Vrienden met gokschulden helpen?

13-10-2014 20:58 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lieve vriendin, zij heeft een vriend die gokverslaafd is (al denkt hij van niet). Het probleem is dat hij laatst heel veel gegokt heeft en dat ze het deze week moeten terugbetalen aan een of ander onguur type. Je raad het al: ze hebben het geld niet. Ik wel, maar heb geen zin om geld uit te lenen voor zoiets en waarschijnlijk krijg ik het ook niet terug. Nu begint zij er steeds over dat ze niet weet waar ze het geld vandaan moet halen en andere kleine hints... Wat zouden jullie doen?
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geld geleend om te gokken. Dan weet je al hoe diep iemand zit. Niet aan beginnen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ze stuurt me net een mail dat hij doodsbang is dat hij in elkaar zal worden geslagen.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
quote:StoraHuntur schreef op 13 oktober 2014 @ 21:07:

Omg, zijn we het nou allemaal met elkaar eens? Bel de krant, bel de krant!Jeetje, alsof jij niet allang weet dat dat langdurig overleg achter de schermen aan vooraf is gegaan.
Heel sneu voor je vriendin, maar die "kiest' er zelf voor. Zij heeft de keuze om uit deze omgeving te stappen en de relatie te beeindigen.



Ik zou haar onderdak aanbieden als ze besluit de relatie te beeindigen. In ieder geval geen geld om opnieuw op te starten, want dat gaat naar ex.



Je vriendin moet zelf tot de conclusie komen dat dit hopeloos is.
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je contact op met de politie.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
goeiemorgen zeg, het is haar vriend, en haar verantwoordelijkheid om bij hem weg te gaan wanneer hij voor problemen zorgt.

Als zij niet bij hem wil weg gaan moet ze ook niet zijken, ik hou echt niet van dat soort geintjes, wel zeuren dat je het zo rot hebt en dat hij niet wil veranderen, maar zelf wil je ook niet weg uit de ellende, maar wel blijven zeiken, nee daar ga ik geen geld in stoppen, het is zijn probleem waar zij in wil blijven hangen, dat is haar keuze, daar ga je toch geen geld in stoppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lizlotte schreef op 13 oktober 2014 @ 21:12:

Ze stuurt me net een mail dat hij doodsbang is dat hij in elkaar zal worden geslagen. Laat je niet emotioneel chanteren...
Alle reacties Link kopieren
Alleen de topic titel gelezen: nee, je bent een oen als je het wel doet.
Ja en?
niet betalen, ik ben ooit eens zo dom geweest heb naar die paar duizend euro kunnen fluiten



het is gewoon een bodemloze put waar je geld in stort en kunt blijven storten, niet doen, je helpt er niemand mee



raadt je vriendin liever aan dat ze tijdelijk even ergens anders gaat bivakkeren, zodat zij in ieder geval geen gevaar loopt
Alle reacties Link kopieren
quote:lizlotte schreef op 13 oktober 2014 @ 21:12:

Ze stuurt me net een mail dat hij doodsbang is dat hij in elkaar zal worden geslagen. Heel naar. Laat hem de politie maar bellen.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook al lang met deze relatie gestopt maar mijn vriendin niet. Die blijft maar achter hem staan. Ik heb haar al gezegd dat het een steeds terugkerend probleem is. Ze is er ook al achter gekomen dat hij een lening heeft genomen. En hij blijft maar zeggen dat er niets aan de hand is.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
quote:lizlotte schreef op 13 oktober 2014 @ 21:12:

Ze stuurt me net een mail dat hij doodsbang is dat hij in elkaar zal worden geslagen.



Lekker dit. Dan moet ze de politie waarschuwen. Wat ik nog het ergste vindt: ik vind jouw vriendin ook niet helemaal zuiver op de graat hoor. Je gaat je vriendin hier toch niet bij betrekken?



Rug recht en help in natura.
quote:lizlotte schreef op 13 oktober 2014 @ 21:17:

Ik was ook al lang met deze relatie gestopt maar mijn vriendin niet. Die blijft maar achter hem staan. Ik heb haar al gezegd dat het een steeds terugkerend probleem is. Ze is er ook al achter gekomen dat hij een lening heeft genomen. En hij blijft maar zeggen dat er niets aan de hand is.Dat zeg ik haar keuze haar probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dan belt hij de politie of vraagt hij om een betalingsregeling. Die leningverstrekker zal vast wel vaker met het bijltje gehakt hebben.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Geen geld lenen maar ik zou ook nog eens kijken of je bevriend met haar moet blijven. Ze is niet te beroerd om haar vriend te vertellen dat jij wel geld hebt en je emotioneel onderdruk te zetten.



Dat is een vriendin die geen vriendin is en een ongezonde invloed op je leven kan hebben.
Dan is het niet alleen een gokverslaving, wat al erg genoeg is, maar begeeft hij zich ook in allerlei dubieuze kringen. En dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Het is zelfs niet jouw vriendins verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Gokkers liegen en ze spelen op je gevoel. Heel hard gezegd maar het is niet jouw probleem. Jouw vriendin kiest ervoor om bij hem te blijven, dus zal ze met de consequenties moeten leren leven.
Ik vind het belachelijk dat die vriendin jou probeert te manipuleren. Dat is geen vriendin.
Alle reacties Link kopieren
eens met iedereen, in geen geval geld lenen
die ik wilde bestaat al...
Ik zou hier niet op in gaan, echt niet doen! Je kunt naar je zuurverdiende centen fluiten.



En jouw vriendin mag dan wanhopig zijn, maar ze speelt in op je gevoel. Laat je niet verleiden!
Jan en STEL dat je het geld wel geeft... en hij niet stopt want hij denkt nog effe 1 klapper te maken die alles gaat rechttrekken..en ze komen WEER bij je om geld bedelen...waar houdt het dan op?
Alle reacties Link kopieren
Een lieve vriendin?

Ik lees eerder een manipulatieve en emotioneel chanterende vriendin.



Absoluut geen geld geven en HEEL duidelijk maken dat je niet gediend bent van emotionele chantage.



Laat hem lekker naar zijn eigen familie / vrienden gaan met zijn zielige verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik het dan ook maar zeggen?

NEE

NEE

NEE

NEE

NEE

Je krijgt je geld nooit terug.
quote:girasole3 schreef op 13 oktober 2014 @ 21:47:

Een lieve vriendin?

Ik lees eerder een manipulatieve en emotioneel chanterende vriendin.



Absoluut geen geld geven en HEEL duidelijk maken dat je niet gediend bent van emotionele chantage.



Laat hem lekker naar zijn eigen familie / vrienden gaan met zijn zielige verhalen.Dit, je bent geen vriendin als ze je zo bespeelt om te krijgen wat ze wil, ik zou haar heel erg duidelijk maken dat ik er niet van gediend ben om zo bespeeld te worden. aLs ze niet bij hem weg wil dan ook geen anderen erbij betrekken, beetje zielige verhalen op te hangen in belang van haar vriend, is ze nou helemaal! dat is geen vriendin, open je ogen!
Het gaat hier helemaal niet om het geld. Misschien kun je dat geld wel missen.



Maar het punt is dat, als jij hen nu geld geeft, jij hun faciliteert om zich nog dieper in de financiële shit te werken. En daar werk je als echte vriendin gewoon niet aan mee, want je hebt juist het beste met je vrienden voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven