Vriendin wil in geval overlijden ex zoon opvoeden.

16-01-2017 13:29 120 berichten
Ik heb een hele lieve vriendin, vanaf het moment dat we elkaar hebben hebben we wel onze verschillen.

Het grootste verschil is dat we ondanks veel van elkaar te houden we toch dingen verschillend zien.

We zijn het er over eens dat we het goed hebben samen , de liefde er is en we ook allebei een goed karakter hebben, dat vinden we tenminste.

Het grote verschil echter is dat mijn vriendin erg goed is van karakter en zichzelf wel eens wegcijfert en niet erg tegen harde confrontaties en discussies kan, ik daarentegen ben wat harder, ga confrontaties aan en stel grenzen.



Nu is het geval dat ze in haar vorige relatie een stiefzoon heeft gehad, dus de zoon vaan haar ex man.

deze jongen heeft ze acht jaar opgevoed en is nu een puber. (16)

We wonen op afstand van elkaar en zien elkaar alleen in de weekeinden.

Gedurende een half jaar dat wij wat hebben heb in nog haar ex, nog die jongen ooit ontmoet.

Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig honger naar, aangezien het een deel is van haar verleden zonder mij.

Zou ik hem spontaan terlooops ontmoeten zou het een andere zaak zijn.

Ik accepteer natuurlijk wel dat ze een band heeft met die jongen en dat ze nog een band met elkaar hebben.

Ik beslis toch niet met wie ze wel of niet om mag gaan en met welke gevoelens of wel?



Nu is het echter zo dat die jongen bij zijn vader niet gelukkig is, zijn moeder niet naar hem omkijkt en dat hij mijn vriendin vaak opzoekt..

Nu is de vraag ter sprake gekomen dat als er ooit iets met zijn vader zou gebeuren ze hem dan in huis wil halen.

Ook als wij eventueel getrouwd zijn en samen ijn een huis wonen.

Ik echter, ben altijd duidelijk geweest in het feit dat een eventuele partner die al kinderen heeft niets voor mij is, en ik dan ook al zeker niet zit te wachten op een kind van een ex die geen biologische zoon is van mijn partner.

Toch werd dit een zeer en gevoelig knelpunt en is zelfs uitgelopen op een ruzie.

Mij word verweten dat ik de moeite niet eens neem hem te leren kennen, ik zeg dat ik daar al geen zin in heb als dit al het uitgangspunt is enzovoort...afijn....het is nu een echt breekpunt geworden.

Ik vind haar onrealistisch en zij vind me zelfzuchtig en onverschillig.

Iemand eerder met dit bijltje gehakt? eventueel advies?

Voor de duidelijkheid, ik heb zelf wel een kinderwens, maar dan graag van mijzelf.
Advies: dit wordt hem niet. Jij noemt iemand onrealistisch die een kind in huis wil nemen voor wie ze al acht jaar heeft gezorgd. Als je mijn vriend zou zijn, zou je nu mijn ex-vriend zijn. Kinderen gaan altijd voor. Zeker een kind dat zo in de knel zit.



Jij weet heel zeker dat je geen relatie wilt met iemand met kinderen. Dan is deze vrouw niet de juiste match voor jou. Heel jammer, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar prima realistisch en jou idd een onverschillige egocentrische zak hooi.

Het gaat om Als Er Wat Gebeurt, Dat kind is dat een soort wees.

Zou het anders zijn als het een neef was? Of het kind van een vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Hij is onderdeel van haar leven. Dat heb je te accepteren (of niet). Maar je hebt er verder niks over te zeggen. Ik zou flink van je balen als je de mijne was.
Alle reacties Link kopieren
Als ik haar was zou ik het uit maken met je. Iemand die zo kil en harteloos is, zou niet bij mij passen, en zo te horen bij haar ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta aan de kant van jouw vriendin.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind het heel lief van je vriendin. En zou hetzelfde doen voor de dochter van mijn man als het zo zou lopen denk ik.



Als ik uiteindelijk zou moeten kiezen tussen kind wat niet biologisch van mij is, maar ik wel jaren mee heb opgevoed, of mijn partner dan mag de partner vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic over je vriendin?
Ha wat eensgezind weer
Alle reacties Link kopieren
En wat fijn voor die jongen dat hij haar nog in zijn leven heeft
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kort antwoord: jullie passen niet bij elkaar. Die jongen gaat hoe dan ook nooit meer weg uit haar leven. En dat zou een heel groot pluspunt moeten zijn in haar karakter.
#teamvriendin. Ik vind jou bijzonder arrogant en egoïstisch.
Een vriend van me zat in dezelfde constructie als die stiefzoon. Vader was een eikel, moeder had wel een lieve partner. Zij gingen uit elkaar en vlak daarna overleed moeder. Zijn ex-stiefvader heeft hem in huis genomen en zorgt voor hem alsof het zijn eigen zoon is.



Ik snap haar dus wel. Ze heeft 8 jaar lang een band opgebouwd met die knul.



Als jij niets met kinderen hebt of wil is dat prima, maar je kunt haar dit niet verwijten. Die jongen was er eerder dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Je wil geen vriendin met kinderen, zegt letterlijk dat je niet zit te wachten op deze jongen? Als je mijn vriend was, had ik je ook de laan uitgestuurd. Niet alleen om de situatie met deze jongen nu, maar omdat zo'n uitspraak heel veel zegt over jou als persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ze is helemaal niet onrealistisch. Het is gewoon heel logisch omdat ze een speciale band heeft met die jongen.
"Het grote verschil echter is dat mijn vriendin erg goed is van karakter en zichzelf wel eens wegcijfert en niet erg tegen harde confrontaties en discussies kan, ik daarentegen ben wat harder, ga confrontaties aan en stel grenzen."



Bedoel je niet eerder dominant en egocentrisch? Je bericht komt totaal niet sympathiek over. Je lijkt te willen negeren dat je vriendin al een band heeft met dit kind. En als ze acht jaar heeft meegezorgd en ze contact gehouden hebben nadat de relatie met de vader voorbij was, dan is de kans groot dat die band blijvend is.



Take it or leave her.
WTF. Jij kent haar net een half jaar en meent het recht te hebben haar te kunnen vertellen wat ze wel en niet mag? Een appeltjesgroene 'relatie' (als je het zo kunt noemen, na nog maar een half jaar) boven een kind stellen, dat ze jarenlang in haar leven heeft gehad? Je spoort niet.

En je nickname.... really
Alle reacties Link kopieren
Heb jij een tijdje geleden niet ook hele discussies aangezwengeld op deze pijler waar je ook al niet al te sympathiek over kwam? Want wat jouw vriendin wil doen is denk ik zeer empathisch en jij klinkt star en egoistisch.
Vind je het als volwassen vent (die zichzelf ook nog weldenkend vindt, gezien je Nick) zelf ook niet een beetje raar om je vriendin te laten kiezen tussen jou - een prille relatie van 6 mnd - en een kind waar ze zich al ruim 8 jaar als een moeder van voelt?
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een egotripper ben jij zeg!



Mijn vriend wil ook geen kinderen, maar accepteerd de kinderen die ik met ex heb wel volledig. Anders was het nu mijn vriend niet!

En zo'n kind, wat zo in de knel zit en het fijn heeft bij haar..... tuurlijk zal ze niet over 1 nacht ijs gaan, maar als jij deze instelling heb en zeker hoe je het beschrijft kan jij maar beter ook haar ex worden. Wat ben jij een ongelofelijke zak hooi!
Alle reacties Link kopieren
Team TO hier; TO heeft altijd duidelijk aangegeven geen kinderen te willen.



TO meteen uitmaken voor een ongevoelige zak hooi gaat veel te ver. Maar goed, alle viva dames hier zouden dus een kind van hun ex in hun gezin opnemen, ondanks dat de huidige partner daar niet voor open zou staan.
Toch maar niet voor een carrière als gigolo gekozen? (Ik kon het niet nalaten om je even te loepen.)
Alle reacties Link kopieren
Ik had je ook gelijk gedumpt ..
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
quote:Oakes schreef op 16 januari 2017 @ 13:38:

Team TO hier; TO heeft altijd duidelijk aangegeven geen kinderen te willen.



TO meteen uitmaken voor een ongevoelige zak hooi gaat veel te ver. Maar goed, alle viva dames hier zouden dus een kind van hun ex in hun gezin opnemen, ondanks dat de huidige partner daar niet voor open zou staan.Koekoek.... ze zijn een half jaar samen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou vooral kortzichtig en uh.. ongastvrij.

Als je verliefd wordt op iemand check je dus eerst ff of ze geen koters heeft,zowel dan gaat het feest niet door?

Wat is er onrealistisch aan een kind zonder ouders in huis nemen waar je notabene 8 jaar voor gezorgd hebt?

Mijn deur staat wagenwijd open voor elk kind in zo'n situatie . Als mijn man het daar niet mee eens is is hij de eerste exit. Als het problemen geeft omdat kind zich niet goed gedraagd wordt het een ander verhaal, maar dat is een kwestie van het een kans geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven