Vriendin vragen hakken thuis te laten

02-11-2012 09:22 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijdje een hartstikke leuke vriendin, we passen goed bij elkaar. Nu is er een 'probleem' waarvan ik twijfel of ik dat aan haar moet zeggen. Als we uitgaan, draagt ze graag hoge pumps, soms sleehakken. Die staan haar heel erg goed, maar doordat we maar weinig van lengte verschillen, wordt ze daardoor een stukje langer dan ik. Ik snap dat ze graag die hoge pumps draagt, maar ik voel me daardoor soms nogal klein in haar gezelschap, terwijl ik toch nog een paar centimeter boven de 1.80 zit. Zij is lang voor een vrouw, ruim 1,76, dus vandaar. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om haar te vragen die hakken eens thuis te laten, maar ben bang dat dat verkeerd zal vallen... zouden jullie dit een gekke vraag vinden?
~ Hoe moeilijk kan dat zijn? ~
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 06 augustus 2014 @ 13:23:

[...]





Feministen? omdat we er niet mee zitten als we langer zijn dan onze partner en hoge hakken zélf leuker vinden staan?



Je kunt er inderdaad over praten (want wat wordt er veel geouwehoerd over futiliteiten als dit....). Maar wat zou er gebeuren als zijn vriendin na een goed gesprek tóch die hakken aandoet?



Dan vind ik dat je geen respect naar je vriend toe toont. Als hij zich echt onzeker voelt omdat zijn vriendin langer is moet het toch geen drama zijn om gewoon normale schoenen aan te doen/ kleinere hakken.



In deze maatschappij wordt je er nou eenmaal op aangekeken als de vriendin langer is dan de vriend. Heb zelfs een keer gezien dat een jongen werd uitgelachen door meerdere mensen omdat zijn vriendin 10 cm langer was (extreem voorbeeld).
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2014 14:12
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 06 augustus 2014 @ 13:30:

[...]



Feministen? Je hebt je nickname goed gekozen.



Ik moest toch op deze topic reageren na op een Tumblr pagina met een verzameling van de meest radicale/ vreemde Viva blogs gezien te hebben. Ik was misschien hysterisch, maar veel reacties op dit forum kunnen soms ook wel een kleine injectie van nuance krijgen! Die reactie plaatste ik vooral om tijdelijk mijn korte (2 dagen) verslaving te voeden.



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2014 14:13
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hysterisch: Ontzettende droeftoeter dat je bent.. Jij bent dus zo'n iemand die het snapt dat een jongen wordt uitgelachen omdat z'n vriendin langer is dan hij? Serieus?



Wat boeit dat in godsnaam?! Ik ben zelf een lange jongen maar heb 2x een relatie gehad met iemand die langer was dan ik! En ik vind lange vrouwen MOOI!



Het boeit niet of iemand langer is, zolang je er zelf maar gelukkig mee bent. Als je er onzeker over wordt, dan moet je misschien eens gaan kijken naar jezelf..
I'm not going to shoot my own shadow ;P
jee zeg, ik denk bij het lezen van de titel dat ze daarmee putjes in je vloer of strepen op je laminaat maakt.............
Alle reacties Link kopieren
nouja ik snap de onzekerheid wel, vooral in het begin van een relatie. Ik was zelf ook langer dan mn vriend met hakken en het is toch wel even wennen. Maar zou haar niet vragen iets niet te doen, misschien dat ze hooguit een paar centimeter lagere hakken aan kan doen.
Neem je als vent toch gewoon een hanenkam, ben je weer optisch langer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit de hoogte van mijn hak aangepast aan de mate van zelfverzekerdheid van degene die naast me liep.

En voor mij hebben hakken niets met lengte te maken (ben namelijk al 1.84 van mezelf) maar alles met vrouwelijkheid, je mooi voelen, eleganter lopen, etc.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik vond sarkozy altijd zo zielig met die foto's dat hij op een verhoging wilde staan.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Ik begrijp het wel. Voelde mijzelf ook nooit prettig naast mijn ex omdat ik langer was op hakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me ook niet prettig in het begin naast m'n vriend, meer omdat ik dacht dat hij het misschien vervelend vond.. Maar hij vind het sexy en mooi als ik hakken aanheb dus prima
Alle reacties Link kopieren
Hoi, zij heeft van hoge pumps denk ik inderdaad veel plezier. Ik voel me ook veel vrouwelijker op pumps, en je zegt zelf dat het haar heel goed staat.



Zou toch zonde zijn om haar dat te ontzeggen, alhoewel ik heel goed je gevoel begrijp hoor.



Het is nu eenmaal zo dat merendeel van de maatschappij het wat onwennig vind dat de vrouw langer is dan man.



Waarom probeer je niet onderstaande; verhoogde inleggers, Het is misschien vreemd voor je gevoel, maar het is ook een hele attente gedachte dat jij je aanpast aan haar èn aan je eigen gevoel, sla je 2 vliegen in 1 klap..



http://nl.aliexpress.com/ ... Wholesale/1344262522.html
Ik zou als vriendin eerst heel hard lachen, maar ach t het zijn maar hakken.
Vraag haar dan ook meteen of ze een vuilniszak over haar hoofd wil trekken. Dan kom jij vast beter uit de verf in het totaalplaatje.
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 02 november 2012 @ 09:28:

Jij hebt duidelijk last van een TomCruise-ComplexLOL.
Alle reacties Link kopieren
quote:antwan85 schreef op 02 november 2012 @ 09:52:

[...]





Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar als het zo makkelijk zou zijn, was het geen 'probleem' (een echt probleem is het trouwens niet: meer iets waar ik me af en toe ongemakkelijk bij voel). En zo gek is het toch niet dat je je als man nogal klein voelt als je naar je vriendin op moet kijken?ik vind dit topic in combi met jou onderschrift echt hylarisch
Alle reacties Link kopieren
Typisch geval van jammer voor je. Dat heb ik mijn vriend ook duidelijk gemaakt toen hij met hetzelfde verhaal kwam in het begin van onze relatie.



En natuurlijk snap ik het wel een beetje. Maar realiseer je dat het een intern probleem is van jouzelf en probeer je er over heen te zetten. Dan is het leven veel leuker, echt! En... Je kunt het loslaten. Mijn vriend kan dat ook en heeft er nu geen moeite meer mee en ik zlf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde verhaal bij ons enkel vind mij kerel het super sexy dat ik dan wat langer ben. Het is namelijk voor een man een status symbool wanneer hij een lange vrouw kan regelen.



Dus get over it....
Alle reacties Link kopieren
quote:occio schreef op 22 oktober 2014 @ 13:18:

Zelfde verhaal bij ons enkel vind mij kerel het super sexy dat ik dan wat langer ben. Het is namelijk voor een man een status symbool wanneer hij een lange vrouw kan regelen.



Dus get over it....



Voor TO niet en ik verwacht ook niet dat hij 2 jaar na dato nog komt reageren .



Blijft wel vermakelijk toch.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:occio schreef op 22 oktober 2014 @ 13:18:

Zelfde verhaal bij ons enkel vind mij kerel het super sexy dat ik dan wat langer ben. Het is namelijk voor een man een status symbool wanneer hij een lange vrouw kan regelen.



Dus get over it....Haha is dat zo? Ik ben ook langer dan mijn vriend en draag soms ook hakken, vind dat ook niet zo'n probleem. Maar ik zal eens vragen of hij dat ook een statussymbool vindt.
Sjonge...je zal je maar druk maken over zoiets onbenulligs.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Ik ben zelf een vrouw en klein. Mijn laatste scharrel was ook vrij klein. Als ik dan op mijn palen van hakken aan kwam, leek ik idd ook groter. Ik merkte dat hij zich niet echt erdoor op zijn gemakje voelde maar heeft er nooit een opmerking over gemaakt. Toen ik een keer naast hem liep en we in de ruit keken zag ik het zelf. En ik vond het zelf ook een tikkeltje raar uitzien. Dus deed ik de keren daarna een lager hakje aan. Probleem opgelost.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 02 november 2012 @ 09:53:

Ik zeg dit trouwens omdat ik dit van mijn partner een nogal sneue vraag zou vinden. Niet om te bashen, maar serieus, om aan te geven hoe een vrouw hierover kan denken. Daar sta je toch boven,die paar centimeters.Leuke woordspeling..
Alle reacties Link kopieren
quote: Hysterisch: Ontzettende droeftoeter dat je bent.. Jij bent dus zo'n iemand die het snapt dat een jongen wordt uitgelachen omdat z'n vriendin langer is dan hij? Serieus?



Wat boeit dat in godsnaam?! Ik ben zelf een lange jongen maar heb 2x een relatie gehad met iemand die langer was dan ik! En ik vind lange vrouwen MOOI!



Het boeit niet of iemand langer is, zolang je er zelf maar gelukkig mee bent. Als je er onzeker over wordt, dan moet je misschien eens gaan kijken naar jezelf..



@lukey (geen idee waarom, maar ik kan niet meer quoten, daarom type ik mijn reactie maar zo.) Ik ben heel blij voor je dat je al je woede kwijt kunt met deze reactie die verder nergens op slaat. Dit omdat ik nooit heb gezegd dat ik het eens ben met het feit dat die jongen uitgelachen werd, ik zei alleen maar dat ik begrijp dat hij liever niet wilt dat zijn vrouw/vriendin hakken draagt.



Ikzelf wil dat ook liever niet, vooral omdat ze dan pijn in d'r voeten kan krijgen en minder lang kan lopen, ik haar minder goed kan vasthouden en dat soort kleine dingen (totaal niet om de lengte). Verder slaat het toch nergens op dat als die jongen zich minder goed voelt als zijn vriendin langer is het toch niet moeilijk is om die hakken uit te doen of kleinere hakken te kopen, misschien kan die jongen zelfs aanbieden om leuke hakken voor d'r te kopen die minder hoog zijn. Ik vind iemand goed laten voelen belangrijker dan er extra lang uitzien, maar jij mag een andere mening hebben.
Een statussymbool dat je een lange vrouw kan regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven