Vriend wil verhuizen naar andere kant van het land.

23-01-2017 07:58 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 23 januari 2017 @ 08:44:

O en noorden - randstad is 1 a 1 1/2 uur met auto (ik woon in noorden en familie in randstad. Ik rij max 1 1/2 uur )



1 tot 1.5u?

Welke noorden woon jij?

Ik doe er nl 2.5u over om v groningen naar Rotterdam te gaan.

En rij beslist geen 80 op de snelweg.
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, mooie uitdaging om tzt te gaan.

Voor nu is het wellicht niet handig, jullie zijn nog maar net samen.

Ga latten.

Anderzijds, kun jij uiteindelijk daar ook aan de slag.

Je bouwt daar een nieuw leven op.

Mijn dochter ging om n vriendje 7jr geleden naar het westen.

Relatie ging na een jaar uit,

Dochter woont daar nog steeds en vindt het heerlijk daar.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat gebeurt er nou daadwerkelijk als het inderdaad de verkeerde beslissing blijkt om met hem mee te gaan? Niet zoveel toch?



Je studie moet je afmaken, daar is geen twijfel over mogelijk.



Maar verder. Een huis vind je wel weer als het uit gaat. Desnoods antikraak een tijdje. Dat geld wat de verhuizing zal kosten is ook maar geld.



Wat ik geleerd heb van te snel samenwonen: je helpt de verliefdheid om zeep. Je wordt versneld een getrouwd stel. Het eerste jaar samenwonen is toch een beetje uitvechten wie de baas is over wat en hoe je alles gaat regelen in het gezamenlijke huishouden.



Het is weinig romantisch. Naar mijn ervaring. Ik heb 1 vriendin die wel al 10 jaar samen is met de man met wie ze snel in een studiotje trok.
Alle reacties Link kopieren
.
Liever geen relatie dan 2 uur uit elkaar wonen.

Zou voor mij gewoon niet werken.



Hij zou wat mij betreft vrij zijn om te gaan, maar de relatie zou na verloop van tijd gewoon doodbloeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op 23 januari 2017 @ 11:23:

[...]





1 tot 1.5u?

Welke noorden woon jij?

Ik doe er nl 2.5u over om v groningen naar Rotterdam te gaan.

En rij beslist geen 80 op de snelweg. Van mijj huis naar utrecht uur en kwartier. Den haag 1 1/2 uur. Ik woon richting heerenveen.
quote:poldervrouw schreef op 23 januari 2017 @ 16:55:

[...]





Van mijj huis naar utrecht uur en kwartier. Den haag 1 1/2 uur. Ik woon richting heerenveen.En naar Groningen is het nog bijna een uur. Dus de randstad is zeker meer dan 2 uur voor Groningers.
Alle reacties Link kopieren
.
Als je er zo over denkt, wat is je relatie dan waard? Ik kan daar niet bij hoor.
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 16:46:

Ik heb het idee dat ik de indruk heb gewekt dat mijn vriend maar moet blijven als ik dat wil, dat is zeker niet waar. Het is zijn goedrecht om de hele wereld over te reizen als hij dat wil, en dat heb ik hem ook gezegd.

Ik heb daarnaast ook verteld dat hij moet doen wat HIJ wil, of dat nou met of zonder mij is. Ik heb hem ook gezegd dat hij zich niet schuldig hoeft te voelen, zich niet verplicht moet voelen om hier te blijven en zich al helemaal niet bezwaard moet voelen wanneer hij naar de randstad zou verhuizen.



Wel heb ik gezegd dat ik een lat-relatie nu (nog) niet zie zitten, maar dat dat niet zijn beslissing in de weg moet staan. Dat ik met hem best wil zoeken naar een oplossing die voor ons beiden prettig is maar dat ik hem net zo goed zijn eigen ding laat doen, mocht hij dat willen.

Ik heb hem ook de tijd gegeven om erover na te denken, maar kreeg vanmiddag al te horen dat hij niet zonder mij verder wil. Hij wil met mij, en waar dat maakt hem niet uit.

Ik ben natuurlijk blij, maar heb gezegd dat hij er alle tijd voor heeft om na te denken.



Dat latten wordt even wennen denk ik, maar dat is toch altijd afwachten hoe dat afloopt.

Je lat nu toch ook. Straks moet je er gewoon iets verder voor reizen. Het dikgedrukte is echt zo'n emotionele chantage vind ik. Zo van je mag wel, maar dan gaat het wel uit.



Ik zou eerst zorgen dat je je studie afmaakt. Daarna verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:MN-- schreef op 23 januari 2017 @ 17:23:

[...]



Je lat nu toch ook. Straks moet je er gewoon iets verder voor reizen. Het dikgedrukte is echt zo'n emotionele chantage vind ik. Zo van je mag wel, maar dan gaat het wel uit.

Haar hele verhaal van 'ik heb hem gezegd dat... en hij mag van mij wel...' ademt emotionele chantage uit want het is wel duidelijk dat ze wil dat hij fijn in Groningen blijft
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus als ik het goed begrijp zouden jullie allemaal gaan latten, en als je daar zelf ongelukkig van zou worden, zou je daar maar genoegen mee nemen?
Oh wauw. Dus je hebt gewoon gezegd: "Doe wat je wil hoor, maar als je niet hier in de buurt blijft wonen dan maak ik het uit."



Je verpakt het schattig hoor, maar wat vreselijk manipulatief. Heel nare eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 17:26:

Oke, dus als ik het goed begrijp zouden jullie allemaal gaan latten, en als je daar zelf ongelukkig van zou worden, zou je daar maar genoegen mee nemen?Ik zou me eerst op mijn studie richten. Mijn ex woonde ook op 250 km afstand, maar mijn studie ging voor. Je hebt nog jaren om samen te wonen. Plus gelukkig zijn, zou niet af moeten hangen van je relatie. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 17:26:

Oke, dus als ik het goed begrijp zouden jullie allemaal gaan latten, en als je daar zelf ongelukkig van zou worden, zou je daar maar genoegen mee nemen?



Je draait het om: ik zou niet na 9 maanden al gaan samenwonen. En als je daar ongelukkig van wordt, denk ik dat je inderdaad te afhankelijk bent van je relatie. En aangezien hij zonder overleg wel gewoon wil verhuizen, kun je je afvragen of hij ook zo ongelukkig zal worden van latten.



Je woont nu toch ook nog niet samen, ben je nu ongelukkig?
Later is nu
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 17:27:

[...]





Dan zeg ik dat hij mag gaan en staan waar hij wil en dan is het nóg niet goed. Dat zeggen is prima. Je aanvulling dat jij dat alleen niet trekt is emotionele chantage. Zou voor mij juist reden zijn als partner om te zeggen: Doei.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 08:21:

Mijn vriend is 26, die is een stuk ouder dan ik. Tegen de tijd dat we deze beslissing moeten maken zijn we 9 maanden samen.



Verder kijk ik er tegenop om zo ver bij hem vandaag te zijn. We vinden het nu al lastig om tijd te maken voor elkaar (druk leven, studeren en bijbaan), laat staan hoe dat straks gaat als hij daar zou wonen. Ik zie dat niet zitten als ik eerlijk ben.

Maar dan ga je bewust tijd voor elkaar maken, bezoek je elkaar een weekend. Nu ben je waarschijnlijk niet een heel weekend bij elkaar.

Massa's mensen doen dat zo/hebben dat gedaan, ook in het tijdperk waarin geen whatsapp, skype was.

Als je er tegenaan kijkt zo ver bij hem vandaan te zijn ( ver is relatief ) lijkt het me juist goed, zeker nu jullie nog maar zo kort samen zijn, om niet constant op elkaars lip te zitten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 17:28:

[...]





Nee hoor, 'doe wat je wil maar als je niet hier in de buurt blijft wonen dan laat ik je los.' Alle vrijheid om te gaan en om te blijven, waar lees je dat ik hem dwing?



'Dan laat ik je los'. Daar dwing je hem. Je past inderdaad forse emotionele chantage toe. Wat heeft hij voor keus dan? De keuze is of een goede baan zoeken met toekomstmogelijkheden of voor zijn vriendin kiezen. Dat is toch geen eerlijke keuze?



Dat je dat niet snapt vind ik onbegrijpelijk. Hrt zal jullie jonge leeftijd zijn, want je vriend herkent dit evenmin als manipulatie en chantage. Als je eenmaal wat ouder en wijzer bent weet je dat je bij dit soort situaties héél snel weg moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 17:26:

Oke, dus als ik het goed begrijp zouden jullie allemaal gaan latten, en als je daar zelf ongelukkig van zou worden, zou je daar maar genoegen mee nemen?

Ja.

Ik zou me afvragen waarom ik na zo korte tijd samen te zijn (op jullie leeftijd) ongelukkig zou worden van een afstand die met ca 2 uur treinen? te overbruggen is.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight21 schreef op 23 januari 2017 @ 17:28:

[...]





Nee hoor, 'doe wat je wil maar als je niet hier in de buurt blijft wonen dan laat ik je los.' Alle vrijheid om te gaan en om te blijven, waar lees je dat ik hem dwing?



Gewoon daar in die ene zin: je mag doen wat je wilt, maar alleen als je hier blijft blijf ik bij je. Het is dus óf baan in de randstad of een relatie met jou. En dat noem jij 'samen een oplossing zoeken' terwijl het eigenlijk gewoon een ultimatum is.



Waarom niet een jaartje latten aankijken en mogelijk alsnog achter hem aan gaan? Ben je gelijk door zijn eerste jaar tijdelijk contract.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven