vriendin onbetrouwbaar

26-03-2017 20:14 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een "goede vriendin" waar ik best vertrouwelijke gesprekken mee heb gevoerd. Zelf heeft ze me ook over een aantal dingen in vertrouwen genomen. Nu waren we afgelopen weekend samen een terrasje pakken en tussen neus en lippen door vertelde ze wat haar man van iets vind wat ik haar in vertrouwen heb verteld. Dus ik zei waarom zegt hij dat. Ze zei hij las mee met whatsapp. Nu vind ik dit een beetje raar omdat ze zelf iets onthulde op whatsapp wat zeker haar man niet mag weten. Ze appte nog doe jij deze app ook verwijderen. Ik vind het raar dat ze vertrouwelijke informatie met haar man deelt en mij vraagt om al haar chats te verwijderen en er ook met niemand verder over te praten. '

Ze merkte dat ik stil viel ze zei jeetje je bent minder gezellig vandaag dan ik gehoopt had. Ik heb geantwoord dat ik het niet leuk vind dat ze steeds dingen met haar man bespreekt die ik haar in vertrouwen vertel. Ze deed net of het maar een klein dingetje was. Ik ga haar zeker niet meer in vertrouwen nemen. Ik twijfel er nog over om het contact te verbreken. Wat zouden jullie doen met zo'n vriendin?
soms moet je iets doms doen om er van te leren
Ik zou hier ook niet van gediend zijn. Hoelang kennen jullie elkaar al?
Ik zou er ook niet blij mee zijn. En voor de volgende keer geen vertrouwelijke dingen meer met haar delen
Ik vertel mensen geen dingen die ze niet tegen hun partner mogen zeggen eigenlijk. Maar het is wel flauw van haar want zelf vertelt ze je blijkbaar dingen die haar eigen partner niet mag weten maar hij mag wel jouw shit weten



Ik zou er nog eens een goed gesprek over hebben en als dat niet helpt zou ik het op een laag pitje zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassa_82 schreef op 26 maart 2017 @ 20:19:

Ik zou hier ook niet van gediend zijn. Hoelang kennen jullie elkaar al?ongeveer 16 jaar we zien elkaar niet wekelijks maar hebben altijd goede diepgaande gesprekken. Had van de zomer ook al een keer gemerkt dat ze haar man iets had verteld. Misschien had ik toen al duidelijker moeten zijn.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
quote:boerenbakker schreef op 26 maart 2017 @ 20:24:

[...]



ongeveer 16 jaar we zien elkaar niet wekelijks maar hebben altijd goede diepgaande gesprekken. Had van de zomer ook al een keer gemerkt dat ze haar man iets had verteld. Misschien had ik toen al duidelijker moeten zijn.Dan zou ik haar heel duidelijk maken dat je niet meer wilt dat dit gebeurt. En zou ook zoiets dan niet meer met haar bespreken ook niet via ap. Het is dat je haar al 16 jaar kent, maar anders was ik er al klaar mee.
Is dit nou echt een reden om je 16 jaar vriendschap tussen aanhalingstekens te zetten en haar onbetrouwbaar te noemen?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat ze dingen tegen haar man vertelt. Dan zou ik dus maar geen dingen meer met haar delen die je bij hem weg wil houden.



Het maakt haar niet meteen onbetrouwbaar, vind ik, ze is er bovendien vrij open over.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook z'on vriendin, die lult alles door, aan iedereen. Dus ik vertel haar niks wat niemand mag weten.
Nou, ik weet het niet hoor. Hangt helemaal van het onderwerp af. Als zij haar man na een diepgaand gesprek heeft verteld "boerenbakker worstelt nog steeds met die relatiebreuk, en nu gaat haar ex moeilijk doen over de omgangsregeling van de goudvis" zou ik daar niet zo zwaar aan tillen. Waarschijnlijk heeft haar man vol belangstelling geinformeerd hoe het met je is.



Anders wordt het wanneer vriendin de details van je borstvergroting met hem gaat delen, of ze zijn mening wil weten over de therapie voor je dwangstoornis. Dat gaat hem dus inderdaad geen ruk aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 26 maart 2017 @ 21:03:

Je weet dat ze dingen tegen haar man vertelt. Dan zou ik dus maar geen dingen meer met haar delen die je bij hem weg wil houden.



Het maakt haar niet meteen onbetrouwbaar, vind ik, ze is er bovendien vrij open over.eerder dat het er per ongeluk uit floepte en ze zelf wil dat ik whatsapp gesprekken met haar moet wissen omdat haar man niets mag weten. Waarom dan wel iets vertrouwelijks van mij met hem delen?
soms moet je iets doms doen om er van te leren
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 26 maart 2017 @ 21:11:

Nou, ik weet het niet hoor. Hangt helemaal van het onderwerp af. Als zij haar man na een diepgaand gesprek heeft verteld "boerenbakker worstelt nog steeds met die relatiebreuk, en nu gaat haar ex moeilijk doen over de omgangsregeling van de goudvis" zou ik daar niet zo zwaar aan tillen. Waarschijnlijk heeft haar man vol belangstelling geinformeerd hoe het met je is.



Anders wordt het wanneer vriendin de details van je borstvergroting met hem gaat delen, of ze zijn mening wil weten over de therapie voor je dwangstoornis. Dat gaat hem dus inderdaad geen ruk aan.laten we het op iets in het laatste houden ze mag gerust iets vertellen maar als we elkaar beloven iets vertrouwelijk onder ons te houden dan vind ik dat toch wel een ding
soms moet je iets doms doen om er van te leren
Mijn man en ik delen ook alles met elkaar. Als mijn vriendinnen echt expliciet zouden vragen om iets niet tegen mijn man te vertellen dan doe ik dat uiteraard niet, maar dan moet je het gewoon vertellen en niet via app versturen. De kans dat mijn man dat ook zou zien is groot.
quote:beetjegek schreef op 26 maart 2017 @ 21:07:

Ik heb ook z'on vriendin, die lult alles door, aan iedereen. Dus ik vertel haar niks wat niemand mag weten.Iets tegen je man vertellen vind ik wel iets anders dan het aan de grote klok hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 26 maart 2017 @ 20:43:

Is dit nou echt een reden om je 16 jaar vriendschap tussen aanhalingstekens te zetten en haar onbetrouwbaar te noemen?ik vind dat als je beide iets vertrouweljk verteld en beloofd het onder ons twee te houden en ze het toch gewoon met haar man bespreekt niet betrouwbaar.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
quote:boerenbakker schreef op 26 maart 2017 @ 21:15:

[...]



laten we het op iets in het laatste houden ze mag gerust iets vertellen maar als we elkaar beloven iets vertrouwelijk onder ons te houden dan vind ik dat toch wel een ding



In dat geval ben ik het met je eens. En zeker als je expliciet hebt gevraagd om haar vertrouwen.



Edit: misschien moet je nog een keer het gesprek met haar aangaan, en dan vertellen wat dit met je doet en hoe het van invloed is op jullie vriendschap. Sommige mensen verstaan nu eenmaal iets anders onder het begrip "vertrouwen". Zij denkt misschien dat haar partner niet onder de "zwijgplicht" valt, en dat ze jouw vertrouwen dus in ere houdt.
Misschien gek hoor maar als ik iets aan mijn vriendin vertel en dat is persoonlijk dan ga ik ervan uit dat bij haar blijft. Waarom is het 'normaal' dat alles aan partner verteld wordt? Dat vind ik echt raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 26 maart 2017 @ 21:16:

Mijn man en ik delen ook alles met elkaar. Als mijn vriendinnen echt expliciet zouden vragen om iets niet tegen mijn man te vertellen dan doe ik dat uiteraard niet, maar dan moet je het gewoon vertellen en niet via app versturen. De kans dat mijn man dat ook zou zien is groot.dat van de app was iets wat zij naar mij appte en ik moest verwijderen omdat ze bang is dat haar man er achter komt. Ik deel die inhoud met niemand ook niet met mijn eigen partner en heb zelfs het bericht voor haar verwijderd. Daarom denk ik dat ze liegt dat hij mee keek op de app maar dat ze gewoon verteld heeft wat ik haar verteld heb.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 26 maart 2017 @ 21:19:

Misschien gek hoor maar als ik iets aan mijn vriendin vertel en dat is persoonlijk dan ga ik ervan uit dat bij haar blijft. Waarom is het 'normaal' dat alles aan partner verteld wordt? Dat vind ik echt raar.ik ook! Er zijn dingen die je gewoon deelt met je partner maar er zijn ook dingen die iemand je in vertrouwen kan vertellen en je voor je kan houden.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
quote:boerenbakker schreef op 26 maart 2017 @ 21:20:

[...]



dat van de app was iets wat zij naar mij appte en ik moest verwijderen omdat ze bang is dat haar man er achter komt. Ik deel die inhoud met niemand ook niet met mijn eigen partner en heb zelfs het bericht voor haar verwijderd. Daarom denk ik dat ze liegt dat hij mee keek op de app maar dat ze gewoon verteld heeft wat ik haar verteld heb.Nu ben je aan het invullen vanuit een rotgevoel dat je over de situatie hebt. Probeer dat niet te doen en ga gewoon het gesprek aan. Misschien ligt het allemaal net even wat anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 26 maart 2017 @ 21:18:

[...]





In dat geval ben ik het met je eens. En zeker als je expliciet hebt gevraagd om haar vertrouwen.



Edit: misschien moet je nog een keer het gesprek met haar aangaan, en dan vertellen wat dit met je doet en hoe het van invloed is op jullie vriendschap. Sommige mensen verstaan nu eenmaal iets anders onder het begrip "vertrouwen". Zij denkt misschien dat haar partner niet onder de "zwijgplicht" valt, en dat ze jouw vertrouwen dus in ere houdt.Daar heb je een punt. Ze zei nog mijn man verteld het heus niet verder maar dat weet je toch nooit. Ik zal het haar zeker zeggen en voorlopig hou ik het gewoon even neutraal.
soms moet je iets doms doen om er van te leren
quote:boerenbakker schreef op 26 maart 2017 @ 21:23:

[...]



Daar heb je een punt. Ze zei nog mijn man verteld het heus niet verder maar dat weet je toch nooit. Ik zal het haar zeker zeggen en voorlopig hou ik het gewoon even neutraal.En het gewicht dat jouw geheim heeft, hoeft een ander niet zo te ervaren, hè? Misschien interesseert het man maar matig en is hij het ondertussen al weer vergeten. Wat dat betreft is het een meevaller dat ze het aan een MAN heeft verteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 26 maart 2017 @ 21:27:

[...]





En het gewicht dat jouw geheim heeft, hoeft een ander niet zo te ervaren, hè? Misschien interesseert het man maar matig en is hij het ondertussen al weer vergeten. Wat dat betreft is het een meevaller dat ze het aan een MAN heeft verteld.Ken ook genoeg mannen die wel van smeuïge verhalen houden hoor en deze verkrijgen ze van vrouwen en zitten dan in de kantine van een sportclub er over te geinen.
you go girl
quote:jeansjacket schreef op 26 maart 2017 @ 21:31:

[...]





Ken ook genoeg mannen die wel van smeuïge verhalen houden hoor en deze verkrijgen ze van vrouwen en zitten dan in de kantine van een sportclub er over te geinen.Ik probeer die meid wat op te beuren, ja?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 26 maart 2017 @ 21:34:

[...]





Ik probeer die meid wat op te beuren, ja?

OEPS me and my big mouth



je heb gelijk het is een man die onthouden nooit iets
you go girl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven