Vriend wilt niet trouwen

25-05-2015 22:59 139 berichten
Hij vind dat het niks toevoegt en teveel geld kost. Ben niet van plan om any time soon met hem te trouwen hoor, daar hebben we teveel issues voor maar het idee dat hij nooit zou willen trouwen vind ik een soort van afknapper en weet niet of ik sowieso nog met hem verder wil want ik heb zoiets van, als je van iemand houdt zet je je daar toch overheen? Je moet toch iets voor elkaar over hebben? Zou jij het hierom uitmaken met je geliefde?
Alle reacties Link kopieren
als je van iemand houdt zet je je daar toch overheen

Dit zelfde geldt natuurlijk ook voor jou.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nooit uitmaken met mijn geliefde over zoiets onbenulligs als trouwen. Toevallig gaan wij het mogelijk wel doen vanwege de baby die eraan komt, maar anders was het niet eens ter sprake gekomen. Hij houdt van mij, ik van hem. Als ik daarover zou twijfelen, zou ik het uitmaken.
Wij wilden eigenlijk allebei niet trouwen maar hebben het toch gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 25 mei 2015 @ 23:56:

Trouwen is altijd een droom van mij geweest dus het weegt voor mij best wel zwaar. Lijkt ookwel alsof ik hem minder leuk vind sinds hij heeft aangegeven nooit te willen trouwen. We hebben sindsdien alleen nog maar meer onenigheid en ik ben heel geiriteerd richting hem



serieus...get over it



Mijn vriend wil ook niet trouwen, terwijl mij het prachtig lijkt. Vind shows als Say yes to the dress geweldig (ik weet het....te cheesy voor woorden, maar ik vind het leuk), maar realistisch gezien vind ik samenzijn met hem veel belangrijker dan een feest van 1 dag dat een vermogen kost en wat uiteindelijk de situatie niet veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 16 jaar samen met mijn man en 10 jaar getrouwd. Ik had het absoluut heel erg gevonden als hij niet met mij had willen trouwen.

Maar goed, wij waren en zijn heel erg gelukkig met elkaar, dat is toch echt iets waar het mee begint. Als je dat niet hebt kun je de discussie over een eventueel huwelijk gewoon al laten. Verspilde energie.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik wilde ook altijd heel graag trouwen, vriendlief niet.

Ik heb wel gezegd: mochten we ooit een kindje krijgen dan moet er wel wat geregeld zijn.

Inmiddels ben ik 39 wk zwanger en zijn we in februari een geregistreerd partnerschap aangegaan.

Verkorte ceremonie (alleen officiele gedeelte) en uit eten geweest met de naaste familie.

Ceremonie is even duur als met trouwen maar je hebt dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk.



Tuurlijk was ik veel liever getrouwd in een mooie jurk met een leuk klein feestje maar je moet geven en nemen in een relatie....we hebben nu wel een verbintenis maar niet op de manier die ik voor ogen had....

Het uitmaken omdat hij niet wilde trouwen was voor mij echt een no-go! Ik hou ontzettend veel van mijn man en zoiets 'onbenulligs' zou dat niet kapot kunnen maken...
Alle reacties Link kopieren
Trouwen is ook totaal overbodig en zeker in deze tijd.

Snap dat het voor veel vrouwen een droom is om een dag de prinses te zijn, een grote wapperende trouwjurk en een mega bling bling ring om je vinger te hebben. Maar even eerlijk en realistisch tegenwoordig blijven stellen echt niet meer tot de dood ons scheid bij elkaar.

Dus ik snap jou vriend maar al te goed.

En waarom irriteer je je nu zo aan je vriend? Puur en alleen omdat hij niet wilt trouwen?

Dus zonder huwelijk kun je niet gelukkig zijn met je partner?

Vind ik wel erg kinderachtig van je, je kan ook heel gelukkig zijn zonder dat papiertje daar hoeft geen trouwerij aan te pas te komen.
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 25 mei 2015 @ 23:56:

Trouwen is altijd een droom van mij geweest dus het weegt voor mij best wel zwaar. Lijkt ookwel alsof ik hem minder leuk vind sinds hij heeft aangegeven nooit te willen trouwen. We hebben sindsdien alleen nog maar meer onenigheid en ik ben heel geiriteerd richting hem Wedden om een krat bier dat deze relatie het niet redt tot 2016? Dit klinkt echt als het einde.
quote:[message=18799707,noline]

Tuurlijk was ik veel liever getrouwd in een mooie jurk met een leuk klein feestje maar je moet geven en nemen in een relatie....we hebben nu wel een verbintenis maar niet op de manier die ik voor ogen had....

Het uitmaken omdat hij niet wilde trouwen was voor mij echt een no-go! Ik hou ontzettend veel van mijn man en zoiets 'onbenulligs' zou dat niet kapot kunnen maken...



Je zet dus je eigen wens opzij, omschrijft het als iets "onbenulligs" terwijl je het diep in je binnenste liever anders had gezien. Ok, een relatie is idd geven en nemen, maar waarom is jouw wens om het wel te doen, minder belangrijk dan zijn wens om het niet te doen?



Blijft dit dan niet ergens knagen bij jou?



Je wilde een mooie jurk en een klein feestje... is dit voor hem zo onoverkomelijk, als je toch van plan bent je verdere leven te delen? (waar ik vanuit ga, gezien jullie een kindje hebben verwekt)



(ben me ervan bewust dat mijn mening indruist tegen die van vele anderen hier, maar da's nu eenmaal mijn gevoel hierbij)
Gezien een(recent) eerder topic van je, waarin je schrijft dat je je binnen de kortste keren rot verveelt in een relatie omdat je vindt dat de boel inkakt en dan weer op zoek gaat naar de volgende vriend, lijkt trouwen me inderdaad een bijzonder goed idee
Alle reacties Link kopieren
Tja, met die paar euro voor een trouwboekje en gemeentehuis is in een keer alles m.b.t. eventuele kinderen, medische inspraak, verzekeringen, belastingen, erfrecht, aansprakelijkheid etc. geregeld conform een standaard model. En daardoor veel goedkoper dan elke notariële vastlegging die je er anders voor moet verzinnen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens zeker weten of jij met hém wil trouwen. Volgens mij hebben jullie meer gedoe dan dat het gezellig is.
Mijn man is voor zijn werk regelmatig in het buitenland. En in het buitenland waar ie het vaakst is wordt alleen een wettige echtgenote erkend als zijnde partner. Door dat boterbriefje mag ik dan dus bepaalde beslissingen nemen als hem daar iets zouoverkomen terwijl als ik alleen zijn ' vriendin, zou zijn ik misschien niet eens bij m zou mogen. Ook hebben we inmiddels een kind samen en ik wilde perse getrouwd zijn, want dan is alles m.b.t kind in een keer geregeld. Kan ook wel met een samenlevingscontract, erkennen en testamenten, maar trouwen is dan simpeler en kan ook zomaar goedkoper zijn.

De romantische droom van die grote witte jurk is voor mij nooit zo belangrijk geweest. Desondanks kijken we allebei nog steeds met heel veel plezier terug op onze trouwdag.

Bij TO heb ik idd het gevoel dat het vooral om de romantische droom gaat, maar ook om een soort van commitment uitspreken dat zij verwacht wat hij niet wil. Alsof alle issues als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen als hij eenmaal aangeeft dat ie met haar wil trouwen. Of misschien is dat wel het issue, dat hij in haar ogen te weinig laat zien dat ie voor haar gaat. En dan gaat trouwen je relatieprobleem niet oplossen.
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 10:09:

[...]





Je zet dus je eigen wens opzij, omschrijft het als iets "onbenulligs" terwijl je het diep in je binnenste liever anders had gezien. Ok, een relatie is idd geven en nemen, maar waarom is jouw wens om het wel te doen, minder belangrijk dan zijn wens om het niet te doen?



Blijft dit dan niet ergens knagen bij jou?



Je wilde een mooie jurk en een klein feestje... is dit voor hem zo onoverkomelijk, als je toch van plan bent je verdere leven te delen? (waar ik vanuit ga, gezien jullie een kindje hebben verwekt)



Het blijft overigens je vriend, niet je man.



(ben me ervan bewust dat mijn mening indruist tegen die van vele anderen hier, maar da's nu eenmaal mijn gevoel hierbij)Het knaagt absoluut niet bij mij. We hebben dezelfde rechten en plichten als we hadden gehad bij een huwelijk en heb ook zijn achternaam aangenomen. Dit was voor ons de gulden middenweg. Ik wilde trouwen, hij absoluut niet. Nu hebben we iets waar we beiden tevreden mee zijn en alles goed geregeld voor de kleine.
Alle reacties Link kopieren
Je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren en misschien veranderd hij nog wel van gedachte.



Mijn vriendin wil ook graag trouwen en ikzelf vindt het ook niks toevoegen. Er veranderd zo weinig.

Ga eerst lekker genieten van jullie relatie en werk aan de isseus. Misschien is dat ook een reden waarom hij niet wil trouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 25 mei 2015 @ 23:56:

Trouwen is altijd een droom van mij geweest dus het weegt voor mij best wel zwaar. Lijkt ookwel alsof ik hem minder leuk vind sinds hij heeft aangegeven nooit te willen trouwen. We hebben sindsdien alleen nog maar meer onenigheid en ik ben heel geiriteerd richting hem Ik zou ook niet meer met je willen trouwen als je je hierom ging gedragen als een stampende kleuter.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 10:09:

Het blijft overigens je vriend, niet je man.Nee hoor, ook met een geregistreerd partnerschap kun je je partner aanduiden als 'man', er is geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
quote:niekjeelastiekje schreef op 26 mei 2015 @ 09:52:

Tuurlijk was ik veel liever getrouwd in een mooie jurk met een leuk klein feestje maar je moet geven en nemen in een relatie....we hebben nu wel een verbintenis maar niet op de manier die ik voor ogen had....quote:niekjeelastiekje schreef op 26 mei 2015 @ 10:33:

[...]

Nu hebben we iets waar we beiden tevreden mee zijn en alles goed geregeld voor de kleine.Vooral hij is tevreden heb ik het gevoel.
Eerlijk: als het om trouwen gaat kun je heel veel compromissen sluiten. Om direct de deur dicht te gooien vind ik dan bot naar de ander toe. Je kunt toch ergens in het midden komen? Niet trouwen, wel contract met een leuk feestje, wel trouwen en alleen mensen uit eten nemen. Om eens twee voorbeelden te noemen. Er is zoveel keus tegenwoordig. Het hoeft geen prinsessenbruiloft te worden. Dat buiten de discussie van TO om of het verstandig is om uberhaupt te trouwen. Alleen op het gebied van kinderen bestaat geen compromis.
quote:prik schreef op 26 mei 2015 @ 10:38:

[...]



Nee hoor, ook met een geregistreerd partnerschap kun je je partner aanduiden als 'man', er is geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.Tuurlijk is hij een man, maar toch niet 'je man'. Hij is 'je partner'.
Alle reacties Link kopieren
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 10:50:

Tuurlijk is hij een man, maar toch niet 'je man'. Hij is 'je partner'.Met een geregistreerd partnerschap heb je precies dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk. Dan ben je dus ook gewoon elkaars man en vrouw.
quote:prik schreef op 26 mei 2015 @ 11:04:

[...]



Met een geregistreerd partnerschap heb je precies dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk. Dan ben je dus ook gewoon elkaars man en vrouw.



Ik wil er verder niet over discussiëren, misschien ligt het aan mij en ben ik wat ouderwets. Voor mij is en blijft dit voorbehouden aan gehuwde mensen.



Als er volgens jou dan toch geen verschil meer is tussen GP en trouwen... waarom zijn er dan mensen die persé niet willen trouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 11:12:

Ik wil er verder niet over discussiëren, misschien ligt het aan mij en ben ik wat ouderwets. Voor mij is en blijft dit voorbehouden aan gehuwde mensen.

Dat is inderdaad ouderwets.



quote:Als er volgens jou dan toch geen verschil meer is tussen GP en trouwen... waarom zijn er dan mensen die persé niet willen trouwen?Dat is niet 'volgens mij' zo, dat is volgens de wet zo. Verdiep je anders eerst eens in zaken voor je er een mening over ventileert.
quote:prik schreef op 26 mei 2015 @ 11:04:

[...]



Met een geregistreerd partnerschap heb je precies dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk. Dan ben je dus ook gewoon elkaars man en vrouw.In Nederland wel. maar in heel veel buitenland wordt een geregistreerd partnerschap niet erkend en ben je dus officieel niets van elkaar. En dat kan best een heel vervelende gevolgen hebben. Maar als je nooit in het buitenland komt hoeft dat geen probleem te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 26 mei 2015 @ 11:17:

In Nederland wel. maar in heel veel buitenland wordt een geregistreerd partnerschap niet erkend en ben je dus officieel niets van elkaar. En dat kan best een heel vervelende gevolgen hebben. Maar als je nooit in het buitenland komt hoeft dat geen probleem te zijn.Weet ik, dat is ook de reden dat mijn man en ik getrouwd zijn. Maar het ging er nu over of je je geregistreerde partner 'je man' of 'je vrouw' kunt noemen of dat dat voorbehouden is aan echtgenoten, en daar heeft de erkenning door het buitenland natuurlijk niets mee te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven