Vrienden...

26-04-2017 10:01 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers, hier mijn 'probleem'.



Ik zit er erg mee over vrienden hebben. Ik heb een vriendinnen groep die ik al ken vanaf de basisschool. Dat zijn mijn enige vriendinnen. Erg goede vriendinnen kan ik het niet noemen. Het probleem is dit is mijn enige vrienden groepje. De vriendinnen die ik heb, hebben naast dit groepje ook nog vrienden enzo. Ik niet. Hier ben ik vaak heel erg jaloers op. En voel me dan ook wel eenzaam. Ik ben volgende week vrijdag jarig en ik heb ze uitgenodigd. De enigste die kan is mijn beste vriendin. De rest weet het nog niet en ze reageren ook niet van : ooo wat gezellig! Nee hoor... Net of ben ik nooit goed genoeg. Want dit heb ik altijd bij ze als ik ze uitnodig voor iets. Als ik bij hen op de verjaardag ben zijn er heel veel andere vrienden bij of een paar. Ik heb dat niet ik heb alleen dit groepje en die zijn niet eens echt. Waarom ben ik degene die dat heeft terwijl ik altijd goed ben voor anderen en alles goed bedoel en erg sociaal ben. Om me heen zie ik iedereen met een groepje vriendinnen waar ze op kunnen rekenen. Ik heb maar 1, en zo geweldig is het met haar ook niet altijd omdat ze depressief is. Ik doe altijd mijn best en krijg er nooit wat voor terug. Nooit eens enthousiasme of iets. Klinkt stom maar vorig jaar waren ze wel op mijn verjaardag en ik kreeg niet eens een kleinigheidje of iets. En toen we naar de stad gingen zijn ze naar hun vriendje gegaan.Dat doet zeer.

Ook is het bijna koningsdag en dan kunnen ze waarschijnlijk ook niet. Gelukkig heb ik wel een vriend met zijn vrienden kan ik het soms ook goed vinden maar wil ook graag mijn eigen. Ben zo bang om alleen over te blijven en vooral op mijn verjaardag. Ik zie altijd meisjes met goede vriendinnen Enzo. Ik ben zo jaloers. Ik denk ook altijd als je niet veel vrienden hebt ben je niet aantrekkelijk. Dat voel ik me soms ook bij mijn vriend.

Wat moet ik doen. Doe ik teveel mijn best? Ben ik niet goed genoeg? Wat doe ik verkeerd? Ik heb niet eens meer zin in mijn verjaardagen of andere feestjes omdat ik weet dat ik teleurgesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je kruipt echt wel een beetje in de slachtoffer rol hoor.

Je bent net Calimero

Ja maar zij hebben wel, en ik heb niet en dat ik niet eerlijk want......



Kijk je kan zeggen dat je sociaal bent, de vraag is alleen, ben je dat ook?

Of ben je sociaal omdat je er wat voor terug verwacht?



Probeer eens te kijken naar je eigen Aandeel?

Zoals ik je hier lees kom je zeurderig over.

ik zeg niet dat je het bent, maar zo lees je wel.



Als je zo ook overkomt bij vrienden kan dat bijvoorbeeld best wel eens een reden zijn waarom het niet wil vlotten.



En dan proberen niet te blijven hangen in het, ja maar ik ben zo aardig en sociaal verhaal maar eens echt naar jezelf en je nare/gekke/vreemde eigenschappen kijken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Plekken waar je makkelijk nieuwe mensen ontmoet:

-In een park

-In de kroeg

-Vrijwilligerswerk

-Sportclub/vereniging

-Via het internet (hier wel mee oppassen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapara schreef op 26 april 2017 @ 10:54:

Jeetje zeg stap uit je slachtoffer rol! Ik zou ook geen trek hebben in zo'n negatieve jaloerse vriendin. Dan kun je nog zo sociaal proberen te doen, mensen doorzien dat het niet echt is. Dat je er iets voor terug verwacht.

Doe eens gek, ga alleen op vakantie, ga naar de sportschool, zoek een hobby, ga naar een feest, heb lol, en ja ik bedoel dit allemaal alleen. Want als je alleen niet gelukkig bent dan krijg je ook geen vrienden.Pardon? Ik 'probeer' niet sociaal te doen. Ik ben dat en krijg dat van anderen te horen. Ik durf te zeggen dat ik het ben omdat ik weet dat het Oz is. En negatieve jaloerse vriendin? Hoe kom je er in hemels naam bij om zo onvriendelijk en respectloos te reageren. Jullie zeggen allemaal dat ik me een houding voorstel en dat ik een negatieve houding heb. Kan je dat zien via dit beeldscherm?
Ben je naast sociaal ook erg bezig met het pleasen van mensen?
Ik had/heb dit ook, maar ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Wil je weten hoe of wil je alleen horen hoe oneerlijk en onrechtvaardig het is? Die vraag bedoel ik absoluut niet onaardig, maar als je alleen dat laatste wil horen bespaart me dat namelijk de moeite van het formuleren en typen van mijn raad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 26 april 2017 @ 10:59:

Je kruipt echt wel een beetje in de slachtoffer rol hoor.

Je bent net Calimero

Ja maar zij hebben wel, en ik heb niet en dat ik niet eerlijk want......



Kijk je kan zeggen dat je sociaal bent, de vraag is alleen, ben je dat ook?

Of ben je sociaal omdat je er wat voor terug verwacht?



Probeer eens te kijken naar je eigen Aandeel?

Zoals ik je hier lees kom je zeurderig over.

ik zeg niet dat je het bent, maar zo lees je wel.



Als je zo ook overkomt bij vrienden kan dat bijvoorbeeld best wel eens een reden zijn waarom het niet wil vlotten.



En dan proberen niet te blijven hangen in het, ja maar ik ben zo aardig en sociaal verhaal maar eens echt naar jezelf en je nare/gekke/vreemde eigenschappen kijken



Ik zeg inderdaad dat zei dat wel hebben en ben daar jaloers op. Maar dan ben ik nog wel blij voor ze dat ze dat hebben? Ben niet boos op ze en vind ze er ook niet stom door. En ik denk dat iedereen wel sociaal is en dat je dan wat terug verwacht. Of heb jij dat niet? Ik weet dat ik ook eigenschappen heb die niet leuk raar of vreemd zijn. Wie heeft ze niet? Waarom zou ik daar nu nog eens naar moeten kijken terwijl ik het wel weet?

Ik ben juist blij dat ik mijn goede eigenschappen kan en durf te benoemen waarom is dat zon issue opeens? Ik vroeg alleen hoe het komt omdat ik juist wel leuk ben betekent niet meteen dat ik er een verhaal van wil maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dina80 schreef op 26 april 2017 @ 11:10:

Ik had/heb dit ook, maar ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Wil je weten hoe of wil je alleen horen hoe oneerlijk en onrechtvaardig het is? Die vraag bedoel ik absoluut niet onaardig, maar als je alleen dat laatste wil horen bespaart me dat namelijk de moeite van het formuleren en typen van mijn raad.Tuurlijk wil ik horen hoe, graag zelf. Het was mijn bedoeling ook meer om met mensen te praten die hetzelfde hebben of hebben gehad. Niet dat mensen me afkatten als vervelend of slachtoffer. Weet wel dat ik dat hem hoef het niet nog eens aan te horen.
Alle reacties Link kopieren
Lees je openingspost eens terug. Je zegt dat je jaloers bent, teleurgesteld omdat vriendinnen die jij niet goed vindt jou ook niet goed vinden, je enige vriendin is ook niet gezellig want ze is depressief, je krijgt geen cadeautjes.



Met deze gevoelens die je beslist zal uitstralen houd/maak je geen vrienden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 11:13:

[...]





Tuurlijk wil ik horen hoe, graag zelf. Het was mijn bedoeling ook meer om met mensen te praten die hetzelfde hebben of hebben gehad. Niet dat mensen me afkatten als vervelend of slachtoffer. Weet wel dat ik dat hem hoef het niet nog eens aan te horen.Jeetje wat ben jij hardnekkig zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 26 april 2017 @ 11:15:

[...]



Jeetje wat ben jij hardnekkig zeg.Jeetje wat erg
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 10:50:

[...]





Dankjewel voor je tip, fijn om het op een fijne manier te krijgen. Ik denk dat ik dat deeltje mis, de goede vrienden die het leuk vinden om met me om te gaan. Hoelang heeft het bij jou geduurd voor je ze 'vond'.



Best lang Nu na jaren denk ik : Mijn hemel , hoe heb ik zo lang aan die rotzakken kunnen vasthouden !? Als ik nu terug kijk voelde ik me nooit op mijn gemak bij hen, sprak niet met plezier af en voelde me altijd gespannen en afgewezen enzo

Het duurt soms even voor je dat door hebt.

Wat belangrijk is, is dat je gewoon jezelf gaat zijn. Gewoon dingen doet die jij leuk vindt. Ben je geen uitgaanstype , ga dan niet uit.

Ik ging altijd maar mee naar feestjes of idd Koninginnedag vieren omdat ik dacht dat dat hoorde . als student moet je dat leuk vinden, maar ik vond er geen zak aan. Ik ging mee omdat ik dacht anders deze "vrienden " te verliezen en niks meer te hebben.

Nu ben ik blij dat ik geen contact meer met ze heb, ik heb mijn eigen leven opgebouwd en mensen om me geen verzamelt waarbij ik een goed gevoel heb en nooit een afgewezen of jaloers gevoel.

Ik word ook echt verdrietig als ik terug denk aan die tijd. Omdat ik me zo afhankelijk heb opgesteld en steeds zo boos en teleurgesteld was. Maar dat lag niet alleen aan hen, ik bleef er ook in hangen terwijl ik afscheid had moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
"Wat moet ik doen. Doe ik teveel mijn best? Ben ik niet goed genoeg? Wat doe ik verkeerd?"



geen idee wat je verkeerd doet maar het word wel tijd om nieuwe vrienden erbij te maken zoals jouw vrienden dat blijkbaar ook gedaan hebben en zo hoort het ook te gaan.



Ga sporten, maak vrienden op je opleiding/werk.



Vriendengroepen wijzigen in de loop van je leeftijd, er komen mensen bij, er vallen mensen af, zo gaat dat als je jezelf er voor openstelt. Je zegt wel sociaal te zijn maar ik vraag me dat wel een beetje af
Alle reacties Link kopieren
Doe je wel dingen alleen? Ik ben 3 jaar geleden verhuisd van mijn geboorteplaats naar een plek 120 km verderop.

Tuurlijk heb ik nog vriendinnen in mijn geboorteplaats maar hier wilde ik ook nieuwe contacten op doen.



Ik ben op improvisatie theater gegaan, theater was altijd al een grote passie van mij en als kind zei ik al dat ik er later wat mee wilde doen. Binnen een mum van tijd had ik vriendinnen of nou ja beginnende vriendinnen, contacten in ieder geval.

Nu 3 jaar later heb ik er echt een hele goede vriendin aan over gehouden ondanks dat we al 2 jaar niet meer bij elkaar in de theatergroep zitten. Ze kan ieder moment hier zijn voor een bak koffie.



Daarnaast ben ik vrijwilligerswerk gaan doen (ik ben afgekeurd voor betaald werk) en heb daar ook wat contacten mee gekregen. Ook ben ik gaan zwemmen en sporten. Daar helaas geen contacten opgedaan maar ach je probeert iig wat.



Ow en ik ben een tijd alleenstaand geweest en toen ben ik alleen op vliegvakantie geweest (spannend joh ik had zelfs nog nooit gevlogen), alleen uit eten, naar de bioscoop enz enz.



Mijn advies zou dus zijn er gewoon op uit te trekken en te kijken hoe het loopt. Wellicht krijg je er leuke vriendinnen (of vriendin) voor en anders heb je toch maar een leuke dag gehad.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Plantin_123 schreef op 26 april 2017 @ 11:18:

[...]





Jeetje wat erg

Je hebt er zelf last van, anders open je er geen topic over toch?

Gezien je posts snap ik wel waarom vrienden je op den duur niet meer uitnodigen. Ik persoonlijk zou geen evenwichtige vriendschap op kunnen bouwen met iemand die zo sociaal is en het allemaal goed weet, maar tegelijkertijd voor zo'n negatieve ondertoon zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je irl bent, maar wat ik hier lees aan reacties van jou komt niet zo leuk over, sorry.

Als jij je eigen reacties heel normaal vindt dan denk ik wel dat je daar misschien aan kunt werken.



En zonder dat ik ga doen alsof het een oplossing is denk ik dat het verschil tussen jou en je basisschoolvrienden is dat zij meer nieuwe dingen (mensen) inbrengen.

Als ik kijk naar welke mensen ik graag opzoek, dan zijn dat mensen die ik leuk en interessant vind, niet mensen die veel voor me doen en veel van me verwachten.

Ik ben graag bij mensen die iets te vertellen hebben (over werk, reizen, hobby's).



Ik denk dat jij het eerst leuk met jezelf moet gaan hebben voordat je echt leuk wordt voor anderen. En ja, dat is heel vreemd in het begin. Maar levert je heel veel meer op dan valse verwachtingen van je omgeving.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb groot gevoel dat mensen me niet begrijpen en ik zie dat jullie snel oordelen. Krijg opmerkingen naar me gegooid waar ik me absoluut niet beter door ga voelen. Respectloos worden er dingen gezegd. Ik voel me klote jaloers en teleurgesteld. Ik ben onzeker en heb een niet geweldige jeugd gehad. Daardoor denk ik vaak negatief. Dat ik dit uit straal is niet waar en kunnen jullie niet van me weten. Ik snao dat het zo via internet wel overkomt dat ik dat uit straal maar het is niet zo ik ben een vrolijk iemand die graag dingen met andere mensen onderneemt. Sta overal voor open en heb dingen gedaan zoals er vernoemd wordt zoals dingen alleen doen. Heb gezegd dat ik altijd mijn best doe. Er wordt gezegd dat ik niet van mezelf hou, hoe komen jullie daarbij? Er wordt gezegd dat ik hardnekkig ben, vervelend ben, zeurderig ben enzovoort. Heb dit in het echt nog nooit te horen gekregen en vaak positieve complimenten. Dit zegt veel over jullie zelf. Ik wilde alleen mijn hart luchten en met andere mensen praten die er ervaring mee hebben of hebben gehad. Ik zat hier niet op te wachten. Dus tot ziens en degene met tips bedankt!
Sterkte ! Ik begrijp echt wat je meemaakt. Maar het komt goed , loslaten, loslaten, loslaten En dingen gaan doen die JIJ leuk vindt
Misschien moet je eens googlen op codependents



http://www.codependents-anonymous.nl/codependency.htm
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten maar ik heb enkele tijd geleden gereageerd op een oproepje hier op het forum. Ben nu lid van een boekenborrelclub, eens per 2 maanden komen we samen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Respectloos ? dat zegt veel over jullie zelf





Ach joh blijf maar lekker in je slachtoffer-rol hangen, tenslotte ben je nog 18, veel plezier met je volwassen leven,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:canofcoke schreef op 26 april 2017 @ 11:25:

Sterkte ! Ik begrijp echt wat je meemaakt. Maar het komt goed , loslaten, loslaten, loslaten En dingen gaan doen die JIJ leuk vindtHoe heb je dat gedaan en hoelang duurde dat? Hoe kun je je wat minder afhankelijk opstellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 26 april 2017 @ 11:29:

Respectloos ? dat zegt veel over jullie zelf





Ach joh blijf maar lekker in je slachtoffer-rol hangen, tenslotte ben je nog 18, veel plezier met je volwassen leven,Dankjewel! Jij ook he!;)
Zo belangrijk is het niet om een grote groep vrienden te hebben. Je kan beter de weinige echte vrienden koesteren.

Gaandeweg verandert je leven en daarbij ook de vriendschappen. Maak je niet zo druk meis en vier je verjaardag met je beste vriendin en vriend..
Oké, hier komt het. Het is belangrijk om je niet te focussen op één manier van contact. Wat ik een beetje in je woorden lees is een focus op één 'bewijs' dat ze je afwijzen. 'Ze nodigen me niet uit, dùs ze vinden me niet leuk.' Maar er zijn nog zoveel andere manieren om affectie te laten blijken. Voor mij werkt het om breder te kijken. Een voorbeeld: Natuurlijk vond ik het niet leuk om maar twee verjaardagskaarten te krijgen (beiden van familie) maar ik ben die dag wel op andere manieren gefeliciteerd door een aanzienlijk aantal mensen. En ook echt oprecht hartelijk, dus niet een duidelijk verplicht handje omdat ze toevallig wisten of hoorden dat ik jarig was. Ik focus me dan niet op enkel die kaarten als 'bewijs' van hoe aardig mensen me vinden, maar ik kijk breder.

Verder als ik iets voor een ander doe, dan wil ik er eerst voor mezelf zeker van zijn dat ik het oprecht onbaatzuchtig doe en zonder verwachting iets terug te krijgen. Ik richt me dan dus echt op het geven, en niet op het krijgen.

Natuurlijk ben ik nog steeds weleens verdrietig omdat ik toch ook weleens een ander nodig heb, maar ik ga niet denken van 'het is oneerlijk' want dan straal je dat ook uit. Ik probeer gewoon mijn gang te gaan, mijn dagelijkse dingen te doen, en niet afhankelijk te zijn van de bevestiging van een ander. En ondertussen ben ik aan het bekijken hoe het me kan lukken om wat 'zichtbaarder' te zijn en daar ook mee aan het oefenen.

Ik weet niet of ik het helemaal goed heb uitgelegd, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas. Moet dringend weg trouwens.



Best mogelijk dat je het dan maar zonder intense vriendschappen moet doen en gewoon wat casual gezelligheid moet gaan zoeken bij mensen die ervoor openstaan. Misschien tijdelijk, misschien langere tijd. Je gaat er niet dood aan om wat vrijblijvend rond te fladderen of alleen te zijn. Ook mensen die meevoelen kunnen je kansen niet veranderen. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven