Vriendin vragen hakken thuis te laten

02-11-2012 09:22 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijdje een hartstikke leuke vriendin, we passen goed bij elkaar. Nu is er een 'probleem' waarvan ik twijfel of ik dat aan haar moet zeggen. Als we uitgaan, draagt ze graag hoge pumps, soms sleehakken. Die staan haar heel erg goed, maar doordat we maar weinig van lengte verschillen, wordt ze daardoor een stukje langer dan ik. Ik snap dat ze graag die hoge pumps draagt, maar ik voel me daardoor soms nogal klein in haar gezelschap, terwijl ik toch nog een paar centimeter boven de 1.80 zit. Zij is lang voor een vrouw, ruim 1,76, dus vandaar. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om haar te vragen die hakken eens thuis te laten, maar ben bang dat dat verkeerd zal vallen... zouden jullie dit een gekke vraag vinden?
~ Hoe moeilijk kan dat zijn? ~
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat zoveel mensen niet snappen dat je onzeker kan zijn als man over je lengte... Dat je als man langer bent als je vriendin vind ik zelf ook mooier staan. Ik ken wel meer mannen die het niet leuk vinden als hun vriendin hakken aandoet zodat ze (nog) langer is als hem. Dat is heel wat anders als het verbieden natuurlijk. Maar het niet leuk vinden en er onzeker over zijn snap ik wel. Misschien een tussenoplossing zoeken, bijv. iets minder vaak hakken aan als je samen op pad gaat? Er zijn ook genoeg leuk, platte schoenen! Of iets lagere hakken. Ik zie het probleem niet zo om het er met haar over te hebben! Bespreek je onzekerheid gewoon!
Alle reacties Link kopieren
jemig nooit geweten dat vrouwen zich onzeker kunnen voelen als ze kleiner zijn....
Alle reacties Link kopieren
als mijn vriendin er over zou beginnen.... dan zeg ik eerlijk... ik zou mijn aller hoogste stiletto's aan trekken... sorry
Alle reacties Link kopieren
Het is een man hoor buurvrouwvan!
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 03 november 2012 @ 08:14:

... maar zie het voordeel als kleinere man heb je er wel het beste uitzicht op al die mooie benen Ha! Maar nou doe je net alsof ik een hobbit ben ...
~ Hoe moeilijk kan dat zijn? ~
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me absoluut niet op mijn gemak voelen als ik langer was dan mijn mannelijk romantisch gezelschap. Ik ben zelf ook 1m76 en draag daarom geen platte schoenen bij mannen -in een romantische omstandigheid- die even groot of maar een klein stukje groter zijn dan ik.



Ik kan me dan ook voorstellen dat jij -als man- je niet prettig voelt bij je vriendin die boven je uit torent op hakken. Ik denk dat je haar best kunt vragen om haar hakken thuis te laten.
Alle reacties Link kopieren
Nou een béétje hobbit ben je wel hoor...
Alle reacties Link kopieren
Heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch even reageren.



Het kan namelijk óók zo zijn dat ze het helemaal niet erg vindt om de hakken thuis te laten.



Ikzelf droeg een aantal jaar geleden vaak hakken. Toen had ik nog niet zo lang met mijn vriend (inmiddels zijn we getrouwd, maar dat terzijde). Ik dacht namelijk dat mannen dat mooi vonden, dat ik er langer/slanker door leek (tja, dat zeggen de vrouwenbladen toch??) etcetera.



Toen langzamerhand bleek dat het mijn vriend niks kon schelen wat ik aan had en zelfs een voorkeur had voor mijn platte laarsjes, was ik superopgelucht. Want eigenlijk vond ik dat ook veel fijner om op te lopen. Nu draag ik dus met genoegen altijd platte schoenen ook al ben ik maar 1.58........



Gewoon voorzichtig aan de kaak stellen dus
Alle reacties Link kopieren
Aardbei, ben zelf 1,82 maar ik zou mijn hoge hakken (tot een cm of 12) errug missen...



Ach, ieder haar voorkeur, toch?
Alle reacties Link kopieren
Daarom, en dan denk ik: zo'n vraag hoeft niet hard te vallen toch? Maar ja, ook daarin is de ene weer anders dan de ander ;)
Alle reacties Link kopieren
Niet zeuren en er gewoon van genieten.
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
Nog een voordeel: Als jouw vriendin hakken draagt, kan jij in haar decolleté kijken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
2 jr later....
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 05 juli 2014 @ 10:00:

Nog een voordeel: Als jouw vriendin hakken draagt, kan jij in haar decolleté kijken.



Haha, ja precies, waar doet hij moeilijk over?

Ik ben ook niet zo groot (1.82) en de meeste dames zijn op hakken tegenwoordig al even lang of langer dan ik. So what?
Ergo sum.
Daarom wil ik een vriend die minstens 10 cm langer is dan ik (ben 1.72) om dit soort kinderachtige dingen te voorkomen. En het staat gewoon ontzettend knullig om een dwerg naast me te hebben als ik stiletto's draag (wat regelmatig voorkomt)
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 05 juli 2014 @ 11:57:

Daarom wil ik een vriend die minstens 10 cm langer is dan ik (ben 1.72) Ha, ik ben door naar de volgende ronde
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een 2 jaar oud topic omhoog halen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 05 juli 2014 @ 12:12:

Waarom een 2 jaar oud topic omhoog halen?Nu werk je er zelf ook aan mee
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
Zouden ze nog bij elkaar zijn?
Ik ben 1,80 en draag vaak hakken of sleehakken. Met schoen ben ik minimaal 1,86. Soms dus nog langer.

En ik heb tot op heden enkel de mannen ontmoet die dat juist wauw vinden.



Of ik heb de kleintjes van mijn gezichtsveld geweerd waardoor ik geen ervaring met hen heb.
Alle reacties Link kopieren
Snap het heel goed dat je dat vervelend vind en persoonlijk zou ik het waarderen als mijn vriend het zei. De meningen hier lopen uiteen, maar als je het subtiel brengt kan het mijns inziens geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Vreemd. Ik ben 1m87 en draag graag hakken. Die doe ik niet uit. Niet voor een vriend, niet voor een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:antwan85 schreef op 02 november 2012 @ 09:39:

[...]





Ik gun haar best dat ze op hakken langer is dan ik hoor. Het is geen wedstrijd. Ik vind het alleen niet prettig om me op zo'n moment nogal klein te voelen terwijl ik dat feitelijk niet ben, that's all...Contradictio in terminis
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 06 juli 2014 @ 12:19:

[...]





Contradictio in terminis Ja, want feitelijk is hij vrij klein natuurijk.
Ergo sum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven