Vrienden...

26-04-2017 10:01 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers, hier mijn 'probleem'.



Ik zit er erg mee over vrienden hebben. Ik heb een vriendinnen groep die ik al ken vanaf de basisschool. Dat zijn mijn enige vriendinnen. Erg goede vriendinnen kan ik het niet noemen. Het probleem is dit is mijn enige vrienden groepje. De vriendinnen die ik heb, hebben naast dit groepje ook nog vrienden enzo. Ik niet. Hier ben ik vaak heel erg jaloers op. En voel me dan ook wel eenzaam. Ik ben volgende week vrijdag jarig en ik heb ze uitgenodigd. De enigste die kan is mijn beste vriendin. De rest weet het nog niet en ze reageren ook niet van : ooo wat gezellig! Nee hoor... Net of ben ik nooit goed genoeg. Want dit heb ik altijd bij ze als ik ze uitnodig voor iets. Als ik bij hen op de verjaardag ben zijn er heel veel andere vrienden bij of een paar. Ik heb dat niet ik heb alleen dit groepje en die zijn niet eens echt. Waarom ben ik degene die dat heeft terwijl ik altijd goed ben voor anderen en alles goed bedoel en erg sociaal ben. Om me heen zie ik iedereen met een groepje vriendinnen waar ze op kunnen rekenen. Ik heb maar 1, en zo geweldig is het met haar ook niet altijd omdat ze depressief is. Ik doe altijd mijn best en krijg er nooit wat voor terug. Nooit eens enthousiasme of iets. Klinkt stom maar vorig jaar waren ze wel op mijn verjaardag en ik kreeg niet eens een kleinigheidje of iets. En toen we naar de stad gingen zijn ze naar hun vriendje gegaan.Dat doet zeer.

Ook is het bijna koningsdag en dan kunnen ze waarschijnlijk ook niet. Gelukkig heb ik wel een vriend met zijn vrienden kan ik het soms ook goed vinden maar wil ook graag mijn eigen. Ben zo bang om alleen over te blijven en vooral op mijn verjaardag. Ik zie altijd meisjes met goede vriendinnen Enzo. Ik ben zo jaloers. Ik denk ook altijd als je niet veel vrienden hebt ben je niet aantrekkelijk. Dat voel ik me soms ook bij mijn vriend.

Wat moet ik doen. Doe ik teveel mijn best? Ben ik niet goed genoeg? Wat doe ik verkeerd? Ik heb niet eens meer zin in mijn verjaardagen of andere feestjes omdat ik weet dat ik teleurgesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Uit de slachtofferrol stappen en die negatieve houding loslaten. Snap dat het klote voelt maar met zo'n houding ben je ook niet echt toegankelijk. Wat heb je al gedaan om andere / nieuwe vriendinnen te zoeken?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je te krampachtig vasthoudt aan dat vriendinnengroepje. Het is denk ik best wel zeldzaam dat een vriendinnengroep vanaf de basisschool altijd blijft bestaan. Komt niet zoveel voor, omdat het normaal is dat iedereen een beetje zijn eigen weg gaat. Ze ontmoeten andere mensen, krijgen andere interesses etc. Iedereen verandert dat geldt ook voor jou. Het is tijd om nieuwe mensen te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
hoe oud ben je ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Vier je verjaardag niet op de manier waarop je het altijd viert. Vier het dit jaar bijvoorbeeld alleen met je vriend. Ga uit eten of doe iets actiefs samen.



Ontmoet nieuwe mensen. Ga op een cursus, opleiding, hobby en/of sport en kijk of je mensen ontmoet die jouw interesses delen.



Stap uit je slachtofferrol en neem je leven in handen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18 jaar. Ons vriendinnen groepje is pas net twee jaar weer bij elkaar. Heb me niet altijd krampachtig aan dit groepje gehouden zoals gezegd wordt. Heb in het verleden ook andere groepjes gehad tot ze me niet meer uitnodigen. Een negatieve houding heb ik niet ik stel me bij iedereen altijd sociaal op. Ik ben juist een enthousiast iemand.
Alle reacties Link kopieren
ik lees ook een soort slachtoffer gevoel, vrienden maken is op elk leeftijd nog mogelijk,

en waarom zou je onaantrekkelijk zijn als je weinig vrienden hebt ?





ik zelf ben net over de 30 en heb al vanaf mijn 16de niet meer echt vriendschap gehad, wat ik op sommige momenten jammer vind maar ik weet ook dat het ook wel aan mijzelf ligt omdat ik of te snel wil en te vertrouwelijk wordt of ik ga ervan uit dat ik toch weer gekwetst wordt



op wat online vriendschappen na die wel een verrijking zijn voor mij heb ik alleen mijn gezin en mijn moeder en zus, maar ik ga daarom niet in een slachtofferrol hangen,



nogmaals je bent nooit te oud om nieuwe vriendschappen te maken,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:18:

Ik ben 18 jaar. Ons vriendinnen groepje is pas net twee jaar weer bij elkaar. Heb me niet altijd krampachtig aan dit groepje gehouden zoals gezegd wordt. Heb in het verleden ook andere groepjes gehad tot ze me niet meer uitnodigen. Een negatieve houding heb ik niet ik stel me bij iedereen altijd sociaal op. Ik ben juist een enthousiast iemand.

dat kan ook overkill zijn

ik zou bijvoorbeeld niet heel lang een dagje shoppen met zo een enthousiasteling volhouden,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:18:

Ik ben 18 jaar. Ons vriendinnen groepje is pas net twee jaar weer bij elkaar. Heb me niet altijd krampachtig aan dit groepje gehouden zoals gezegd wordt. Heb in het verleden ook andere groepjes gehad tot ze me niet meer uitnodigen. Een negatieve houding heb ik niet ik stel me bij iedereen altijd sociaal op. Ik ben juist een enthousiast iemand.Toch zie ik het als vasthouden aan/slachtofferrol. Je stelt je wel heel afhankelijk op.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie me niet begrijpen. Ik ben gewoon een normaal sociaal meisje. Die alles goed bedoeld en graag sociaal met anderen is. Ik zit niet in een slachtofferrol ik wil gewoon weten hoe het komt en waarom anderen wel vrienden hebben en ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 26 april 2017 @ 10:24:

[...]



Toch zie ik het als vasthouden aan/slachtofferrol. Je stelt je wel heel afhankelijk op.Hoe bedoel je afhankelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:24:

ik wil gewoon weten hoe het komt en waarom anderen wel vrienden hebben en ik nietSlachtoffer-Rol
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 26 april 2017 @ 10:26:

[...]





Slachtoffer-RolIs het niet een beetje logisch dat ik daar in zit? Ik doe altijd mijn best maar krijg nooit wat terug dan ga je het ook denken dat je niet goed genoeg bent of niet leuk genoeg.
Loslaten Dit zijn kennelijk niet de mensen voor jou Jij ziet ze als goede vrienden, zij jou kennelijk niet. Goede vrienden vinden het leuk om met je af te spreken en op je verjaardag te komen/

Ik heb zelf ook heel lang aan een groep "vrienden" vastgehouden met het idee dat we heel close waren maar dat zag ik zo en zij niet. Toen ik het losliet en dingen ging doen die ik echt leuk vond kwamen er hele andere en leukere mensen in mijn leven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk door de manier waarop je overkomt! Het eerste wat ik voelde bij het lezen van je OP is jemig wat een slachtoffer een zeur niet zo door. Door 10 keer te zeggen dat je sociaal bent, wordt je niet socialer, dan wordt het juist vervelend.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:25:

[...]





Hoe bedoel je afhankelijk?Je zegt dat je omgaat met een vriendengroep tot ze je niet meer uitnodigen. Daarmee laat je alles wel heel erg van de anderen afhangen. Je zou ook zelf op zoek kunnen gaan naar andere type mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:28:

[...]





Is het niet een beetje logisch dat ik daar in zit? Ik doe altijd mijn best maar krijg nooit wat terug dan ga je het ook denken dat je niet goed genoeg bent of niet leuk genoeg.In plaats van zo negatief over jezelf te denken, zou je ook kunnen bepalen voor jezelf dat je jezelf juist te goed voelt voor mensen die niks voor jou terugdoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:28:

[...]





Is het niet een beetje logisch dat ik daar in zit? Ik doe altijd mijn best maar krijg nooit wat terug dan ga je het ook denken dat je niet goed genoeg bent of niet leuk genoeg.



Dit is ook slachtoffer-rol.



Maar goed, er zijn allemaal tips gegeven over actie die je kunt ondernemen.

Als je liever wilt dat we tegen je zeggen hoe ongezellig en oneerlijk en onaardig het is van je vriendinnen die misschien niet op je verjaardag willen komen, moet je je openingspost even aanpassen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 26 april 2017 @ 10:41:

[...]





Dit is ook slachtoffer-rol.



Maar goed, er zijn allemaal tips gegeven over actie die je kunt ondernemen.

Als je liever wilt dat we tegen je zeggen hoe ongezellig en oneerlijk en onaardig het is van je vriendinnen die misschien niet op je verjaardag willen komen, moet je je openingspost even aanpassen.Heb ik dat gezegd dat ik dat wil? Waarom doet iedereen zo onaardig terwijl ik hier mee zit. Het zijn tips maar op een onaardige manier wordt het vertelt. Denk je dat ik dat fijn vind? Dat het me oplucht als iedereen zegt dat ik in een slachtofferrol zit en dat ik vervelend ben als ik zeg dat ik sociaal ben? Dit heeft geen zin blijkbaar wilde alleen mijn hart luchten.
Alle reacties Link kopieren
quote:canofcoke schreef op 26 april 2017 @ 10:31:

Loslaten Dit zijn kennelijk niet de mensen voor jou Jij ziet ze als goede vrienden, zij jou kennelijk niet. Goede vrienden vinden het leuk om met je af te spreken en op je verjaardag te komen/

Ik heb zelf ook heel lang aan een groep "vrienden" vastgehouden met het idee dat we heel close waren maar dat zag ik zo en zij niet. Toen ik het losliet en dingen ging doen die ik echt leuk vond kwamen er hele andere en leukere mensen in mijn levenDankjewel voor je tip, fijn om het op een fijne manier te krijgen. Ik denk dat ik dat deeltje mis, de goede vrienden die het leuk vinden om met me om te gaan. Hoelang heeft het bij jou geduurd voor je ze 'vond'.
Alle reacties Link kopieren
In je OP heb je niet gezegd dat je alleen je hart wilde luchten. Je vroeg ons om advies, vandaar onze reacties. Die zijn gewoon objectief en echt niet bedoeld om een rotgevoel te geven maar om je te helpen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg stap uit je slachtoffer rol! Ik zou ook geen trek hebben in zo'n negatieve jaloerse vriendin. Dan kun je nog zo sociaal proberen te doen, mensen doorzien dat het niet echt is. Dat je er iets voor terug verwacht.

Doe eens gek, ga alleen op vakantie, ga naar de sportschool, zoek een hobby, ga naar een feest, heb lol, en ja ik bedoel dit allemaal alleen. Want als je alleen niet gelukkig bent dan krijg je ook geen vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Met negativiteit kom je echt niet waar je wezen wil hoor. Hoewel ik het begrijpelijk vind omdat je pijn hebt, maar zodra jij negatieve gedachten en gevoelens hebt maak jij jezelf vriendschap onmogelijk.



Denk je in in de ander. Probeer je heel levendig te verplaatsen in anderen en kijk door die ogen naar jezelf. Ga jij meer houden van iemand die jou van alles kwalijk neemt? Die toch heel erg zijn best doet om je te bevallen? Die klaagt (of uitstraalt) dat ze zich buitengesloten voelt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het nodig is om een spiegel voor te houden. Niet om je handje vast te houden en zeggen hoe verschrikkelijk zielig dit is. Daarmee houd je het slachtoffer namelijk in stand.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het met deze groep niet meer gaat werken, dus ik zou ze loslaten.

Vervelend dat andere groepen je niet meer uitnodigen. Spreken zij onderling nog wel af? Zo ja, heb je een idee waarom ze je niet meer uitnodigen?



Weet je, ik denk dat het een illusie is dat iedereen veel vrienden heeft. Ik ben 10 jaar ouder dan jij en als ik kijk hoeveel echte vrienden ik heb, zijn dat er ook maar 2 of 3. Toch zijn mijn weekenden over het algemeen goed gevuld en daar ben ik heel tevreden mee. Kom jij voor jouw behoefte iets tekort of gaat het puur om onzekerheid?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven