Vriend wil verhuizen naar andere kant van het land.

23-01-2017 07:58 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Los van huishouden en zo vind ik het gewoon gezond om een poosje zelfstandig te zijn, niet afhankelijk van elkaar. Hij wil dat blijkbaar ook, maar zij niet, zij wil mee en een volgend level bereiken of zo.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 09:43:

[...]



Daar ben je als partner toch zelf bij?

En ik denk dat werkelijk de meeste vrouwen pas leren wat het is om echt een huishouden te draaien als ze op zichzelf e/o samenwonen en dat dat niet alleen voor de man geldt.



Klopt, en ja, mijn zoon doet (deed helaas, want ineens is het gestopt) ook veel in het huishouden. Maar over het algemeen zie je dat de vrouw makkelijker in de verzorgende 'ik doe het wel even' rol schiet, zeker als het alternatief is 5x vragen aan de partner. Dat jij die ervaring niet hebt, is hartstikke fijn voor je, maar bijvoorbeeld hier op het forum zijn genoeg voorbeelden te vinden.



Daarnaast leer je gewoon hoe het is, jezelf redden. Overal zélf verantwoordelijk voor zijn, van de dagelijkse boodschappen tot het betalen van je huur, gas+licht enz. Helemaal alleen. Vind ik echt meerwaarde hebben.
Later is nu
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.

Na 4 maanden? En dan je hele leven zo op zijn kop zetten? Ja.

Sowieso, zou je werkelijk nu al willen samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Moonlight, waarom is Groningen dan geen optie voor hem?
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2017 @ 09:54:

[...]





Klopt, en ja, mijn zoon doet (deed helaas, want ineens is het gestopt) ook veel in het huishouden. Maar over het algemeen zie je dat de vrouw makkelijker in de verzorgende 'ik doe het wel even' rol schiet, zeker als het alternatief is 5x vragen aan de partner. Dat jij die ervaring niet hebt, is hartstikke fijn voor je, maar bijvoorbeeld hier op het forum zijn genoeg voorbeelden te vinden.



Daarnaast leer je gewoon hoe het is, jezelf redden. Overal zélf verantwoordelijk voor zijn, van de dagelijkse boodschappen tot het betalen van je huur, gas+licht enz. Helemaal alleen. Vind ik echt meerwaarde hebben.

Ik zie echt de meerwaarde niet.

Ik ben jong gaan samenwonen en lang.

Daarna op mezelf, in mijn eentje en werkelijk geen moment het idee gehad dat ik bepaalde vaardigheden niet geleerd heb.
Hier even een ander geluid Toen manlief en ik elkaar voor het eerst zagen was het liefde op het eerste gezicht.



Manlief kreeg na 3 maanden verkering een eerste baan + huis ver weg (wel binnen NL) van mijn huis aangeboden. Hij woonde nog thuis. Ik wilde niet zonder hem leven en heb aangegeven dat hij de keuze had: mij meenemen of alleen gaan en de kans lopen om mij te verliezen. Verliezen omdat ik toen een hectisch leven had en ik bang was dat we elkaar uit het oog zouden verliezen.



Ik heb hem 1 maand de tijd gegeven om te kiezen. Na 1 week deelde hij mij mee dat ik mee mocht als ik wilde. Beste. keus. ooit. Dit jaar 10 jaar bij elkaar en elke keer als hij mij aankijkt als hij mij oppikt of mijn werk binnen komt lopen klikken we weer zoals bij de eerste blik.



Kijk naar wat je opties zijn TO en vraag hem uit over zijn gevoel en wensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.



Het is niet vreemd, maar na 4 maanden gewoon erg snel. En dan maakt het niet uit wat jullie meegemaakt hebben en wat je voor elkaar betekent. Als je echt veel voor elkaar betekent, dan overleef je een jaartje latten wel. En ja, dat heb ik dus ook gedaan.



Als je dit soort stappen niet zou nemen, wanneer hij in het Noorden zou blijven, zou ik ze zéker niet 'onder druk' nemen. Als je achter hem aanreist, stel je je heel afhankelijk op. En wat als hij nog een jaar later wéér verkast, want elders is een nóg betere baan, ga je dan weer mee? Zorg dat je eerst zélf je studie afrondt en voor jezelf kunt zorgen. Echt.
Later is nu
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.



Oh gossie, ga je die kaart trekken, 'je weet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor jou betekent'.



Slachtofferrol dus. Compleet afhankelijk van je vriend. Maar lieve meid, jouw vriend vindt dat blijkbaar niet zo belangrijk, want hij doet gewoon wat hij zelf wil, en jij moet maar kijken.

Waar is het stukje dat jullie samen bedenken en beslissen hoe jullie de komende jaren gaan invullen?



Echt, dit klinkt niet goed. Je klinkt zo afhankelijk, zeker met je post hierboven. Doe iets aan je eigen weerbaarheid en kracht. En zorg dat je je eigen leven vorm geeft, en dan komt samen pas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.



Ja, juist als je veel hebt meegemaakt. Tijd voor jezelf en rust in je eigen hoofd is dan belangrijk. Dus niet studie vervolgen in een nieuwe stad en tegelijk gaan samenwonen. En je vriend in een nieuwe baan. Is teveel van het goede.



En TO, hij heeft nog geen baan, hij is nog aan het afstuderen. En hij wil naar de Randstad, maar vindt misschien wel wat in Groningen (Google is toch een datacenter aan het bouwen?)



Je moet geen problemen zien voordat ze er zijn hoor.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.hij weet wat jij hebt meegemaakt, hij weet wat hij voor je betekent, en toch... kiest hij voor zichzelf.
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 09:56:

[...]



Ik zie echt de meerwaarde niet.

Ik ben jong gaan samenwonen en lang.

Daarna op mezelf, in mijn eentje en werkelijk geen moment het idee gehad dat ik bepaalde vaardigheden niet geleerd heb.



Eens. Hier ook uit huis getrouwd, later gescheiden en alleen gaan wonen en ik heb mezelf prima gered. Rare gedachte dat je dit niet zou kunnen.

Maar ik denk wel dat het goed is voor je ontwikkeling om een tijd echt alleen te zijn. Ook in het opzicht om goed te ontdekken op welk type persoon je eigenlijk valt, wat jouw waarden en normen zijn, wat je fijn vindt en niet, grenzen stellen. Ik heb wel het idee dat ik dat heb moeten leren, toen ik gescheiden was. Uit huis groei je zo samen op, maak je je leven samen, dat je eigen ik nog wel eens een beetje verdwenen raakte ofzo
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.

Ja ik vind dat heel vreemd. Maar ik zit anders in elkaar denk ik. Mijn vriend en ik hebben 2 jaar geLAT, we woonden 150km uit elkaar. En na anderhalf jaar riep ik nog steeds dat ik een huurhuis voor mezelf zou zoeken als mijn huis verkocht was. Ik heb ook veel meegemaakt wat jij niet weet, en wij betekenen ook veel voor elkaar. Maar dat zegt totaal niets over de noodzaak tot snel samenwonen en met hem mee verhuizen.

Ik vind het echt een beetje gemeen van je dat je tegen hem zegt 'ja maar een maand geleden wou je nog hier blijven, daarom mag je nu niet ver weg gaan wonen zonder mij'. Hij wil dat graag, waarom wil jij hem dan dwingen tot verdere stappen? Dat is echt niet een goeie basis voor je relatie. Dat gaat hij je vroeg of laat verwijten. Wacht tot je allebei toe bent aan die volgende stap.
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 09:52:

[...]





Is het dan heel vreemd dat ik graag met mijn vriend mee wil? Je weet niet wat ik heb meegemaakt en wat hij voor mij betekent en andersom. Als hij een baan in het noorden had gewild en gevonden was de situatie heel anders geweest en had ik gewacht met zulke stappen.



Nee dan had je ook niet gewacht want je zegt net dat je dan in de zomer je relatie naar volgende fase had willen hebben... ja dan ben je 4mnd verder.



Ik snap je echt wel, maar ik ken ook genoeg mensen incl mijzelf die voor een baan verder weg gaan wonen. Vriend/vriendin moet ook aan carriere denken en kan niet direct mee of krijgt baan ergens anders. Ik werkte toen 60u per week, (ex) vriend ook en toch latten we elk weekend. Uiteindelijk toen hij de kans kreeg andere baan in mijn stad te vinden zijn we na 2jr gaan samenwonen.

Was het altijd leuk? Nee. Overleef je t prima? Ja. Je kan ook beren op de weg zien voor ze er daadwerkelijk zijn, hij heeft nog niet eens een baan gevonden dus eerst maar eens zien!
quote:lilalinda schreef op 23 januari 2017 @ 10:02:

[...]



hij weet wat jij hebt meegemaakt, hij weet wat hij voor je betekent, en toch... kiest hij voor zichzelf.Dit dus.
quote:Tawny79 schreef op 23 januari 2017 @ 10:02:

[...]





Eens. Hier ook uit huis getrouwd, later gescheiden en alleen gaan wonen en ik heb mezelf prima gered. Rare gedachte dat je dit niet zou kunnen.

Maar ik denk wel dat het goed is voor je ontwikkeling om een tijd echt alleen te zijn. Ook in het opzicht om goed te ontdekken op welk type persoon je eigenlijk valt, wat jouw waarden en normen zijn, wat je fijn vindt en niet, grenzen stellen. Ik heb wel het idee dat ik dat heb moeten leren, toen ik gescheiden was. Uit huis groei je zo samen op, maak je je leven samen, dat je eigen ik nog wel eens een beetje verdwenen raakte ofzo

Daar kan ik me in vinden, maar ik vraag me af of dat ook zo voor vele anderen geldt.

Ik heb het wel moeten leren, maar kwam uit een ontzettend zieke relatie.

Ik denk dat wanneer je gezond samen opgroeit het helemaal prima ziet.



TO haar afhankelijkheid en wanhoop vind ik iet gezond. Maar dat is niet de reden dat haar vriend dan maar op zichzelf zou moeten wonen om te leren de badkamer schoon te maken.
quote:lilalinda schreef op 23 januari 2017 @ 10:02:

[...]



hij weet wat jij hebt meegemaakt, hij weet wat hij voor je betekent, en toch... kiest hij voor zichzelf.Terecht lijkt me, na slechts vier maanden verkering.
Alle reacties Link kopieren
Niet meegaan, is veel te vroeg. Sowieso moet je zelf je studie nog afmaken, dat moet nu jouw prioriteit hebben. Het zou ontzettend krom zijn en heel veel ongelijkheid geven als je dat zou opgeven om met hem mee te verhuizen zodat hij sneller een baan vindt. Daarnaast zou jij alles achterlaten voor hem, je sociale leven, je huis, alles wat je hebt, en dat terwijl je nog maar vier maanden samen bent.



Eerst je studie afmaken, dan maar een paar jaar latten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou doen wat je gevoel en je verstand je ingeven, zolang je je studie er niet voor op hoeft te geven. Een relatie kan altijd mislukken, dat is rot en misschien moet je dan je studie verder van huis voortzetten. Maar dat is toch wel te overzien?



Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je niet chronisch op verkeerde types valt;-)
Alle reacties Link kopieren
Als je je studie daar voort kunt zetten dan zou je het kunnen overwegen, maar dan wel als het echt goed aansluit. En als het een stad is waar je echt graag zou willen studeren, ook zonder hem, als de relatie eventueel op de klippen loopt. Ik denk niet dat je van onderwijsinstelling kan blijven switchen, dat je dan zo makkelijk weer terug kunt gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tawny79 schreef op 23 januari 2017 @ 10:02:

[...]





Eens. Hier ook uit huis getrouwd, later gescheiden en alleen gaan wonen en ik heb mezelf prima gered. Rare gedachte dat je dit niet zou kunnen.

Maar ik denk wel dat het goed is voor je ontwikkeling om een tijd echt alleen te zijn. Ook in het opzicht om goed te ontdekken op welk type persoon je eigenlijk valt, wat jouw waarden en normen zijn, wat je fijn vindt en niet, grenzen stellen. Ik heb wel het idee dat ik dat heb moeten leren, toen ik gescheiden was. Uit huis groei je zo samen op, maak je je leven samen, dat je eigen ik nog wel eens een beetje verdwenen raakte ofzo



het gaat me dan ook vooral om dat tweede stukje, náást dat je leert wat het nou precies inhoudt, een huishouden runnen.



Verder spreekt Hightower ware woorden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb je een sociaal leven, waar je nu zit? Dat geef je dan ook allemaal op he, voor hem. Na 4 maanden.
Later is nu
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 10:08:

[...]



Terecht lijkt me, na slechts vier maanden verkering.Zeer zeker terecht. En dat maakt het zo ongelijkwaardig. TO doet net alsof ze niet zonder hem kan en wil, en hij doet zoals een gezonde jongeman wat hem goeddunkt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen 2-3 uur treinen over voor je relatie en de carrière van je vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 10:08:

[...]



Terecht lijkt me, na slechts vier maanden verkering.



Dit wilde ik ook zeggen.

Verder heb ik het idee dat jij helemaal niet naar de randstad wil verhuizen maar dat je bewust of onbewust toch probeert hem in het noorden te houden. Je zegt dat je het heftig vindt dat hij die beslissing maakt zonder met jou te te overleggen. Overleggen? Echt? Met vier maanden verkering?



Hij moet gewoon doen wat voor zijn leven het beste is en jij hebt dan de keuze of je het het waard vindt om de relatie voort te zetten. En ja, dan zal het latten worden maar als hij zo belangrijk voor je is heb je dat er toch voor over? Of zie ik het nou zo verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven