Vriend wilt niet trouwen

25-05-2015 22:59 139 berichten
Hij vind dat het niks toevoegt en teveel geld kost. Ben niet van plan om any time soon met hem te trouwen hoor, daar hebben we teveel issues voor maar het idee dat hij nooit zou willen trouwen vind ik een soort van afknapper en weet niet of ik sowieso nog met hem verder wil want ik heb zoiets van, als je van iemand houdt zet je je daar toch overheen? Je moet toch iets voor elkaar over hebben? Zou jij het hierom uitmaken met je geliefde?
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk Boro!



TO, ik zou me afvragen wat trouwen voor me betekent, welke behoefte wordt vervuld en dan kijken of dat ook op een andere manier ingevuld kan worden.



En wat let je om het geld voor een bruiloft zelf bij elkaar te verdienen?
Ik geeft hem groot gelijkt.
Als het echt enkel om geld draait dat hij niet wil, vind ik het idioot.

Je kan altijd gewoon het stadhuis binnenstappen in je gewone plunje, trouwen en het niemand laten weten.

Kost hoop en al 20 euro voor je trouwboekje.



Het kost alleen maar geld als je er een heel feest rondom breit.



Je kan ook voor een klein intiem feestje / etentje gaan met de directe familie.

Kost niet meer dan een verjaardagsdiner en is dus meestal ook nog wel op te brengen.



Je kan het natuurlijk ook gewoon nog 2 jaar (of langer) aankijken, zien hoe jullie relatie loopt en daarna zien of jullie "klein" trouwen.
Gaat het je om trouwen (de dag) of om getrouwd zijn?

Je kan je vriend aanduiden als je man zonder ring hoor. Je kan ook zijn achternaam gebruiken in het sociale verkeer. Ik doe dat op vakantie bijvoorbeeld. We reserveren als Fam. Mansnaam. Hij stelt zich voor als Piet Mansnaam en ik mezelf als Pip Mansnaam. Want Mansnaam kan ik wél uitspreken (mijne niet vanwege spraakgebrekkie) en het is een makkelijk te onthouden naam.

Is een ring belangrijk voor je?

Alleen bij officiële zaken doet de aard van onze relatie terzake.

We hebben een samenlevingscontract met testamenten, omdat we niet willen trouwen. Geen kinderen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Jouw eigen woorden: "als je van iemand houdt zet je je daar toch overheen"

Waarom gelden die alleen voor hem en niet voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Slimme man: het voegt ook niets toe en kost veel te veel geld. Geld waarmee je vast leukere dingen kunt bedenken om 't aan uit te geven.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Trouwen is goedkoper (lees: soms zelfs gratis) dan een samenlevingscontract en erkennen van kinderen en zo. Daarom zijn wij getrouwd Maar als je issues hebt, is het misschien toch niet zo'n goed idee, want scheiden is wel heel duur.....
Zonder oorzaak geen gevolg
Trouwen is alleen leuk als je allebei wil. Ik denk dat de liefde voor trouwen groter is dan de liefde voor je vriend. Het zegt wel iets dat je hier een groot probleem van maakt. Trouwen komt ook pas als je relatie goed is. Leg daar de focus op. Maar zoals ik het lees heb je al issues en wordt het met jouw houding er niet beter op.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 mei 2015 @ 23:20:

[...]



een extra t aft en toe is niet erg. Maar het ist wel jammer dat hij vind dan weer zonder t wordt geschrevent
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wat een merkwaardige argumentatie hou jij er op na. Nogal kinderachtig ook.

Denk je nu werkelijk dat een huwelijk in jullie geval tot in de eeuwigheid gaat duren als je op een dergelijke manier je vriend tot een huwelijk wil dwingen? En dan heb ik het nog niet eens over de "issues". Die moet je al helemaal niet hebben voordat je gaat trouwen en die lossen ook niet ineens op zodra jij in je bruidsjurk staat.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wil heel graag hoe en wat regelen voor als jullie gaan scheiden?

Want dat is wat trouwen inhoudt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als een partner beslist wil trouwen en ik niet dan zou dat zeker een reden zijn om te zeggen "zoek maar een ander".
Alle reacties Link kopieren
ik ken er genoeg die nooit wilde trouwen en uiteindelijk toch getrouwd zijn zodra er kinderen kwamen. Was makkelijker en goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is trouwen zo belangrijk voor je? Wat denk je dat trouwen inhoudt?

Het is een zakelijk iets, en om dat te vieren maak je er een trouwdag van.

Hoe zou het contract voor jullie uit pakken? Schulden, bezittingen enz?
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Wil je trouwen of wil je een bruiloft? Die twee dingen worden nog wel eens verward door mensen. Als je zegt dat trouwen heel veel geld kost lijkt het erop dat je een grote bruiloft wil, zonder dat je je verder hebt verdiept in wat het huwelijk precies is. En als dit voor jou een reden genoeg is om de relatie te verbreken houd je sowieso niet genoeg van je vriend. Dus maak het lekker uit zou ik zeggen, dan zijn alle problemen opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er die na een scheiding zeiden, dat nooit meer! Het heeft ze veel gekost, dat trouwen.
Mot met to
Als mijn vriend niet had willen trouwen, dan was dat OK geweest. Hij heeft aangegeven dat hij kinderen met me wil, we hebben samen een huis gekocht. Dat zei zoveel over hoe we beiden over onze relatie dachten, dat het trouwen an sich niet meer zo belangrijk was.



Nu gaan we wel trouwen, 27 november dit jaar is de grote dag. En ja, daar gaat veel geld naartoe, richting de 10.000 euro. Wij zien dat niet als verspilling, maar hebben het geld graag over voor dit feestje, wat we hopelijk maar 1x op deze manier zullen doen. Met jurk, met taart, met een groot feest en met ringen ( al vonden we beiden dat laatste van minder belang :P).En zakelijk is alles goed afgedekt, want dat is wat trouwen natuurlijk is, een zakelijk iets



Maar had vriend absoluut geen trouw-wens gehad, dan was dat prima geweest, ook al wilde ik altijd al trouwen. Deels om het getrouwd zijn en deels om de dag zelf.

Alles wat hij verder wel wilde in onze relatie zei zoveel meer dan trouwen zelf, in mijn ogen
quote:geek schreef op 25 mei 2015 @ 23:57:

Bij ons is dat het samen kopen van een huis en dat we hebben besloten dat we graag een kind willen. Ik vind die zaken belangrijker dan een papiertje waarop staat dat je elkaar beloofd om voor altijd van elkaar te houden.





Heb je enig idee wat trouwen inhoudt?
quote:pip- schreef op 26 mei 2015 @ 04:14:

Je kan je vriend aanduiden als je man zonder ring hoor. Je kan ook zijn achternaam gebruiken in het sociale verkeer. Ik doe dat op vakantie bijvoorbeeld. We reserveren als Fam. Mansnaam. Hij stelt zich voor als Piet Mansnaam en ik mezelf als Pip Mansnaam.



Nee, dat vind ik nu niet. Ik zou mijn vriend nooit benoemen als mijn man, zolang ik niet met hem ben getrouwd. Ik zou het niet over mijn lippen krijgen, het voelt aan als een leugen. Het zou voor mij het gevoel geven van, ik wil mij naar de buitenwereld toe profileren als zijnde getrouwd, omdat het mooier klinkt of zo hoort of whatever, maar het echte trouwen zit er niet in. De term "mijn man" is voor mij onlosmakelijk verbonden met getrouwd zijn.



Tot het zover is blijft hij dus "mijn vriend" naar de buitenwereld toe (al klinkt dat op onze leeftijd wel erg vrijblijvend )
Alle reacties Link kopieren
Hij is een man en hij is jouw man.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Ach, er zijn zelfs mensen die het na 2 maandjes verkering al over hun schoonfamilie hebben...
Shoot first, ask questions later!
Ik heb geld verdient met mijn bruiloft. Dat was een rondje stadhuis en een paar mensen uit eten nemen. Man en ik wilden in eerste instantie ook niet trouwen, maar in zo'n kleine setting vonden we het juist heel erg leuk. Dus dat een bruiloft meteen duizenden euro's moet kosten is ook weer niet waar.
Trouwen hoeft voor mij ook niet zo mijn vriend wilt op zich wel maar idd zonder de poeha en alles er om heen.
Alle reacties Link kopieren
In stilte trouwen dan!
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 26 mei 2015 @ 08:00:

[...]







Heb je enig idee wat trouwen inhoudt?Zeker, het is iets zakelijks. Maar in mijn omgeving zijn er genoeg die willen trouwens omdat ze dan echt voor elkaar kiezen, dan pas echt een gezin zijn. En TO komt mij over dat ze niet wilt trouwen om alles goed te regelen maar het hele romantische idee er achter.
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven