelukkig mee is dat heeft toch alles met de relatie te maken, zo begint de liefde toch?

Je verdiept je in elkaar ,je wil weten waar je geliefde gelukkig van wordt, je bent blij als je geliefde gelukkig is, desinteresse past daar toch niet echt in thuis.

Als ik dol ben op iemand en ik kom achter een Nog onbekend talent dan wil daar alles van weten, het delen complimenten geven en je geliefde zich geliefd en belangrijk laten voelen. Maar ja misschien neemt het gros wel met minder genoegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 28 juni 2015 @ 10:53:

[...]





Wat gek als je van iemand houdt dan ben je toch ook blij als iemand ergens gelukkig mee is dat heeft toch alles met de relatie te maken, zo begint de liefde toch?

Je verdiept je in elkaar ,je wil weten waar je geliefde gelukkig van wordt, je bent blij als je geliefde gelukkig is, desinteresse past daar toch niet echt in thuis.

Als ik dol ben op iemand en ik kom achter een Nog onbekend talent dan wil daar alles van weten, het delen complimenten geven en je geliefde zich geliefd en belangrijk laten voelen. Maar ja misschien neemt het gros wel met minder genoegen.



Je verdiepen in een ander betekent toch niet dat je hetzelfde leuk moet vinden? Het is belangrijk dat je zelf je hobby leuk vind en er van geniet. Daarom doe je het, niet om goedkeuring en bevestiging van een ander te krijgen. Ik ben dolblij voor een ander als hij ergens van geniet en gun het een ander enorm. Dat betekent niet dat ik het ook leuk moet vinden. Juist elkaar accepteren en waarderen voor wat je bent lijkt me gezond in een relatie. Niet per se overal conclusies aan hangen als de ander niet hetzelfde leuk vind.



En ik vind het nogal wat om meteen het als 'desinteresse' te bestempelen als iemand niet meteen doet wat jij vind dat hij zou moeten doen (dat filmpje bekijken). Kom op zeg, ze hebben gepraat over haar onzekerheid en hij heeft meteen begrip getoond en nog doet hij het niet goed. Ik vind dat problemen zoeken waar ze niet zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
En dat is niet 'met minder genoegen nemen', maar een volwassen mens zijn die een ander niet verantwoordelijk maakt voor haar of zijn onzekerheden. Een relatie is voor mij meer dan alleen maar elkaars onzekerheden afdekken en elkaar bevestigen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:humpeldumpeltje schreef op 28 juni 2015 @ 10:39:

Nope, ik heb dat filmpje niet meer laten zien. Wat alinea dus ook vroeg: hij toonde inderdaad verder geen interesse. Ik laat dat maar hoor, als het hem niks interesseert ga ik het hem niet opdringen. Zie het liever anders, maarja.Maar weet hij inmiddels dat het echt een hobby van je is? Kan het zijn dat hij denkt dat je maar eens wat meekweelt met de radio en onder de douche? Er zijn mensen die zich niet realiseren dat je ook in het echt muziek kunt maken, die denken dat alle muziek door synthesizers en dj's wordt geproduceerd.
Tuurlijk is desinteresse niet leuk dat zegt een hoop over een persoon hoor. En als hij straks vader is en zijn kind is ergens trots op dan is het ook ok, het zegt in elk geval een hoop over iemands karakter ik wil liever een attente die wel graag interesse toont, ieder z'n ding toch?
quote:redbuIIetje schreef op 27 juni 2015 @ 14:18:

Oh, ik dacht dat je een of andere suffe hobby als kantklossen of duivensport had....

Zingen is toch gewoon normaal geaccepteerd, zeker als je in 'n modern bandje zit (en geen aria's kweelt)



Wat een kortzichtige reactie, geen enkele hobby is suf, jii vindt het hooguit suf. Maar als mensen er blij van worden en hun ei erin kwijt kunnen, is dat alleen maar fijn.



En aria, geweldig. Ik zing ook en wil allang les in het klassieke, de aria's. Prachtig, en een nieuwe uitdaging als je al jaren 'gewoon' zingt.

Luister maar eens naar mijn favoriete zangeres, Angela Gheorghio. Echt prachtig, vind ik dan. Maar laten we elkaars smaak nou niet afkraken, dat is toch niet nodig?

http://youtu.be/NkLSc3rC5g0
En wat bizar dat hij geen interesse heeft in dat fimpje, dat vind ik wel een heel slecht teken eigenlijk. Klinkt niet leuk.
Mijn vriend vraagt ook niet naar filmpjes van mijn hobby, hij is wel heel geïnteresseerd als ik ze laat zien. Zeker nadat jij er een heel ding van hebt gemaakt is het toch logisch dat hij wacht tot jij het filmpje laat zien in plaats van dat hij daarnaar vraagt.



Als je je relatie wil laten slagen zul je meer eerlijk moeten praten en niet voor hem denken of uitgaan van wat jij zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 28 juni 2015 @ 11:11:

En wat bizar dat hij geen interesse heeft in dat filmpje, dat vind ik wel een heel slecht teken eigenlijk. Klinkt niet leuk.Precies.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 28 juni 2015 @ 11:09:

Tuurlijk is desinteresse niet leuk dat zegt een hoop over een persoon hoor. En als hij straks vader is en zijn kind is ergens trots op dan is het ook ok, het zegt in elk geval een hoop over iemands karakter ik wil liever een attente die wel graag interesse toont, ieder z'n ding toch?



Hmm.. ik vind interesse voor een hobby van je vriendin, waar je zelf misschien niet zoveel in ziet en waarvan je bang bent (weer) het verkeerde te zeggen wel even wat anders als desinteresse in je kind.



En dat vrouwen wél alles van de hobby van hun lief willen weten, dat kan, maar ga dit niet opleggen aan je man. Vrouwen (en ik generaliseer niet graag) staan volgens mij nogal anders in die dingen, willen veel meer alles delen en samendoen. Vrouwen gaan ook eerder mee naar de hobby (sport) van de man dan andersom, volgens mij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nodig hem nou gewoon uit naar dat optreden!

Dat hij niet zelf komt met dat ie dat filmpje wil zien is toch niet zo gek. Misschien verwacht hij dat jij er weer over begint oid.

Als hij aangeeft niet naar dat optreden te willen zou ik het wel een zak stront vinden. Hij hoeft heus niet elke keer mee, maar een minimum van interesse waar zijn prille liefde gek van is, is wel op zijn plaats.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net uitging met mijn man, ging ik toch echt niet mee naar zijn sport. Never nooit niet. Omdat ik dat totaal niets aan vond, op voorhand al niet. Toch voel ik mezelf geen zak stront. Totaal niet. Ik heb gewoon andere interesses.



Oh.. en ben ook net begonnen met zijn sport, heeft toch zo'n 22 jaar geduurd

(doen is natuurlijk wél leuker dan kijken)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Geen leuke man.

En die ondermijnende grapjes zijn ook niet leuk. Ze doen afbreuk aan jouw enthousiasme en zelfvertrouwen.

Ik vind ook niet dat je met het negatieve gedrag van een ander om zou moeten leren gaan.

Beter is het om je met positieve mensen te omgeven.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 juni 2015 @ 12:59:

Toen ik net uitging met mijn man, ging ik toch echt niet mee naar zijn sport. Never nooit niet. Omdat ik dat totaal niets aan vond, op voorhand al niet. Toch voel ik mezelf geen zak stront. Totaal niet. Ik heb gewoon andere interesses.



Oh.. en ben ook net begonnen met zijn sport, heeft toch zo'n 22 jaar geduurd

(doen is natuurlijk wél leuker dan kijken)







Ach ja, ik vind interesse tonen belangrijk, en dan bedoel ik niet elke keer aanwezig zijn, maar op zijn minst één keertje, gewoon omdat mijn geliefde dat leuk zou vinden...



Mijn vriend heeft een (voor mij) onmogelijke muzieksmaak, maar ik bedoel dan echt serieus dat ik het gevoel heb dat mijn oren bloeden als ik er te lang naar luister. En dan zit ie ook nog eens in een amateurbandje waar iedereen die zin heeft (met/zonder talent) in toegelaten wordt

Toch ben ik een paar keer gaan kijken, gewoon omdat hij het zo leuk vindt en ik het dan weer leuk vind om hem te zien glunderen van plezier. ook al bloeden mijn oren. Maar hij snapt dan ook wel dat ik niet wekelijks/maandelijks ga komen en dat ik liever niet de hele avond naar zijn favoriete bandje luister en dat hij mij ook niet moet gaan proberen te bekeren.
Alle reacties Link kopieren
Zingen is geen interessantere hobby dan om het even wat anders.

TO je krijgt al best veel begrip van je vriend over je onzekerheid. Dan moet je niet lopen zeuren dat je eigenlijk nog meer verwacht.



Zelf was ik afgehaakt bij dat 'ik voel me gewoon heel kwetsbaar". Als dat zingen zo gevoelig ligt ga je toch badmintonnen, djeez.

Je kunt ook staan voor de dingen die je doet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 28 juni 2015 @ 10:53:

[...]





Wat gek als je van iemand houdt dan ben je toch ook blij als iemand ergens gelukkig mee is dat heeft toch alles met de relatie te maken, zo begint de liefde toch?

Je verdiept je in elkaar ,je wil weten waar je geliefde gelukkig van wordt, je bent blij als je geliefde gelukkig is, desinteresse past daar toch niet echt in thuis.

Als ik dol ben op iemand en ik kom achter een Nog onbekend talent dan wil daar alles van weten, het delen complimenten geven en je geliefde zich geliefd en belangrijk laten voelen. Maar ja misschien neemt het gros wel met minder genoegen.





Die laatste zin daargelaten ben ik het hier mee eens.

Dat je niet elkaars hobby leuk en interessant hoeft te vinden in 1 ding, maar dat je het in gesprekken niet met de ander kunt delen, dat vind ik voor een relatie van 3 maanden een veeg teken.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Dit soort extreme gevoeligheden nekken een in potentie gezonde relatie. Als je partner merkt dat jij je niets aantrekt van zijn ondermijnende plagerijen dan houdt hij er zelf mee op en als het echt een zak hooi is dan gaat hij op zoek naar iemand anders bij wie hij wel het stoere aapje kan uithangen.
Alle reacties Link kopieren
Is dumpen al gezegd?

Serieus, ik vind het vreemd dat hij geen interesse toont in de hobby van zijn vriendin.

Dat hij je er mee pest is helemaal niet leuk. Maar wellicht heeft hij dat niet in de gaten.

Dus praten is het devies.



(Niet alle reacties gelezen).
piet pompies, baba bomboy
Het gaat helemaal niet om wel of geen interesse delen mbt haar hobby maar domme grapjes en negatief gedrag over die hobby naar TO toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven