Vriend wil verhuizen naar andere kant van het land.

23-01-2017 07:58 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben pas vier maanden en zijn blijkbaar nog behoorlijk jong. Ik zou het een langere tijd dan 'even' aankijken.
Latten tot je studie klaar is ?

Heb jij ook meer kans in de randstad als je af gestudeerd bent ?
Als je nog geen vier maanden een relatie hebt, vind ik niet dat je elkaar mag beperken in studie en werkmogelijkheden. Ik zou hem dus aanraden om gewoon overal te solliciteren en dan te verhuizen naar waar hij werk heeft. En jou adviseren om gewoon je studie in het noorden af te maken en dan over 2 jaar te gaan solliciteren. Afhankelijk van waar jij dan werk krijgt kun je samen bepalen waar je dan gaat wonen.

De komende 2 jaar wordt het dan een LAT-relatie, dat is niet anders.
quote:Marana_ schreef op 23 januari 2017 @ 08:01:

Als je nog geen vier maanden een relatie hebt, vind ik niet dat je elkaar mag beperken in studie en werkmogelijkheden. Ik zou hem dus aanraden om gewoon overal te solliciteren en dan te verhuizen naar waar hij werk heeft. En jou adviseren om gewoon je studie in het noorden af te maken en dan over 2 jaar te gaan solliciteren. Afhankelijk van waar jij dan werk krijgt kun je samen bepalen waar je dan gaat wonen.

De komende 2 jaar wordt het dan een LAT-relatie, dat is niet anders.



Dit. Het is nu simpelweg te vroeg voor jou om je te voegen naar hem. En in dit stadium moet je kiezen voor toekomstmogelijkheden.

Latten dus.
Alle reacties Link kopieren
Zeker nu nog niet achter hem aan verhuizen. Dan maar een tijdje wat meer afstand. Mijn neef van nu 22 studeert in Amsterdam en heeft zeker 3 jaar zo ver bij zijn vriendin vandaan gewoond (zij woonde in Groningen). Nu wonen ze samen in Amsterdam, dat is vroeg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch blijven latten. Ik vind het noorden-Randstad wel ver, maar ook weer niet onmogelijk. Focus je eerst op je studie en maak die af, dan kan je daarna altijd die kant op gaan. Latten is niet per sé wat je nu wil, maar het is ook best leuk toch? Jij kan je focussen op de studie, hij op zijn werk en de tijd die je samen doorbrengt is ook echt leuk omdat je er allebei tijd voor moet vrijmaken en er moeite voor moet doen. Hoe stom het ook klinkt, elkaar een aantal dagen moeten missen kan de dagen dat je elkaar ziet wat specialer maken.
Alle reacties Link kopieren
Na vier maanden ben je amper uit de date-fase. Nu al alles uit handen laten voor een prille relatie: het lijkt mij geen goed idee.



Wat hier boven al wordt gezegd: ga tot je klaar bent met studeren lekker latten. En: 'de andere kant van het land'? Zóóó groot is Nederland ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
9 maanden relatie is echt veel te vroeg om al een beslissing te nemen als meeverhuizen.



Je kunt toch ook een jaar latten en dan verder kijken? Misschien krijgt hij helemaal niet makkelijk een baan in de Randstad en wordt het Limburg, ga je er dan wéér achteraan?



Noorden naar Randstad is 2-3 uur met de trein. In die trein kun je lezen of studeren. Toen ik student was ging ik elk weekend van de Randstad naar huis in het Noorden. Dat was geen probleem. Weet je gelijk wat je relatie waard is.
Later is nu
Ik heb twee jaar gelat van het noorden naar de randstad. Latten is fijn. Ik mis het enorm. Met 4 maanden relatie ga je iig niet meeverhuizen en wil je die jongen in het noorden houden? Dat gaat je relatie het echt niet uithouden.
Alle reacties Link kopieren
Zo groot is Nederland nu ook weer niet.



Ga gewoon latten. Mocht de relatie een blijvertje blijven, dan kan je altijd kijken of dat je een deel van je opleiding in de Randstad kan doen.



Het is verstandig van je vriend om voor een baan te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
4 maanden pas samen ? Dan valt er sowieso weinig te willen of eisen. Als hij werk vindt "daar" dan zou ik gewoon afwachten en weekend relatie hebben. Ik zou niet mijn hele leven ondersteboven gooien.
Alle reacties Link kopieren
Zou je los van je studie het zien zitten in de Randstad te wonen?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ook dat. Ik zou niet (meer) in de Randstad willen wonen, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
O en noorden - randstad is 1 a 1 1/2 uur met auto (ik woon in noorden en familie in randstad. Ik rij max 1 1/2 uur )
Alle reacties Link kopieren
Ik wil noojt meer terug . Woonde in buurt van utrecht nu in dorpje in Noorden. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Jij moet nog 2 jaar studeren, hoezo zit je dan met het probleem van een baan van 32 uur? En waarom kun je, mét die baan van 32 uur, niet gaan solliciteren in de Randstad, als je daaraan toe bent? Als je een baan hebt, zit je daar natuurlijk niet voor de rest van je leven aan vast.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 23 januari 2017 @ 08:44:

O en noorden - randstad is 1 a 1 1/2 uur met auto (ik woon in noorden en familie in randstad. Ik rij max 1 1/2 uur )



Ik ga uit van trein en het ligt er toch wel aan waar in het noorden en waar in de Randstad. Groningen-Rotterdam is 2,5 uur met de trein, maar je moet nog naar het station en dergelijke, ben je al snel 45 minuten verder. Groningen-Amsterdam is overstappen, als je niet naar Zuid hoeft.

Met de auto is Groningen-Zeist trouwens ook al bijna 2 uur, dus ik vind 1,5 uur wel erg optimistisch
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als de baankansen voor jouw vriend nu in de Randstad beter zijn, zal dat in de toekomst ook zo zijn. Dus dit probleem gaat ook op de lange termijn spelen. Ik zou je vriend laten gaan en latten. Als jullie relatie echt sterk is, zal 'ie dat ook wel overleven. En dan kijken jullie over een paar maanden hoe de situatie ervoor staat en wat jullie dan willen en kunenn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2017 @ 08:27:

9 maanden relatie is echt veel te vroeg om al een beslissing te nemen als meeverhuizen.







Ze zijn hartstikke jong. Ik heb op die leeftijd ook eens de impulsieve beslissing gemaakt om te gaan samenwonen. Het was verschrikkelijk. Na een half jaar heb ik een auto geleend, mijn zooi ingeladen en weg was ik weer. Leer je ook weer van.



Je kunt goede afspraken maken over wat van wie is in het huis. Ik koop de tv, jij de bank enz.



Ik vraag me alleen af hoe je dat met je studie gaat doen? Kun je makkelijk switchen van school?
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 08:44:

Latten kan inderdaad een idee zijn, maar dan zit ik weer met het 'probleem' dat ik straks 32 uur in de week aan het werk ben, ik kan nu nog in heel Nederland solliciteren, en hij ook fulltime. Wat dat betreft heb ik de vrijheid om weg te gaan naar de randstad ook, vandaar mijn twijfel.Ja, maar dat is straks. Dus als jij bent afgestudeerd en op zoek gaat naar een baan, kun je altijd in de buurt van je vriend gaan solliciteren. Dan wonen jullie weer dichter bij elkaar (of samen) en dan maakt het ook niet meer uit of je 32 uur aan het werk bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dropdrop schreef op 23 januari 2017 @ 08:56:

[...]





Ze zijn hartstikke jong. Ik heb op die leeftijd ook eens de impulsieve beslissing gemaakt om te gaan samenwonen. Het was verschrikkelijk. Na een half jaar heb ik een auto geleend, mijn zooi ingeladen en weg was ik weer. Leer je ook weer van.



Je kunt goede afspraken maken over wat van wie is in het huis. Ik koop de tv, jij de bank enz.



Ik vraag me alleen af hoe je dat met je studie gaat doen? Kun je makkelijk switchen van school?Ik heb, toen ik zo oud was, een jaar gelat en ben toen gaan samenwonen. Ging ook niet goed, al was het niet impulsief. Je kunt er niets van zeggen, natuurlijk.. Maar ik vind 9 maanden erg vroeg om je boeltje op te pakken en achter iemand aan te reizen. Zeker omdat de afstand helemaal niet zo groot is.
Later is nu
Hij woont ook nog thuis nu (op zijn 26...), lijkt me heel fijn dat hij eerst een poosje op zichzelf gaat, zonder dat jij direct bij hem inwoont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven