Vrienden met gokschulden helpen?

13-10-2014 20:58 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lieve vriendin, zij heeft een vriend die gokverslaafd is (al denkt hij van niet). Het probleem is dat hij laatst heel veel gegokt heeft en dat ze het deze week moeten terugbetalen aan een of ander onguur type. Je raad het al: ze hebben het geld niet. Ik wel, maar heb geen zin om geld uit te lenen voor zoiets en waarschijnlijk krijg ik het ook niet terug. Nu begint zij er steeds over dat ze niet weet waar ze het geld vandaan moet halen en andere kleine hints... Wat zouden jullie doen?
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
nee...



als het hek van de dam is..... komen de schuldeisers standaard bij jou straks.



zij hebben dit probleem veroorzaakt.... zij horen het op te lossen.



hoe hard het ook klinkt
Never nooit niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen? Haar adviseren om die kerel heel rap het huis uit te mieteren, en haar daar bij ondersteunen waar nodig.

Maar het geld ophoesten? Zeker niet. Lost niets op. Zijn bodemloze putten, verslaafden.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Dat geld zie je nooit meer terug.
Nee nee en nog eens nee dan denken ze voortaan overal mee weg te komen. Hij moet het zelf oplossen! Anders gaat het van kwaad tot erger.
Alle reacties Link kopieren
Nee, absoluut niet doen en ik ben een ex-gokker.
Heel onverstandig... vriend moet zelf maar kijken hoe hij het oplost. Dit is een bodemloze put.. zodra jij het hebt opgelost gaat hij weer verder met gokken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet aan beginnen, bodemloze put.
Ye ken.
Huh? Moet je dit echt vragen?



Alleen als er een pistool op mijn hoofd werd gezet, anders toch echt niet. Kun je je geld net zo goed door de plee spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat je het er niet meer met haar over wilt hebben en uiteraard niks geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet doen. Je krijgt nooit het geld, sterker nog, ze zullen om nog meer vragen.
Ammenevernooitniet.
Nee, echt niet. Hooguit advies geven om naar de politie te stappen, mochten ze dat zelf nog niet bedacht hebben.



En verder, als niemand ze kan helpen, kunnen die mensen wellicht proberen of ze bij een andere kredietverstrekker een lening kunnen aangaan? Ja, dan hebben ze er wel een fikse rente bovenop en stoppen ze het ene gat met het andere, maar ze zullen iig geen ongure types meer op hun dak krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar geadviseerd hem de deur te wijzen maar dat doet ze niet. Hij belooft steeds beterschap maar begint steeds opnieuw. Nu is die vent (die geld krijgt) al naar hem "op zoek". Vriendin is doodsbang en weet niet hoe ze aan het geld moet komen. Ze heeft het al een paar keer gezegd. Voel me er rot onder maar ik heb geen zin om mijn geld aan zulke dingen uit te geven.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze een maaltijd aanbieden, een kop koffie, een luisterend oor...



Maar nóóit geld, echt niet doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nee, niet doen.



Je kunt eventueel een tas boodschappen verzorgen als het echt erg is. Maar ik zou nooit geld lenen aan een gokverslaafde. Echt niet. Daar wordt niemand beter van.
Nee, niets geven. Eigen schuld, ze mogen een andere oplossing bedenken dan geld van jou lenen.
Dan zou ik rechtstreeks zeggen dat je snapt dat ze wanhopig is, en dat je haar hints heus wel hoort, maar dat je geen geld gaat lenen. Niet omdat je niet wilt helpen, maar omdat je denkt dat geld geven niet gaat helpen.
Omg, zijn we het nou allemaal met elkaar eens? Bel de krant, bel de krant!
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt je geld niet terug.

Ik spreek uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Zo lief is je vriendin nou ook weer niet om je zo onder druk te zetten. Never nooit niet je geld geven aan een gokverslaafde!
Alle reacties Link kopieren
Alles wat om geld draait..geeft macht.

En macht..doet gekke dingen.

.

Dus hou je er zo ver van als maar kan.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Hij denkt dat hij niet gokverslaafd is (dat denken verslaafden wel vaker ja) maar als er geld betaalt moet worden aan ongure types, dan zit je er al heel, heel diep in.



Haar geld geven houdt het gedrag van haar vriend in stand. En dat helpt dus niet. En als dat ongure type erachter komt waar de geldschieter woont, dan gaat ie het bij de volgende schuld, die er zeker gaat komen, gewoon daar halen. Bij jou dus, als jij geld gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizlotte schreef op 13 oktober 2014 @ 21:05:

Ik heb haar geadviseerd hem de deur te wijzen maar dat doet ze niet.................................Vriendin is doodsbang en weet niet hoe ze aan het geld moet komen. .



Als zij dat niet doet, moet je er niet jouw probleem van maken.

En dat zij bang is, tja, dat is haar keuze. ZIJ kiest ervoor om ZIJN probleem op zich te nemen.



Laat je er niet in meetrekken, want je komt er echt niet goed uit. Die kerel heeft professionele hulp nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven