Vriend weet niet dat ik weet dat hij XTC gebruikt

27-10-2016 23:35 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje van de oude stempel (ben 33) mr ik ben er nu achter gekomen dat mn vriend tijdens festivals XTC gebruikt- hij heeft mij niks verteld. De laatste maanden vond ik dat hij enorme moodswings heeft en ik vertelde dat aan een vriend en die vertelde dat hij dus wel eens XTC gebruikt- dat het misschien daardoor kan komen.



Is dat iets om boos op te worden of is dat tegenwoordig praktisch zoiets als een sigaretje roken?!



Ik ben nl. best wel pissed mr ik weet niet of ik me aanstel.



Graag jullie opinie, alvast heel erg bedankt
Boos worden lijkt me sowieso niet constructief.



Doe eens gek en ga met hem in gesprek.
Wat Phaedra zegt.



En zolang jij niet zijn moeder bent en hij onder de 18 jaar is... (m.a.w. je kon mij zwaar de pot op met pissig gedrag hierover)
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is het nou juist... ik ken hem door en door en als ik dit ga aankaarten gaat hij flippen.



Snap je daarom wil ik advies van moet ik het anders maar laten gaan , ga ik de confrontatie aan wat misschien tegenwoordig als normaal wordt beschouwd...
Alle reacties Link kopieren
Boos worden kan altijd nog.. Probeer eerst eens het gesprek aan te gaan zoals Phaedra als zei.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Je moet het ook niet aankaarten. Daarmee zeg je al dat je hem de les gaat lezen.



Ik merk dat je de laatste tijd moodswings hebt en hoorde van X dat je af en toe xtc gebruikt. Zou het daardoor kunnen komen? Ik maak me namelijk zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zo'n relatie waar je alles met elkaar kan bespreken..
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt jezelf van XTC gebruik? Dat lijkt me belangrijker dan wat wij vinden toch?
Alle reacties Link kopieren
Van de oude stempel heeft dat er echt wat mee te maken? Ik zou er ook niet echt op zitten te wachten hoor dat m'n vriend XTC zou gebruiken. En al helemaal niet zo "stiekem", maar het feit dat je het via een vriend te weten komt, zegt misschien ook wel dat jouw vriend je reactie/ mening al aan voelt komen en je er daarom niet van op de hoogte bent gebracht.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 27 oktober 2016 @ 23:42:

Wat vindt jezelf van XTC gebruik? Dat lijkt me belangrijker dan wat wij vinden toch?We hebben een kindje van 10 maanden en vooral nu denk ik waarom juist nu onnodig risico nemen nu je vader bent. Dat maakt me boos. Ik snap dat je af en toe eruit moet en ontspannen, dat laat ik hem ook geen probleem. Mr die XTC vind ik persoonlijk niet okay. Mr ja ik wilde gewoon weten wat jullie vinden- kan nooit kwaad om andere invalshoeken te zien!
Maar
Dat hij het gebruikt is misschien niet zozeer het probleem, maar dat hij het verzwijgt daar zou ik niet blij mee zijn. Xtc is en blijft een risico-drug (heb het zelf ook wel eens gebruikt), en als er iets gebeurt of hij krijgt een badtrip wil je dat natuurlijk graag weten.



Waarom zou hij dit voor jou verzwijgen denk je? Heb je weleens gezegd dat drugs een absolute no-go zijn voor jou?



Hoe weet je dit trouwens zo zeker? Want die kennis van je zei dat het KAN komen door eventueel xtc-gebruik, maar dus niet dat je kennis toevallig weet dat je vriend xtc gebruikt.



EDIT: ik lees net dat jullie een baby van 10 maanden hebben. Dan zou ik daar ook echt niet blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet blij van worden als mijn vriend xtc zou gebruiken en al helemaal niet als hij hier niets over zou zegen. Lijkt me dus dat jullie in gesprek moeten gaan. Je kan het wel uit de weg gaan, maar dat is niet de oplossing.
Beetje raar dat je letterlijk vraagt of je hier boos om moet worden of niet. Als je je er boos om voelt, dan is dat zo. En zo niet, dan niet. Je kunt een emotie toch niet dwingen? Als mij dit overkwam, had ik het netjes aangekaart. En als hij daar vervolgens onzorgvuldig door gaat flippen, dan is dat niet het vlees dat ik in de kuip wil hebben. Maar goed, drugsgebruik van een partner (ook al is het alleen op festivals) is niks voor mij. Heb geen zin in een partner die loopt te fucken met de stofjes in zijn hersenen.

En al helemaal niet als hij een kind heeft.
quote:Phaedra_ schreef op 27 oktober 2016 @ 23:50:

MaarPrecies. Ik lees de hele tijd "mister" en dan klopt het niet, en moet ik de zin weer opnieuw lezen en blijkt het "maar" te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 27 oktober 2016 @ 23:51:

Dat hij het gebruikt is misschien niet zozeer het probleem, maar dat hij het verzwijgt daar zou ik niet blij mee zijn. Xtc is en blijft een risico-drug (heb het zelf ook wel eens gebruikt), en als er iets gebeurt of hij krijgt een badtrip wil je dat natuurlijk graag weten.



Waarom zou hij dit voor jou verzwijgen denk je? Heb je weleens gezegd dat drugs een absolute no-go zijn voor jou?



Hoe weet je dit trouwens zo zeker? Want die kennis van je zei dat het KAN komen door eventueel xtc-gebruik, maar dus niet dat je kennis toevallig weet dat je vriend xtc gebruikt.



EDIT: ik lees net dat jullie een baby van 10 maanden hebben. Dan zou ik daar ook echt niet blij mee zijn.Hij was erbij dus hij weet het zeker- ik weet dat mn vriend heeeel vroeger wel eens heeft geprobeerd (dan heb ik het over 12 jr geleden ofzo). Mr ik had dus geen idee dat hij sinds we die kleine hebben nu altijd op festivals gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monoqi schreef op 27 oktober 2016 @ 23:40:

Nou dat is het nou juist... ik ken hem door en door en als ik dit ga aankaarten gaat hij flippen.



Snap je daarom wil ik advies van moet ik het anders maar laten gaan , ga ik de confrontatie aan wat misschien tegenwoordig als normaal wordt beschouwd...Flippen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:alysha00 schreef op 27 oktober 2016 @ 23:57:

[...]



Flippen?!Ja flippen als in dat ik niet zo moet zeiken :( daarom wilde ik graag advies van- zeik ik nou echt?! Sorry normaal ben ik echt niet zo onzeker mr met zo'n kleine wil ik gewoon niet megaruzie uitlokken
quote:fireflywentby schreef op 27 oktober 2016 @ 23:55:

[...]





Precies. Ik lees de hele tijd "mister" en dan klopt het niet, en moet ik de zin weer opnieuw lezen en blijkt het "maar" te moeten zijn.



Ah, dan ben ik niet de enige!



TO, ga in gesprek. Jullie hebben een kind samen, dan moet je toch wel in staat zijn met elkaar te praten?
Oh en qua advies geven zou het wel handig zijn om dus te weten of die kennis het zeker weet, of dat die kennis hem ervan verdenkt door slechts de moodswings.



Als hij het zeker weet is iedere aanpak denk ik een oorzaak van flippen, als je vriend zo snel flipt. Ik zou dan een rustige aanpak kiezen, dus bijvoorbeeld "schat ik merk dat je vaak na festivals moodswings hebt, en dat vind ik vervelend voor je. Gebruik je misschien wel eens af en toe een pilletje? Want daarvan kun je 2 dagen na gebruik je ook best rot voelen".



Zoiets?
Maar





Nogmaals, ga in gesprek. Zonder verwijten.
Als je bang bent dat iemand gaat flippen als je wat gaat zeggen heb je of een vreselijke man of een afschuwelijk slechte relatie, of je kunt dingen niet normaal bespreken. Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van die drie. Zeker als er ook nog drugs gebruikt worden en er niet open over gepraat kan worden.



XTC is niet zon ramp, alcohol is waarschijnlijk gevaarlijker, mits hij het niet vaker dan een keer of 4 per jaar slikt en de pillen laat testen.



De hamvraag is: waarom plant jij je voort met iemand van wie je zijn standpunt tav drugs niet eens kent en die kennelijk nogal makkelijk flipt
quote:pommiaan schreef op 28 oktober 2016 @ 00:01:

Oh en qua advies geven zou het wel handig zijn om dus te weten of die kennis het zeker weet, of dat die kennis hem ervan verdenkt door slechts de moodswings.



Als hij het zeker weet is iedere aanpak denk ik een oorzaak van flippen, als je vriend zo snel flipt. Ik zou dan een rustige aanpak kiezen, dus bijvoorbeeld "schat ik merk dat je vaak na festivals moodswings hebt, en dat vind ik vervelend voor je. Gebruik je misschien wel eens af en toe een pilletje? Want daarvan kun je 2 dagen na gebruik je ook best rot voelen".



Zoiets?Dan is zij toch ook niet eerlijk?
quote:Monoqi schreef op 28 oktober 2016 @ 00:00:

[...]





Ja flippen als in dat ik niet zo moet zeiken :( daarom wilde ik graag advies van- zeik ik nou echt?! Sorry normaal ben ik echt niet zo onzeker mr met zo'n kleine wil ik gewoon niet megaruzie uitlokkenIk ben tegen drugs,xtc en andere rotzooi, ook al is het allemaal in voor mij is het een no go.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 27 oktober 2016 @ 23:41:

Je moet het ook niet aankaarten. Daarmee zeg je al dat je hem de les gaat lezen.



Ik merk dat je de laatste tijd moodswings hebt en hoorde van X dat je af en toe xtc gebruikt. Zou het daardoor kunnen komen? Ik maak me namelijk zorgen.



Eens met Phaedra.



En als hij daar al van gaat flippen is dat zijn probleem en niet de jouwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven