Vriend wil niet dat ik minder ga werken

02-11-2014 08:36 103 berichten
-
quote:flowe94 schreef op 02 november 2014 @ 08:58:

Hij WIL trouwens niet dat ik meebetaal aan het huis. Dit omdat we het volledig op zijn naam laten staan. Als ik minder ZOU gaan werken wil ik evenveel bijdragen. Ik betaal alle uitjes, boodschappen, abonnementen e.d.

Kan raar gevonden worden maar zo hebben we dat afgesproken en gaat alle tijd al prima..



Maar hoeveel betaal jij dan vergeleken met hem? Niet dat je precieze bedragen moet noemen, maar als hij de hypotheek, gas/water/licht/ozb/waterschap betaalt en jij boodschappen, uitjes, abonnementen, dan betaalt hij toch echt veel meer dan jij??



Nee , je moet inderdaad niet mee betalen aan de aflossing, het huis staat op zijn naam. Maar ik vind het wel logisch dat je een deel bijdraagt in de woonlasten (rente, energie etc), als je zou huren zou je ook iets moeten betalen. Jij doet dat dmv die boodschappen etc, maar het klinkt erg uit verhouding.



EDIT: is geheel aan jullie natuurlijk, maar je schrijft het hier zo als vanzelfsprekend, terwijl ik het idee heb dat je het best wel luxe hebt op je 20e, in de zin dat er veel voor je betaald wordt, en dat je dat heel logisch vindt..
Negatief ingesteld als je jezelf laat inschrijven voor een huurwoning voor het geval dat? Ben je dan ook negatief ingesteld als je een zorgverzekering afsluit of een autoverzekering? Ik hoop ook niet doodziek te worden, maar ik heb niet alles in de hand. Dus verzeker ik me ertegen. En ik hoop ook niet dat mijn relatie uitgaat, en na 15 jaar vind ik dat ook niet direct waarschijnlijk, maar ik ben blij dat als mijn man op een dag opstapt ik in ieder geval genoeg punten heb om een woning voor mezelf te vinden. Of dat ik weg kan als ik dat zelf wil. Dat is niet negatief ingesteld, dat is gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 02 november 2014 @ 17:52:

[...]





Maar hoeveel betaal jij dan vergeleken met hem? Niet dat je precieze bedragen moet noemen, maar als hij de hypotheek, gas/water/licht/ozb/waterschap betaalt en jij boodschappen, uitjes, abonnementen, dan betaalt hij toch echt veel meer dan jij??



Nee , je moet inderdaad niet mee betalen aan de aflossing, het huis staat op zijn naam. Maar ik vind het wel logisch dat je een deel bijdraagt in de woonlasten (rente, energie etc), als je zou huren zou je ook iets moeten betalen. Jij doet dat dmv die boodschappen etc, maar het klinkt erg uit verhouding.



EDIT: is geheel aan jullie natuurlijk, maar je schrijft het hier zo als vanzelfsprekend, terwijl ik het idee heb dat je het best wel luxe hebt op je 20e, in de zin dat er veel voor je betaald wordt, en dat je dat heel logisch vindt..

Wat een onzin. TO betaald meer dan vriend in deze.

De woning is nameijk van hem. Bij een huurwoning kun je er niet zomaar uitgezet worden en krijg je hulp bij het vinden van vervangende woonruimte als dit door omstandigheden (sloop, renovatie) wel mag.

Je hebt dan ook tenminste een half jaar. Als vriend er genoeg van zou krijgen staat TO per direct op straat.

Dus een klein beetje huur plus DE HELFT van de hh en uitjes kosten zou eerlijk zijn. Een huur als van een kamer is al te veel. Plus dat TO nu alle uitjes en huishoudkosten betaald.
Waarom ben je dan steeds de hort op? Kun je niet een avond bij je vriend thuis blijven?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Thordis2.0, wachttijd opbouwen bij een woningbouwvereniging is juist erg verstandig! Je weet nooit hoe het loopt en het is goed om ergens op terug te kunnen vallen mocht je op straat komen te staan. Dat wil niet meteen zeggen dat je met een negatieve instelling in je relatie staat hoor, dat is gewoon een realistisch. De meeste relaties duren nu eenmaal niet eeuwig.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
0
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:47
0.00% gewijzigd
Het is een kinderlijke instelling om de redenering te hebben dat je naar je ouders terug kan. Fijn hoor, als het contact met je ouders zo goed is, maar dat moet je niet willen. Je bent het huis uit, 20 jaar, en tijd om je eigen boontjes te doppen. Dus ook vooruit denken, en voor jezelf zorgen. Dus inschrijven bij de woningbouwvereniging. Dat is verstandig om te doen, want je wil niet lang bij je ouders wonen als je een aantal jaren uit huis geweest bent.
achterhaald, grrrr nwe forum!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het blijkbaar anders dan velen hier, maar ik vind het heel sterk van je dat je zo bewust bezig bent met wat je wilt en kunt. Je wordt daarvoor 'de prinses op de erwt' genoemd, maar ik ben blij te zien dat jij het niet voor lief neemt dat het nou eenmaal zo 'hoort' om fulltime te werken. Jij kijkt naar wat je echt wilt en dat is iets wat niet iedereen durft omdat er wel eens iets uit zou kunnen komen dat sociaal minder wenselijk is. En zeker op zo'n jonge leeftijd lijkt het me belangrijk te blijven leren en ontplooien.



Dus zolang je hierover goed communiceert met je vriend (en uit je laatste post blijkt dat je dat doet) zou ik zeggen: you go girl!
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft ook maar iets te zeggen over het aantal uren dat je wel of niet moet werken. Je hebt hooguit financiele verplichtingen waar je aan moet voldoen. Maar zo te horen wringt daar de schoen niet bij jullie.

Veel mensen die in dit topic reageren hebben wat mij betreft een nogal bizar idee van een relatie. Je blijft als mens altijd autonoom en baas over eigen tijd. Relatie of geen relatie. We leven niet meer in de 19e eeuw.



Punt is dat veel mensen hun leven zo hebben ingericht dat beiden fulltime moeten blijven werken om het dure leven te blijven financieren. Zo houd je elkaar in een soort wurggreep vast. Niet werken voor jezelf, maar werken om elkaar in het zadel te houden. Het zou mijn soort relatie niet zijn. Dan maar een minder groot huis en wat minder luxe.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 02 november 2014 @ 09:31:



Samenwonen is niet de hele tijd romantisch, meestal is het nogal saai.+1
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voordat wij aan kinderen begonnen minder gaan werken, dat was door allerlei omstandigheden, maar ik heb altijd gezegd dat ik nooit meer fulltime wil. Doordat het indertijd omstandigheden buiten mij om waren (einde contract en dergelijke) heeft mijn man daar niet zoveel van gevonden, maar ik denk dat hij er niet zoveel tegen gehad zou hebben. Hij heeft ook een periode 32 uur gewerkt en zou daar nu wel weer naar terug willen. Helaas werk ik inmiddels door ziekte nóg minder en zou dat financieel lastig worden (wel haalbaar, trouwens, maar hij doet het nog niet) Als jij verder met minder uren wel genoeg geld verdiend om zelfstandig te kunnen leven, en je kunt je financiële 'verplichtingen' in je relatie blijven nakomen, waarom zou je het dan niet doen? Dan houd je misschien wel minder geld over om te stappen.



Verder klinkt het alsof je goede plannen hebt. Jammer dat je vriend hier anders in staat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat minder activiteiten plannen buitenshuis naast je werk, maar die tijd met je vriend doorbrengen?
Alle reacties Link kopieren
Financieel kan TO het blijkbaar wel bekostigen, ze spaart nu 500 per maand. Dat wordt nu dus minder. Ze zou van dat spaargeld iets aan haar vriend kunnen betalen maar blijkbaar hoeft dat niet van hem. Dus wat heeft hij dan over haar aantal werkuren te zeggen als hij er geen financieel belang bij heeft?

En het lijkt me dat hij er ook veel gezelligheid en gemak voor terug krijgt.
.
Alle reacties Link kopieren
Je bent pas 20. Je bent net begonnen met werken!

Ik vind het verwent om nu al minder te willen werken.



Als er kinderen zijn wordt het een ander verhaal. Maar nu gewoon voor de leuk terwijl je pas aan het begin van je werkende leven staat nee.
Alle reacties Link kopieren
Wat Star zegt. Neem een werkster. En verder taken netjes verdelen, en afspraken maken over de inbreng qua geld.



En je kunt ook beide een dag minder gaan werken. Heb je nog wat aan elkaar en je sociale leven samen.

Het leven is nog lang. Je kunt nog heel lang werken en pensioen is er toch niet meer tegen die tijd.



Verder hangt het ook een beetje af van het soort werk dat je doet. Kun je in jouw baan groeien ook als je part time werkt? En je vriend? Kan hij eventueel ook een dagje minder?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is flowe94 niet echt een carrieretijger.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is fulltime werken zo. heilig? Wat is er mis met 32 uur?



En waarom ben je verwend als je een dag minder gaat werken, maar 'mag' je wel een werkster en andere hulp inhuren?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je gaat op zaterdag veelal met vrienden uit, maak van 1 of 2 zaterdagen in de maand date night met je vriend. Ga samen uit, of maak het thuis gezellig met een diner of leuke film, ga naar het theater of een leuk feest. Ik heb je vorige topic gelezen over die verjaardagen enzo, gooi het eens 1x per maand samen over een andere boeg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind je ontzettend verwend klinken. Als je graag tijd wilt hebben met hem dan plan jij je sociale leven op de avonden en inde weekenden dat hij werkt. Nu moet hij dokken

Zodat jij lekker vrij kunt zijn.
Er is niets mis met part time werken. Het is alleen niet zo snugger als je denkt dat je partner meer vrije tijd heeft met onregelmatig werk dan jij en dat je dus minder kan gaan werken. En kennelijk al niet al teveel bijdraagt aan je gezamenlijke huishouden.



Minder werken is prima, minder meebetalen niet.
Alle reacties Link kopieren
32 uur is ook mooi, of je nu 20 of 40 bent. Maar dan wel als het financieel allemaal kund rondbreien. Niet als je vriend daarvoor zal moeten opdraaien. En stel dat je alleen komt te staan, ben je dan ook nog steeds blij met 'maar' 32 uur? Beslis dit soort dingen niet overhaast.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep dat ze 500 euro in de week spaart nu, dan kan ze toch wel minder werken?
Later is nu
Ze heeft dan ook geen kosten en de afspraken qua geld zijn nogal scheef geloof ik.



Ik heb overigens nog nooit fulltime gewerkt en ga dat ook nooit doen. Had kinderen toen ik begon met werken en ik zie de lol van 40 uur werken niet in. Dan maar verwend. Maar ik wil wel mijn eigen broek kunnen ophouden. En dat lees ik bij to niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Als je eisen niet te hoog zijn, en je verdient meer dan het minimumloon, kun je toch je broek wel ophouden met 32 uur? Of ben ik zo verwend met mijn inkomen?



En die financiële afspraken zijn er nu zo. Vriend wil niet dat ze minder gaat werken, omdat hij het meest betaalt, maar ze hoeft ook niet meer te betalen.. Dat vind ik ook wel een beetje raar. Als hij er verder geen last van heeft, waarom moet ze dan zo nodig 40 uur blijven werken?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven