Vriendin gaat ineens iets doen met ex - ''scharrel''?

04-10-2012 17:07 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal, ik heb een situatie en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hierop moet reageren..



Ik wil niet jaloers / claimerig zijn, maar heb toch wel bepaalde grenzen. Voor mijn gevoel gaat dit iets over de grens, maar misschien stel ik me wel vreselijk aan, wat vinden jullie?



De situatie:



Mijn vriendin had kennelijk voor mij een paar maanden een ''scharrel''. Heb hem nooit echt als concurrentie beschouwd, omdat hij degene was die nogal achter mijn vriendin aanzat ( voordat wij hadden ) , maar mijn vriendin is op een gegeven moment achter mij aangegaan, waaruit ik de conclusie trek dat ze mij dus kennelijk meer zag zitten dan hem..



Maar gisteravond vroeg ik haar wat ze aan het doen was, en kreeg ik het bericht dat ze die avond met ''Erik'' naar de film was geweest.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me daar niet zo comfortabel mee voel eigenlijk..



Hij is vrijgezel, en mijn vriendin uiteraard niet. Wij hebben nu ruim een half jaar een relatie, en ik zou me zo kunnen voorstellen dat bij mij de nieuwigheid er vanaf is, en dat ze bijvoorbeeld eens met hem afspreekt om te kijken hoe ze zich bij hem voelt, geen idee..



Heb het er ook al met mijn vriendin over gehad, en zij zegt dat er niets aan de hand is, en dat ze gewoon als ''vrienden'' hebben afgesproken. Enerzijds geloofwaardig, anderzijds heb ik in het afgelopen halfjaar vrijwel nooit iets over die jongen gehoord, en naar mijn weten hadden ze ook geen contact met elkaar. En dan nu opeens naar de film, samen? Waarom niet met mij?



Wat feedback hierover is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Nou Jop, volgens mij is het tijd om met de vuist op tafel te slaan.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het ook niet echt leuk vinden. Beetje vreemd ook. Waarom 'ineens' vrienden uit gaan hangen terwijl het ooit anders gestart is.



Ik zou toch maar eens goed aan de tand voelen over haar motieven (goed voor haar ego? Toe aan wat spanning?).
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 04 oktober 2012 @ 17:12:

Nou Jop, volgens mij is het tijd om met de vuist op tafel te slaan.En dat eigenlijk ook gewoon ja:-)
Vraag het je vriendin, maar zorg wel dat het echt een vraag is uit belangstelling en niet uit jaloezie. Je hebt er niets aan als ze het gevoel krijgt zich te moeten verdedigen.

Als je het bespreekt, beschuldig dan niet maar geef aan wat je erbij voelt. Vraag nooit "waarom niet met mij? "

Maar zeg "Ik vind het jammer dat je met hem ging, want ik was graag met je meegegaan en het feit dat je het me niet vantevoren hebt verteld geeft mij het gevoel dat je dit bewust hebt verzwegen. Is dat zo?

Want juist het feit dat het "stiekem gebeurd voor mij gevoel en dat je het nooit over hem hebt, makt at ik daar onzeker en achterdochtig van word.



Tenzij het natuurlijk voor jou echt een breekpunt is als ze gaat stappen met een ex.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, moet kunnen zeker... Nou is ze wel eerlijk hierover of is dat om je jaloers te maken?

Nou ik zou 't niet pikken. Hij zat achter haar aan en ik denk niet dat die verliefdheid nu ineens over zou zijn.

Ik zou haar vragen of ze soms aandacht tekort komt.
wat je water geeft, groeit
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad!



Ik spiegelde deze situatie ook een beetje aan mezelf, en ik kwam tot de conclusie dat ik op mijn beurt eigenlijk helemaal geen behoefte zou voelen om met iemand anders (vrouwelijk) op mijn zusje na misschien, zoiets te gaan doen..



Vind het ook wel weer vreemd ; Mijn vriendin was toch voornamelijk degene die op mij aan het asen was aan het begin, en ze lijkt altijd zo blij te zijn met onze relatie... Maar dan kennelijk toch dit, schijn bedriegt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het op zijn minst apart vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het een sluit het ander niet uit. Ze kan blij met jou zijn, maar daarnaast ook gevoelig zijn voor nog meer extra aandacht.
wat je water geeft, groeit
Lastig hoor.



Ik drink wel eens een kopje koffie met een ex-scharrel die nog steeds fors achter me aan zit. Niet om de aandacht, maar omdat ik het verder een leuke man vind en het hem echt heel duidelijk is dat we nooit meer iets met elkaar zullen krijgen en daar ben ik volkomen eerlijk over tegen mijn vriend. Hij weet dus dat het onschuldig is en dus vindt hij het prima.



In jouw geval is het echter opeens, weet jij van niets en is het bovendien ook nog een film, dus dan zou ik het geloof ik niet meer zo prettig vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 04 oktober 2012 @ 17:20:

Vraag het je vriendin, maar zorg wel dat het echt een vraag is uit belangstelling en niet uit jaloezie. Je hebt er niets aan als ze het gevoel krijgt zich te moeten verdedigen.

Als je het bespreekt, beschuldig dan niet maar geef aan wat je erbij voelt. Vraag nooit "waarom niet met mij? "

Maar zeg "Ik vind het jammer dat je met hem ging, want ik was graag met je meegegaan en het feit dat je het me niet vantevoren hebt verteld geeft mij het gevoel dat je dit bewust hebt verzwegen. Is dat zo?

Want juist het feit dat het "stiekem gebeurd voor mij gevoel en dat je het nooit over hem hebt, makt at ik daar onzeker en achterdochtig van word.



Tenzij het natuurlijk voor jou echt een breekpunt is als ze gaat stappen met een ex.Vind ik wel heel voorzichig hoor. Het is je partner tegen wie je het hebt hoor. Daar kanje toch gewoon eerlijk, open en recht-door-zee tegen zijn? Al die fluwelen handschoenen zijn toch niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 04 oktober 2012 @ 17:12:

Nou Jop, volgens mij is het tijd om met de vuist op tafel te slaan.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat hoeft helemaal niet perse, maar het kan wel.

Vraag het haar gewoon, je merkt vanzelf wel aan haar of ze de waarheid spreekt of liegt.



Daarna kun je duidelijk je grens aangeven en haar vragen of ze daar rekening mee houdt. Moet je wel weten wat die grens is. Helemaal contact verbieden zou ik niet doen, dat werkt averechts.

wel kun je haar zeggen dat je graag wil weten dat ze contact heeft met hem. Desnoods of ze hem een keer bij jullie uitnodigd, als ze vrienden willen zijn. Want immers als het puur vriendschappelijk is, dan wil ie jou vast ook wel ontmoeten.

Doet ze daar moeilijk over, dan is er toch meer aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten.



Ik vind het trouwens ook niet netjes van je vriendin, dat ze geen rekening met jou heeft gehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jop22 schreef op 04 oktober 2012 @ 17:24:



Vind het ook wel weer vreemd ; Mijn vriendin was toch voornamelijk degene die op mij aan het asen was aan het begin, en ze lijkt altijd zo blij te zijn met onze relatie... Maar dan kennelijk toch dit, schijn bedriegt?Dat hoeft nou ook weer niet zo te zijn natuurlijk. Misschien had ze even een ego-boost nodig ofzo. Maargoed; ik zou no-amused zijn in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 04 oktober 2012 @ 17:27:

Ik drink wel eens een kopje koffie met een ex-scharrel die nog steeds fors achter me aan zit. Niet om de aandacht, maar omdat ik het verder een leuke man vind en het hem echt heel duidelijk is dat we nooit meer iets met elkaar zullen krijgen en daar ben ik volkomen eerlijk over tegen mijn vriend. Hij weet dus dat het onschuldig is en dus vindt hij het prima.

Ok, nou ik zou dat persoonlijk dus niet doen; met iemand omgaan die duidelijk meer met mij wil dan ik met hem. Al helemaal niet als ik een relatie zou hebben. Maar goed, er zijn genoeg mensen die vinden dat 't moet kunnen.
wat je water geeft, groeit
quote:Noerie schreef op 04 oktober 2012 @ 17:27:

[...]





Vind ik wel heel voorzichig hoor. Het is je partner tegen wie je het hebt hoor. Daar kanje toch gewoon eerlijk, open en recht-door-zee tegen zijn? Al die fluwelen handschoenen zijn toch niet nodig?

Zelfs bij je partner vang je meer vliegen met stroop dan met azijn.

De relatie is ook nog niet zo heel lang.

En ms ook een stukje eigen ervaring waardoor ik direct uit mijn panty schiet van jaloers claimerig gedrag van mannen die problemen hebben met dat je met exen omgaat.

Als een man boos wordt en mij beschuldigt van bijna-vreemdgaan verliest ie het bij mij. als ie aangeeft dat het m onzeker maak, wil ik wel rekening met m houden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aparte blijkbaar, ik spreek ook wel eens met een exscharrel af. Soms kom je iemand opeens weer tegen en ga je even wat drinken of iets leuks doen, even bijpraten en dergelijke. Doe ik ook regelmatig met m'n ex.
Alle reacties Link kopieren
ik hoor wel wat alarmbellen rinkelen. Goed in de gaten houden dit.
Alle reacties Link kopieren
Vind het persoonlijk ook wel wat vreemd,hoewel ze natuurlijk vrij is om af te spreken met wie ze wil.

Maar mss eens met haar het erover hebben waar jullie grenzen liggen?Hoe zou zij het vinden (is open vraag) als jij zou vertellen dat je a.s weekend met een ex op stap zou gaan?
Hey Lord,don't ask me questions
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik wil ook helemaal niet claimerig zijn, maar je hoeft de kat ook niet op het spek te binden..



Daarnaast hebben we inderdaad ''nog maar'' 6 maanden een relatie, en ik voel echt totaal geen behoefte om dingen met andere meiden te doen, en ik frons op zijn minst een wenkbrauw dat zij dit kennelijk wel heeft deze behoefte..



Zal haar echt niet dingen gaan verbieden ofzo, zo wil ik helemaal niet eens gaan beginnen...
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 04 oktober 2012 @ 17:31:

[...]



Zelfs bij je partner vang je meer vliegen met stroop dan met azijn.

De relatie is ook nog niet zo heel lang.

En ms ook een stukje eigen ervaring waardoor ik direct uit mijn panty schiet van jaloers claimerig gedrag van mannen die problemen hebben met dat je met exen omgaat.

Als een man boos wordt en mij beschuldigt van bijna-vreemdgaan verliest ie het bij mij. als ie aangeeft dat het m onzeker maak, wil ik wel rekening met m houden



Ik moet lachen om je stukje. Erg leuk geschreven!

ik begrijp nu wat je bedoeld. Ik had hem even anders begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:koettie schreef op 04 oktober 2012 @ 17:33:

Ik ben een aparte blijkbaar, ik spreek ook wel eens met een exscharrel af. Soms kom je iemand opeens weer tegen en ga je even wat drinken of iets leuks doen, even bijpraten en dergelijke. Doe ik ook regelmatig met m'n ex.Jullie gaan samen naar de film bv? En jullie hebben beiden weer een relatie?
wat je water geeft, groeit
Alle reacties Link kopieren
quote:koettie, 40 seconden geleden

Ik ben een aparte blijkbaar, ik spreek ook wel eens met een exscharrel af. Soms kom je iemand opeens weer tegen en ga je even wat drinken of iets leuks doen, even bijpraten en dergelijke. Doe ik ook regelmatig met m'n ex.

Doe ik ook hoor.

Omdat we in een relatie niet goed bij elkaar pasten, betekend niet dat hij in ene onaardig is. Of dat we als vrienden niet passen.

Trouwens ook met de exen van m'n man.
Alle reacties Link kopieren
quote:koettie schreef op 04 oktober 2012 @ 17:33:

Ik ben een aparte blijkbaar, ik spreek ook wel eens met een exscharrel af. Soms kom je iemand opeens weer tegen en ga je even wat drinken of iets leuks doen, even bijpraten en dergelijke. Doe ik ook regelmatig met m'n ex.Even bijpraten snap ik. Maar dan ga je niet naar de film. En dan verzwijg je dat, in1e instantie, niet voor je vriend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven