Vriend uitgehuwelijkt

22-09-2016 17:39 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,



Even een account aangemaakt om van mijzelf af te schrijven hier op het Viva forum. Ik weet op dit moment zelf niet wat ik voel en erger nog, wat ik moet voelen en dat frustreert nogal.



Inmiddels ben ik ruim een half jaar enorm gelukkig met mijn vriend. Leuke schoonfamilie en hele fijne relatie. Dat dacht ik tenminste.



Afgelopen week ben ik voor het eerst zonder hem weggeweest, 6 dagen studiereis. In deze 6 dagen heeft zijn familie van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn vriend aan een Turkse uit te huwelijken. Natuurlijk heeft mijn vriend zijn mond opengetrokken en gezegd dat hij met mij is. Mijn vriend is inmiddels niet meer bij zijn familie omdat dit voor ontzettend veel problemen gezorgd heeft.



Nu is het zo dat ik totaal geen idee heb van wat ik moet voelen of wat ik voel. Enerzijds zo dolgelukkig dat mijn vriend voor ons gekozen heeft, maar anderzijds ben ik nu wel indirect de oorzaak van het feit dat hij zijn familie teleurgesteld heeft. Daarnaast voel ik me door mijn schoonfamilie ook ontzettend genaaid, hoe konden ze?



Mijn vriend heeft er voor gekozen om niks te vertellen omdat ik op studiereis was. Aan de ene kant heel lief maar aan de andere kant steekt dit ook weer.



Kortom, ik weet het even niet.



Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om dit te lezen.



Ter info: mijn vriend is 31 en van Turkse komaf en ik ben 24 en van Nederlandse komaf.
Alle reacties Link kopieren
Woont hij nog in Turkije?
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
Cultuur he
"maar anderzijds ben ik nu wel indirect de oorzaak van het feit dat hij zijn familie teleurgesteld heeft."



Was hij anders wel akkoord gegaan dan? Het staat mag je hopen los van elkaar. Hoe dan ook, bereid je voor op een hoop gezeur. Ofwel het contact met zijn familie blijft verstoord, ofwel ze zullen mogelijk dit soort streken blijven uithalen. (En stel dat jullie samen blijven en ooit kinderen krijgen, dan kan het helemaal leuk worden)



Open vraag: heb je zin in al dat gedoe voor een vriendje van nog geen half jaar? Misschien kun je beter een ongecompliceerder vriendje zoeken.
Hij heeft dus ja gezegd? Hij is getrouwd?
quote:Annelaure schreef op 22 september 2016 @ 17:53:

Hij heeft dus ja gezegd? Hij is getrouwd?Dat lijkt me niet, ze schrijft: Natuurlijk heeft mijn vriend zijn mond opengetrokken en gezegd dat hij met mij is. Mijn vriend is inmiddels niet meer bij zijn familie omdat dit voor ontzettend veel problemen gezorgd heeft.
Hij heeft nee gezegd begrijp ik ?

Ja wat wil je, dat je vriend zijn familie nooit meer ziet ?

Geloof me dat gaat wringen en gaat ten koste van jou.

Stoppen nu het nog kan , zijn familie blijft toch trekken.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is dus prima verlopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Daarnaast voel ik me door mijn schoonfamilie ook ontzettend genaaid, hoe konden ze?Dat dus wel. Ze hebben jou al die tijd dus niet als hun schoondochter gezien. Ik zou er pas weer heengaan als jullie getrouwd zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 september 2016 @ 18:00:

[...]



Dat dus wel. Ze hebben jou al die tijd dus niet als hun schoondochter gezien. Ik zou er pas weer heengaan als jullie getrouwd zijn.+1 ik zou serieus trouwen met hem om die familie een hak te zetten. Fuck them.
quote:Tr0tter schreef op 22 september 2016 @ 17:56:

[...]



Dat lijkt me niet, ze schrijft: Natuurlijk heeft mijn vriend zijn mond opengetrokken en gezegd dat hij met mij is. Mijn vriend is inmiddels niet meer bij zijn familie omdat dit voor ontzettend veel problemen gezorgd heeft.Ze schrijft meerdere keren dat hij is uitgehuwelijkt, zeggen dat hij met iemand is hoeft een huwelijk niet in de weg te staan.
Alle reacties Link kopieren
Hij is toch niet uitgehuwelijkt? Zijn ouders vonden het tijd dat hij met een meisje uit eigen cultuur ging trouwen. Hij is 31 jaar, tijd voor nageslacht en dan is cultuur/religie voor ouders vaak heel belangrijk.



Jij was het land uit, een goed moment om een gesprek aan te gaan over "de toekomst". En hoe aardig jij ook bent, je bent kennelijk niet geschikt als moeder van de aanstaande kleinkinderen.



Dit gaat verder absoluut niet om jou. Maar je vriend zit wel tussen twee culturen in. Dat lijkt me lastig.



Ik praat het gedrag van zijn ouders absoluut niet goed, en als kaaskop is dit erg ver van mijn bed. Maar zij leven met andere waarde en normen,
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Klavertje88 schreef op 22 september 2016 @ 18:02:

[...]





+1 ik zou serieus trouwen met hem om die familie een hak te zetten. Fuck them.Dat is inderdaad de beste reden om te trouwen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 22 september 2016 @ 17:56:

[...]



Dat lijkt me niet, ze schrijft: Natuurlijk heeft mijn vriend zijn mond opengetrokken en gezegd dat hij met mij is. Mijn vriend is inmiddels niet meer bij zijn familie omdat dit voor ontzettend veel problemen gezorgd heeft.Dús is hij helemaal niet uitgehuwelijkt. Het is een rotsituatie dat het allemaal zo hoog oploopt dat er nu een (tijdelijke) breuk is tussen vriend en zijn familie, maar het converseert wat makkelijker/duiderlijker als we de beestjes gewoon bij de naam noemen en het in dit geval dus níet over uithuwelijken hebben.
Natuurlijk gaat het wel om haar. Zij dacht een serieuze relatie ook in de ogen van haar "schoonouders" te hebben. Maar ze is blijkbaar in hun ogen maar een sletje wat hun jongen dan zo nodig moest gebruiken totdat ze een paar dagen weg was zodat ze eens dat goede gesprek over een fatsoenlijk geschikte moeder konden hebben die ze al in samenspraak met de ouders van desbetreffende hebben gearrangeerd.



Al die tijd heb je in de ogen gekeken van mensen die jou als persoon en jouw integriteit volkomen koud lieten. En die jouw toekomstgeluk, jouw en hun zoons keuze niet serieus namen, alsof je één of andere del bent die zomaar wat rondscharrelt waar jij volgens ónze cultuur gewoon daadwerkelijk bloedserieus denkt een fatsoenlijke nette relatie te hebben met aardige schoonouders.



Dat is echt ontzettend persoonlijk.



Heel goed van jouw vriend, echt een topper! Maar oh wat erg dat je dit zo van zijn ouders uit moet meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat to alleen maar weet wat haar vriend haar heeft verteld. Dat betekent natuurlijk niet dat het de waarheid is.



Familiebanden in de Turkse cultuur zijn zo sterk.. ik kan me niet voorstellen dat hij op slag met zijn familie heeft gebroken.. of dat dit de eerste keer was dat hij hoorde dat hij zou worden uitgehuwelijkt.
quote:S-Groot schreef op 22 september 2016 @ 18:18:

[...]



Dús is hij helemaal niet uitgehuwelijkt. Het is een rotsituatie dat het allemaal zo hoog oploopt dat er nu een (tijdelijke) breuk is tussen vriend en zijn familie, maar het converseert wat makkelijker/duiderlijker als we de beestjes gewoon bij de naam noemen en het in dit geval dus níet over uithuwelijken hebben.



Uithuwelijken betekent zónder instemming van desbetreffende personen die gaan trouwen. Dat wij hier in Nederland het recht hebben om op onze eigen manier te trouwen en daar nee tegen te zeggen, maakt nog niet dat dit niet júist een voorbeeld is van uithuwelijking.



Het enige wat er anders aan is, is dat hij nu niet meer bij zijn ouders thuis zit en heeft gezegd volgens onze Nederlandse wet dat hij dit niet wil en ook niet gaat doen.



Dat heet "uithuwelijken", dan is het huwelijk nog niet specifiek voltrokken maar alles wordt in het werk gesteld om wel tot dat moment te komen. Zowel bij mannen als vrouwen kan bijvoorbeeld nog eerwraak voorkomen, waarbij als, vaak de vrouw maar ook soms de man, dit niet nakomen, ze gedood moeten worden bijvoorbeeld.



Dus heel erg simpel kom je er vaak ook niet vanaf. Dus een breuk nu, al dan niet tijdelijk, met zijn ouders, maar als ik haar was zou ik er niet meer met plezier nog de eerste jaren naar toegaan, tenzij ze enig begrip krijgen wat ze haar (en hem) hebben aangedaan en hoe walgelijk slecht ze wel niet over Nederlandse vrouwen, hun eigen zoon en de integriteit van mensen denken te kunnen handelen en denken. En dan heb ik het nog over de meest gunstige ontwikkeling.



Zo te horen liegen ze recht in haar gezicht en vinden ze dat hun zoon dit zo gewoon moet doen.



Áls hij dus de waarheid spreekt, waar ik dan maar even vanuit gaan. Er zijn er zat die dit zo tegen hun (Nederlandse) vriendin zeggen, zodat zij niet meer bij de ouders komt, maar hij ondertussen wel alsnog met een Turkse vrouw stiekem trouwt. En zo de Nederlandse vrouw alsnog aan het lijntje houdt.
Het komt heel vaak voor dat de man wel al weet dat hij uitgehuwelijkt moet worden, er ook wel achter staat of vindt dat hij niet tegen de ouders in mag gaan en dit zo uiteindelijk hoort. Ze liegen hierbij dan hun Nederlandse vriendin en trouwen stiekem voor haar. Zij is dus dan ook niet meer welkom bij hen thuis en dit is dan een goed excuus.



Maar ik ga er even vanuit dat dit echt is, want dat komt wel ook voor.
Maar is hij nu getrouwd of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft dus voor jou gekozen en is tegen zijn ouders in gegaan?

Ja lastig want meestal in die cultuur is familie erg belangrijk. In hoeverre krabbelt hij straks terug?
.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat hij nee heeft gezegd idd? Misschien zegt hij dit alleen tegen jou?
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik ga er vanuit dat het echt is wat hij zegt, er is geen enkele reden om hem niet te geloven.
Noi is het wel gelijk erg serieus met hem. Wat vind je daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik vind raar dat je die mensen je schoonouders noemt..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
En dat hij het niet meteen gezegd heeft, op zich ook wel lief juist. Daarbij kan je aangeven dat je het zelf graag liever altijd direct weet. Maar het had jou vast en zeker beinvloedt bij iets waarbij je juist zonder dit soort emoties kon en juist toch al niet bij hem in de buurt was voor de nodige comfort.



Dus ik snap wel dat hij er voor koos het niet meteen te zeggen en jij kan aangeven dat jij dat voortaan liever wel hebt. Daar zoek je als stel altijd een weg in. Hij zegt iets bijvoorbeeld gewoon liever niet meteen, maar uiteindelijk toch wel en ook nog met mooi gevolg. Zijn intenties zijn uiteindelijk goed en hij lijkt ook doordacht en welbewust. Zijn manier van handelen daarin valt dus ook zeker iets voor te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven